Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 4, 2010

Kisah Rahman dan Chin Peng di Padang Mahsyar.




Oleh : AdukaTaruna

Di Padang Mashsyar yang terik dan berbahang secara melampau, kelihatan Rahman dan Chin Peng sedang dibicarakan di hadapan bilion manusia bogel.

"Hah. Kamu Rahman..."

"Lu agak2 sket bhai.. lu ingat lu malaikat, gua takut ke? Nama gua Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Shah. Sebut betul2. Pantang anak Melayu kurang ajar kepada sultannya."


Menggigil malaikat tahan marah beb. Nasib baik belum jatuh hukum jer. Kena pro. Kalau tak, mahu terbenam dalam bumi kena pelangkong dah tuh. Chin Peng dok sebelah sengeh jer.


"Gua tak peduli nama lu Tunku ke apa ke. Skang gua tetap panggil lu Rahman." Balas malaikat tahan marah.


"Ekeeeleee...." Rahman merengus. Mata pandang tempat lain. Kaki tepuk2 tanah.



"Lu aaa... sulah mati lo.. jangan bikin itu macam la, Tungku Lahman." Bebel Chin Peng kepada Rahman kemudian sengeh kat malaikat. Bodek ma..


"Skang ni, gua nak tanya lu berdua. Kenapa lu berdua bunuh membunuh sampai melibatkan banyak jiwa?" Malaikat kasi question kat diorang.


"Dia la!" Rahman tunjuk Chin Peng.


"Tionaseng lu. Apa pasat gua? Lu la.." Chin Peng mula marah.


Malaikat geleng2 kepala. Kecik jer 2 ekor manusia ni. Ikut hati, mau kena gulai skang gak ni.


"Lu Rahman. Jawab dulu." Malaikat tuding kat Rahman.


"Ini Cina bodoh. Mau perang dengan Melayu. Dengan orang Islam. Mesti jihad la. Lu malaikat pun bodoh ikut Cina ke?" Rahman plak soal malaikat. Telan air liur beb malaikat tu kena soal dengan Rahman.


"Niamakahai lu Lahman. Gua perang sama itu olang puteh ma.. gua kasi halau itu olang puteh. Itu olang puteh sudah jajah sama kita. Tapi lu orang Melayu punya bolo.. boleh pulak kasi mati demi itu penjajah. Itu penjajah just kasi lu senapang dan duduk dalam opis. Yang lu pun main salji sana England. Tapi Melayu lain kasi mati demi olang puteh. Manyak sohai olang Melayu punya otak."


"Betul ke apa yang Chin Peng katakan ni, Rahman?"


"Kepala hotak lu. Itu Tanah melayu tanah gua. Tanah orang Melayu. Apa kes plak Chin Peng mahu rampas?"


"Lampas kepala ayah lu la Lahman. Yang lampas tanah lu olang puteh ma.. lu tatak sedar ka? Sudah ratus tahun kena jajah, sampai lu anggap olang puteh itu Melayu ka? Lu tgk lu punya kulit, tgk olang puteh punya kulit. Lain ma. Bodoh punya Melayu."


"Ah.. pergi mampos. Sebagai anak Melayu, pantang Cina pijak kepala Melayu."


"Cina pijak kepala Melayu nenek lu. Ini parti semua bangsa ada. Itu Shamsiah Fakeh Cina ka? Itu Lashid Maidin Cina ka?"


"Ah... Cina kote tak sunat."


"Haiyaa.. bolo. Jangan macam budak2la.. jangan kasi malu depan lu punya tuhan. Kita olang mahu halau itu penjajah ma. Itu olang puteh. Yang lu aaa... kalau tak sokong sama kita olang, jangan kasi jadi bodoh la mati demi itu olang puteh. Lu boikot sama kita, boikot sama itu olang puteh. Tapi apa pasat lu mati untuk itu olang puteh? Apa pasat Melayu manyak bolo ini macam? Bolo selupa Hadi."


"Siapa Hadi?" Rahman dan malaikat bertanya hampir serentak.


"Itu lu kena tunggu AdukaTaluna bikin story part 2."

10 comments:

kepunden said...

wat suspen le lu bro..
cpt sambung..
Gua tengah tunggu anok gua kt tepi pagor sekolah nih eik..
(bapa mithali ler konon)

maLin said...

Aduka..sedap nko je permainkan perkara ghaib yg wajib kita imani..nko tau Rukum Iman ke 5? nko jangan menyesatkan org dgn cerita tahyul ni..kalau kat Pakistan nko dah kena sebat dah....

jaga sikit lidah yg Tuhan pinjamkan tu....

AdukaTaruna said...

ceh.. tunggu anak konon. ckp jer la tunggu marka. warghhhh ahahahah

kepunden said...

Malin2...
Gua tak penah lg ler nk gasak lu..
& klu bleh mmg x nk lah..
Lu ni mmg kelakor ler..
Bende sindir2 ni lu mmg x paham ler no..
Ni msti kes kelas sastera kantoi ni..
Lepaih ni lu kene sllu tgok Karam Singh Walia..
kui2..he he....

Note: Woit gua mmg amik anak gua ler...

Anonymous said...

maLin says
Monday, January 4, 2010 12:48:00 PM GMT+08:00

Aduka..sedap nko je permainkan perkara ghaib yg wajib kita imani..nko tau Rukum Iman ke 5? nko jangan menyesatkan org dgn cerita tahyul ni..kalau kat Pakistan nko dah kena sebat dah....

jaga sikit lidah yg Tuhan pinjamkan tu....

---------------------------------
woi malin, masalah skg kita ada kat mesia,
kes bunuh lepas
rasuah lepas,
rogol lepas
dan macam2 kes yang melanggar undang2 dan mencabul iman.
so x payah nk bandin ngan pakistan lak. malAYSIA BOLEH

DOL

Anonymous said...

makin lama makin bodoh pulak aku tengok mangkuk MaLin ni..kesian mak bapak dia.......

-penembak burung unta-

baginda® said...

malin kundang sudah bersuara.. kehkehkeh

baginda® said...

gua punye blog mane AT? gua anti UG de...

kutty hitam al-juburi said...

klo komunis bjaya,malaya
merdeka dr brit. tp
djajah komunis pula.
lu ingt diorg nk dmokrasi ke?
dmokrasi at least ad ruang utk
tuka krjaan even x islamic kn.
brit n komu same2 buruk.dua2 pihak
ni melayu sokong,cume british
yg skong byk mlayu2 kg.tp lps 2
umno opurtunis ni deal dgn brit.
in case klo komunis menang,
kuase n influence msti dr
russia n myb mngundang amerika utk serang.klo stakt Shamsiah Fakeh tu nk opurtunis kne ludah je la,mcm lu ckp die kn mlayu msti gnetik bodoh.mlayu zamn 2timun d antara
durian
jugak.nk compete dlm politik
bukn mlayu.mimpi je la

Anonymous said...

Orang2 ISLAM THAILAND dah jatuh hukum bunuh kat AT ni...Dia tunggu masa jer dia org jumpa dia...so kita tak payah cakap atau buat apa2 kat dia..depa duk cari dia la ni.