Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 30, 2010

Mamat Ni Mengelabah Semacam Jer...

BUTTERWORTH: Bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan dakwaan kononnya pihaknya memperdayakan empat daripada 40 ulama yang menyertai UMNO dalam majlis penyerahan borang keahlian kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak, Jumaat lalu.

Sambil menjelaskan bahawa keempat-empatnya bukan ulama seperti dilaporkan, Shahidan yang juga pengelola majlis itu, menegaskan pihaknya tidak pernah menjemput mereka seperti didakwa, sebaliknya mereka hadir untuk bertemu Perdana Menteri.

“Mereka dibawa seorang penyokong kuat UMNO yang membawa seorang anaknya serta tiga lagi rakannya yang belajar di Jordan.

“Pada mulanya saya menghalang kerana ia majlis khas, bagaimanapun mereka beria-ia ingin turut serta untuk berjumpa Najib, oleh itu saya terpaksa akur,” katanya kepada pemberita sebelum menghadiri Seminar Pembangunan Wilayah Koridor Utara (NCER) di sini, semalam. - Berita Hairan


Ulama ni bhai.... jangan buat main2.. apasal dia pakai kopiah... 
ni dah kira murtad dari umnoapco nih.. ha..ha..ha...

Gua dah katakan semua ni hanya politik murahan puak2 yahudi melayu umnoapco untuk menarik perhatian dan sokongan orang2 melayu supaya menyokong umnoapco semula. Lu orang baca ayat yang gua hitamkan tu... boleh percaya ke.. kalau ayat2 macam tu keluar dari mulut orang2 umnoapco... ha..ha..ha... dulu kini dan selamanya pembohong besar...

Hari tu.. sibuk dengan dakyah istilah "Ulama" di gunakan, sekarang ni menafikannya pula... adoiii... cakap serupa keling paria la... mangkuk2 umnoapco yahudi laknatullah ni...

Tetapi Alhamdulillah... syukur.. kerana rakyat kini tidak mudah lagi di perbodohkan oleh mangkuk2 tu semua... kah..kah..kah....

Jun 29, 2010

Wawancara bersama Qarin Ayoh Chik (4)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3 | Siri 4

"Maaf Aduka. Belum masa lagi. Kamu perlu bersiap dalam banyak perkara sebelum bersoal jawab dengan agen kerajaan Segitiga Bermuda itu."

"Ak. alaaaa.... kang gua merajuk, kang."

"Siyes la bos. Jangan memain la."

"Gua berak dulu lah."

"Bos... respek la sket kitorang, bos."

"Paler otak lu. Lu semua patut duduk bersila sama dengan gua. Yang lu tu, apa kes duduk atas sana? Turun sini.. bersila dengan gua. Lu ingat lu orang semua punya elitis sama dengan Hadi dan Haron Din ke?"

"Allah... maaf sangat2. Ok semua. Kita bersila sama dengan Aduka."

"Good. Skang ni lu bagitau gua sebab apa gua tak boleh jumpa 2 jin Zionis itu?"

"Erk... bagaimana, ya? Hmmmm.... oklah. Kita mulakan dari sini. Serba ringkas lah. Aduka diminta bertanya jika tidak jelas."

"Silakan.. gua dengar."

"Kami adalah cabang kecil dari Unit Risikan Alexscan. Unit Risikan pula terletak bawah Unit Pemikir. Kami cawangan Nusantara. Pendekkan cerita sahabat yang ini menjaga Malaysia."

Angguk2 serius.

"Dunia sekarang diperintah oleh US dan Zionis. Itu yang manusia lihat. Yang kami lihat ialah dunia diperintah Dajal. Tapi Dajal masih belum sesuai menampilkan diri dalam dunia manusia. Dalam sejarah penciptaan dunia oleh Allah, hanya Sulaiman yang berjaya menggabungkan 2 blok dalam satu kerajaan. Blok manusia dan blok jin. Malah terlalu jauh sehingga ke blok makhluk yang wujud di dunia."

"Azazil copy konsep ini. Beberapa rasul Azazil terhasil melalui sistem pengrekrudan Azazil. Dan akhirnya, melalui usaha keras, rasul Dajal tercipta. Sejarah ringkasnya, mereka menyamar sebagai manusia untuk mengalirkan teknologi kepada pemerintahan Hitler dan memasukkan falsafah penghapusan etnik Zionis dalam regim pemerintahan Hitler."

"Teknologi?"

"Aduka harus faham bahawa jin hidup beribu tahun, sedangkan manusia hidup 100 tahun. Ini bermakna, era kehebatan dan perkembangan teknologi melalui satu2 manusia hanya 100 tahun sebelum berkubur dalam bentuk catitan atau kitab. Manusia lain perlu sambung dan sambung. Dari zaman dulu, banyak tamadun dimusnahkan Allah kerana ingkar. Musnah termasuk sanitis dan cerdik pandai. Maka, manusia bermula semula dengan kosong."

"Hmmm..."

"Berlainan dengan Azazil, dia wujud lebih awal dari manusia dicipta. Jadi, mudahnya, teknologi dia bermula sejak itu dan terus berkembang tanpa sekatan sehingga sekarang. Dia menguasai segala pertemuan alam jin dan alam manusia. Kemuncaknya, kini, segala yang ada, diserahkan oleh rasulnya bernama Dajal."

"Apsal suruh Hitler musnahkan Zionis?"

"Bila Zionis menjadi terdesak, maka, mereka akan menerima regim Azazil bukan lagi secara samaran, sebaliknya secara nyata. Azazil mengasak Zionis dan datang kepada Zionis menghulurkan bantal. Sejak itu, beberapa kelengkapan teknologi US dan Zionis 'hilang' dalam kawasan Segitiga Bermuda. Presiden US yang anti Zionis mati dibunuh dalam pelbagai kejadian kemalangan."

"Jadi, apa kejadah lu kacau program Langgar Hadi gua?"

"Kerana ulama bodoh ini adalah alat kepada Zionis tanpa dia sedari."

"Ha?"

"Sahabat jin Aduka itu adalah agen kami."

"Gua dah agak dah..."

"Semasa Aduka mengarahkan dia menculik Qarin Hadi, kami sudah mula berasakan bahawa kami memasuki satu era berat. Tidak dapat tidak, Pusat Tertinggi membenarkan operasi itu."

"?"

"Tidak lama selepas Qarin Hadi ghaib, egen Zionis yang bertugas memantau pergerakan Hadi melaporkan kehilangannya. Maka, 2 agen ini menjalankan operasi menculik semula. Dan dia telah ditawan."

"Apa perencanaan Zionis terhadap Hadi?"

"Soalan Aduka tidak betul. Sepatutnya, apa perencanaan Zionis terhadap ulama2 dunia ketiga seperti Hadi?"

"Ala... lebih kurang la tu.."

"Ok. Aduka boleh melihat dokumen kami. *&^%, mohon bawakan dokumen dalam bentuk alatan manusia. $%^& *^&$@, &^%$."

"*&^5 )*%$!"

"Apa yang lu orang mencarut ni?"

"Oh... haha. Sebentar ya, Aduka."

"Gua berak dulu lah."

Patutkah gua langgar Azmin Ali?

Oleh : AdukaTaruna

Masalah mamat nih. Itu pandangan peribadi gua. Gua ada hujah sendiri, tapi gua tak tulis dulu. Cuma gua nak bagi tau, skang ni, si Azmin nih downkan momentum Putrajaya. Sama kes macam Hadi jugak.

Bila downkan momentum tawan Putrajaya, maknanya lengahkan kejatuhan BN. Sama cam Hadi gak. Bila lengahkan kejatuhan BN, maknanya lengahkan perolehan demokrasi sihat. Sama cam Hadi gak.

Bila lengahkan perolehan demokrasi sihat, media sihat, maknanya, lengahkan penerapan agenda Islamic State. Sama cam Hadi gak. So, di sini, gua boleh langgar Azmin Ali atas tiket PAS Reform (kalau memember PAS Reform lain setuju).

Namun, gua nak buat poll dulu. Patutkah gua masuk daun PKR atau tidak. Itu step 1 gua. Kalau lu orang setuju, atau majority setuju, step kedua plak ialah tanya memember PAS Reform. Kalau lepas step kedua plak, step seterusnya ialah rujuk 'otai PKR kurang kepentingan' seperti MSK. Apa pula pandangan dan maklumat dia.

Pastu gua timbang guna dacing cap BN. Kalau gua agak2 si Azmin ni perlu ditempeleng, maka, kita akan lancar Projek Langgar Azmin dan Hadi.

PROJEK LANGGAR HADI DAN AZMIN.
Kita tidak berakidahkan Hadi atau Azmin. Azmin, Hadi, PAS atau PKR hanyalah asbab sementara.

