Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 30, 2010

Malaysia Negara Sarkas.

Dr Ling (bawah) semalam didakwa di Mahkamah Sesyen Putrajaya atas tuduhan menipu kerajaan Malaysia dengan memperdaya Jemaah Menteri berhubung pembelian tanah untuk projek "Mega Distribution Hub" di Pelabuhan Klang.

Ling didakwa menipu kerajaan sekitar 25 September 2002 dan 6 November 2002 dengan memperdayakan jemaah menteri untuk memberikan persetujuan pembelian tanah di Pulau Indah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Kelang.

Dia juga didakwa dengan curang menyembunyikan fakta berhubung penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan ke atas tanah seluas 43,538,200 kaki persegi yang dicadangkannya.


Adoiiiyaaaiiii...... gua pun tak tahu nak ulas apa dah... gua terasa nak ketawa guling2 dah tak terlarat lagi dah... nak terkentut, tercirit, meloya busuk bangkai macam-macam ada gua cakap lu... dengan keletah umnoApco/BeEnd yahudi laknatullah nih.... memang sarkas betul lah puak2 nih... adakah Malaysia sebuah negara Sarkas.

Kembali kepada dasar pemilihan pemimpin, dari peringkat awal di mana ianya bermula dari pemilihan calon pengundian di peringkat kawasan membawa kepada bahagian hinggalah kepada peringkat tertinggi dan membawa kepada Pilihanraya Umum.

Jadi sesiapa yang menang dalam pilihanraya umum pula ada yang terpilih menjadi Menteri Kabinet yang mewakili Kera...jaan Malaysia. Jika di perhatikan dan secara logiknya untuk menjadi calon mahupun sebagai Menteri Kabinet bukanlah calang2 orangnya, mestilah mempunyai pengalaman, pengetahuan, kebijaksanaan dan yang ter..ter..ter... dalam ertikata terbaik lah.... untuk menjadi seorang pemimpin... kepada rakyat.

Berbalik kepada cerita di mana Ling Liong Sik berjaya memperdaya Jemaah Menteri Kabinet, jelas menunjukkan bahawa Jemaah Menteri Kabinet yang ada pada masa itu adalah Jemaah Menteri yang BODOH dan BANGANG kerana mudah di tipu dan di perdaya oleh seorang Menteri (Ling Liong Sik) ketika itu.

Gua ambil jalan mudah tak mau berburuk sangka jika gua katakan Jemaah Menteri yang ada itu pun terlibat sama seperti yang di dakwa oleh Mahfuz Omar. Gua cuma bersangka baik jelah yang Jemaah Menteri ketika adalah orang2 yang baik, berkhidmat untuk rakyat dan bla..bla..bla... segalanya baik belaka... macam malaikat...

Jadi... apabila sudah terjadi kes sebegini yang melibatkan wang rakyat berbillion henget kerugian, siapakah yang harus di persalahkan..., nak salahkan Jemaah Menteri..? Diorang semua tu dah sememangnya bodoh dan bangang sebab tu mudah di tipu, nak salahkan penyokong...? Penyokong2 Jemaah Menteri pun.. tak boleh juga kerana mereka menyokong, mengampu dan promosi wakil rakyat mereka yang naik sehingga mencapai tahap jawatan menteri kerana ada imbuhan masyukkkk... bukannya kerana kecerdikan memilih pemimpin.

Yang harus di persalahkan adalah pengundi2 yang mengundi malaun2 itu semua sehingga menjadi Menteri, sebab menyokong membabi buta dan memilih hantu jembalang jadi Pemimpin mereka... justeru itu teramat baguslah apabila Jemaah Menteri yang ada tu semuanya Jembalang Bangang yang di pilih oleh majoriti rakyat yang bangang juga...

Siapakah golongan majoriti rakyat yang bangang tu... ??? Sudah tentulah mereka2 yang mengundi Barisan Basional dalam setiap Pilihanraya Umum. Pasal tu lah Malaysia hancus kerana sudah tersalah pilih pemimpin. Dah tu pulak... muka2 Jemaah Menteri yang sezaman dengan Ling Liong Sik tu.. ada yang masih memegang jawatan dalam Kabinet Menteri sekarang nih... siapa pulak yang nak jawap tu... ??? Perghhh... jahanam 1Malaysia... macam nih....

Isshhhh.... gua masih tak boleh terima kenyataan yang "Jemaah Menteri di perdaya oleh Ling Liong Sik", bagi gua satu kenyataan yang membangangkan diri puak2 haramjadah itu sendiri....

Kesimpulannya, kalau nak memilih pemimpin pilih pemimpin yang selain daripada parti umnoApco/BeEnd haramjadah nih.... kerana sudah jelas terbukti diorang semua tu adalah spesis bangang dan bodoh... dan tak layak untuk menjadi Menteri bagi mewakili Kera..jaan Malaysia.

Itu pun kalau lu orang sayangkan negara dan generasi lu orang laaaa....

Jul 27, 2010

Gua jumpa bayi kat Kelantan. Kalau lah Utusan dan RTM tahu...

Oleh : AdukaTaruna

Gile susah gua skang nak apdet blog neh. Seb baik bro ISA tolong sket2. Bolan poso tak lamo laie bai. Apo persediaan kite neh? Pergh... mesti meremang segala bulu lu orang bila gua tanya camtuh. Hua3. Dabel stendet betul la lu orang. Kalau ulama tanya camtuh, lu orang tak jaki plak.

Bulan pose neh, gua ingat nak tulis secara Nik Abduh la. Tangan kanan taip, tangan kiri tak tau. Eh.. silap. Tangan kiri pegang tasbih. Tinggalkan segala jahat-mahat yang ada kat diri lu orang skang ni bai. Dengar sket nasihat Ostad Aduka neh.

Semalam gua jumpa bayi kat Kelantan nih. Gile ah manusia neh. Main buang2 macam kotak rokok plak. Tergamam dan panik kejap la gua. Gua pun sms memember gua. Topeng.. Manjung.. Uma.. ISA. Nak mintak pendapat. Nak hantar mana bayi neh.

Paling prihatin Topeng bai. Gua memang suspek habes Poyol Kelantan sekor nih. Dulu kes gua pun dia la antara sahabat jenis prihatin tahap gaban. Topeng terus kol gua.

