Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 30, 2009

5000 UMNO kencing kubur datuk dan nenek.


Penanti: 5,000 ahli Umno tidak mengundi

Muda Mohd Noor | May 30, 09 9:12am
Kira-kira 5,000 ahli Umno tidak akan keluar mengundi dalam pilihanraya kecil Penanti esok kerana calon BN tidak bertanding, kata Timbalan Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman.

"Jika mereka keluar (mengundi), ia seolah-olah mengkhianati parti," katanya ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

"Datuk dan nenek mereka adalah pengundi BN, jadi mereka setia kepada parti," katanya lagi.
Sebab datuk dan nenek lu semua jenis bangang. Islam tak tertakluk kepada keturunan. Kalau datuk bangang, tetap bangang. Bapak sedara Nabi pun masuk neraka. Isteri Nuh pun bangang gak.

Datuk dan nenek lu jenis bebal beb. UMNO parti ciptaan British. Pasal datuk dan nenek lu jenis bodohlah Pulau Pinang terpisah dari Kedah, Pattani dapat kat Siam. Bangang punya datuk nenek, bangang punya sistem raja.

Tahanan itu kemudiannya dimuatkan ke dalam trak serta diletak bertindih-tindih sebelum dipindahkan ke Kem Ingkayuthaborihaan, dalam perjalanan yang mengambil masa beberapa jam. Sejumlah 78 orang ditemui mati dalam trak itu dalam kejadian yang berlaku dalam bulan Ramadan.
  • Lu kencing kubur abah lu sebab saudara Pattani sensara sampai skang.
  • Lu kencing kubur mak lu sebab bagi Singapura free macam tu jer.
  • Lu kencing kubur lu sendiri sebab serah Pulau Batu Putih kat Singapura.
  • Lu kencing kubur sesama sendiri sebab takut nak buat jambatan bengkok.
Bangang punya genetik, bangang punya spesis. Ada ulama pun jenis bangang gak.

Projek 'food court'

Ini story idea food court untuk saudara baru yang miskin.

gerai pertama utk roti canai settle. yang tak settle ialah gerai seterusnya dan sebijik generator.

gua sependapat dgn bro sebol sebagai Menteri Kewangan. Kalau reramai berniaga secara kumpulan nampak meriah sket. Org nak singgah pun best.

Gua ingat kalau sorang pembaca derma RM10 dah settle kot. 100 orang darap 10, dapat seribu.

Boleh beli generator atau gua melancong ke Danok. kah kah kah.

Apa pun tgk gak, samseng ker penganggak mana leh ganggu gugat area tu...kena jaga la area depa tu baru nak meniaga, kang tak pasai depa langgar kwsn org lak.
Kalau ada terjadi beberapa individu dengki nak rebut tapak yang telah dimajukan, menggunakan samseng, wa ingat insyaallah boleh selesai. Tp kalau guna UMNO, gua ingat tumbang gak usaha nih. UMNO lu tahu la... kat N9 kuat ma.

Tp kalau individu dengki nak rebut tapak yang dimajukan, menggunakan bomoh, payah beb. Gua Tok Bomoh merapu boleh la. Hahahaha.

Takper la, gua ingat, biarkan sedara kita India tu berniaga dulu. Isteri dia boleh bantu. Sendiri kuli, sendiri bos. Sewa tak payah dulu. Yang lain2 kendian cerita.

Berg ckp, kalau nak lebih laris, sediakan set karaoke. Berg sendiri nak nyanyi. Set pinjam Hasbulahpit, lagu pinjam Ulama Akil Hayy. Wahahaha.

Zahid tiada niat debat dengan Husam

May 29, 09 3:09pm
Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memang tiada niat berdebat dengan rakan sejawatannya dalam PAS Datuk Husam Musa secara langsung di sebuah stesen televisyen, Selasa lalu.

Dalam satu kenyataan kepada akhbar rasmi PAS Harakah hari ini, menteri pertahanan juga melahirkan ducakita kerana exco kerajaan Kelantan itu mendakwa beliau menarik diri daripada menyertai rancangan tersebut.

"Saya tidak pernah mengesahkan kepada TV9 apatah lagi dengan Datuk Husam untuk menyertai siaran langsung rancangan Hujah pada 26 Mei," katanya.

Zahid bagaimanapun mengakui TV9 pernah menjemput beliau untuk menyertainya.

