Skip to main content

UMNO Pembohong Besar. Gerai di Pulau Pinang Dirobohkan Atas Arahan UMNO


UMNO MEMANG BANGSA PEMBOHONG!!!!!!

Terdedah lagi pembohongan UMNO di Pulau Pinang. Gerai2 yang dirobohkan oleh MPPP adalah atas arahan UMNO. Keputusan tersebut adalah keputusan UMNO dan arahan tersebut adalah arahan UMNO. Ia tidak pernah dirujuk kepada Ahli-Ahli Majlis Pakatan Rakyat.

Artikel di bawah menjelaskan situasi yang sebenar. UMNO menggunakan beberapa ahli mereka dan menubuhkan SEDAQ untuk kerja2 "pelacuran" mereka.

Mereka yang berdemo ini, bukan Melayu pun, ini adalah barua2 UMNO kerana mereka bodoh dan mereka adalah ahli UMNO. Sememangnya ahli2 UMNO suka membodohkan diri mereka dan dilatih menyebar fitnah. Salah seorang "kawan" saya dalam Facebook bernama Armand YB PJU. Pada mulanya mamat ni bercakap terlampau baik dan lembut. Kononnya mahu PAS dan UMNO bekerja sama seperti saudara dalam Islam.

Tapi, bulan lepas, beliau datang ke Kawasan Parlimen saya dan beliau telah memberi ceramah dengan memfitnah PAS. Antara fitnah yang beliau layangkan adalah kononnya PAS diperkudakan DAP. Kami ada merakan setiap ucapan mamat UMNO yang penipu ini.

Di sini, saya sendiri melihat penipuan juak2 UMNO secara peribadi. Jelas, jeghaung-jeghaung UMNO ini tidak layak dijadikan kawan atau pun sahabat. Telunjuk mereka lurus tapi kelingking mereka berkait. Ramai kawan2 saya yang mahu memulakan perniagaan akan mengelak melakukan perniagaan atau persahabatan dengan ahli-ahli perniagaan UMNO.

Perangai penipu orang-orang UMNO sangat terkenal. Mereka ni lebih teruk dari pembohong dan penipu yang biasa kita jumpa. Mereka ini seperti tiada agama. Mereka adalah penganut agama sendiri, yakni agama UMNO.

Bagi mereka duit adalah segala-galanya. Mereka tidak hirau halal dan haram. Malaysia ini tidak akan aman kalau puak-puak ini terus memerintah Malaysia.

Sekian.

Comments

  1. ADUAKA BODOH...

    KO YANG KENA TIPU LE BANGANG...

    MANA MAHUNYA UMNO MEMBERI ARAHAN SEDANGKAN IA DIBAWAH PEMERINTAHAN DAP LAKNATTULLAH....

    KO PUN AMIK SUMBER DARI HARAKAH...

    HARAKAH, MEDIA HAPRAK YANG SATU SEN PUN TAK BOLEH PAKAI...

    OTAK ADA KA? PEGI TANYA SENDIRILAH PENIAGA PULAU PINANG...

    BODOH PUNYA BLOGGER...

    ReplyDelete
  2. ko ni baca surat kabar ke tu pasal la kena tangkap menulis tak pakai otak.

    ReplyDelete
  3. hangat..nik ajis dan kelate ado hok nikmate royalte..

    http://abangtuah.blogspot.com/2010/02/penulis-mengaku-nik-ajis-memong-ado-hok.html

    ReplyDelete
  4. Gua dh lebih 10thn, dok cari rezeki kat penang. Campur ngan masyarakat Penang dah besa la. So, gua bagi pandangan ni atas permerhatian & cakap2 masyarakat bawahan.
    Memang wujud ketidak adilan yg dirasai oleh rakyat Penang sekarang. Bukan maksudnya BN dulu terlalu adil. Tapi apa yg dijanjikn PR di Penang bertentangan dengan menifesto PRU12 depa. Rakyat dh bagi kepercayaan kat depa (PR) tp nasib rakyat tetap tak terbela.
    Dari apa yg gua lihat mmg tindakan merobohkan gerai tu trlalu tidak adil. Sedangkn byk gerai kaum lain dapat dilihat tumbuh mcm cendawan tapi tak da tindakan pon.
    Restoran nasi kandaq dh jd raja segala tapak peniagaan haram.
    Lu org x prcaya mai tengok sndiri..

    ReplyDelete
  5. Aduka bangkai... memang bangkai.
    Kalau tak tahu nak berpolitik, jangan lah berpolitik.
    Cara kau tu lebih kepada mencari publisiti murahan.Macam bangkai !!!
    Rating blog yang kau perolehi dengan cara kau tu... langsung tak amanah... bangkai

    ReplyDelete
  6. Dah lah bodoh.... baghal pulak tu.
    Memang bangkai budak sorangni.Tahu pulak dia kahwin.Bangkai...!!!!

    ReplyDelete
  7. apa la punya pandai sangatwahai sang aduka x taruna...
    Kerajaan negeri sapa yg perintah, mppp tu dibwh kerajaan negeri, bila pulak arahan umno diterima oleh mppp pulak... geli hati sungguh..

    ReplyDelete
  8. bodoh tol ko ni..aku rs dh lbh 40org ckp ko bangang..hahaha...pttla mkin bangang..lawak terunggul abad ini.ahli mjls mppp dh sah geng2 pr.bodoh 7keturunun aduka ni rupenye.bc harakah bias kt pas.bc suare keadilan bias kt pkr.so ape ko pnye komen.Allah bg akal.gunela utk pkir.bkn percy bult2 ape org ckp.bdh pnye manusia ko ni.haha.2x dh dpt bdoh dr aku.haha.jom sm2 slt taubat bro.

    ReplyDelete
  9. haizz,,, nk menulis dr fakta yg sahih la............ bkn auta, sengal tol

    ReplyDelete
  10. GERAI MELAYU DI ROBOH TANPA TOLAK ANSUR..MEMANG DAP NAK ORANG MELAYU KELUAR DARI PENANG,CARI KERJA DI LUAR.KAU ADUKA AKU TAK FAHAM MACAM MANA KAU FIKIR BLOGGER YANG "BODOH" SEMPIT.KAU DAN PARTI KAU DAH MACAM AMERICA..BILA LETUPAN SIKIT..TALIBAN BUAT.

    ReplyDelete
  11. salam..sape2..g la report polis wei..AdukaTakguna BODOH 7ketrunan ni hina istri nabi,hina org felda n bahasakan lu gua dgn Allah..taubatla AdukaTakguna..so ko dh jmpe psikiatri blom..cube ko ingt btl2..pnh x kepale ko terhantuk ms kecik smpai ko jd bodoh cmni..hahaha..mn kwn2 adukatakguna ni..snyp je..btl ckp aris..adukatakguna ni n pr sm cm amerika..kalo amerika tduh taliban n alqaeda,PR plak tduh umno n gov jht..gereje kne bkr tdh umno,cine jth bgunan sprm tduh gov,india mti dlm lokap tduh gov,keputusn mhkamah xbrpihak kt PR tduh gov aturkn,klh plhry tduh spr xtelus,kes kalimah Allah tduh umno,mslh dalamn PR tduh UMNO..pergh PR kunun2 baik la sgt..maksum siot..xde slh n dose..hahaha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.