"Weih.. lu jumpa bayi kucing ke manusia. Jangan memain beb."

"Bayi manusia la. Gua pun tak tau nak buat ape neh."

"Lu jumpa kat mana?"

"Kat kotak rokok."


"Babik lu. Aku harap cepat la ramadhan."

"Apsal pulak?"

"Sebab bulan pose la lu kena ikat bersama setan2 nirrojim."

"Fakap lu."

Lepas tu Manjung Mari plak kol gua. Hua3....

Jul 26, 2010

Semuanya Sama...




umnoApco
Takda wang... boleh pow sama cukong2 dan ahli2 korporat, tak cukup lagi boleh bikin projek mark-up harga gila2, ambik komisyen, duit cukai rakyat pun berbillion boleh pakai dulu, duit Kwsp pun berlambak, duit Felda pun banyak lagi... duit petronas tak payah cerita la... dan bla..bla..bla...

PKR
Suara Keadilan dah tak boleh terbit, cukong dan ahli korporat terbatas, sumber kewangan terbatas... segala-galanya terbatas... ada 100 juta pun habis bhai.. kalau tak tahu berjimat tauke ladang babi moden pun bungkus bhai...

PAS
Kalau lu orang nak tambah... di persilakan.
Sebab gua terharu dan sedih dengan keikhlasan perjuangan ahli/penyokong PAS peringkat bawahan nih... nak makan sendiri pun miss soru... tetapi sanggup berkorban demi parti... ada 50 sen dalam poket pun didermakan juga... ada segelintirnya siap jadikan rumah sebagai markas... semuanya lillahitaala.... tapi pemimpinnya walau tak semua tetapi ada yang spesis macam umno.

Nota;
Takan asyik nak minta derma dan sumbangan penyokong dan ahli.
Tak salah mohon derma dan sumbangan, tetapi perbelanjaan wang tersebut biarlah di salurkan demi kebaikan dan perjuangan Parti, bukannya untuk keselesaan segelintir Pemimpin.

Teguran ini di buat atas dasar sayangkan perjuangan Pakatan Rakyat, bukan kerana Ayam Berbulu Musang. Kadang2 sikap pemimpin ni macam cibai.. kan...??? kena pulak ada kaki ampu dan bodek, jenis pak angguk 24 jam, sampai pemimpin idolanya kentut 
berbau bangkai pun, di katanya... ehmmm.... wanginya... perghhhhh....

Lu pikirrrrrr.... la sendiriiii...... ha..ha..ha....

Petikan Sajak dari TT.
kau dengar surah aku ini 
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat

Teramat malangnya dalam ramai yang baik itu, ramai yang tidak buat apa-apa
Berapa ramai orang yang baik itu berkata, 
"You fucking shit gerombolan"

Jul 22, 2010

Wawancara dengan Qarin Ayoh Chik (7)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3 | Siri 4 | Siri 5 | Siri 6 | Siri 7

"Aduka. Kenal Recep Tayyip Erdogan?"

"Kenal. Tapi dia tak kenal gua."

"Haha. Erdogan juga adalah agen kami. Kerajaan Alexscan."

"WTF?"

"Ya. Erdogan adalah manusia bukan baka Melayu yang genius. Dia pendiam, tapi bagus."

"......."

"Aduka. Kami tanya anda. Jika anda jual satu produk yang bagus, yang tiada cacat cela, tetapi enggan dibeli kerana nama produk itu sudah dicemari terlalu lama, apa tindakan anda?"

"Tukar nama la. Kacang giler soalan lu."

"Adakah berdosa jika anda tukar nama produk itu?"

"Pler otak lu berdosa."

"Begitu jugalah dalam kes Erdogan. Dia menukar produk nama Islam dalam keadaan masyarakat Turki yang fobia terhadap Islam. Dia keluar dari kelompok politik jumud tradisional dan menubuhkan satu parti baru. Mencilok sistem Islam tanpa label Islam."

"PAS pun buat dah. Alhamdulillah. Negara Kebajikan adalah sistem Islam tanpa label Islam."

"Benar. Tapi tahukah Aduka bahawa sebelum itu ianya mendapat tentangan dan ancaman dosa dari ulama Melayu tradisional dalam PAS?"

"Shit! Bodoh ulama Melayu nih."

"Berbalik kepada Hadi, sekarang kita serahkan kepada Qarin Hadi sendiri untuk menceritakan apa yang berlaku."

"Err... Ana ke?"

"Habes siapa? Takan gua nak suruh Nora Danish."

"Releks la bos. Bekeng sangat la bos nih."

"Hhmmm... begini. Takperlah. Saya ceritakan. Kalau Qarin Hadi tidak setuju, dia boleh bantah."

"Boleh.. Insyaallah. Silakan."

"Semuanya bermula apabila sempadanan semula BN 2004 menjerat mereka pada PRU2008. PAS, PKR dan DAP mencatat kemenangan besar pada beberapa negeri tanpa dijangka. Fokuskan kepada PAS, pada saat itulah, pada malam pengundi PAS berkumpul mengepung bangunan negeri di Kedah, di Perak, di Selangor bagi menghalang dokumen kerajaan hilang, PAS Terengganu menerima tekanan dan bayang2 sendiri. Orang lain menang, tapi PAS Terengganu kalah."

"Biar Islam kalah, asal ulama tak kalah la bro.."

"Jangan memain la bos. Serius la."

"Nak serius apa. Ni kan story khayalan."

"Kemudian, istana Terengganu enggan menerima Idris Jusoh, tetapi memilih Mat Said. Maka UMNO Terengganu terpecah 2 malam itu juga. Pendekkan cerita, berlakulah beberapa perkara.

1. Arahan istana.

2. Mat Said memerlukan PAS seandainya team Mat Said dipecat bagi membentuk kerajaan.

3. PAS memerlukan Mat Said dalam amukan tekanan bayang2 kekalahan ketika negeri lain cemerlang.

4. UMNO wajib pecahkan kepercayaan pengundi bukan Islam kepada PAS. Bukan Islam wajib ditakutkan dari mengenal Islam yang sebenar.

Maka, untuk penyelesaian itu, agenda Kerajaan Perpaduan dikarang dan diusulkan. Bagi mengelakkan damage, WAJIB ianya tidak bermula di Terengganu, tetapi dimulakan di negeri2 BN kalah yang lain. Iaitu di Selangor dan Perak.