"Penolakan untuk tidak menyertai program tersebut adalah disebabkan oleh komitmen saya terhadap acara-acara lain yang telah diatur pada hari dan waktu yang sama terlebih dahulu dan ini telah saya nyatakan kepada mereka (TV9)," katanya.

Husam semalam dilaporkan menuduh Ahmad Zahid "tidak bertanggungjawab" apabila enggan hadir membahaskan isu rasuah.

Beliau juga menyatakan rasa kecewa kerana stesen televisyen TV3, satu bumbung dengan TV9, menyiarkan perdebatan itu dengan bekas pemimpin PKR Mohamad Ezam Mohd Nor - yang menggantikan menteri berkenaan - tanpa persetujuannya.

Sambil meluahkan rasa dukacitanya dengan penarikan diri Ahmad Zahid, Husam berkata stesen penyiaran itu pada awalnya memaklumkan kepadanya bahawa Zahid mengesahkan kedatangannya dan tidak mahu digantikan dengan individu lain.

"Isu sepenting ini, jika kita serius, hendaklah dibincangkan dengan penyertaan pihak yang berautoriti, sama ada dalam parti mahupun kerajaan.

"Itu sebab saya mensyaratkan tokoh seperti Datuk Zahid atau orang yang sepadan dengan beliau," Husam dilaporkan berkata kepada Harakahdaily.net.

"Janganlah iklan berdegar-degar, tetapi tidak siapa ingin mengambil tanggungjawab daripada gagalnya debat (itu). Tidak Zahid, tidak juga TV9?

"Saya sudah berada di Sri Pentas (hari itu). Zahid tidak muncul. Saya kesal, tapi saya bersedia menunggu untuk tarikh yang baru."

Askar Korea Selatan, AS siap sedia



KAPAL perang Korea Selatan mengadakan rondaan di lautan berhampiran sempadan Korea Utara di luar pulau Yeonpyeong, semalam.

Washington pertingkat komitmen pertahan Seoul daripada ancaman Pyongyang

SEOUL: Korea Selatan dan Amerika Syarikat meletakkan tentera masing-masing dalam keadaan berjaga-jaga peringkat tertinggi semalam selepas Korea Utara mengancam untuk menyerang jirannya, sementara Washington menegaskan komitmennya untuk mempertahankan Seoul.

Kementerian Pertahanan Korea Selatan berkata, tentera udara dan daratnya memerhati rapi kawasan sempadan selepas negara komunis di utara mengumumkan ia tidak lagi terikat kepada perjanjian gencatan senjata yang dimeterai selepas berakhirnya Perang Korea pada 1953.


Ketegangan semakin memuncak di rantau berkenaan sejak Pyongyang Isnin lalu menguji senjata nuklear yang berkali ganda lebih berkuasa berbanding yang pernah diletupkan pada 2006. Ia diikuti ujian lima peluru berpandu jarak dekat.


"Kami mengekalkan kedudukan pertahanan yang berwaspada bagi mencegah sebarang provokasi dari Utara," kata jurucakap tentera Korea Selatan Won Tae-Jae. "Tentera akan bertindak dengan tegasnya terhadap mana-mana provokasi."

Amerika Syarikat kelmarin menegaskan akan terus mempertahankan Jepun dan Korea Selatan di tengah tindakan mengancam dari utara. Seorang diplomat Barat di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu berkata, negara kuasa dunia komited terhadap mengenakan sekatan lebih ketat terhadap Pyongyang.

MURID sekolah rendah di Seoul memakai topeng gas sebagai latihan serangan nuklear kelmarin.

Amerika yang mengetuai pasukan PBB yang berjuang untuk Korea Selatan dalam perang Korea lebih separuh abad lalu, masih menempatkan 28,500 anggota tentera di Koera Selatan.

"Saya mahu menegaskan komitmen Amerika kepada pertahanan Korea Selatan dan Jepun," kata Setiausaha Negara Amerika Hillary Clinton.

Kemarahan terbaru Pyongyang terhadap jirannya di selatan tercetus akibat keputusan Seoul menyertai Inisiatif Keselamatan Nuklear diketuai Amerika Syarikat bagi membendung penularan senjata pemusnah, antara lain menahan dan memeriksa kapal Korea Utara.