So, apa kata lu orang?

Sori la bro..

Oleh : AdukaTaruna

Salam semua.

Memula sekali gua mohon maaf kepada semua yang terlibat dalam pembelian baju T PAS Reform. Macam yang gua bagitau ari tu, gua dimaklumkan bahawa kualiti baju out. Dan proses minta ganti rugi sangat merugikan.

Skang ni, menatang yang gua panggil 'block' untuk cetak baju PAS Reform dah siap. Alhamdulillah. So, gua dah boleh cetak untuk ganti baju lu orang. Tapi kat gua takda detail pembeli. Nama, alamat n saiz. Data tu ada kat Ebelin n xenan. Tapi ada beberapa masalah. Nanti takut saiz silap, alamat silap, serba serbi silap. Huhu.

So, gua nak minta pembeli email gua semua (mesti ada dalam arkib email lu orang kan) detail dan bukti bayaran. Email kat gua. adukataruna2008@gmail.com. Gua nak beli baju hitam ikut saiz lu orang, dan start print dalam masa terdekat. Insyaallah.

Gua mohon maaf sangat2.

Jun 27, 2010

Wawancara bersama Qarin Ayoh Chik (3)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3

"Otak lu bos. Tu yang lu suruh gua dapatkan no tepon Nora Danish tu apo?"

"Shhhh............ Off record la ngok. Ni kalau blogger pondan pro ulama melayu tahu nih, mampos gua."

"Lu pun macam Hadi gak ke bos? Nak off2 record? Hahaha. Kalau nak off rekord, baik jumpa dalam kelambu jer bos. Tak payah nak susah dedahkan fakta dan hujah kepada masyarakat."

"Dah... dah. Jom. Bawa gua kat OKT lu orang."

"Bereh bos. Lelap mata. Skang lu kena masuk alam gua."

****************************************

"Sampai bos. Sila masuk. Jangan memalu. Semua jin kat sini team kita."

"Semekom~..."

"Huih bos. Bagi salam bebetul la. Semua kat sini pegawai tertinggi ketenteraan kerajaan Islam Alexscan."

"So? Gua kena wala la?"

"Jangan memain la bos..."

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam."

Pundek! Gua kenal mamat jin yang berdiri tegak di belakang sana! Tu la jin takda mata yang kacau gua kat Kelantan hari tuh.

"&%$#(@ (*%^ )*&^&^" Kata jin yang duduk sambil tersenyum manis. Ada mata la plak. Gua ingat mamat ni kapten kat sini.

"&65$9 )*^&% ($$^.." Jin gua plak bersuara balas. Si mangkuk 2 ekor ni ado yang kono tempeleng dengan gua nih. Cakap Melayu la Ngok!

"Err.. maaf akhi Aduka. Terspeaking bahasa kami pula. Takper2.. kami tahu bahasa anda. Kami adalah cawangan Nusantara di bawah Agensi Pusat Ketenteraan Alexscan. Silakan duduk. Tapi atas lantai la. Mohon maaf sangat."

"Bos tak leh duduk atas peralatan kami, kecuali yang kami cipta khas untuk manusia. Sebab bos berjasad. Kami tidak berjasad. Makanan dan semua peralatan bos dari tanah. Makanan dan semua peralatan kami dari api."

"Takper2 bro... gua faham. Gua selamba jer nih bersila. Ni kira gua bersila atas tanah la nih eh. Walau gua nampak macam permaidani mewah nih?"

"Ya... ya betul."

"Ok camni bro. Sebelum gua mohon kebenaran berjumpa tawanan, gua nak tanya bro.. saudara kat belakang tu sapa?" Selamba gua tunjuk jari kat mamat jin takda mata tuh."

"Oh... yang itu." Senyum.

"Kita pernah jumpakah?" Mamat jin takda mata tu boleh sound gua camtu plak.

"Ewah2.... bergurau nampak. Yang lu kacau gua tidur dulu apsal? Gua tak marah. Gua bertanya. Boleh?"

"Camni Aduka..." Kapten jin tu senyum.

"Kami dah tahu lama pasal kamu. Pendek ceritanya, saudara kita yang ini, memang dihantar untuk selidik kamu."

"Woo..... so..... rupa2nya lu pun agen Alexscan jugak la kan?" Gua jeling jin gua yang dah mula kelam-kabut ala2 Hadi bila berdepan dengan gua malam tu.

"So, bagaimana peristiwa kalian mahu berkawan dengan gua juga adalah perencanaan lu orang jugak la kan? Niamakahai. Gua tertipu siot."

"Tak salah kan? Namun kami tetap mohon maaf jika saudara Aduka terasa ditipu." Kapten jin tadi cuba membetulkan keadaan.

"Dah.. dah. Gua malas fikir. Skang gua nak jumpa tawanan. Mohon lu bagi kebenaran."

"Tawanan ada 2, Aduka.. Yang mana satu?"

"2?"

"Benar. Satu ialah Qarin kepada Hadi Awang, Presiden Parti Islam di Malaysia. Dan satu lagi ialah 2 jin Zionis yang bertugas di bawah syarikat APCO."

"APCO?"

"Ya. Syarikat Zionis yang menguruskan agenda mereka kepada dunia Islam baka manusia bermutu rendah."

"Baka manusia bermutu rendah?"

"Ya. Bangsa Melayu, Kulit Hitam Afrika dan muslim2 negara ketiga."

"Pun guna jin juga?"

"Susah kami nak terangkan. Saudara Aduka perlu hadiri taklimat khas perisikan kami untuk itu. Secara mudahnya, Zionis dan USA sebenarnya diperintah secara rahsia oleh satu baka jin yang hebat."

"Sekumpulan atau seorang?"

"Seorang yang berjaya menghasilkan seorang. Dan kemudiannya membentuk sekumpulan besar yang hebat."

"Siapa?"

"Azazil yang berjaya menghasilkan Dajal. Dajal yang berjaya menyatukan 2 blok kerajaan makluk kafir secara rasmi. Jin dan manusia. Pertama kali dalam sejarah dunia ini dicipta."

"Tak mati2 lagi Azazil?"

"Hanya Azazil yang hidup sampai kiamat. Allah makbulkan doanya. Azazil adalah Tuhan kepada syaitan dan jin. Dajal pula adalah rasul terakhir Azazil. Azazil copy konsep dan sunnah Allah."

"Pegh.... smart gile."

"Memang Azazil bijak. Kerana dia sendiri bertaraf ketua malaikat satu ketika dulu. Tapi kita perlu yakin bahawa perancangan Azazil adalah cebisan dalam perancangan Allah yang Maha Hebat."

"So, gua kensel jumpa Qarin Hadi. Gua nak jumpa jin Zionis."

"Maaf Aduka. Belum masa lagi. Kamu perlu bersiap dalam banyak perkara sebelum bersoal jawab dengan agen kerajaan Segitiga Bermuda itu."

"Ak. alaaaa.... kang gua merajuk, kang."

"Siyes la bos. Jangan memain la."

"Gua berak dulu lah."

Jun 24, 2010

Wawancara bersama Qarin Ayoh Chik (2)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2

"Bos! Bos! Mana plak budak jahat neh?"

"Paler otak lu gua budak. Umo gua 29 dah ngok!"

"Ekeleh... 29 dah nak bangga. Lu tahu tak umo gua berapa, bos? 3000 tahun."

"Lu lain la..."

"Bos. Plan bos gua dah settlekan. Demi Allah bos."

"Huhu.... terima kasih bro... semoga Allah redha atas lu. So, cane skang? Setakat nih? Ada berlaku apa2 tak?"

"Nantilah... kita cerita kendian.."

Menung dan sayu.

"Takpo2.. mana geng jin kita sekor lagi?"

"Huhu. Ado dengan tawanan."

"Jom. Kita ke sana."

"Bos...."

"Yup. Gapo dio? Ada prob ke? Story sama gua."

"Gua minta backup jin Alexscan."

"Siapa tu?"

"Kerajaan jin Islam Timur Tengah. Berpusat antara Turki dan Iran. Musuhnya ialah kerajaan jin pro Zionis yang berpusat di Segitiga Bermuda."

"Jenis Ifrit juga kah?"

"Pundek la bos. Takan jenis jin Melayu plak. Bunian + Pontianak Harum Sundal Malam? Jin baka kacau orang Melayu hutan buleh la."

"Dah tu, mana dia jin Alexscan?"

"Wakilnya ada sekali dengan si Bob. Jaga tawanan. Bos...."

"Hhmmm..."

"Maybe gua tak leh selalu dengan lu lagi."

"Faham. Takpo2. Smol metter. Semoga lu dalam lindungan Allah."

"Tu la.. gua kena sentiasa berada dalam kawasan Alexscan. Susahla kita nak buat kerja jahat kat Malaysia nih lagi. Huhu.."

