Skip to main content

Taklimat jin kepada gua dalam kemelut hubungan Malaysia-Indonesia.

Oleh : AdukaTaruna

AdukaTaruna,

Selepas PRU12 menyaksikan kerajaan boneka dajal (Zionis +British,+USA) UMNO-BN hampir tumbang, satu lagi kerajaan boneka dajal yang mendapat pemisahan secara percuma dari genetik terbodoh Melayu, yakni Singapura Lee Kuan Yew mula melancarkan gerakan politiknya.

Kemusnahan boneka UMNO mula diramal Lee Kuan Yew yang genius seawal kegawatan politik Malaysia dalam kes pemecatan Anwar Ibrahim. Ketika itu hampir sahaja berlaku kuasa rakyat. Revolusi rakyat. Cumanya hanya perlu menyuntik sedikit keberanian kepada tentera Malaysia sahaja.

Lee Kuan Yew tahu akan bahaya itu. Tumbangnya UMNO, maka sejarah akan didebatkan semula. Sejarah akan ditulis semula. Semua itu bermakna tuntutan Malaysia terhadap Singapura akan meningkat. Ianya akan mengundang padah.

Maka, pada ketika fasa itu, propaganda Singapura mahu melanggar Malaysia menangguhkan / melemahkan / melarikan fokus seandainya berlaku penggulingan kuasa oleh tentara Malaysia terhadap pemerintahan UMNO-BN. Singapura berjaya menyelamatkan kuasa mamak Mahathir untuk terus mencengkam Malaysia.

2004, melalui kemenangan bergaya Pak Lah hasil tindakan bodoh politik PAS Terengganu, perpecahan ubat tamat tempoh, dosa2 khianat dan belot negara bakal dijawab Hadi, Harun Taib dan PAS Terengganu di akhirat kelak. Singapura menyusup ke dalam kabinet Malaysia melalui Khairy Jamaluddin si anak babah. Berapa banyak GLC sektor keselamatan negara yang berjaya dikuasi Temasik?

Selain dari faktor politik Malaysia, survival Singapura banyak bergantung kepada politik Indonesia. Dalam isu pembelian besar2an pasir, pembesaran Selatan Singapura, ruang udara dan sebagainya, Singapura berjaya mengalihkan perhatian dan fokus pemerintah kedua negara genetik Melayu itu melalui isu Jemaah Islamiyahnya. Ciptaan gerakan istimewa Singapura.

Selain itu, hubungan kedua-dua negara genetik Melayu itu, Malaysia dan Indonesia juga adalah satu ancaman kepada Singapura. Jika dulu Lee Kuan Yew berlindung dalam Malaysia atas semangat ganyang Malaysia oleh Indonesia, tapi hari ini, Lee Kuan Yew berlindung menggunakan sentimen kuno ganyang Malaysia yang telah dimusnahkan rakyat Indonesia secara kuasa rakyat.

Selepas tertolaknya UMNO-BN secara majority undi (bukan kerusi), Lee Kuan Yew telah menjelajah Malaysia, berjumpa dengan kesemua party politik bagi membaca fikrah2 mereka. Dari PAS Johor, sehingga ke Rosmah Mansur. Dari Temasik sendiri, Pulau Batu Putih, jambatan bengkok, Tanjung Pagar, UKM, air Johor, kawasan tadahan air Kota Tinggi, kesemuanya berjaya dimakan Lee Kuan Yew. Betapa hina dan bodohnya setiap genetik anak Johor.

"Aduka tahu? Sejak pemberian percuma Temasik kepada Lee Kuan Yew oleh UMNO, Lee Kuan Yew mengepung pembangunan di sekeliling tanah KTM Tanjung Pagar!"

"What for?"

"Untuk mengawal harganya."

"So?"

"So, sekarang Lee Kuan Yew berjaya menipu genetik Melayu dengan menukarkan tanah sekangkang kera yang sama nilai dalam dolar dengan tanah seluas KTM Tanjung Pagar."

"Barua. Stupid lak ai... tapi, 60% dikuasai Khazanah."

"60% itu adalah senjata Singapura, Aduka."

"Kenapa pula?"

"Sebab Lee Kuan Yew tahu yang menjaga 60% itu adalah Melayu UMNO... bukannya muslim. Lihat berapa banyak kepentingan Malaysia yang sebelum ini, tiada sesen pun saham Temasik telah berjaya dimiliki Temasik. Ini pula setakat 60% dalam bentuk saham. Bernas pun boleh dikuasai syarikat Hong Kong."

"Shit! Kalaulah pemerintahan UMNO sudah berakhir, gua bersumpah akan kencing atas kubur beberapa barua negara. Jadi, bagaimana gua manhu menetapkan pendirian terhadap gerakan BENDERA Indonesia?"

"Aduka harus tahu bahawa Indonesia terlalu ramai spesis. Spesis2 emotional, sampah2 emosi yang mengisi pelbagai sektor di Malaysia datangnya dari manusia baka rendah. Baka tinggi tidak akan mengisi sektor pemburuhan, sektor perompakan, sektor pertempuran di konsert2. Jangan termasuk dalam kancah pergerakan politik Singapura. Itu pesan kami."

Comments

  1. gua ingat xpayah la nk tuntut singapura sekankang kera.melompat org singapura ak rs klo nk bgabung dgn msia...cina singapura je dh bape juta?bygkn majal yg bakal dtg.i2 cina2 educated.brubah lg politik msia...i2 br cina singapura.cina singapura pon pngil org lain immigrant...yg ak nk ckp,org asing kt singapura byk...kt ni jauh ktingalan,xyah la nk bgabung dgn singapura...lg pon singapura 2maju bukn la sbb "pelabuhan" scr total-maju sbb investment luar negara negara n negara effisyen(xde rasuah). singapura ni mmg suke jmput org asing keje.klo plan diorg msukkn org asing supaya kmudian, bile gabung dgn msia, pnduduk mlayu bukn majoriti...i2 mmg celaka habis2 la...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.