Walaupun Seoul berkata kapal dagang Korea Utara masih boleh melalui sempadan lautnya mengikut perjanjian 2005, Pyongyang bagaimanapun menganggap keputusan Seoul menyamai deklarasi perang.

"Mana-mana tindakan keras terhadap republik kami termasuk menahan dan menggeledah kapal kami, akan berdepan serangan pantas tentera sebagai tindak balas," kata tentera.

May 29, 2009

Kenapa Husam Tidak Layak Untuk Jawatan Timbalan Presiden PAS?


1. Husam Bukan Ulama

Dalam mesyuarat Majlis Syura yang di adakan baru-baru ini yang dipengerusikan oleh Tuan Guru Nik Aziz, satu ketetapan telah dibuat bahawa keputusan Muktamar Tahun 1982 adalah masih diguna pakai hingga ke hari ini. Keputusan tersebut adalah PAS akan dipimpin oleh Ulama melalui konsep Kepimpinan Ulama.

Diantara maksud kepimpinan ulama yang difahami dan dipraktiskan oleh ahli dan perwakilan PAS daripada tahun 1982 hingga ke hari ini ialah Presiden dan Timbalan Presiden mestilah dikalangan Ulama.

Peristiwa tahun 1982 berlaku disebabkan ahli PAS menolak kepimpinan Dato Asri pada ketika itu yang mula terpengaruh dengan "Konsep Penerapan Nilai-Nilai Islam" yang diperkenalkan oleh Anwar Ibrahim apabila beliau masuk UMNO pada tahun tersebut. Seperti biasa, Anwar bijak untuk mempengaruhi kepimpinan PAS untuk menerima idea beliau sejak hari pertama beliau masuk UMNO hinggalah ke hari ini.

Hanya golongan ulama yang kuat pegangan agamanya sahaja yang tidak mudah terpengaruh dengan propaganda dan retorik Anwar Ibrahim.

Menyedari suasana itulah ahli dan perwakilan PAS di tahun 1982 bertindak menolak kepimpinan Dato Asri dan mengangkat AlFadhil Ust Yusuf Rawa sebagai Presiden manakala Ust Fadhil Nor diangkat menjadi Timbalan Presiden. Maka terkenallah PAS selepas itu dengan Konsep Kepiminan Ulama yang dihormati dan dikagumi oleh kawan dan lawan di seluruh dunia.

Konsep Kepimpinan Ulama (Presiden dan Timbalan hendaklah ulama) tersebut diteruskan lagi selepas Ust Yusuf Rawa melepaskan jawatan Presiden. Beliau digantikan oleh Ust Fadhil Nor sebagai Presiden dan Tuan Guru Hj Hadi dilantik pula sebagai Timbalan Presiden. Gandingan tersebut berkekalan untuk tempoh yang agak lama dan dalam tempoh tersebutlah PAS mula mengorak langkah aggresif untuk menjadi parti alternatif untuk rakyat malaysia keseluruhannya.

Selepas kewafatan Ust Fadhil Nor, Tuan Guru Hj Hadi mengambil alih tugas sebagai Presiden manakala perwakilan memilih Ust Hasan Shukri sebagai Timbalan Presiden. Dua tahun berikutnya perwakilan tetap memegang teguh konsep kepimpinan ulama apabila Ust Nasharudin pula dipilih sebagai Timbalan Presiden untuk digandingkan dengan Tuan Guru Hj Hadi. Dan gandingan tersebut berkekalan hinggalah ke hari ini.

Ini menunjukkan secara jelas bahawa maksud kepimpinan ulama yang diterima pakai oleh ahli dan perwakilan PAS sejak tahun 1982 hingga ke hari ini ialah Presiden dan Timbalan Presiden mestilah ulama. Dan menurut keputusan Majlis Syura baru-baru ini, maksud inilah juga yang perlu diteruskan dan diguna pakai oleh ahli dan perwakilan PAS.

Keputusan Majlis Syura tersebut perlulah difahami sebaik mungkin dan perlulah diikuti sepenuhnya oleh ahli-ahli PAS apabila bermuktamar nanti.

Satu perkara yang patut kita renungi - Kalau dahulu ditahun 1982, disebabkan Anwar Ibrahimlah PAS menukar kepimpinan Dato Asri kepada kepimpinan ulama, janganlah pula sekarang disebabkan beliau juga kita terpaksa kembali berundur untuk membuang konsep kepimpian ulama.

