Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 3, 2010

Inilah dia jurucakap UMNO untuk parti PAS.



Video di atas menunjukkan kepada pembaca terdapat seorang jurucakap UMNO bagi pihak PAS. Anda tonton sendiri untuk mengetahui siapakah orang itu. Sedangkan Pemangku Presiden yang telah lama wafat, Mustafa Ali baru memanggil mesyuarat bagi isu ini.



Bagaimanapun, dalam kebenaran dan hak mutlak jurucakap UMNO untuk PAS bercakap, menyambut semahunya terhadap sebarang propaganda UMNO, Khalid Samad pula diberikan amaran. Khalid Samad diberikan amaran kerana beliau tidak mempunyai hak mutlak eksklusif tersebut. Yakni jurucakap atau tukang sambut projek propaganda UMNO bagi pihak PAS.






26 comments:

wartamaya said...

Dalam PAS dah ramai UMNO bro ..
Projek langgar PAS bro ..

uma said...

khalid x grad agama,bro
mana leh ckp bede agama ni..haha

Shannaro said...

mcm x kena je.

puak2 berdemo tu tetiba lak sensitif. solat bjemaah x pernah miss kut.wakaka...

MaLin-0ri said...

wa baca harakah td, terbacala ruangan 1,2,3 lekup, jantan lekup dol keropok la pulak.huhuhu
jantan tulis dol keropok xmo rayu jika berlaku tindakan keatasnya , jantan kata apala dol keropok ni tak menghargai nikmat, rayu itu satu nikmat tau dan jantan tulis lg dol keropok siap ugut lg [konon protes dol keropokla tu]. jantan tulis lg, 30 thn dulu pas pernah pecat yg dipertua pas dan 13 org besarnya, pas tak tergugat pun malah tambah manthob lg hahaha dol dol wa pun masih berfikir kenapa diberi nama dol keropok oleh jantan, sapa dol keropok Lu pikirla sendiri idola korang tuu

CgLyn said...

Tak sedap hati lah. Td ambe ada msk TKO. Ada thread tentang kenyataan Maza berhubung isu nama Allah. Sebelah malamnya pula ada thread tentang kenyatan TGNA berhubung perkara sama. Ambe cuba tanya tentang persembunyian Hadi berhubung isu ini. Kejap tadi nak tengok blk, thread tu dah dipadamkan. Nampak mereka dan senada dengan pro-UMNO berhubung isu ini.

Anonymous said...

takde salahnya apa nasa cakap

korang ni bodoh la. semua org islam tak suka keputusan mahkamah tu tau tak. lain la jenis tak semayang lebih2 lagi semayang subuh macam korang ni. ak rasa pe pon

korang ni bodoh la

lantakla apa korang nak kata. islam mesti diutama. pas takkan gadai maruah agama semata2 nak dapat kepentingan politik

korang ni bodoh la. semua org islam marah apsal korang boleh terlonjak suka2 plak

korang ni bongok la

MaLin-0ri said...

korang kalu xreti bahasa alquran jgnla berlagak pandai, dol keropok tuh hanya baca terjemahan alquran utk wat rujukan, bukan reti bahasa alquran pun. pd aku dol keropok ingin manipulate isu aje utk tujuan politikal mileage.huhuhu

kepunden said...

Korang rase ler, Allah bagi tak puak2 kristian ni masuk syurga...
Ye le kan, die orang kan ngaku Allah tu tuhan die orang gak...
Lu pikir le sendiri...

gengkilang

Anonymous said...

bukan pasal nak berebut nama

tpi lepas kita bagi betis nnti nak peha lepas ni suruh org islam bukak tuudng plak, jgn bagi azan plak..benda2 ni tak mustil bro

tunjuk skit izzah org islam ni

Shannaro said...

ni perangkap umno laa... jgn emo sgt.
Abu Lahab pun pakai nama Allah juga. apsal lu orang x protes? wakaka.

isu melayu pas x layan sgt. umno saje cuit isu agama pulak. lu orang kena pandai baca saraf pundek umno.

pmimpin pulak jgn jd gila micropon. baik diam je mcm tghh. wakaka...

kalau salah ulamak kena bersuara lawan. kalau betul ulamak kena bersuara sokong. kalau diam ulamak, jd harus. hukum taruna. wkakaka

kepunden said...