"Dah.. dah. Tangkap leleh la plak. Kerja jahat paler otak lu. Kita dalam perjuangan nak dapatkan sistem islam la ngok."

"Otak lu bos. Tu yang lu suruh gua dapatkan no tepon Nora Danish tu apo?"

"Shhhh............ Off record la ngok. Ni kalau blogger pondan pro ulama melayu tahu nih, mampos gua."

"Lu pun macam Hadi gak ke bos? Nak off2 record? Hahaha. Kalau nak off rekord, baik jumpa dalam kelambu jer bos. Tak payah nak susah dedahkan fakta dan hujah kepada masyarakat."

(sambung... gua nak berak jap)

Jun 23, 2010

Surat kepada remaja : TG Hadi Awang memang pengganas!

Oleh : AdukaTaruna

Wak lu beb!

Adik2 gua sekalian.

Lu tahu tak apa takrifan PENGGANAS dari musuh Islam kepada kumpulan Islam? Meh sini gua nak story sama lu orang.

Dunia ni ada 2 paksi. Pertama USA dan kedua Russia. Paksi pertama adalah dunia yang tunduk kepada USA, termasuk Malaysia, walau UMNO claim kepada Melayu Felda dan Melayu dalam hutan bahawa Malaysia adalah negara berkecuali. Fakap!

Malaysia negara dunia ketiga. Dalam erti mudah, negara jakun. Tapi UMNO claim pada Melayu hutan, Malaysia adalah negara membangun. Tukar istilah jer, terus bangang Melayu kampung2.

Adik2 gua sekalian.

Dalam Islam ada banyak cabang bagi mendapatkan sistem Islam. Mereka yang nak dapatkan sistem Islam dipanggil pejuang Islam. Pejuang Islam plak berjuang mendapatkan Islam adalah kerana keperluan diri dan ummah. Maknanya, pejuang Islam yang memerlukan Islam, bukan Islam yang memerlukan pejuang Islam.

Jangan terbalik ala2 bangang macam ulama Melayu. Langgar ulama Melayu yang menghuru-harakan perjalanan, dikatakan langgar Islam. Islam itu bukan ulama. Islam juga tak perlukan ulama. Tapi ulama yang perlukan Islam.

Adik2 gua sekalian.

Jalan mendapatkan sistem Islam yang ditinggalkan rasul2 ada banyak. Hadis dan rakaman kitab2 wahyu zaman nabi merujuk kepada KESELURUHAN jalan2 yang dilalui rasul2. Itu pembolehubah. Jadi, kalau mana2 ulama Melayu main pukul borong nas2 hadis dan wahyu untuk merujuk kepada HANYA satu cabang perjuangan, maka, lu boleh tempeleng jer ulama Melayu tuh.

Kata lainnya, hadis, wahyu dan sirah adalah seumpama satu galeri peralatan BAIK PULIH KERETA yang digunakan rasul2 di sepanjang KESELURUHAN jalan membaik pulih kereta. Jadi, bila sampai kepada ulama Melayu, dia main borong semua peralatan yang ada, untuk satu jalan membaik pulih tayar. Atas kertas pekse hafal dan skor A. Tapi realiti bangang. Formula hafal, tapi nak apply, out.

Adik2 gua sekalian.

Dalam menegakkan sistem Islam terdapat beberapa jenis kumpulan. Salah satunya ialah melalui demokrasi. Bila masuk bab demokrasi, kita akan masuk bab pecahan kumpulan2 dalam jalan demokrasi.

1. Kumpulan yang memilih jalan demokrasi DENGAN meninggalkan jalan lain (ketenteraan misalnya).
2. Kumpulan yang memilih jalan demokrasi BESERTA dengan jalan2 lain (ketenteraan misalnya).

HAMAS misalnya, menegakkan sistem Islam melalui HAMPIR KESELURUHAN jalan2 nabi (termasuk ketenteraan). Jadi, jika ulama HAMAS memborong wahyu, hadis dan sirah bagi merujuk pergerakannya, maka, kita tidaklah boleh pertikaikan sangat.

TG Hadi Awang pula adalah dari kumpulan 1. Kumpulan bernama PAS. PAS pula berdaftar di bawah perlembagaan negara. TG Hadi Awang pula adalah ahli parlimen Malaysia. Gajinya di bayar oleh kerajaan Malaysia. Jadi, dari mana takrifan pengganas kepada TG Hadi Awang? Sabar. Kita baca lagi.

Adik2 gua sekalian.

Pemegang kelulusan label dan cop pengganas ada di tangan USA dan Israel. label dan cop PENGGANAS diberikan kepada kumpulan Islam yang menentang dasar2 Zionis dan dasar2 USA yang membantu Zionis.

Kalau Russia memiliki media yang setara dengan USA, dan Malaysia pula duduk di bawah paksi Russia, maka; label dan cop PENGGANAS diberikan kepada kumpulan Islam yang menentang dasar2 Russia plak. Faham tak setakat nih?

Carta level pejuang Islam.

Adik2 gua sekalian.

Kebiasaannya, kumpulan Islam yang bergerak menggunakan senjata akan dicop pengganas. Kita berikan nama Kumpulan Level 1 (KL1).Ini level paling tinggi. Dugaan pejuang tahap ini tahap tinggi. Hidup dan mati kerana Allah. Memang mati punyalah.

Kemudiannya, mana2 kumpulan Islam yang menyokong KL1 secara fizikal (duit, perlindungan, politik, etc) juga akan dicop pengganas. Kita berikan nama Kumpulan Level 2 (KL2). Dugaan pejuang tahap ini tahap second tinggi. Mati tak banyak sangat. Tapi banyak kena penjara, siksa, sekatan, pemulauan, penghinaan, etc.

Seterusnya, mana2 kumpulan Islam yang menyokong KL1 dan KL2 secara hujah (air liur, forum, kertas kerja, benda2 dalam air cond sambil makan2 dan peluk2 sesama ulama dunia), juga akan dicop pengganas. Kita berikan nama Kumpulan Level 3 (KL3).

Dugaan pejuang tahap ni tahap paling bawah lah. Low class. Tapi kalau banding dengan kita lagi segan. Mati lagi kurang. Kena penjara, siksa dan sebagainya pun tak banyak sangat. Paling hebat kena penjara ISA sambil makan KFC atau kena bom asap dalam masjid Rusila. Cuma kalau nak banding kena penjara pasal memberi hujah Islam dengan kena lokap dituduh hina Soltan, angkara politik bengong, lagi mulialah kena penjara pasal hujah Islam. Hua3...

Jadi, kejadah apa TG Hadi Awang adalah pengganas? 

Adik2 gua sekalian.

Jadi, kejadah apa TG Hadi Awang adalah pengganas? Gilo UMNO nih. Hidup dan tegak UMNO ni hasil intelek bangsat melayu hutan dan pinggir hutan.

Adik2 gua sekalian.

Lu baca dan fahamilah dengan rasional. Dah takdo orang lain ke apa nak cop as pengganas? Yang songlap khazanah negara tu bagaimana? Yang bunuh sekampung Memali tu sampai skang rileks2. Ntah apo2 la Malaysia nih.

So, bro harap, mari kita tolak tajuk UMNO mendakwa TG Hadi Awang sebagai pengganas. Gua terjah dia dengan soalan, tak kena karate pun. Cuma dia lari jer. Cubaan 1 n 2 maybe dia sibuk + terkejut. Cubaan 3 hanya Allah yang jadi saksi betapa dia mempunyai masa. Silapnya, gua takda kameraman kedua yang ambil sudut suasana jauh jer.

Takpo2... gua akan buktikan TG Hadi Awang bukan pengganas dengan ziarah ke rumahnya bersama 4 soalan tidak lama lagi. Insyaallah.

Adik2 gua sekalian.

Marilah kita tolak UMNO. Meh daftar mengundi. Melayu ni ambil ringan sangat bab undi. Pesan kat kawan2, pesan kat komuniti kita. Mari daftar undi. Dan undi sebagai pengundi yang bijak. Kalau UMNO kurang buruk, undilah UMNO. Kalau PAS kurang buruk, undilah PAS.

Bro chow dulu.. semekom.

Jun 22, 2010

PAS Reform menanti Dr Asri. Menyokong atau melanggar.

Oleh : AdukaTaruna

Salam semua.

Pertama, gua nak maklumkan, bahawa surat rasmi, insyaallah akan dihantar kepada Dr. Samsuri. Macam biasa. Kalau team Hadi Awang still penakut (dakwaan gua secara peribadi, bukan dakwaan rasmi PAS Reform), kami akan ke Rusila dan sehingga bertandang ke rumah beliau. Insyaallah.

