Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 4, 2010

Selepas Siasah, giliran Harakah gulung tikar.



1. Harakah menunjukkan jualan merosot apabila muka depan gambar Hadi atau Nasha atau Hasan Ali.

2. Siasah pro UG kelolaan MSO diberitakan sudah gulung tikar.

3. Buku-buku Hadi atau berkaitan dengan Hadi diberitakan tidak laku.

4. Kini, terbaru, diberitakan di Pulau Pinang, sebuah negeri capaian maklumat yang agak bebas, Harakah di sana gulung tikar.

Kami rela kalah, asal Islam tak kalah - Hadi Awang.

12 comments:

kepunden said...

Lu lupe satu bende bro..
Skang org lyan internet..
Sume paper bleh bace..
Lagi pon kat penang ni dh jadi trend layan internet..
Pakcik2 yg lepak kat kedai mamak pon doh ade laptop sorang satu..

celcom broadband

MaLin-0ri said...

semua paper mengalami zaman malap bang, tgkla kat kedai kalu Utusan meloya ka berita hairan ka meloggok 1.35Meter tinggi, rugi byk tuu , duit rakyat tuu. Lu apola bongok sgt ? huhuhu

Anonymous said...

so? akhbar keadilan, etc di Pulau Pinang patut dah gulung tikar dah sebab semua baca internet.

Anonymous said...

hehe..aduka2..boleh dia buat ni jadi kan ukuran..haha, lawak2..

xpro la bro..

kalau lu pro, buat perbandingan, mana akhbar yg konon bukan pro UG yg makin laku dipasaran?

baru betul indikator nk buat perbandingan..setakat melalak cmni, xpro la bro..mcm minda utusan je, amik kesempatan...haha...

xpa,seperti hadi, aduka pun xsemestinya betul...so, harap pembaca dpt terima kelemahan aduka ni ye...hehe

kepunden said...

Selagi US dok support DS Anuar takkan gulong tikar paper keadilan..
PAS tak org support..
takkan nak kutip derma lagi kot..
Wargh.... kah2....kui2...

Anonymous said...

pasca PRU 08, sape yg hairan dgn kemerosotan jualan Utusan M'sia, Berita Harian dsb? standard la tu....

tp adalah satu kejanggalan jika pasca PRU 08, Harakah dan Siasah gulung tikar..takkan tu pun lu tak paham MaLin? apo la bongok sangat..huhuhu

-penembak burung unta-

AdukaTaruna said...

Gua bagi hujah ringkas jer. Takper, meh sini gua kasi detail sket. Kasi lu faham.

1. Pejabat Harakah Pulau Pinang harus menjadi simbol kekuasaan fikrah PAS. Sepatutnya, jika pejabat itu tidak mampu beroperasi secara sendiri, maka, sudah pasti ianya dibela oleh ahli melalui derma, melalui pelan2 tertentu, etc. Kerana itulah simbol maruah fikrah PAS. Tapi sebab apakah ahli buat tak pot?

2. Pejabat harakah Pulau Pinang tidak menunjukkan trend membaca secara 100%. pejabat Harakah Pulau Pinang perlu bagi mengumpulkan berita wilayah Pulau Pinang.

So, pejabat Hrakah PP, sepatutnya dibayar sewa oleh Harakah pusat la. Tapi sebab apa Harakah pusat tak mampu bayarkan sewa pejabatnya di PP? Adakah anda memahami sejauh ini seandainya gua tak detailkan?

Jadi, Harakah PP ditutup tidak 100% oleh trend membaca internet di PP.Soalnya, kenapa Harakah pusat tidak bayar sewa pejabatnya sendiri di PP?

3. Sebenarnya, persoalannya, adakah Harakah akan gulung tikar secara total seperti Siasah, di mana PP adalah permulaannya? PAS tidak mempunyai kemampuan memberi subsidi seperti UMNO kepada Utusan.

4. Katakanlah pejabat Utusan di Pulau Pinang ditutup sebagai tanda rakyat menolak Utusan. Kemudian :

"aduka..aduka.. boleh pulak dia buat itu sebagai ukuran..."

Soalnya, mengapa Utusan pusat tidak mampu atau tidak mahu atau gagal membayar sewa pejabatnya sendiri? Bukankah itu faktor nasional, bukannya domestik secara 100%?

: )

Jelaskan.

maLin said...

nko ni apehal la bongok sangat..itu nko kata hujah? jangan banding Utusan dgn Harakah..Utusan tu dpt duit dr Umno...direct financial support..Harakah tu bergantung pd jualan dan derma ahli...memang la Pusat tak dpt support negeri..hasil jualan di negeri tu la yg membantu....

kepunden said...

Gua setuju ngan lu AT..
Sepatutnyer pusat perlu melakukn sesuatu untuk selamatkn Pejabat harakah PP.
Sbb Harakah adalah media pertama yg dimiliki oleh PAS & menjadi alat propaganda PAS yang utama.
Keadaan ini boleh memberi persepsi yg kurang baik kepada PAS PP.
Dan akan menjadi satu lagi senjata UG untuk mengerang PAS..

Evelyn said...

Malin,
Once in a while, we are allowed to say or look like some what stupid. But do you have to act and sound like an idiot ALL the time?

Man.. you are such a weirdo.

Anonymous said...

Orang2 ISLAM THAILAND dah jatuh hukum bunuh kat AT ni...Dia tunggu masa jer dia org jumpa dia...so kita tak payah cakap atau buat apa2 kat dia..depa duk cari dia la ni.

Anonymous said...

Apa yang dikatakan AT mengenai Harakah dan Siasah sedikit sebanyak ada betulnya.Penjualan Siasah mula merosot tatkala Siasah beria-ia menonjolkan idea UG.Hari ini kita dah tahu pun kesudahannya.Akhbar Harakah ni dah banyak kali ditimbulkan dalam Mukatamar PAS.,Perwakilan kurang senang dengan isi kandungan Harakah seolah-olah ia milik Mustafa Ali.Hakikatnya Harakah adalah lidah resmi PAS bukan milik peribadi Mustafa Ali.Agaknya ahli-ahli PAS dah naik bosan menegur tapi Mustafa Ali yang telah berkuasa diHarakah tu selama kebih dari 20 tahun,buat dek saja.Tiada jalan lain lagi,tak payah baca Harakah.
Benar ramai dari ahli PAS sekarang sudah beralih keinternet,tapi jumlahnya tidaklah begitu besar sehingga menggugat penjualan Harakah.Tidak salah malah tepat apa yang dikatakan AT mengenai kemerosotan penjualan Harakah.Ahli-ahli sudah "bersuara" terserahlah kepada Presiden untuk "reengineering" pentadbiran Harakah.Dia hanya ada 2 pilihan maju atau gulung tikar.