Shannaro..
Gua ingat otak lu doh tok leh buang dari politik ler..
Tido....mkn.....mndi...mimpi...dating...
POLITIK jer...

gengkilang

uma said...

bg wa
ni semua issue cari makan UMNO,
yg puak PAS
lak jenis lurus bendul..
alamat kene kencing je lah...haha
nak main game..
tp bengong
bila kalah bijaksana salah kan org,haha..

tp x pe,
biar kalah asalkan islam menang.

Anonymous said...

prinsip kau plak biar islam kalah asal pr menng

bahlol!

kalau umno tak wujud kat malaysia ni pun org islam marah gak. suka2 je nak guna nama Allah. abis sebelum ni apa masalahnya guna nama jesus tu

agak2 la skit nak kemaruk politik pon tapi takkan la sampai Islam pun nak digadai sama

tu rukun puak2 blogger bangang. rukun bangang terbaru selepas rukun takpe barai subuh asal nak negara islam

bahlol!

Anonymous said...

prinsip kau plak biar islam kalah asal pr menng

bahlol!

kalau umno tak wujud kat malaysia ni pun org islam marah gak. suka2 je nak guna nama Allah. abis sebelum ni apa masalahnya guna nama jesus tu

agak2 la skit nak kemaruk politik pon tapi takkan la sampai Islam pun nak digadai sama

tu rukun puak2 blogger bangang. rukun bangang terbaru selepas rukun takpe barai subuh asal nak negara islam

bahlol!

uma said...

prinsip wa..
bior islam menang asalkan umno/bn kalah.haha..

PAS kene bijak counter issue agama
yg leh wat UMNO cari makan...
jgn jadi bengong..

udah2 lah tu..
ni thn 2010..
buangkan lah segala sifat bengong
klu nak main game ni..
coz org main game
x leh lembab2
x leh bengong2..
kene cekap..
kene tangkas..
kene pantas..

baru ada chance nak menang main game..

tp klu dah rela kalah,
asalkan islam menang..
maka elok lah kalah
coz islam kan menang klu PAS kalah..haha

Anonymous said...

iya ke?

nape islam menang klu pas kalah?

islam bole menang la ek dengan org yg otak tersumbat yg tak semayang subuh yg suka kata bodoh bengong, macam kau ni?

bole menang ya?hebatnya

uma said...

klu dipegang..
biar PAS kalah asalkan islam menang..

maka,
eloklah PAS kalah
biar islam menang...hehe

org nak main game..
diaorg pon nak main game..
tp bengong x tahu main..
nak cilok x pandai..
jln straight je..
memang lah x lepas..
dah nama pon game..
dah kalah..
sekadar bijaksana salahkan org..hehe

udah2lah tu..
ni thn 2010..
nak main game
pale otak jgn lembab..

tp x pe,
biarlah kalah
asalkan islam menang..
wa setuju bebenoooo....haha

kepunden said...

Umno kalah pon Puak Melayu Islam Gak..
PAS kalah pon Puak melayu Islam gak...
(gua kire majoriti penyokong ler)

Lantak ler..
Jgn DAP(kafir) & PKR(lahanat) menang dok.. ini prinsip gua...

gengkilang

MaLin-0ri said...

nak main game ke nak cari makan ke itu bukan perkara baru , berlaku sejak dulu kini dan selamanya selagi adanya org islam tulin, yg mengaku islam tp munafik dan org kafir. org kafir tidak akan redho dgn org islam, org munafik takyah citela.
org islam mesti bijak menilai bila musuh islam cuba utk menggunakan nama Allah dlm bible melayunya. sah ada agenda didlmnya. nik aziz pun benar guna Allah oleh org kafir pun secara berlapik katanya utk agama samawi (agama langit) soalnya skrg adakah kristian tuh agama lanit yg asli?

CgLyn said...

Bertenang semua. Sebenarnya dah lama berzaman Kristian Sabah dan Sarawak guna kalimah Allah sama ada dalam bible mahupun risalah. Masa tu tak de pulak UMNO/PAS nak kecoh2. Barulah kini nak bising2. Kat Indon dan Arab, Kristian guna kalimah Allah juga. Apa yang pelik sangat?

Anonymous said...

alah yang buat demo tu berapa kerat jer jaga solat tu..... kalau tak tau apa² baik tak yah cakap la...... cuba bawak perkara ni ke peringkat antarabangsa.... apa kata ulama antarabangsa cam Yusuf Qardawi......