"Ya Allah, tuhan kami semua. Jika kami benar pada Lu, Ya Allah, berikan kekuatan kepada kami. Jika Hadi benar pada Lu, Ya Allah, berikan kekuatan kepada beliau. Amin."

Kekuatan bhai. Bukan kemudaratan atau bala. Kita serahkan semula kepada Allah.


Keduanya, jika benar Dr Asri akan masuk UMNO tidak lama lagi, gua ucapkan selamat berjaya kepada beliau. PAS Reform mengambil ketetapan falsafah bahawa UMNO atau PAS atau pemimpin HANYAlah asbab sementara sahaja. Bukan akidah.

Kami tidak beriman kepada jenama PAS atau pemimpin Hadi atau Nik Aziz. Jika wujud keperluan menjatuhkan sesesuatu demi Allah, demi sistemNya, Nik Aziz pun kami akan langgar. Muktamad!

So, berbalik kepada Dr Asri, pertamanya, kami ucapkan selamat berjaya kepada beliau. Menanti dan meneliti bentuk jalan apakah yang boleh dilakukan Dr Asri demi Allah dan sistemNya. Kemudian, seandainya kami dapati beliau semakin menajiskan dirinya, maka, kami akan langgar.

"Ya Allah, tuhan kami semua. Jika Dr Asri benar kerana Lu, Ya Allah, berikan kekuatan kepada beliau. Jika Dr Asri semakin melanggar Lu, atau melewatkan proses tegaknya sistem Lu, maka; berikan kekuatan kepada kami atau mana2 golongan yang lu hadirkan untuk melanggarnya. Amin."

Jun 18, 2010

Wawancara Bersama Qarin Ayoh Chik.

Oleh : AdukaTaruna

“Bos. Settle. Kacang gile kidnap jin tahap Melayu nih.”

“Mana? Dia ada injured tak? Tak baik wo..”

“Wa cakap jer ada jin betina nak lamar dia. Takan tak nak tiru Ayoh Chik kot. Poligami kan sunnah.”

“Tak baik menipu bai..”

“Ekeleh…. Ulama pewaris nabi ma. Gua tiru ulama Hadi la.”

“Paler otak lu. Dia ada cabang fekah untuk menipu. Lu apa ada? Kencing pun bercabang.”

“Sejak bila bos jadi jemaah Rusila nih?”

“Ngee…”

……………………

“Duduklah bos. Dia ada kat depan bos.”

“Assalamualaikum hamba Allah.” Gua sengeh2. Gile lu. Gua tak nampak jin. Bebuat nampak jer la nih.
Nampak buleh nampak, kena pakai alat. Tapi malas la. Seram? Tak lah. Qarin manusia menyerupai manusia tu gak. Fotostat. Dia selesa macam tu. Suara takpa. Jin gua bagi alat teknologi alam dia.

“Waalaikumussalam, Tuan Aduka.”

“Uih… jawab plak lu salam gua. Mementang pasal mengawan, kemain sopan lu yer.”

“Takdalah begitu Tuan Aduka. Ana biasa jer.”

“Gini bro… sebelum kira jadi, gua nak interview lu dulu. Tapi lu kena jawab jujurlah. Tipu2 dilarang. Walau ada usul fekah, tapi lu simpan la. Gua kena tahu juga kelayakan lu sebelum serahkan si wanita ni kepada lu.”

“Boleh, Tuan Aduka. Silakan. Insyaallah, ana akan jawab dengan jujur. Allah jadi saksi.”

“Tak payah bertuan2 la bro. Rimas gua dengan protokol2 nih. Gua tak gila pangkat ma. Setakat hari inilah. Hari lusa Allah pegang.”

“Ana dah begini..”

“Baiklah. Soalan pertama. Sejauh mana lu berperwatakan Hadi?”

“Entahlah anta. Allah yang mengetahui. Lahirnya ana, ana sudah mendampingi dia. Apa yang dilihat pada Hadi, inilah yang dilihat pada ana.”

“Benar ke Hadi mudah berurusan dengannya?”

“Benar anta. Orang gila, orang jauh, orang kenal, orang tak kenal, semua boleh berbual dengan Hadi tanpa prosedur rasmi.”

“So, apasal Hadi lari dari gua?”

“Lu jawab dengan jujur bhai.. kalau tak…. Jangan kata kensel kawin, jumpa Hadi semula pun belum tentu.”

“Releks bro… lu nih. Dia tetamu kita ma..”

“Sori bos.”

“Sorikan gua la bro Qarin. Member gua nih mmg camni. Dia macam Hadi gak. Luar jer kasar, tapi dalam halus. Ada taman dalam.”

“Kutuk gua, nampak…”

“Diam la lu. So, kenapa Hadi seakan nak lari dari gua? Harap lu jawab ikhlas. Lu nak kawin ni, kan..”

“Hadi tahu lama siapa anta dan kumpulan. Kalau malam tu anta datang bukan sebagai PAS Reform, jadi pelajar misalnya, soalan pun berkisarkan kehebatan Hadi misalnya, maka, jangankan 5 minit, 5 jam pun boleh sembang.”

“So, maknanya, gua kena hantar lulit lah. Wanita misalnya. Supaya Hadi terperangkap.”

“Tidak juga. Kalau hantar wanita tua pun, memang mulanya Hadi akan layan dengan baik. Tapi bila wanita tua itu bertanya soalan anta, dia terus akan terus sibuk secara tiba-tiba.”

“Hadi dah tahu ke 4 soalan gua?”

“Rasanya, sudah.”

“Boleh jawab?”

“Rasanya setakat ini tak boleh. Maafkan ana, anta. Ana nak bertanya soalan.”

“4 soalan jugak kah. Kah kah kah.”

“Diam la lu. Silakan saudaraku.”

“Pergh… ayat. Macam zaman silam. Kah kah kah.”

“Niamakahai. Sori lah Qarin. Member gua nih pusing sket.”

“Takper… takper. Gini…  kenapa saudara sarungkan selipar kepada Ayah Chik?”

“Haaa…. Yang itu….”

“Nak bodek ganti Dr Shamsuri la tu.. kah kah kah.”

“Nate bewok nih… diam la bongok! Gini bro… gua kena block dengan bodigat Nik Aziz time cubaan 1 tu. Gila tegap badan dia. Gua tak pandang sesiapa dah time tu, tiba2 gua rasa tangan siapa plak haling gua nih. Keras nak mampos. Bila toleh, tu dia… ni bro komando Iran mana plak ni?”

“Hehe.”

“Ah.. sudah. Satu hal gua nak lepas bodigat Nik Aziz nih. Unit Amal pun penuh cover pintu. Sekali tengok, bodigat Nik Aziz jaga Nik Aziz jer. Settle satu masalah. Ada 1 lagi masalah. Unit Amal beserta satu broder ‘BOB’ jaga pintu. Pling! Idea datang. Automatik teringat gua ada minta sekumpulan hamba Allah doakan gua petang tadi.

Tu yang gua tunduk dan sarungkan selipar dia tuh. Terus semua kat situ bagi laluan kat gua. Kalau ikut level, pertama taktikal, kedua, gua memang ikhlas. Kalau lu suruh gua basuh jamban rumah Hadi untuk syarat Hadi letak jawatan pun gua sanggup. Insyaallah. Kata hari ni lah. Esok lusa Allah pegang.”

“Betul ke anta bekerja dengan Husam?”

“Akalaa… rimas betul gua dengan soalan nih. Dah tak sempat dah… dah tak sempat dah. Jumpa Setpol gua lah yer. BZ gitumore neh.”

“Lu agak2lah bos.. Jawab la. Jadi Hadi plak lu. Anwar siap boleh berhujah lagi dengan wartawan RTM. Takda lari punya.”

“Anta plak? Bekerja dengan Anwar ke?”

“Ewah2…. Budak Qarin Hadi nih. Pantang gua bagi contoh Anwar, terus gua kerja dengan Anwar. Lu pernah makan penampar Ifrit Utama?”

“Sudah la.. sudah la… tak boleh siyes ke lu orang nih? Ni gua nak jawab soalan Qarin Hadi nih.”

“Silakan anta.”

“Gua pernah jumpa Husam dengan rakan blogger gua kat satu majlis rasmi kerajaan negeri Kelantan. Gua tak salam Husam bai. Biadap, biadap la. Tak pasal2 ada plak gambar gua tengah salam dengan Husam, terus
tersebar kat TKO. Sudah…. Tak pasal2 Husam kono.