Apa rasionalnya Presiden dan Timbalannya mesti ulama? Kenapa perlu Timbalan Presiden mesti ulama kalau Presiden sudah ulama?
Kerana Timbalan akan jadi Presiden kalau apa-apa berlaku ke atas Presiden sepertimana yang berlaku apabila Ust Fadhil Nor meninggal dunia pada tahun 2002.

Dan yang lebih penting lagi Presiden dan Timbalan Presiden adalah ahli Majlis Syura sejak konsep kepimpinan ulama diperkenalkan. Pentingnya Presiden dan Timbalannya perlu berada di dalam Majlis Syura ialah kerana Majis Syura adalah institusi terpenting dan paling berkuasa di dalam hirarki pentadbiran PAS. Dalam Fasal 7 Perlembagaan PAS, antaranya Majlis Syura mempunyai kuasa mentafsir perlembagaan dan dasar PAS, menentukan halatuju PAS, menentukan boleh atau tidak bertahaluf dengan badan lain dsb. Melihat kepada tugas dan peranan Majlis Syura yang sebegitu penting, Presiden dan Timbalan nya perlu berada didalamnya untuk menetukan hala tuju PAS dan dengan itu barulah mereka dapat memimpin PAS dengan lebih berkesan.

Apakah pula syarat-syarat untuk melayakkan seseorang itu duduk sebagai ahli Majlis Syura? Dalam Fasal 7 (4) (a) di jelaskan secara terperinci syarat-syarat untuk menjadi ahli Majlis Syura iaitu :
"Seseorang yang hendak dilantik menjadi ahli "MAJLIS SYURA 'ULAMA" itu hendaklah seseorang yang mengetahui masalah-masalah pokok (AL-USUL) dalam syariat Islam dan hukum-hukumnya atau/dan dapat merujuk masalah-masalah itu kepada Al-Quran, As-Sunnah, Ijmak dan Qias dengan faham akan maksud dan maknanya yang muktabar dan hendaklah seorang yang adil yakni tidak melakukan dosa besar atau terus menerus melakukan dosa kecil dan hendaklah terpelihara maruahnya serta hendaklah seorang ahli PAS."

Pada saya, ini jugalah syarat-syarat yang perlu ada pada seorang Presiden dan Timbalan Presiden PAS.

Berdasarkan kepada hujah tersebut jugalah dapat disimpulkan bahawa Husam Musa (dan juga Mohamad Sabu) tidak sesuai dan tidak layak untuk menjawat jawatan Timbalan Presiden PAS.

Beb. Gua ada satu plan la...

Oit kengkawan. Gua ada satu plan la. Kalau korang support, gua rasa cantet gak. Tapi sebelum support, kena berdebat, berdebik dulu la sesama kita. Okeh gua story sket.

Ada satu kes beb. India muslim. Baru bertatih la dalam Islam. Daif ma. Dah la daif, kena hina pulak kat komuniti Melayu. Biasalah..

Dia kawin dengan seorang janda anak 4. Janda ni Melayu, kulit cerah. Yang India ni bukan gua nak kutuk, tp memang hodoh. So, dah 2 kali ganda sinis dia dapat. Sebab miskin, 4 anak tu dipelihara oleh adik-beradik si janda.

Pendek citer, kitorang pun plan la nak bantu saudara kita nih. Member gua abang kawasan satu tempat. Pepaham la no. Dah story sama dia, dia setuju.

Skang ni, keluarga miskin ni, kitorang cadang berikan dia bisnes. Dia mahir buat roti canai. Tempat memang cantet. Korek sana, korek sini, dapatlah siapkan stall, peralatan. Lesen penjaja kemudian cerita. Gua gantung dulu.

Gua ingat, tempat tu kalau kita manfaatkan, boleh jana duit ma. Tempat memang cantet beb. Meriah. Gua punya idea macam ni.