Perjumpaan, perbincangan tawaran berlaku di Selangor dan di Perak. Mufti Perak merujuk kepada TGNA bagi tujuan di Perak. Soalan saya kepada Aduka. Jika berjaya dan berlaku Kerajaan Perpaduan di Selangor dan Perak dengan tawaran MB kepada PAS, kerajaan manakah yang bergabung di Terengganu mengikuti langkah PAS Selangor dan PAS Perak?

"UMNO Terengganu dan PAS Terengganu lah."

"Jadi, PAS Terengganu bergabung dengan UMNO dengan mengikuti jejak langkah PAS Selangor dan PAS Perak. So, tidaklah orang marah sangat."

"Bos, apakah manfaat yang diperolehi UMNO, wakil Dajal dari kebodohan PAS ketika itu?"

"Hhmm..."

"Dajal berjaya membunuh idealogi, jenama dan wangi2an Islam selama sekurang2nya 3 generasi. Generasi pengundi, generasi bakal pengundi dan generasi pertama selepas generasi bakal pengundi. Kerana mereka belajar dari sejarah yang ditinggalkan. Ianya sama seperti Erdogan membunuh putik2 wangi Islam di Turki jika dia turut bodoh seperti ulama baka Melayu."

"Aduka.."

"Hhmmm..."

"Lim Kit Siang boleh pergi ke mana-mana tempat. Dia boleh bertanding dari Penang hingga ke Johor. Dia tidak boleh dijerat. Setuju atau tidak?"

"Setuju."

"Anwar Ibrahim juga demikian. Dia boleh keluar dari Permatang Pauh jika UMNO melonggokkan kem tentera di sana. Setuju atau tidak?"

"Setuju."

"Nik Aziz boleh bertanding walau di Tak Bai, Thailand. Setuju atau tidak?"

"Setuju."

"Mana-mana manusia pro kerajaan Alexscan seperti Ahmad Neejad, Erdogan, tidak boleh dijerat dalam satu lubuk. Dajal tidak dapat menggunakan taktikal itu. Tapi, bagaimana dengan Hadi Awang?"

"Shit! Memang ahli PAS adalah bodoh seumur hidup."

"Aduka. Saya mahu tanya akidah Aduka. Dalam pertembungan antara Allah dengan Hadi Awang dalam kes seperti ini, Aduka pilih mana? Tanya akidah Aduka."

"Gua pilih Hadi Awang selagi Hadi Awang tidak meninggalkan solat dan puasa."

"Ayark!!"

Jin gua terbalik pitam. Ceh. Ifrit kunun. Bergurau pun tak bleh.

"Turki telah lama berada dalam suasana sekular, Aduka. Ianya lebih sukar dari Malaysia. Turki sudah lama mempunyai hubungan diplomatik, ekonomi, sukan dan sebagainya dengan negara haram Israel. Tapi bagaimana cara mahu memberitahu rakyat Turki bahawa Israel adalah jahat?"

"Hhmmm..."

"Sukarkan?"

"Tapi lihatlah bagai Erdogan bentangkan plan kepada kami beberapa ketika yang lepas."

"Bagaimana?"

"Dia menganjurkan satu perjalanan amal dan kebajikan atas nama Negara Turki. Misi keamanan dan bantuan ke Gaza. Turut dijemput adalah paderi2 Kristian. Menggunakan kapal yang bernama seorang aktivis USA yang mati dibunuh tentera Israel. Aduka boleh lihat siapa sasaran audien Erdogan?"

"Boleh la.. apa lu ingat gua Tok Siak Rusila ke lembab sangat."

"Cuba Aduka sebutkan sasaran Erdogan."

"Ak'alaa.... Mamat jin nih. Dia ajar gua ikut level Tadika Kemas ke apa?

1. Rakyat Turki.
2. Masyarakat muslim.
3. Masyarakat Kristian.
4. Rakyat USA.

"Pandai... lihat hasilnya bagaimana? Bagaimana Erdogan berjaya membuktikan kejahatan Israel pada audien sasaran."

"Erdogan bukan Melayu. Buleh la."

"Bukan begitu, Aduka. Maksud kami, sedarlah diri sendiri itu penting demi perjuangan di jalan Allah. Jika sedar diri lemah dan bodoh, maka, demi Allah Tuhan sekalian alam, undur dan serahkan sesuatu itu kepada ahlinya. Aduka kenal Fadhil Noor?"

"Kenal la. Satu kelas dengan gua. Dulu gua pengawas. Gua selalu tulis nama dia sebab dia selalu datang lewat."

"Bos!"

Jul 21, 2010

Mufti Perak, Mahfuz dan Salahuddin dicabar bersumpah.

Oleh : AdukaTaruna

"Tuan Guru. Berapa persen jaminan Tuan Guru bahawa PAS dan UMNO tidak bergabung dalam pemerintahan Tuan Guru?"

"Ha3.. ini bukan niaga."

"Kah3... apa punya soalan PAS Reform. Ada ke tanya persen."

Mufti Perak: Saya tidak berbohong

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria hari ini menafikan dakwaan dua naib presiden PAS bahawa kononnya beliau membuat fitnah serta melakukan satu pembohongan berhubung adanya pemimpin PAS dan Umno yang menemuinya untuk mendapatkan pandangan bagi menyatukan kedua-dua parti itu.

"Saya seorang mufti takkanlah saya nak membohong, cuma saya tak nak sebut nama orang yang bertemu dengan saya itu....jadi saya tidak membohong. Dia nak tuduh saya membohong itu dia punya pasal.

"Yang penting dia seorang Islam atau tidak...berjuang atas nama Islam atau tidak, kenapa nak bersekongkol dengan yang lainnya," katanya selepas pertemuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Agama Islam di Putrajaya hari ini.

Kedua-dua naib presiden PAS iaitu Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar hari ini dilaporkan menuduh Harussani membuat fitnah serta melakukan pembohongan bahawa terdapat pemimpin PAS dan Umno yang menemuinya untuk mendapatkan pandangan bagi menyatukan kedua-dua parti itu.