TGNA lalu depan mata gua bhai. Time Nik Aziz keluar pintu time gua tunggu Hadi/Shamsuri, gua yang nampak dulu jari TGNA berbalut. Ada kesan darah. Tapi gua tak sentuh sebab tak nak kaitkan dengan dia. Masa mulut gua terpacut word eh… kenapa tangan?, TGNA tunjukkan sedikit jarinya kat gua dan Edyes. Boleh saja gua ‘langgar’ TGNA bertanya time tu. Bro bodigat badan gedabak  TGNA malam tu takda, orang pun tak lebih dari 10 orang. Tapi gua tengok jer lah. Edyes yang rakam bidio tuh.”


"Satu lagi anta..."


"Aa... sila. Silakan wahai saudaraku."

"Kenapa anta bercakap dengan ana mengadap lain?"

"Warghhhh kah kah kah.. Warghhhh kah kah kah."

"Fakap punya Ifrit! Kencing gua.. gua ingat lu kat depan gua ni bro, sori. Nete bewok lu Ifrit!"

"Warghhhh kah kah kah. Gurau bos. Gurau. Wahhhhh kah kah kah."

Draf surat gua kepada Dr Shamsuri.

Oleh : AdukaTaruna

PAS Reform maklum kat gua beb. Dia kata SP buka pintu lagi. Gua senyum. Gua memang jahat, tak layak jadi pemimpin. Tapi member2 PAS reform ramai yang baik2. Majority mereka dapat sistem tarbiyah PAS. Mereka suruh gua serah surat.

"Sangka baik la sket, bro..."

"Yerla... yerla..."

So, gua pun draf surat nih. Nih, kalau uma baca nih, mau gua kena tempeleng nih. Uma la antara ahli PAS yang selalu ingatkan gua tentang niat. Tapi Uma memang betul beb. Banyak peristiwa yang gua lalui dan akan dilalui kalau niat tak berjaya dibersihkan dalam operasi nih.

Lepas ni, gua akan serah draf surat gua nih kepada member PAS reform yang lain. Suruh diorang repair dan tapis apa yang patut. Giler lu. Gua BM SPM 9 bhai. C++? kah kah kah. Mamat sekolah gereja tu? Nak suh abanghensem? Mampos. Surat dalam bahasa Kelantan.

Zargus?
Ebelin Ostolia?
Thisman?
Manjung?
Kepunden?
AkuBukanCalon?
Rakuban?

Ah.. mampos kena sebut semua. Last2... Edyes. Lu la tolong gua repair balik surat nih. email kat SP satu, by hand ke Pejabat PAS Jalan raja Laut satu. Nanti lu tepek bukti awam kat blog.

Jun 16, 2010

Fiksyen Langgar Hadi.

Oleh : AdukaTaruna

Semasa gua on the way bersama Edyes semula, jin gua sampai.

"Salam bos."

"Ya."

"Pale otak lu bos. Jawab la salam. Dose tau tak."

"Malam semalam ulama Hadi tak jawab salam gua pun. Gua ikut pewaris nabi beb."

"Lu agak2 la bos."

"Lu munafik. Takper, gua tak jawab salam."

"Sapa cakap?"

"Anak murid Hadi."

"Bos. Nak gurau agak2 la. Gua merajuk kang."

"Fakap la hai.... nama jer Jin jenis Ifrit. Tapi jiwa kalahkan jin alam Melayu."

"Malas layan la bos. Ni gua nak story ni."

"Bende?"

"Tadi sekumpulan jin muslim kat Putik jumpa gua."

"Dah tu?"

"Dia tanya sebab2 lu buat camtu kat Presiden PAS."

"Lu bagitaulah dia sebab2 gua."

"Dah."

Dah tu?"

"Dia story kat gua yang diorang sayangkan PAS. Dulu mase bos kecik2 lagi, ahli PAS muktamar tanpa kemampuan. Datang dari jauh dan berkhemah kat tepi2 jalan, tepi2 bangunan, dalam kete."

"Itu dulu bro... kalau diorang tahu sebab apa gua lawan Presiden PAS hari ni, mesti diorang bekap gua punya. Jin Melayu dengan manusia Melayu apa beza bro? Sentimental tak hebes2. Pembolehubah terkini, senario semasa bukannya dia tahu. Melayu PAS, Melayu Felda. Apa beza? Akhlak jer. Bodoh, jumud dan bangang serupa."

"Tapi bos, sebagai jin bukan Melayu, gua dah perangkap diorang bos."

"Ha? Caner?

"Gua suruh diorang kenalkan gua dengan Qarin Hadi."

"Qarin?"

"Qarin tu jin yang lahir bersama setiap manusia. Hadi ada Qarin dia bos."

"So?"

"Gua korek banyak rahsia dengan Qarin Hadi bos."

"Rahsia apa?"

"Asal-usul idea UG. Kerajaan perpaduan. Mengapa Hadi test market dulu, mengapa dicetuskan di Selangor dulu, bukan di Terengganu, etc."

"Gua malas layan la UG nih."

"Tapi 4 soalan bos pun pasal UG gak, kan?"

"Tajuk UG tu tajuk kebetulan jer. Isunya ialah penipu dan pembohong. Tajuk UG ke, tajuk istana Adabi zaman silam ke, tajuk zaman Firaun ke, itu hanyalah tajuk kebetulan. Gua nak tanya 4 soalan kes penipuan seorang ulama kepada rakyat."

"Bos... bagitau gua apa dia 4 soalan tu?"

"Lu bertukar jadik Nora Danish dulu."

"Buleh2...."

Pling!

"Fakap punya jin! Uwekkk! Ni Rosmoh la mangkuk! Umwekkk... eeuuwwwekk!!"

Jun 14, 2010

Hadi Awang enggan beri jaminan gabung PAS-UMNO TIDAK BERLAKU bawah pemerintahan beliau.



Projek Langgar Hadi 2010 (Cubaan 3)

Oleh : AdukaTaruna

1. 

Malam percubaan 1 dan 2, kami beredar. Minum di Family Kopitiam Taman Bendahara untuk berbincang plan selanjutnya. Beberapa rakan mula meminta diri untuk pulang. Tinggal gua dan Edyesdotcom.

Then kami berjumpa dengan seorang lagi sahabat. Menilai kembali kelemahan untuk kaizen. Hadi tidak boleh dilepaskan. Kerana kami adalah kumpulan miskin. Allah telah takdirkan satu kemudahan kepada kami. Tidak boleh lepas.

Setelah berbincang + merapu, kami pulang. Pukul 4 pagi. Piala Dunia kami ketepikan. 4 pagi belum boleh tidur. Edit video. Video dah diedit untuk beberapa keperluan, tetapi kami tidak 'cut'. Tidak potong. Lu boleh tengok kami tidak sembunyikan apa2, termasuk suara gua yang agak tercungap kejar Hadi masa Cubaan 1.

Jujur gua cakap, nak Langgar Hadi niat kena sentiasa bersih. Kalau ada sekelumit niat 'geram' memang ada sahaja masalah menghalang. Satu contoh gua bagi ialah komputer gua tiba2 sound boleh ghaib. Terus teringat soal niat. Maybe berkobar2 sangat sampai wujud elemen geram.


So, take time balik, tarik nafas, mohon maaf kat Allah, dan alhamdulillah. Sound ada semula. Edyes jadi saksi. Gua dah banyak kali pesan kat dia. Tolong ingatkan gua tentang niat.



2. 

Pagi dah bangun. Settlekan tiket bas Edyes. Perdana habes, Transnasional pun habes. Niamakahai. Nasib baik Mutiara ada. Tiket bas Edyes jam 9 malam.

Terus ke CC. Upload perkembangan untuk lu orang. Settle, gua hantar Edyes ke Putik. Gua ke Klinik Kerajaan Pusat. Gua tak berapa 'sihat'. Check punya check, doktor bagi gua 'MC' sehari.

Dalam pukul 3 lebih kurang, gua datang Putik. Edyes sedang kusyuk dengar penggulungan Presiden PAS. Dia ajak gua cari jalan bagaimana nak cuba untuk kali ke 3. Gua plak tengah perah otak nak tetapkan falsafah.

1. Hadi minta gua jumpa Dr. Samsuri. Maknanya dia dah buka pintu depan. Sama ada ikhlas tak ikhlas, terpaksa atau rela gua tak peduli. Kes ni sama macam SP pelawa khidmat dia. Hulur Queen kat gua, gua terus ngap.

So, ketika itu adakah gua perlu 'langgar' Dr Samsuri untuk serahkan surat cabaran debat atau apa sahaja pertemuan khusus PAS REFORM dengan Hadi?

Gua sms spy gua sama ada nampak kelibat Dr Samsuri atau tidak. Spy gua jawab:


"Dr Samsuri tu sapa? Gua tak kenal."


2. Atau gua tetap try langgar dia. Satu peluang ialah ketika Sidang Media. Langgar time Sidang Media? Apakah ketetapan falsafah dalam hal ini? Salah tetap, gua meninggalkan sejarah yang salah kepada generasi depan.


