Skip to main content

PAS Kelantan kecam tindakan ancam blogger

M Faqih   
KOTA BHARU, 11 Jan: PAS Kelantan memandang serius tindakan pihak yang cuba mengancam penulis blog, Syed Azidi Syed Abdul Aziz dengan melemparkan kapak di rumahnya malam tadi.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim berkata, tindakan mahu menjadi hakim sendiri dengan menjatuhkan hukuman terhadap orang lain bertentangan dengan prinsip Islam.

Katanya, biar pun tulisan blogger terbabit tidak disukai, namun melakukan tindakan kekerasan terhadapnya amat menyalahi agama dan amalan demokrasi.

“Kalau kita tidak bersetuju dengan tindakan seseorang ada saluran dibenarkan undang-undang boleh dilakukan. Bawalah ke mahkamah untuk diadili.

“Saya juga percaya insiden seperti itu tidak dilakukan ahli atau penyokong PAS kerana mereka mempunyai kefahaman tentang agama,” katanya di sini.

Kickdafella dalam blognya mendedahkan rumahnya di Kampung Demit dekat Kubang Kerian dilemparkan kapak kira-kira 11 malam tadi sehingga menyebabkan keretanya rosak.

Menurutnya kapak berukuran hampir 30 sentimeter itu terkena cermin belakang kereta dan terpelanting lebih dua meter.

Blogger terbabit sebelum ini mencetus kontroversi apabila mendedahkan dakwaan salah laku membabitkan pegawai kanan di Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Mohd Zaki yang juga Adun Kelaboran berkata, tindakan melemparkan kapak sehingga merosakkan harta benda orang tidak sepatutnya berlaku dalam ketamadunan sekarang.

“Kita hendaklah bertindak lebih rasional dan bukannya menggunakan emosi sehingga boleh mengaibkan kita sendiri akhirnya,” kata beliau.

Comments

  1. kalau badan cedera atau kereta honda pecah kena baling dgn kapak insurans cover tak????

    aduka, abanghensem dan zargus boleh tlg jawab tak ala-ala mewakili agent insrans gitu.

    http://corongkita.blogspot.com/2010/01/harga-botol-petrol-naik.html

    ReplyDelete
  2. “Saya juga percaya insiden seperti itu tidak dilakukan ahli atau penyokong PAS kerana mereka mempunyai kefahaman tentang agama,” katanya di sini.


    kahkahkah....ayat macam kompom tak de dosa...

    paham tentang agama sampai bini buat laporan sebab tak tahan asyik kena main sampai darah nifas tak sempat kering....err..contoh terbaik tuuu..
    kuikuikui...

    ReplyDelete
  3. Ni mesti orang UMNO yg buat, kat M'sia ni apa jua keburukan kan PAS sker tudoh UMNO..heee..

    ReplyDelete
  4. Oo..btol la noh abang botak..ahli PAS xleh wat dosa lgsg..ahli UMNO xper sbab ahli parti Melayu..bkan PAS yang Islam...ptut la masitah mtk cerai..xthan kna liwat ngn suaminya yg ahli UMNO..yer la kan Melayu dh besa bab2 liwat ni..PAS xleh sbab Islam..UMNO xpe klau Islam pn janji MELAYU..

    ReplyDelete
  5. Bro..

    ni kerja sapa agaknya ehh?
    bro, gua nak lu siasat satu kes ni..

    Nape la Skolah Agama Darul Anuar kat Pulau Melaka tu kuar dari Yayasan Islam Kelantan (YIK). Tengok2 dah jadi sekolah swasta.. Mengikut maklumat dari otak gua, Sekolah tu dibina hasil dari derma dan sumbangan orang ramai.

    Bukan niat gua nak pertikai pasal penswastaan sekolah tersebut, tapi macam jadi satu lagi peluang family business pulak jadinya. Yelah, tiap-tiap bulan, student wajib bayar yuran. kalau spoloh hinggit takpe, ni sampai beratus bhai... Mengkiut kajian gua, student yang time bawah YIK sampai beribu orang, terus susut teruk jumlahnya hari ini.

    Mintak lu tanya pendapat MR. ABduh kita.. kalau lu call x angkat, cuba lu ushar kat arae Bangunan PAS P.chepa, dia suka lepak kedai kopi kat sana.

    ReplyDelete
  6. dalam blog ni pun ada ancaman bunuh.sape tah tulis kat setiap n3 hari tu.mesti bukan pas sebab diorang ada kefahaman agama.

    haha.

    ReplyDelete
  7. Salam
    Lepas eksiden pun tak serik2 lagi Uncle Botak ni.

    Member Uncle Botak yg liwat bini dia tu apa cite? Tu, AJK UMNO Tasek Gelugor tu......

    ReplyDelete
  8. oiii oiiii Nik Baduk dah majuk dah...... nak resign plak dah.... tak tau la dia nak bagi notis berapa tahun..... untung kalau wa jadi menantu TGNA ni.... semua adik beradik ipar back up wa..... sampai sanggup resign asalkan wa tak resign.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  9. Ketua dewan ULAMA' maaa....

    bukan setakat ajk maaaa.....

    ketua TURUS yang bukan ahli PKR pun sama maaaaa.....


    ~ngee~

    ReplyDelete
  10. kena buat test mcm citer CSI la.... jarak tempat balingan dengan kereta berapa jauh... cermin pecah berderai macama mana? adakah bila cermin pecah,kapak boleh terpelanting ke belakang lagi 2 meter? adakah dengan jarak tersebut, si pembaling mempunyai cukup kuat tenaga untuk membuat balingan serta memecahkan cermin kereta tersebut? adakah cermin tersebut tinted?


    selalunya yang berperangai macam ni adalah level budak2 sekolah. nak marahkan cikgu, kereta cikgu kena pacit,kena calar dan kena ketuk. rasanyan geng samseng kelantan takkan rosakkan kereta, si mamat ni kena pukul bukan kereta la...kalu geng jahat di klang,lu kena tanam dalam concrete cement dah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.