Mereka dilaporkan sebagai berkata, selama ini pimpinan PAS tidak pernah mengeluarkan arahan rasmi khususnya di dalam mesyuarat jawatankuasa tertinggi parti supaya menemui Harussani untuk membincangkan isu berkenaan.

Harussani berkata pertemuan itu memang berlaku, walaupun wakil yang datang bertemu dengannya itu bukan dihantar oleh PAS secara rasmi.

Katanya pemimpin PAS yang datang itu bertaraf tinggi dan ada juga pemimpin Umno yang bertaraf tinggi juga datang berjumpa beliau.

"Saya pun tidak faham...pertemuan itu semata-mata untuk pertahankan Islam dan orang Melayu, kenapa sampai nak tuduh macam-macam dan yang marah sangat kenapa," katanya.

Harussani berkata beliau bercakap untuk kepentingan orang Melayu dan Islam kerana jika orang Melayu berpecah, Islam juga akan hancur.

Jul 20, 2010

Video Sultan Kelantan di ambush Polis Istimewa?

Siapa menipu? Salahuddin PAS vs Harussani UMNO

 Oleh : AdukaTaruna

1. Harussani berkata ada pemimpin kecil PAS datang bertemunya bertujuan menggabungkan UMNO dan PAS.

2. Salahuddin Ayub berkata Harussani fitnah dan bohong.

Masihkah kita ingat peristiwa gelap dan tak mengaku dulu2? Atau tipikal baka bangang sudah lupa?

Mengaku sekarang atau heret Al-Quran dan hadis bila terkantoi?

Mengaku sekarang atau heret Al-Quran dan hadis bila terkantoi?

Mengaku sekarang atau heret Al-Quran dan hadis bila terkantoi?

Mengaku sekarang atau heret Al-Quran dan hadis bila terkantoi?

Siapa berjumpa siapa di PNB Darby Park?

Jul 18, 2010

Berita Panas. Tarikh PRU13 jatuh pada ….

Oleh : AdukaTaruna

Alhamdulillah. Mungkin tepat, mungkin kebetulan, ramalan gua Spain menang world cup dengan 1-0 (atau penalty) menjadi takdir. Walau RnD adalah pembolehubah yang gua bentangkan, namun RnD adalah sebahagian dari pembolehubah-pembolehubah yang ada. Maksud gua, Spain ada 1 lagi pembolehubah. Malas bentang berjela sebab gua bukan nak cerita bab bola.

Kemudian, uma suruh gua tilik bab PRU13. Gua kol gua punya jin. Gua tanya bila PRU13 kat Malaysia nih. Macam yang lu orang tahu, jin gua nih agen kerajaan Islam Alexscan. So, dia bawa soalan gua ke pihak atasan dia. Kemudian, bila dia sampai, dia bagi gua formula nak kira tarikh PRU13.

Formula ni adalah hasil pemikir2 bangsa jin. Lu takan jumpa kalau setakat mengaji dan wala’ pada ulama baka Melayu. Sampai kiamat naik unta hunus pedang untuk berjihad lawan teknologi terkini. Ulama Melayu nak jumpa teknologi kain alas darah haid pun terkial-kial. Sebab bodoh macam tu la habes semua nas dan dalil salah tafsir sampai mundur. Ada ke kisah Luncai ditafsir kepada perbuatan orang sia-sia. Nasib baik M. Nasir tak bangang macam ulama Melayu. Luncai Emas. Kisah Luncai pun tak lepas nak tafsir.

Formula ramal tarikh PRU13.


(Matematik ini dimudahkan untuk Ulama Melayu. Tapi, kalau gua tersilap mudah plak, tempeleng gua balik.)

1. Dapatkan jumlah penggunaan petrol, diesel dan gas di Malaysia tahun paling terkini. Katakan tahun 2009. Dalam bentuk liter, BUKAN dalam bentuk RM. Boleh gak kira ikut penjimatan dalam setiap hari. Tapi yang ini ikut liter la. (Ulama Melayu ni paham ke tak antara liter dengan RM ni, C++? Huhuhu.)

2. Bahagikan dengan 365 untuk dapatkan jumlah liter dalam satu hari di seluruh Malaysia. Kita ganti kepada Y. Jadi Y itu merujuk kepada jumlah penggunaan petrol dalam liter untuk 1 hari di Malaysia. (Gua dah nampak Ostad Idris bukak kopiah, garu2 kepala.)

3. Dapatkan anggaran jumlah perbelanjaan BN dalam PRU12. Katakan 1 bilion. (Gua dah nampak Ostad Harun Taib buka kitab cara-cara kira zakat.)

4. Cari jumlah hari yang diperlukan bagi mengumpul 1 bilion dana BN dari 5 sen pada setiap liter. Kita ganti dengan W. Jadi W merujuk kepada jumlah hari yang ingin dicari. (Gua dah nampak Ostad Ali Kutty Surau Hitam kira guna biji tasbih.)

5. Jadi, Y DARAP 5 sen DARAP W = 1 bilion. (Gua dah nampak Al-Fadhil Ustaz Parpu… eh Parpu ulama ke? Mamak ni SPM pun ntah lepas ntah tak. Haha. Percayalah cakap gua, lepas BN kalah ni, Parpu akan masuk PKR. Kalau salah, gua bogel dengan Nora Danish secara berasingan.)

6. Jadi M = 1 bilion BAHAGI Y BAHAGI 5 sen. (Gua dah nampak Evelin gelak2 guling, gua settle mamematik guna Bahasa Melayu. Luncai lu!) Jawapannya kita ganti kepada Q. Jadi unit sukatan Q adalah hari.

7. Kemudian, tarikh penguatkuasaan harga baru Petrol TAMBAH dengan Q hari = Tarikh paling lewat PRU13. Kita ganti dengan T.

Tarikh PRU13 (T) lebih cepat dari itu kerana beberapa factor lain seperti hasil rompak duit rakyat yang lain. Gula, tariff, cukai, judi, etc. Tarikh PRU13 juga boleh lewat dari itu atas factor menurunkan harga minyak semula bagi tujuan ‘feel good factor’ selepas sasaran dana 1 bilion tercapai.

Sekian, maklumat dari jin gua. Wakil kerajaan Islam Alexscan.

Jul 16, 2010

Fakap punya ahli PAS! Ahli 1 juta, bangang 1 bilion.