-abanghensem

MaLin-0ri said...

Bertenang semua. Sebenarnya dah lama berzaman Kristian Sabah dan Sarawak guna kalimah Allah sama ada dalam bible mahupun risalah. Masa tu tak de pulak UMNO/PAS nak kecoh2. Barulah kini nak bising2. Kat Indon dan Arab, Kristian guna kalimah Allah juga. Apa yang pelik sangat?
------------------------------------- ckp2 org bodoh spt di atas bolehla kawan.
nih baca :-

Declaration on the Relation of the Church to Non-Christian Religions, The Second Vatican Council, Promulgated by His Holiness Pope Paul VI, October 28, 1965' itu secara tegas menolak penggunaan kalimah Allah untuk orang Kristian. Ini kerana Vatican sendiri menyatakan; Allah menurut Islam tidak punya anak. Sedangkan dalam agama Kristian, Allah punya anak ?!
Vatican sendiri tolak guna kalimah Allah untuk penyebaran agama Kristian maka kenapa Kristian di Malaysia secara 'legal' mahu guna kalimah Allah dlm gereja dan dlm akhbar mereka huh?

saye said...

1. yang demo ramai tak jaga solat? confirm ke sangka buruk je?. penah dengar sabda nabi Islam naik dengan orang2 Fajir.

2. dalam keadaan politik sekarang memang semua kena difikir 2-3 kali. apa saje tindakan Umno mmg ada udang sebalik batu... akan tetapi PAS kena tunjukkan kat kawan dan lawan bahawa Pas adalah entiti yang memperjuangkan Islam atas jalan Politik NAMUN tetap dengan dasar Islamnya walau nampak seperti membelakangkan kawan

3. memang orang kafir dulu masa zaman nabi guna nama Allah tapi untuk mengiktiraf Allah sebagai pencipta alam, pada masa sama mereka ada tuhan lain macam latta, uzza dan lain2. yang diorang ni nak namakan tuhan (father, son, holy spirit)mereka Allah. mcm dalam lagu Indon tu la "Allah Jesusku.."

4. Yang kat arab orang kristian sebut nama Allah tu kristian ortodoks, memang jauh giler ngan khatolik mcm m'sia. sambut krismas pun tarikh berbeza. pope diorang pun lain. masa pope john paul dulu turun mesir Tantawi yang sambut. baba(pope) shanuda tak sambut pun(nak tunjuk berbeza nye diorang ni)
5. bagi gua untuk perkara ni diorang yang sepatutnya "bertoleransi" ngan puak majoriti islam yang tak berapa nak "terbuka" akibat dari "penjajahan pendidikan" lebuh 60 tahun he he

Hanz_Azdi said...

Ho ho ho...Biarlah depa Kristian nak guna nama Allah ker Muhammad pun...Kalau dah iman & akidah kita tetap Islam, tetap Allah tu yg Maha Esa saja, dgn segala sifat & zatNya, apa sangat nama Allah nak dipakai orang lain yg 'konon' semabh Allah jugak tu?

Tak pernah sama akidah Islam vs Kristian...Mana sama dgn Kristian dlm soal ni? Tang nama saja.
Maka nama 'Allah' pada gerakan dakwah(dakyah?) Kristian d Malaysia tak patut kita bising/marah-2 sgt...Ni soal iman sapa mantap antara umat Islam, selamat. Sapa tak, mungkin sesat. Allah tapis semua kita...sapa tak diperlukan, ditakdirkan jahanam, maka sesatlah orang tu. Iman tak ada jaminan sampai kita mati. Sentiasa ada cabaran, dugaan, masalah saban masa. Sapa kuat, hebat iman & Islam dia, maka dia dipilih...selamat.

Daripada hukum & undang-2 tu elok ler ada kawalan. Kot dah ada undang murtad kat negara ni, tak ler korang bising & gabra semacam macam la (sekarang). Tentu terkawal sebab susah depa nak masuk 'jarum' depa & susah jugak orang kita nak 'buat suka suki' kluar agama..murtad. Dll hal berkaitan.

Anonymous said...

PAS For All..
Allah Untuk Islam..

Hebat lagi PAS, sebab untuk semua..!

Dashyat..dashyat..
Timbalan Presiden PAS lagi la DASAT

adiaquarius said...

bertenang...