Skip to main content

TKO sekat hak gua mendaftar?

Oleh : AdukaTaruna

Ada orang bertanya mengapa perlu gua terhegeh2 masuk TKO? Gua perlu masuk TKO untuk dapatkan awam berlainan. Terutama awam Terengganu. Kalau gua just stay dalam blog gua, sama lah gua macam Hadi. Stay kat Rusila atau ghaib dalam gua Hiraq. 10 juta pengundi perlu cari Hadi sendiri kalau nak tahu tawaran produk politik.

Kemudian, uma pula tekankan gua untuk daftar ID baru. Masalahnya :

1. Dah berapa hari gua register, tapi gagal. Gagal bagaimana? Ni yang gua nak bagitau nih.
2. Kalau gua berjaya pun, tapi tetap boleh dikhianati, masalah khianat tu tak settle, dah buat kerja sia-sia.

Masalah gua bila register.

Pelik nih beb. Ni gua dedahkan. Gua tak tahu sistem TKO silap atau TKO memang penakut kasi gua bersuara dalam TKO tu.

1. Gua buat email baru. Yerlah nak register baru kena email baru. Pastu sistem cakap akan hantar email dan klik link dalam email tuh.



2. Then. Berjaya! Tapi 3-4 jam lepas tu? Apa terjadi? Meh kita tengok.

 

3. Dah berapa kali gua sangkut kat sini? Satu benda yang gua belum cuba dan tak nak cuba. Yakni daftar email dan ID yang tiada langsung nama adukataruna. Itu dah patahkan falsafah. Kecuali bertembung dengan taktikal (rujuk no 4). Itu pun gua was2 berjaya. Sebab ip gua dah tentu sistem TKO tahu. Gua bukan pandai pun nak sorok2 ip nih.

4. So, taktikal yang menangguhkan falsafah cabang demi mendapatkan falsafah jatinya ialah; apa kata lu orang yang kesian kat gua registerkan ID TKO. Hehehe. Then email kat gua, ID dan paswot (adukataruna2008@gmail.com). So, gua tak patahkan falsafah, tapi gua tangguhkan falsafah ranting bila bertembung dengan taktikal falsafah jati. Hukum AdukaTaruna 1.

5. Kepada SP atau TKO; camni la, walau cabar orang dayus ni, macam cabar Hasan Ali ubah stail rambut belah tengah, gua cabar jer la. Lu jangan khianati ID yang diguna gua dan jangan lock ID yang diguna gua untuk 2 minggu jer. Kasi gua berhujah, menjelaskan, menerangkan misi dan fikrah gua dalam TKO HANYA 2 MINGGU SAHAJA. Lepas tu, lu nak ban gua, ban la. Boleh? Dah macam cabar UMNO pun ada nih. Hehe.

Comments

  1. Alahai.. Baru 2-3 jam.. Hang kena sabar..

    Aku dulu dalam 2 atau 3 hari baru boleh activate..

    Sabar Bro.. Sabar..

    ReplyDelete
  2. isu nya bukan tak diaktivatekan.

    dah berjaya activate.

    tp lepas tu data ilang dari database.

    apa puncanya?
    gerenti SongkokPutih akan cakap "sabar itu adalah sebaik2 jalan pilihan.. saya bekukan dulu nick ini untuk siasatan lanjut"

    kemudian dua tiga hari, tetiba nick itu akan muncul dan boleh digunakan, lalu akan ada pengomen2 proksi masuk lalu berkata "Aduka melacurkan diri, nick itu tidak hilang dan masih ada dalam database kami. Aduka pemfitnah. Celaka blog ini Aduka!"

    lu orang punya taktik kotor sudah lama boleh dibaca. taktik kengkonon TKO server down dua tiga minggu sbb nak kaver issue taktik dah lapuk. take over nick orang taktik dayus.

    what the fuck was that?
    fucking jerk.
    at least UMNO is the devil, tapi YOU are the DEVIL IN DISGUISE.

    Memualkan.

    ReplyDelete
  3. wa sudah bgtahu itu SP memang cilakak

    ReplyDelete
  4. cuba register pakai proxy..guna ip u.s ke brazil ke russia ke..pastu id ko cuba campukan huruf n no. -->> aduk4_t3runa..contoh je tu..cuba tgk apa jd..kalau kena sekat jugak..mungkin keja org dlm la tu

    ReplyDelete
  5. sabar bro.... biar kalah asal Islam menang......

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. wa naik heran nape gile sgt nak kat tko ? org dah rasa Lu blogger CELAKA sedarla diri tu huhuhu

    ReplyDelete
  7. Tuh la. org dah tak nak engko baik nko berambus je huhu tak sedar diri huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.