Keadaan semakin mendesak. Gua kena buat keputusan cepat.


"Makan dulu bro.. gua lapar nih." Edyes sound gua.


"Jom."




3. 

Time beli makanan, gua dah nekad. Gua serahkan kepada Allah. Kalau Allah takdirkan Hadi untuk gua di Pengkalan Chepa ni, maka itulah yang terjadi.

"Nak makan mana ni bro?"

"Kita lepak kat belakang bangunan (Putik) tuh. Redut sket."

Sampai jer kat belakang, gua ternampak satu kereta yang memang gua pernah tengok. PAS12! Aik? Tengah makan, ada 2 pakcik (ada dalam bidio) sedang siapkan kereta.

"Bro... peluang. Lu rakam dari jauh. Gua tanya Dr Samsuri." (Bidio ada kat Edyes, gua terlupa nak salin.)

"Assalamualaikum, pakcik."

"Waalaikumussalam."

"Minta maaf saya, pakcik. Nak bertanyalah. Dr Samsuri ada tak kat sini?"

"Eh.. ada."

"Nampak dia tak?"

"Dalam dewan rasanya. Kenapa?"

"Begini, kalau saya nak jumpa Dr Samsuri, atas urusan rasmi, bagaiamana ya? Maksd saya, kat mana pejabat dia?"

"Jalan Raja Laut lah. Tapi minggu ni dia takda. Dia kat Besut."



4. 

Pendek cerita, Edyes betul. Gua plan nak 'langgar' Dr Samsuri, Allah takdirkan Hadi keluar. Betul jangkaan Edyes untuk tetapkan masa tunggu Hadi di situ. Ketika tu pulak, time tidak sesak. Tak ramai orang. Majority dah balik. Gua rasa macam nak sujud syukur.

Maka bidio Cubaan 3 pun terhasil untuk penilaian lu orang. Kita hanya berhenti ketika waktu perlu berhenti. Selain itu, kita teruskan agenda kita mencilok sistem Islam kerana sistem itulah yang menyelamatkan kita.

Plan seterusnya ialah Langgar Rusila tanpa pengumuman tarikh (bergantung kepada kesesuaian peristiwa yang Allah rencanakan).

Takbir!!!

Al-Fatihah: Ustaz Hassan Syukri Kembali Ke Rahmatullah

Al-Fatihah... Ustaz Hassan Syukri kembali kerahmatullah... Sekarang jenazah Almarhum berada dihospital Selayang & akan dibawa balik kerumahnya di Taman Melewar menjelang asar nanti...

Jun 13, 2010

Projek Langgar Hadi 2010 (Cubaan 2)



Oleh : AdukaTaruna

Setelah tidak berjaya pada kali pertama, kali menunggu Ayah Chik di pintu masuk. Dalam masa yang sama, kami berdoa banyak2 semoga bangunan tempat makan itu tidak mempunyai pintu yang lain.

Member J bersama kamera pada jarak kira2 5 meter. Member gua Edyes stanby bersama gua. Unit amal bersama pengawai keselamatan membentuk rantai manusia, menjaga pintu masuk.

"Kerana Lu Ya Allah... kerana Lu Ya Allah.... mudahkan kami."

Projek Langgar Hadi 2010 (Cubaan 1)



Oleh : AdukaTaruna

Alhamdulillah, walau pelbagai rintangan, Allah izinkan kami (Kumpulan Langgar Hadi) bertemu di sini (Pengkalan Chepa) untuk satu cabang kecil gerakan menegakkan Islamic State.

Malam itu, kami berjaya melancarakan 2 cubaan. Dan demi Allah, selagi hati kami tidak dibolaj-balikkan Allah, atau Hadi sudah kaizen, atau yang mana dulu, atau sehingga sesuatu yang didatangkan Allah tanpa diduga, kami tidak akan mengalah.

Kami akan merangkak walau dalam kemiskinan dan kekurangan demi menjatuhkan batu penghalang kepada kemajuan dan kehampiran Islamic State di Malaysia tercinta ini. Insyaallah.

Wallahulam.

Jun 10, 2010

Sekumpulan pejuang miskin.

Satu perjuangan Islam.
Pelbagai pecahan jalan.
Terdapat satu kumpulan.
Ya. Kumpulan miskin.

Islam diperjuangkan untuk apa?
Islam tidak perlu sesiapa. Allah tidak perlu sesiapa.
Habis kenapa perlu berjuang?
Kerana pejuang itu sendiri perlukan Islam.
Perjuangkanlah satu keperluan yang Maha Wajib.

Pusing dan putar.
Pejuang perjuangkan Islam kerana keperluan diri.
Balik dan pulang.
Islam tidak perlukan pejuang, tapi pejuang perlukan Islam.

Sekumpulan pejuang miskin.
Naif serba serbi.
Akhlak dan wang ringgit.
Berjuang kepada keperluan diri.
Islam.

Sekumpulan pejuang miskin.
Naif serba serbi.
Hanya ada satu peluru.
Sabtu malam Ahad.
Semoga Allah tepatkan peluru itu kepada sasaran.

Kami memerlukan Allah....
Sabtu malam Ahad.

Jun 3, 2010

Buang Logo Israel Dari Desktop & Laptop Korang...

Ramai pengguna-pengguna Desktop dan Laptop yang menggunakan perisian Microsoft Windows tak sedar bahawa sekian lama logo Israel ada dalam Desktop dan juga Laptop korang...

Sekarang korang ada pilihan samada nak simpan atau nak buang logo tersebut dari Desktop dan juga Laptop korang...

Kalau nak tengok boleh ikut langkah-langkah dibawah ni.

Cari dekat drive C: > ProgramFiles > Microsoft Office > MEDIA > CAGCAT10 > J0285926.WMF.

Terpulang pada korang nak buat apa sekarang... aku dah delete dah... buat semak je...

Info dari: Muhamad Suhaidi Sulaiman

Tunaikan janji, Pakatan Rakyat. Kami menuntut penerbitan Utusan Rakyat

Kepada: Pimpinan Pakatan Rakyat serta Menteri-Menteri Besar dan Ketua Menteri Kerajaan-Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat

1.Pada 23 Februari 2008, PAS, DAP & PKR (selepas ini dirujuk sebagai "Pakatan Rakyat") telah menandatangani akuan penyokongan terhadap Deklarasi Rakyat (http://harismibrahim.wordpress.com/the-peoples-voice-the-peoples-declaration ), dan dengan itu, berjanji untuk bekerja demi dan bersama rakyat dalam usaha merealisasikan aspirasi yang digariskan dalam Deklarasi Rakyat, termasuklah mengambil langkah-langkah yang sewajarnya bagi menjamin dan melindungi kebebasan media.

2.Dalam Pilihanraya Umum ke-12, lebih 4 juta penduduk Malaysia telah mengundi dan memberi mandat kepada Pakatan Rakyat untuk melaksanakan janji serta agenda politiknya yang bertujuan untuk membawa pembaharuan dan reformasi. Walaupun Barisan Nasional tetap memperoleh jumlah kerusi parlimen yang cukup bagi membentuk kerajaan persekutuan tanpa 2/3 majoriti, Pakatan Rakyat telah dipertanggungjawabkan dan telah membentuk kerajaan di negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak, dan Selangor. Dalam bulan Februari 2009, kerajaan Pakatan Rakyat negeri Perak telah ditumbangkan oleh Barisan Nasional melalui beberapa percaturan politik yang tidak telus dan menimbulkan banyak syak wasangka dan menyebabkan Pakatan Rakyat kini membentuk kerajaan di empat buah negeri.

3.Media massa arus perdana, tidak kira sama ada media bercetak atau media elektronik, terus memaparkan laporan yang tidak tepat.

4.Isu campurtangan politik di NTV7 dan RTM baru-baru ini telah mengingatkan semula masyarakat bahawa selagi media dimiliki atau dikawal oleh entiti politik menerusi apa-apa cara atau kaedah, rakyat Malaysia tidak boleh secara realistik berharap untuk menerima laporan berita yang telus serta tidak berat sebelah.

5.Berkaitan hal ini, kami mengambil maklum bahawa Seksyen 25(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, menyatakan bahawa "Tiada apa-apa jua dalam Akta ini boleh meliputi hasil penerbitan atau membuat apa-apa dokumen atau majalah berkala oleh atau untuk Kerajaan Persekutuan atau mana-mana Kerajaan Negeri atau mana-mana badan berkanun" dan kami faham bahawa menerusi seksyen tersebut, keempat-empat buah kerajaan negeri Pakatan Rakyat berhak mencetak, menerbit dan mengedar suratkhabar negeri masing-masing tanpa perlu mendapatkan permit daripada Kementerian Dalam Negeri.