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3 | Siri 4 | Siri 5 | Siri 6

"Ok. Kita masuk bab Kerajaan Perpaduan yang dimanfaatkan APCO atas kelemahan ulama Hadi. Tapi kita panggil masuk Qarin Hadi dulu sebagai saksi."

"Ak alaa.... gua berak dulu lah."

"Bentar Aduka.... Sebentar. Kami bawakan Qarin Hadi sebagai saksi taklimat kami."

"Ok. Gua pospon berak gua."

"Gini Aduka. Setelah pihak Dajal mengetahui Hadi Awang adalah satu aset berharga pihak mereka di Malaysia, maka, bermulalah bermacam perancangan mempergunakan kebodohan ulama berbaka Melayu itu, selain perancangan-perancangan bagi mengekalkan Hadi Awang."

"Ni gambar apa ni?"

"Itu gambar terbaru penempatan polis oleh UMNO di dalam kawasan Marang. Kawasan parlimen Hadi Awang."

"Yang ini?"



"Yang itu adalah gambar lama yang diambil sendiri oleh pengikut BT, Songkok Putih. Satu webmaster laman web manusia Malaysia di bawah kendalian PAS Dungun. Sebagai bukti bahawa pihak kami tidak mengada-adakan fakta."

"Pengikut BT? Stand for what? Lu ni macam2 la. Jangan sampai gua membebel dalam bahasa Inggeris. Kak Memot pon tak boleh celen gua bai."

"Pengikut BT adalah istilah sahabat kamu sendiri. Aduka boleh tanya dia."

"Weih... lu jangan bebuat paling tempat lain plak. Pengikut BT tu gapo dio?"

"Err... Pengikut Bodoh Teramat bos. Ngee..."

"Ceh. Ok. Teruskan. Berapa pengundi dalam gambar ni?"

"PRU11 atau 12?"

"Lu bagi detail kedua-dua PRU."

"Projek tewaskan Hadi bermula ketika Hadi memerintah Terengganu PRU10. Ketika ini, belum wujud campur tangan Dajal secara rasmi. Hanya dimulakan UMNO. Pihak UMNO memindahkan pengundi sebangak 4410 undi pos dalam parlimen Marang."

Qarin Hadi angguk2.

"Kemudian Hadi berjaya dikalahkan ketika Hadi leka buat kerja-kerja bodoh politik. Tidak sedar bagaimana UMNO menyusun dan penempatkan semula pengundi-pengundi mereka. PAS Terengganu leka menyita Tadika Kemas dari membuat bantahan awal kepada SPR."

"Kemudian?"

"Fasa terkini sekarang, UMNO sedang meningkatkan pengundi di Marang sebanyak 3000. PRU lepas Hadi menang 2747 undi."

"Jap... jap. Lu fikir IQ gua tahap jemaah Rusila tadah kitab kuning ke apa? Apa motif UMNO nak kalahkan Hadi kalau Hadi adalah aset mereka?"

"Walau IQ Aduka tinggi sikit dari jemaah Rusila, tapi terlalu jauh juga dari perancangan Dajal Israel."

"Niamakahai lu. Kasi detail sket."

"Dajal guna konsep yang sama dengan Holocaust. Asak Yahudi sehingga terdesak dan hulur pertolongan ketika itu. Bukankah kami dah jelaskan awal tadi. IQ Aduka tahap mana?"

"Pundek lu. Jelaskan lagi. Pembaca gua dah blurr dah tu."

"Dajal menyuntik titik pertemuan Islam dan Kristian dalam pemerintahan Hitler. Nabi Islam dan Tuhan Kristian, Isa a.s dibunuh Yahudi. Dengan kekuatan satu titik persamaan itulah Yahudi diasak sehingga rapat. Kemudian, Dajal datang sehingga Yahudi menerima Nabi Azazil itu tanpa lagi dalam bentuk penyamaran. Itulah titik sejarah pergabungan 2 blok manusia kafir dan jin kafir sejak dunia ini dicipta."

"Dan Hadi?"

"Hadi juga diasak dan diburu sebagaimana konsep Holocaust. Penambahan pengundi pos dipertingkatkan bagi mangasak aset terbesar Dajal Israel ini."

"Bodoh nak mampos. Biarkan jer la UMNO buat camtu."

"Maksud Aduka?"

"IQ lu orang tahap berapa plak? Dengar sini. Biar UMNO pindahkan dan tingkat seberapa maksima yang boleh di Marang. Tambahkan pengundi di Marang bermakna susutkan pengundi di tempat lain. Bila sampai di PRU, suruh Hadi bertanding kerusi lain. Marang tu kasi tahap Herman Shamsudeen jer bertanding. Settle. Kita tengok siapa lagi pandai."

"Heh. IQ Aduka tahap berapa plak? Hadi tu boleh bertanding tempat lain ke selain Marang? Kalau Dajal buat sebegitu pada Nik Aziz, maka, percaturan Aduka sudah lama dalam pertimbangan kerajaan Alexscan. Suruh Nik Aziz bertanding di Tak Bai, Thailand pun 70% menang. Tapi ini Hadi Awang. Pengaruhnya hanya di Marang. Bertanding di Kuala Terengganu pun 50-50."

"Sebab depa tahu Hadi tak boleh pergi tempat lain la, depa berani buat begitu, Aduka. Jaguh kampung."

"Fakap punya ahli PAS. Ahli 1 juta. Tapi bangang 1 bilion. Presiden lemah macam tu dia pilih. Mengundang padah sungguh la. Bangang macam Maradona."

"Tahu takpa."

"Lu tahu semua ni pasal apa?"

"Pasal apa, Aduka?"

"Falsafah bidaah sesat ciptaan memandai2 ulama Melayu. Kepimpinan Ulama kepala ayah dia. Nabi suruh serahkan sesuatu itu pada ahlinya, dia asal ulama, walau lemah, maka wajib dipertahankan."

"Bukan pasal bidaah la Aduka."

"Dah tu?"

"Pasal baka."

"Shit!"

"Aduka. Kenal Recep Tayyip Erdogan?"

"Kenal. Tapi dia tak kenal gua."

"Haha. Erdogan juga adalah agen kami. Kerajaan Alexscan."

"WTF?"

Jul 14, 2010

Celakak punya Puyol.