  • Kita kumpul duit beli generator n bina sikit2 tapak bagi selesa.
  • Lesen atas nama gua dulu, kendian, kita wat syarikat, baru lesen atas nama syarikat. Tu pasal gua gantung lesen kat story atas tuh.
  • Kita buat 4-5 gerai kat situ.
  • Sewa dari 4-5 gerai masuk kat team kita. Nanti team kita leh support aktiviti kebajikan. Kalau pemalas macam gua, kita bagi TKO Global jer. Diorang yang uruskan hal2 kebajikan.
  • Kalau 5 gerai, sewa RM5 sehari, tak kira dia nak niaga siang ke malam ke 24 jam ke, dah 25 hengget sehari. Sebulan RM750. Jadila beb.
So, nanti gua tanya muallaf tu, kalau dia tahu mana2 saudara kita yang susah sama dia, suruh dia niaga situ. Kira utamakan yang utama dulu la. So, pancing mereka dapat, dana untuk kebajikan lain pun kita dapat.

Amacam? Kalau korang rasa leceh, gua buat sendiri jer la no. Ngeee...

Sebab kukuh PAS perlu bekerjasama dengan UMNO.

Jam 2.30 petang, jenazah telah disembahyangkan, namun belum ada tanda-tanda yang Abah akan tiba dari Taiping. Dimana saja kelibatku berada, pasti tetamu akan bertanya "bila lagi Mat Sah akan sampai? ". Aku hanya mengangkat bahu sambil memberi senyuman nipis.

Akhirnya, jam 3.15 petang, Abah dengan diiringi beberapa orang polis berpakaian biasa, berjalan masuk ke halaman rumah. Ketika Abah menjejakkan kaki ke ruang tamu ditempat dimana jenazah nenek di letakkan, suasana menjadi senyap seketika. Semua yang hadir memberi ruang untuk Abah mendekati nenek yang ditutupi kain batik berwarna hijau.

Abah duduk berteleku disebelah jenazah, perlahan-lahan beliau tunduk dan mencium pipi sejuk nenek. Abah mencium pipi kiri dan kanan... itulah ciuman terakhir dari Abah untuk nenek... Ku perhatikan Abah agak lama melekapkan hidungnya di pipi itu. Mungkin selama ini Abah tidak pernah terfikir, penahanan dibawah ISA akan menyebabkan beliau dan ibu kandung kesayangannya terus menerus terpisah hingga ke akhir nyawa... Ahh... terlalu zalim ISA ini ku rasakan...

Sebaik saja mengangkat wajahnya setelah mencium pipi nenek, ku lihat Abah menyapu matanya yang merah dan berair beberapa kali. Aku sendiri tidak dapat menahan rasa sebak melihat Abah berbuat demikian. Aku amat memahami, tentunya kerinduan Abah terhadap nenek tidak pernah terubat kerana selama tujuh tahun di kurung di Kem Kamunting, peluang untuk Abah bertemu nenek amat terbatas sekali. Pastinya Abah amat terkilan, cita-citanya untuk menjaga nenek ketika nenek tua dan sakit, tidak kesampaian...

Abah tidak lama berada disisi jenazah nenek. Sebaik saja mayat dimasukkan kedalam keranda untuk dibawa ke kereta jenazah, sepantas kilat, sekumpulan polis berpakaian biasa mengepung abah untuk dibawa kedalam kenderaan khas dan terus bertolak ke tanah perkuburan keluarga Tok Mat di Segambut. Aku sendiri tidak sempat untuk bersalam ataupun bertanya khabar. Abah begitu cepat hilang dari pandangan...

Al Fatihah...

Sumber -
Merah Hitam - Penulis Blog Merah Hitam adalah anak kepada Saudara Mat Sah, mangsa tahanan ISA yang setakat hari ini telah masuk 8 tahun penahannya dibawah akta zalim ini.

SPM: Maksimum 10 Subjek

May 28, 09 2:18pm
Setiap pelajar yang menduduki Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) hanya dibenarkan mengambil 10 subjek maksimum mulai tahun depan.
Kenapa sampai begini? Kenapa sekat kemampuan generasi pelapis kita dalam kebolehan menguasai banyak cabang ilmu? Letih la dengan kebodohan bangsa Melayu mencorak masa depan.

Kalau seseorang anak kita tu tak mampu, tak kan la dia nak ambil 20 subjek. Sebab kepala otak dia power la dia ambil banyak. So, kenapa nak sekat?

Tidak adil kepada orang lain? Alasan bodoh apakah ini?