6.Kami kini menuntut pimpinan Pakatan Rakyat, Menteri-Menteri Besar, Ketua Menteri dan ahli Exco keempat-empat buah kerajaan negeri Pakatan Rakyat untuk menunaikan janji mereka kepada rakyat dan mengambil setiap langkah yang sewajarnya untuk menjamin dan melindungi kebebasan media dan mengambil semua langkah yang diperlukan untuk membolehkan penerbitan, pencetakan dan pengedaran sekurang-kurangnya sebuah akhbar harian negeri, dalam Bahasa Malaysia, dalam jangka masa dua (2) bulan ini.

Klik disini untuk menandatangani petisyen.

Nasib Seekor Anjing.


Beginilah agaknya nasib seekor Anjing dalam PRU 13 nanti.... ha..ha..ha... sebelum ini dalam PRU-12 dah tersepit sekali... tetapi telah dilepaskan oleh TGNA...

Akan datang ni... kalau sesiapa terjumpa anjing tu... tersepit lagi... lu orang dinasihatkan supaya jangan di lepaskan.... tapi ketuk kepala anjing tu sampai mampussssss..... aman dunia maaaa...... kurang sekor anjing dalam malaysia...

Kalau anjing tu Perkasa, dengan selamba apco.... dia boleh bengkokkan besi tu... untuk melepaskan diri... ha..ha...ha..., malangnya anjing tu.. kuat menyalak jer.... ha..ha..ha.... anjing pondan rupa-rupanya.... aaaakahkahkahkahhhhh

Jun 2, 2010

Konvensyen Nasional PKR

oleh: Topeng Perak® Unmasked

4 hari menempel diri dalam Konvensyen Nasional PKR di KTC dan jugak Perdana Resort, Pengkalan Chepa. walaupun "punch card" aku tak penuh, tapi Alhamdulillah masih dapat hadir untuk 2 hari terakhir. sempat hadir untuk perasmian Konvensyen AMK dan Wanita pada 25hb. Mei, 2010 dan 2 hari penuh pada 28 dan 29hb. Mei, 2010.

Pandangan aku...

Jujur aku cakap, kebanyakan perwakilan dalam Konvensyen kali ni, sangat-sangat aggresif. kalau kena pada caranya, memang cita-cita untuk kita lihat perubahan politik dalam Negara tercinta Malaysia akan tercapai dalam masa terdekat. tu kalau kita tengok dari sudut "aggresif" dalam ucapan. praktikal tak tau lagi macam mana.

Yang tak bagusnya, kebanyakan perwakilan yang berucap, membentang dan jugak membebel, boleh kata 60% tak berkualiti. banyak yang sekadar membuang masa. idea-idea yang dilontar hampir kesemuanya idea yang akan "membunuh" Parti KeADILan Rakyat dalam arena politik Malaysia.

"Reformis'

Takziah untuk geng-geng "Reformis"... aku tengok kebanyakan korang tak de beza dengan ahli UMNO... banyak yang seronok "membantai" Menteri Besar Selangor YAB Tan Sri Khalid Ibrahim yang sentiasa "cool" walau dibantai secukup-cukupnya oleh korang. bukan setakat "bantai", tapi semacam ada usaha untuk menjatuhkan YAB Menteri Besar Selangor di kalangan ahli Parti sendiri.

Perwakilan dari Melaka - suara sampai serak-serak membantai Tan Sri Khalid, idea yang dilontar buat aku dan kengkawan blogger dan para wartawan pro Pakatan Rakyat menggeleng kepala sesama sendiri. sinis kami berbisik, ni Konvensyen PKR ke Perhimpunan Agung UMNO..?

Antara yang dikritik ialah Pemerintahan MB Selangor yang tidak menguntungkan para "Reformis". jawatan-jawatan penting dalam Kerajaan Selangor dan anak Syarikat tidak diberi kepada para "Reformis" sebagai menghargai jasa mereka... Ptuih..!

Bila sebut pasal perjuangan, semuanya sembang cakap "ikhlas"... kami tak harap apa-apa balasan. tu cakap-cakap, praktikal..? Kerajaan Negeri Selangor baru 2 tahun lebih ditawan Pakatan Rakyat, korang dah kecoh pasal tak dapat jawatan dalam Kerajaan..? banyak la kau punya ikhlas...

Ada jugak dianjurkan supaya Kerajaan Negeri atau PKR sendiri mengadakan 1 tabung untuk anak muda, "kununnya" tabung ini bagi memudahkan para "reformis" bergerak dan berjuang dalam politik. membantu parti la "kununnya"...

Beb... Parti PAS dah lebih dari 50 tahun umurnya, Parti DAP pun umurnya dah jauh "banyak" dari PKR... cuba ngko tanya aktivis-aktivis dalam PAS dan DAP, pernah tak anak-anak muda yang menyokong dan bersama dalam perjuangan PAS dan DAP dibantu dengan "tabung" sedemikian selama ini..?

Korang tanya budak-budak Unit Amal yang tiap kali diadakan demonstrasi akan berada di barisan hadapan sekali mengawal keselamatan korang, berapa imbuhan atau bantuan yang dorang dapat selama ni..? aku kenal ramai budak-budak Unit Amal dan aku tau, semuanya ditanggung oleh diri sendiri atas nama "Perjuangan".
Uniform bayar sendiri, kasut bayar sendiri, talipinggang bayar sendiri, beret bayar sendiri, seluar bayar sendiri... kalau adapun sumbangan, semuanya dilakukan secara peribadi oleh para penyumbang tanpa melalui 'Tabung Unit Amal" atau "tabung Anak Muda".

Malu la sikit dekat budak-budak Unit Amal ni geng... Jangan bawak "Budaya UMNO" dalam PKR kalau korang sayang dekat Parti korang.

Secara Peribadi, aku hilang respek pada kebanyakan Perwakilan Cabang AMK. sangat-sangat memalukan. perjuangan ikhlas, tak harap balasan, tapi bising bila tak dapat jawatan dan jugak imbuhan (bantuan). apa ni beb..? tak de kederat untuk usaha sendiri ke..?

Wanita Dan Srikandi

Kalangan perwakilan dari sayap Wanita dan Srikandi bagi aku sangat-sangat bagus, mantap dan membina. banyak kritikan yang dilontar bakal memantapkan lagi parti... Sayap Wanita sangat konsisten, tegas dan mantap... Thunbs Up untuk korang. Srikandi pun boleh tahan... ucapan yang mantap, tegas dan kritikan yang sangat-sangat membina diutarakan lebih-lebih lagi pada AMK.

Cuma aku harap untuk Konvensyen akan datang, Srikandi dapat menyiapkan teks ucapan yang dikarang sendiri dan bukannya hasil dari orang lain. Srikandi kena bina kekuatan sendiri, jangan jadi lembik macam Puteri UMNO. setakat ni aku tengok kekuatan Srikandi masih ditahap 20/100. kuat berjalan, tapi tak berapa kuat bekerja. kena organize lebih banyak program untuk tarik anak-anak dara yang sebaya supaya mereka ni berminat menyokong Pakatan Rakyat.

Srikandi sepatutnya nak kena rangka program-program untuk dekati anak-anak muda. buatlah aktiviti sukan, bola jaring ke, bowling ke, paint ball ke, sukaneka ke, go-kart ke, futsal wanita ke apa-apa lah... janji dapat tarik anak muda.

Korang bukan tak de tarikan, masing-masing ada tarikan dan kelebihan, tapi masih tak reti nak gunakan kelebihan yang ada tu untuk tarik anak muda. cuba dekati anak-anak muda dengan program-program anak muda... kalau ada program, aku pun minat nak ikut... banyak "objek" tuuu...!!! hahaha...

Tak kiralah apa kata korang, tapi kena ingat, untuk menang PRU-13, Pakatan Rakyat dan BN bergantung sepenuhnya kepada undi dari pengundi-pengundi baru. siapa cepat, dia dapat... jangan salahkan anak muda kalau mereka tak sokong Pakatan Rakyat sedangkan kamu tak pernah berusaha untuk mendekati mereka.

AMK Sucked..!

AMK tak payah cerita... kalau tegur pun macam buang masa... Sam tu bukan makhluk yang boleh ditegur. "Dont tell me how to do and what to do..! i know what i'm doing... don't teach me ok..?"

AMK boleh pergi jauh, tapi tidak dengan Ketua AMK yang cuma pandai "buat report polis sahaja". practically, aku tak nampak report polis tu boleh tarik pengundi untuk undi parti. polis lagiii la makin menyampah. bila ada isu ngko kutuk-kutuk polis, lepas ngko kutuk ngko pergi menyusahkan polis dengan report-report ngko yang bertambun.