Oleh : AdukaTaruna

Lama sungguh gua tak online. Sekali online ingat nak sambung Wawancara Qarin Ayoh Chik. Sekali gua terjumpa Puyol. Potong sungguh. Hilang stim gua nak menulis.


Bai. Puyol nih sedang berkeliaran kat KB neh. Elakkan terserempak dengan Puyol neh. Nanti lu orang kena paw belanja sotong masak pedas.

Jul 13, 2010

utusan meloya + umnoapco = haprak

CNN berkata laporan mengatakan ia menerima bayaran daripada pihak yang mewakili Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membolehkan ketua pembangkang itu muncul dalam program "Connect the World" adalah rekaan semata-matanya.

Jurucakap CNN, Selasa melahirkan rasa kesal kerana rangkaian televisyen itu tidak dihubungi bagi memastikan sama ada dakwaan itu benar atau tidak sebelum ianya disiarkan.

Sejak beberapa hari lepas, beberapa pihak telah mengulas mengenai kemunculan Anwar dalam program CNN itu. - Bernama.

ha..ha..ha... betapa malunya pemimpin2 umnoapco yahudi laknatullah semua tu... tapi nak buat macammana kan..., diorang semua tu memang jenis tak tahu malu dan tak berkemaluan... dulu, kini dan selamanya akan begitu... jenis muka tampal dengan kulit babi 14 inci... jenis sehaprak-haprak makhluk kat muka bumi Malaysia nih...

Lu orang agak2... makhluk2 haprak tu akan buat permohonan maaf ke... atas tuduhan melulu diorang..., jangan harap la....

Dah tu pulak akhbar rasmi diorang utusan meloya penyebar fitnah dan perosak minda rakyat apa cerita beb.... lagi macam haramjadah jelah... buat muka toya masing2 tanpa perasaan bersalah... itulah akhbar paling bangang sekali dalam Malaysia nih...

So... sekarang ni.. semua orang boleh menilaikan betapa jahat dan busuknya pemimpin2 umno dan akhbar pencacai yahudi nih... dah tu pulak apabila bercakap dan menyiarkan berita jenis tak pakai akal... semuanya jenis otak letak kat tumit kaki..  itulah hakikat dan kenyataannya betapa bodoh dan bangangnya jenis pemimpin dan akhbar yang di sokong oleh puak2 umnoapco...

Gua ingat nak suruh Anwar Brahim dengan CNN kemukakan saman terhadap utusan meloya dan individu2 yang buat fitnah nih... biar gua jadi lawyer bagi pihak Anwar dan CNN... pasti menang mudah jelah... kecuali mahkamah kat malaysia nih ubah tiang gol macam RPK katakan tu.... kah..kah..kah....

Jul 7, 2010

Najib sebaik2 manusia seumpama RASUL

Yang ini pula lagi sengal beb...,  dalam komen di sini.

Tujuan gua up-kan komen2 sengal sebegini... bukannya apa, sekadar nak bagitau kat lu orang semua terutama sekali buat pembaca2 yang di atas pagar yang tak tahu menilai siapa itu umnoapco, dan lu orang boleh lihat sendiri bahawa kebanyakkan pencacai2 umnoapco nih semuanya bangang sebab dah terlebih telan duit haram.

Terutama sekali bangang tahap MEGA berkenaan agama... dan tak tahu membezakan hukum Allah mana yang halal & haram, jadi tak mustahil lah kalau Judi pun diorang katakan HALAL.

Lu orang bacalah sendiri. dan mamat ni ada blog... dah tu pulak komen gunakan nama Pembela Islam, bini PM dia peluk jantan dan tak tutup aurat dia masih katakan PM dia contoh Pemimpin Islam sejati... ha..ha..ha..., ini mangkuk ayun bikin gua ketawa jelah...

pembela Islam & melayu sejati Rabu, Julai 07, 2010 12:10:00 AM  
Assalam 1Malaysia,

kenapa smua org selalu salahkan UMNO & PM malaysia.salahkan diri sendiri. Kalau PM kita betul2 salah & terlibat dlm pembunuhan tentu mahkamah & polis telah menagkap beliau... tetapi dengan kuasa Allah ini semua x terjadi kerna Allah tahu siapa yg betul & Anwar yg meliwat dijatuhkan hukuman.sedarlah wahai semua, PR ada agenda hendak mengadaikan melayu di tangan org2 kafir. PAS hanya memperkolotkan minda org2 di malaysia.hanya UMNO yg dapat membela bangsa melayu & agama islam yg suci. D.S.najib adalah sebaik-baik manusia seumpama rasul yg patut kita sanjungi & muliakan.kerana beliau telah menyatukan kita semua bangsa dlm 1Malaysia. D.S.najib adalah pemimpin islam yg patut kita & TG Nik Aziz patut contohi.. terima kasih assalam 1malaysia.

Gua tak nak ulas banyak dengan tahap kejahilan mangkuk pencacai pemuda umnoapco jalan enggang, ampang nih..., cuma gua nak terkentut dan kelakar sebab dia mengumpamakan si Najib Nazak tu setaraf Rasul...

Apa...??? di ulang sekali lagi...!!! Najib sebaik2 manusia seumpama RASUL.... weiii.. kepala otak atok tiri lu..., puak2 umnoapco ni waras atau tak waras... cakap pakai tumit kaki... lu orang pemuda umnoapco semua dah makan nasi kangkang laki Najib ke..??? si Najib tu sikit sebanyak dia ni membesar dengan hasil duit kasino genting, Yayasan Noah tu sapa punya... Pengasas Genting tu siapa...??? Kehidupan anak bini dia sendiri pun tak berlandaskan tuntutan Islam, lu sendiri mau ingat la...

Tu la.. lain kali jangan asyik baca Kitab Suruhanjaya Reid. Kalau nak membodek pun guna akal laaa... jangan jadi Bodoh serupa Lumbu....

Luncai punya Belanda!

Celako3… hua3… sekali gua tak maksum rupanya. Ingatkan dah tahap Tuan Guru Rusila tadik dalam hal2 bola. Ngee…

Belanda main macam gampang siot. Memang tak layak berada di final. Cuma maybe laluan dia semua ayam2, dan Uruguay plak kuality tahap player N9 yang kalah depan Topeng Perak kat stadium KB.