Pada masa ni pemuda UMNO berada pada tahap 50% lebih teruk prestasinya dari sebelum ni, tapi dalam masa yang sama, prestasi AMK berada 50% lebih teruk dari Pemuda UMNO. korang kira sendiri la dekat tahap mana AMK berada.

Geng-geng AMK kalau terbaca post aku ni, aku mintak mahap banyak-banyak. terus-terang aku cakap, AMK sucked..!

Pada masa ni, AMK amat-amat bernasib baik sebab Khairy Jamaluddin TIDAK DITERIMA oleh majoriti Pemuda UMNO. kalau Khairy Jamaluddin diterima oleh majoriti Pemuda UMNO, alamatnya tahap prestasi AMK akan berada dibawah paras 2% dari prestasi Pemuda UMNO.

Beb... Pemuda UMNO yang tengah lembik pun korang gagal nak lawan... macam mana nak tawan Putrajaya ni beb..? Sam, lu dengar sini... lu tak boleh nak tarik pengundi muda dengan berguni-guni report polis yang lu dah buat tu, anak muda tak minat dengan report polis... anak muda era "Perubahan" ni, lu sebut "polis" pun diorang dah menyampah.
Anak muda yang tak bergiat dalam politik sekarang dahagakan program-program membina untuk mereka, diorang nak tempat dalam masyarakat, ikut lu buat report polis tak meletakkan diorang dalam mana-mana level dalam masyarakat Malaysia beb... tu tahap "pencacai" je bagi aku.

Atas tahap kepala otak lu yang bergelar "Lawyer", tak leh ke lu pikir idea-idea yang menarik untuk anak-anak muda tempatkan diri dalam 1 level yang masyarakat "pandang" tinggi anak-anak muda ni..?

Beb... tak kan lu tak tau anak-anak muda yang ada dekat Malaysia ni semuanya nak jadi "somebody" dalam Negara ni beb... ada yang nak jadi "programmer" yang tersohor, ada yang nak jadi "pelumba motorsikal" yang hebat, ada yang nak jadi "stunner" yang brutal, ada yang nak jadi "Beckham" walaupun tak hensem dan kaki bangku dan macam-macam lagi.

Kepala otak lu bantut sangat ke (macam lu) sampai tak leh nak pikir idea-idea macam tu..? sekarang bila lu pegang jawatan Ketua AMK Pusat, lu nak orang bantu diri lu sendiri ke lu nak nak bantu orang lain sebagai tanggungjawab lu..?

Kalau lu nak orang lain bantu lu dengan jawatan lu, baik lu belah cepat-cepat lepas tu pergi daftar masuk Akademi Fantasia, Raja Lawak, Malaysia Idol atau lain-lain rancangan "realiti Tivi"... gua serius ni... lu nak marah, lu marah la...

1 kenyataan yang lu kena terima ialah, "kalau" lah Khairy Jamaluddin ditakdirkan tergerak hati dia untuk Insaf terima perjuangan Pakatan Rakyat dan dia masuk pulak PKR, terus-terang gua cakap la... kalau Khairy Jamaluddin masuk PKR, Sam dan lain-lain pimpinan PKR yag muda-muda akan terlingkup terus... kalau ada pun pencabar terdekat Khairy Jamaluddin setakat yang aku tengok cuma Chegu Bard sorang je. yang lain semua hampeh.

Dah la... nak terima teguran, terima... kalau rasa hebat sangat tak leh nak terima teguran, lu punya suka la... gua tak de kepentingan dalam AMK. dalam DAP dengan PAS pun gua tak de kepentingan.

Terengganu Dan Orang Asal Membanggakan..!

Lain-lain Perwakilan terutama dari Terengganu sangat-sangat membina bagi aku, dalam korang-korang dok membantai Tan Sri Khalid pasal tak bagi jawatan dan tak reject orang-orang bukan Pro Pakatan Rakyat di Selangor, Perwakilan dari terengganu tampil mengingatkan para pemerhati supaya renung balik apa yang berlaku di Terengganu akibat dari tindakan Kerajaan PAS Terengganu dulu.

Apa yang PAS Terengganu lakukan dulu masa dapat ambik alih Terengganu, sama macam apa yang kebanyakan perwakilan minta Tan Sri Khalid buat. reject yang bukan Pro Pakatan Rakyat dalam Kerajaan Negeri Selangor, serah semua Jawatan-Jawatan penting pada ahli parti dan bla bla bla...

Diakhirnya apa yang berlaku di Terengganu..? 4 Negeri yang kita tak sangka boleh menang akhirnya menang dengan bergaya sementara Terengganu menaggung malu akibat perbuatan bodoh.

Yang ni nak kena ingat... kalau korang nak Negeri selangor jadi macam Terengganu, sila teruskan dengan idea-idea BANGANG korang tu. para "Reformis" ni kadang-kadang aku tengok bengong lebih sikit dari orang UMNO... jarang pikir panjang... nak cakap belum akil-baligh, tak mungkin la... tapi...

Sepanjang Konvensyen PKR tu aku cukup-cukup kagum dengan Perwakilan bukan MeLAYU... paling hebat antara semuanya ialah Wakil Orang Asal, Ramli Logan... kalau semua Perwakilan terutamanay geng-geng "Reformis" berfikiran macam Ramli Logan, PRU-13 aku boleh confirm - Putrajaya dalam genggaman. tapi aku tak rasa geng-geng "Reformis" ni berfikiran macam Ramli Logan.

Tan Sri Khalid Ibrahim - Mutiara Dalam Kaca

Tan Sri Khalid bagi aku sorang MB yang sangat-sangat bagus yang telah dilahirkan oleh PKR. apa yang dilakukan oleh MB Khalid setakat hari ni bagi aku akan menjamin sokongan Rakyat Selangor pada Pakatan Rakyat.

Tempoh 1 penggal bukan masa untuk kita mengaut hasil yang ada pada bumi bertuah yang kita kuasai, tempoh 50 tahun juga bukan masa untuk kita melakukan perkara yang sama, rakyat memilih Pakatan Rakyat bukan sebab Pakatan Rakyat "hebat" sebaliknya rakyat memilih Pakatan Rakyat sebab Rakyat "benci" pada pemerintahan terdahulu.

Jadi ambiklah masa singkat yang ada ni untuk buktikan bahawa Pakatan Rakyat boleh mentadbir dengan baik. ada baiknya kita semua bantu MB Khalid mentadbir, baiki segala kelemahan yang ada dan bukannya mengharap pada jawatan atau apa-apa yang hanya menguntungkan diri sendiri.
Geng... kalau MB Khalid bagi jawatan-jawatan penting dekat para "Reformis", kontrak-kontrak pada "Reformis", PRU-13 nanti korang nak jawab apa kalau UMNO/BN naikkan isu "Kronisme, Nepotisme"..?

Nak jawab dengan "report Polis"..? ngko ingat rakyat nak terima ke..? Peeegidah...!!!

Projek "PhotoKomik"

oleh: Topeng Perak® Unmasked

Banyak hari dah tak berblogging, sekadar cilok sikit-sikit artikel dari laman-laman lain, bagi aku, kerja macam tu agak tak beretika. walaupun disertakan kredit pada link asal, tetap bukan informasi dari kepala hotak kita sendiri. mintak maaf banyak-banyak.

Agak banyak sebenarnya yang nak diluahkan dekat sini, tapi masa tak berapa mengizinkan. sibuk dok ambik gambar sepanjang Konvensyen Parti KeADILan Rakyat yang baru tamat ahad lepas (gambar-gambar boleh dilayan disini), lepas tu sibuk dok edit gambar-gambar. dalam masa yang sama dalam proses menyiapkan projek terbaru iaitu "PhotoKomik".

Projek "PhotoKomik" akan dilancarkan dalam masa terdekat, formatnya agak mudah... keluar outing dengan geng-geng Photographer, snap gambar berdasarkan pada skrip yang dah disiapkan (topik - isu semasa), kemudian edit gambar sebaik mungkin dan tepekkan "skrip" pada gambar.

Lebih kurang macam komik, tapi yang ni kami gunakan gambar betul (still image). mungkin akan dipaparkan dalam 1 blog baru yang keseluruhannya adalah "PhotoKomik", "ShortVideo" dan lain-lain.

Idea "PhotoKomik" ni datangnya dari Bro Aduka Taruna dan dibantu oleh geng-geng Photographer Anak Kelantan - Hazmi Hassan, Syafiq, Aku dan lain-lain...

Pada dasarnya kalau ikut perbincangan awal, projek ini akan dilancarkan beberapa hari sebelum Muktamar PAS ke 56 di PUTIK, Pengkalan Chepa - Insya-Allah... sama-sama kita tunggu hasilnya dan sama-sama kita doakan semoga ianya berjaya. amin...
Beberapa petikan dari "Projek PhotoKomik"...