Ekceli, sebenarnya (ni nak kaber line nih), hujah Belanda menang tu atas rumusan matematik gua. Kengkonon gua nak jadi Adi Putra la nih. Tu yang tak tulis hujah dulu tuh. Terus teka jer. Kalau betul, atau kebetulan betul, baru gua bentangkan hujah matematik gua, kenapa Uruguay menang. Baru jemaah Rusila kagum dan wala’ dengan gua. Nak2 Tok Siak paling rajin Masjid Rusila. C++.

Sekali tengok…. tu dia… 2-2 team main kuality tahap EPL. Macam bangang. Silap passing la, control ball macam bongok. Tolak gol Bronkos, semua gol game pagi tadik tahap Parpu Kari. Penghasilan gol tahap Persatuan Mamak Malaysia Mengaku Melayu. PMMMM.

Paling meluat tengok Ayen Ruben main. Dia memang terer, tapi maruah dan kredebiliti takda. Berlakon tahap Ketua Putera UMNO masuk ICU kena pukul batiniah. 1 dunia tengok maruah dan kedirian dia beb. Memang takda maruah la.

So, walau gua ramal Spain juara, tapi gua nak sokong German. Sebab gua harap German belasah Belanda. Nak2 lepas 2nd half. Sebab team German kaizen berdasarkan RnD semasa selepas 2nd half. Nak harapkan Spain, gua tak fikir taktikal tipikal Spain dapat belasah Belanda. Setakat menang 1-0 atau penalty, gua tak cukup puas hati.

Jul 6, 2010

Belanda menang? Gua belanja 1 Kelantan minum air halia Kg Sireh.

Oleh : AdukaTaruna

Gua malas bagi hujah. Kalau Belanda menang, gua belanja seluruh rakyat Kelantan minum air halia Kg Sireh. Lu minum sana, pastu sebut AdukaTaruna bayar.

Pemimpin umnoapco Penang...???

Kebanyakkan orang melayu Penang suka jual tanah kat cina.dapat duit banyak beb... bila dah jual dan dapat duit apa lagi enjoy la puas2... lepas tu bila duit dah habis marah pulak kat cina pasal bangunan tanah yang dijualnya.

So... siapa yang bangang dalam hal ni.... cina dah beli tanah tu sukahati mak bapak dia la... nak buat apa pun. Dah jadi hak dia... siapa yang suruh lu orang melayu2 penang jual tanah mak bapak lu orang kat cina, dah tu tak puas hati pulak... bodoh bin banggang punya bangsa... lepas tu buat isu perkauman..

Kenapa masa Gerakan/ubn memerintah sebelum Mac 2008 (PRU-12) lu orang tak nak bantah... kenapa semua pemimpin2 umnoapco yahudi laknatullah tu... duduk senyap membesarkan teloq masing2, bila dah kalah PRU dan DAP memerintah baru kepala otak diorang bergegar dan terfikir soal tanah orang melayu yang dah banyak tergadai kepada Cina... terus nak salahkan Kerajaan PR Penang.

Wooiiii... melayu2 umnoapco Penang yang bangang takda otak..., pemimpin2 umnoapco Penang selama Gerakan memerintah dan sebelum2nya asyik membesarkan teloq depa..., bila kalah PRU.. dan Kerajaan Penang beralih pemerintahan teloq depa dah tak boleh nak besar lagi dah... sebab fulusnya tak masyuuuukkkkk.... Lu orang semua kena kencing jer.. dengan pemimpin2 umnoapco penang selama nih...


Ini jamban melayu penang, tapi dah jual kat cina penang 
lepas tu melayu mengamok kat cina pasal guna jamban tu...

Masa Pak Lelah jadi PM.. dia Ahli Parlimen Kepala Batas Penang, apa yang dia buat untuk orang melayu Penang...???? Hangpa pikiaq la sendiri.... jangan jadi bangang..., la.. ni.. PM kesayangan hangpa nak naikkan harga tol jambatan... awat hangpa tak mau bangkang pulak... atau hangpa nak buat demonstrasi salahkan Kerajaan Penang yang dok ada la ni...

Sekarang... nak coverline silap diorang tu... mainkanlah isu perkauman cina halau melayu penang lah.... dan ulang cerita kat TV konon rumah kena roboh, kedai kena roboh dan pelbagai lagi... sedangkan dari zaman Koh Tsu Koon lagi.. lu orang semua dah kena perambat dah...

Gua tau la... sebab Tanjung Tokong tu tempat permainan gua.... Balik Pulau rumah tok menakan, pak menakan gua ramai..., Teluk Kumbaq masih ramai lagi adik beradik sedara mara kat sana... janganlah lu orang semua jadi bodoh di perbodohkan oleh pemimpin umnoapco penang tu...

Jul 5, 2010

Wawancara bersama Qarin Ayoh Chik (5)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3 | Siri 4 | Siri 5

"Ok. Aduka boleh melihat dokumen kami. *&^%, mohon bawakan dokumen dalam bentuk alatan manusia. $%^& *^&$@, &^%$."

"*&^5 )*%$!"

"Apa yang lu orang mencarut ni?"

"Oh... haha. Sebentar ya, Aduka."

"Gua berak dulu lah."

"&^%$# %$^ &^%$#"

"Alhamdulillah... ok Aduka. Sini. Mari lihat dokumen siasatan kami. Kita fokuskan apa yang berlaku di Malaysia sahaja."

"Okeh. Bereh. Cam biasa, nanti gua tanya apa yang gua tak faham."

"Asasnya ialah, Rasul Dajal akan menghalang mana-mana pembentukan negara Islam di dunia ini. Islam wajib dihalang dari memiliki kerajaan. Rasul Dajal amat takut jika wujud Islam dalam bentuk beberapa kerajaan. Gugusan kerajaan2 Islam itu mudah bergabung di bawah satu sunnah Allah terdahulu yang dipanggil kekhalifahan. Bermakna, mereka akan melantik satu ketua dan mereka berbaiah kepadanya."

"Hmm.... teruskan."

"Berbalik di Malaysia, antara salah satu menghalang Islam membentuk kerajaan ialah dengan mencipta dan memelihara munafik Islam."

"UMNO?"

"Benar. Nama organisasi sahaja sudah membuktikan UMNO itu adalah idea British. Malah di semua negara jajahan Dajal, mereka meletakkan munafik Islam sebagai kerajaan. Iraq, Afghanistan, Indonesia dan sebagainya. Mereka inilah yang akan menjadi pak turut Dajal di PBB dan menurut perintah politik Dajal."

"Hadi?"

"Hadi adalah antara ulama negara dunia ketiga.."

"Dunia jakun."

"Ya, ya. Ulama negara jakun yang dipergunakan Dajal tanpa dia sedari. Hadi adalah ulama yang terlalu lemah dalam percaturan setinggi Dajal. Ulama seperti Hadi tidak bertaraf mencorakkan politik Islam dunia. Dia bertaraf rendah."

"Habes tu?"

"Ulama seperti Hadi hanya terbabit dalam forum2 dan persidangan air liur yang tiada berkesan. Dialog air liur dalam air cond, makan2 mewah, peluk2 dan salam kemudian tidur enak dalam hotel, kemudian claim diri kepada pengikut dia adalah pejuang Islam. Qarin 4 khalifah sahabat Nabi masih ada dalam kerajaan Alexscan. Mereka cukup benci dengan ulama taraf ini. Merekalah ketua buih2 muslimin di lautan."

"Kerajaan Perpaduan, perjumpaan dalam gelap adalah antara bukti betapa bodoh dan sialnya ulama2 baka dunia ketiga dalam mengharungi permainan Dajal."

"Tapi mereka ada hujah syarak."

"Hujah syarak tafsiran baka seperti Hadi? Kamon la Aduka.. lihat pada hujah beliau Luncai sahaja kita sudah tahu di mana level ulama seperti ini."

"Luncai?"

"Ya. Luncai yang dilabelkan kepada blogger2 yang tidak digemarinya."

"Apa hujah lu?"

"Aduka tahu kisah Luncai?"

"Tahu sikit2."

"Cuba cerita sikit."

"Luncai adalah tawanan Raja. Then, Luncai ajar pengawal menyanyi ketika dalam perjalanan membuang Luncai ke Laut. Liriknya Luncai terjun bersama labu, biarkan... biarkan. Tengah pengawal syok2 menyanyi, Luncai terjun sunguh bersama labu untuk buat pelampong. Tapi pengawal terus menyanyi. Luncai selamat ke tebing."

"Yup. Lebih kuranglah. Jadi, Luncai adalah pengkritik pemerintah. Dan jenis cerdik. Luncai terjun dengan labunya adalah genius, tetapi bila sampai ke tafsiran ulama tahap Hadi, tafsirannya salah sama sekali. Perumpamaan Biarkan Luncai terjun dengan labunya adalah merujuk kepada golongan denial syndrome. Bukan merujuk kepada individu bodoh si Luncai."

"Ooo...."

"Aduka. Kamu tahu M. Nasir?

"Tahu."

"Kalau Luncai adalah bodoh atau jahat macam tafsiran ulama bangang spesis melayu, kenapa beliau guna nama Luncai sebagai nama syarikatnya? Luncai adalah lambang pengkritik pemimpin yang cerdik dan licik!"

"Aduka.."

"Yup"

"Adakah kamu terfikir mengapa Allah takdirkan ulama Hadi Awang silap dalam tafsiran Luncai? Mengapa Allah takdirkan kesilapan tafsiran Luncai Hadi dirakam di atas pentas muktamar Parti Islam di Malaysia?"

"Mengapa?"

"Sebab Allah nak bagitahu kesesatan yang melanda Hadi Awang dan pengikutnya dalam penetapan falsafah. Dan Allah hadirkan kumpulan2 yang menentang beliau. Jika cerita Luncai pun Hadi boleh silap, apatah lagi hujah syarak yang dikemukakannya? Adakah Allah mentakdirkan semua ini dengan sia-sia?"

"Aduka."

"Yo... ak'ala.... gua tengah dengarla nih."

"Allah takdirkan sesuatu peristiwa itu bermanfaat atau hanya suka2 atau sia2?"

"Bermanfaatlah."

"Benar. So?"

"Lu tanya gua buat apa, lu tanya la jemaah Rusila."

"Sebab itu kami sokong kamu ke Rusila."

"Gua kensel."

"La... kenapa?"

"Gua on the way plan ke rumah Hadi bersama 4 soalan. Lillahitaala."

"Pergh... lagi advance."

"Al-Quran yang sama, hadis yang sama, tapi kerana lemah dan bodoh, maka, Hadi telah melakukan satu kesesatan yang melampau pada perjuangan menentang Dajal, sebaliknya aset yang besar kepada kerajaan Dajal."

"Ok skang lu cerita pasal Kerajaan Perpaduan plak. Ni gambar apa plak ni?"

"Ok. Kita masuk bab Kerajaan Perpaduan yang dimanfaatkan APCO atas kelemahan ulama Hadi. Tapi kita panggil masuk Qarin Hadi dulu sebagai saksi."

"Ak alaa.... gua berak dulu lah."

Jul 3, 2010

Gua bogel bersama Maradona kalau Argentina menang.

Oleh : AdukaTaruna

Seni lawan sains beb. Sampai bila bergantung kepada seni kalau tiada RnD? Dulu hoki Pakistan pegang. Seni permainan. Tapi apabila era kemodenan sukan, sains adalah pembolehubah utama. Seni harus mengikut RnD, bukan RnD yang mengikuti seni.

Zaman seni dalam satu2 perkara akan tenggelam. Silat Melayu bermula dengan zaman seni. Sekarang, zaman RnD. Silat tidak lagi dimenangi oleh bangsa Melayu malaysia dan Indonesia. Kuasa besar silat RnD ialah Vietnam. Jika dihimpunan segala senibela diri dan bertarung secara tangan kosong (seperti K1,etc), silat adalah paling ayam kena belasah. RnD out!

Maradona adalah satu kedirian yang lebih kepada seni. Zamannya ialah zaman bermain secara solo. Seni Argentina malam ini akan bertemu dengan RnD Germany. Seni Brazil sudah tewas. Malah sudah lama tewas. Adakah teori gua betul? Gua bogel bersama Maradona kalau Argentina menang.

Siapa juara Piala Dunia? Jawapannya adalah Spain. Tak percaya? Kak Ros kita sanggup bogel bersama Dugong Darat  kalau dakwaan gua tidak benar.