"Ia akan mempunyai banyak implikasi positif, satu yang pasti adalah para guru akan berupaya memberi lebih tumpuan terhadap bilangan mata pelajaran utama dan guru juga akan lebih khusus,"
Apakah ini alasan sebenar? Tujuan sebenar? Setiap subjek ada gurunya sendiri. Bendanya sama juga. 20 subjek yang diambil oleh beberapa pelajar akan dirujuk kepada guru subjek. Takanlah guru bangang Kimia terpaksa ajar Kimia pulak kot.

"Jadi, dengan memaksimumkan subjek, guru bahasa Melayu tidak terbeban untuk mengajar kimi."

Begitukah?


Muhyidin, yang juga menteri pelajaran berkata, daripada setengah juta pelajar yang mengambil SPM sebelum ini, kira-kira 48,000 pelajar mengambil lebih daripada 10 subjek.

Ibu bapa dapat menjimatkan wang daripada terpaksa membayar lebihan subjek perlu diambil apabila menghantar anak mereka ke kelas tuisyen, katanya.

Kepala lutut lu. Kalau ibu bapa tak mampu, pasti anak mereka tidak ke pusat tusyen. Kalau anak tidak mampu bawa, dia tidak memilih banyak subjek.

Yang pilih banyak subjek ni bukan orang yang suka-suka, nak bergaya. Lu serupa bodoh macam Hadi la bro. Ketetapan falsafah lu lari ma. Masalah A, tapi penyelesaian bukan A.


Muhyiddin berkata kementerian amat serius untuk merapatkan jurang di antara pelajar bandar dan luar bandar walapun perbezaan jurang ini tidak sejauh mana.
Semua ini bukan jalan penyelesaian. Ini semua membunuh kegeniusan anak-anak. Jangan jadikan yang genius dan cerdik sebagai korban dalam penyelesaian masalah.

Berikan sahaja keistimewaan kepada pelajar luar bandar. Guna standard tertentu untuk memilih mereka mendapat biasasiswa, masuk university dan sebagainya.

Yang penting, anak-anak yang genius jangan dikorbankan. Jangan dikembirikan perkembangan mereka. Mereka perlu dicabar melakukan lebih.


"Lebih-lebih lagi di kawasan luar bandar ini terdapat ramai orang bumiputera Melayu, bumiputera yang agak miskin, kurang berkemampuan.

"Kita mahu pembangunan sekolah-sekolah di luar bandar sama tahapnya baik dari segi infrastruktur, cara pembelajaran sebagaimana yang terdapat di kawasan-kawasan yang sudah maju,"

Habis? Selama 60 tahun lu memerintah, lu buat apa? Mementang la Presiden, Timbalan Presiden PAS, satu parti pesaing lu sangat bangang orangnya, selamba badak jer lu bentang hujah2 macam ni.

Selamba badak jer lu buat sesuatu yang merugikan anak bangsa. Cuma kalau PAS dipimpin oleh bangsa cerdik. Gua jamin lu kompom takut nak buat benda2 bodoh macam ni.

Azilah sebijik macam xenan la beb.

sekian lama kita duk mengintai2 wajah si Azilah..hari ini kita dapat tengok wajah dia..

http://thecourtroom.stomp.com.sg/thecourtroom/images/MMM/6709312.jpg
http://sesamaislam.files.wordpress.com/2009/04/azilah-new.jpg
http://thestar.com.my/archives/2006/11/15/nation/n_azilah1511.jpg

Wajah Yang Terpampang Di METRO hari ini..



Azilah dah tayang muka..Sirul bila lagi...???

(gua kutip dari blog ummi anni)

May 28, 2009

Satu ketika Anwar terlalu bangsat, PAS terlalu bangang.



Pilihan raya umum 1986 PAS kalah teruk. Waktu itu PAS bekerjasama dengan CCC dan ini sejarah pertama PAS berpakat dengan bukan Melayu. Mengapa gagal?

Itu adalah peringkat awal pelaksanaan PAS untuk mendekati masyarakat bukan Islam. Tetapi kegagalan PAS pada masa itu kerana disebabkan politik Umno juga. Sebelum pilihan raya sokongan masyarakat Cina kepada PAS begitu besar, jadi ini menakutkan BN dan umno.

Oleh kerana itu, Tun Mahathir dengan Anwar Ibrahim menganjurkan pertemuan dengan pimpinan PAS secara sulit, atas alasan untuk meredakan ketegangan. Jadi perkara ini orang lain tidak tahu pertemuan sulit itu.

Tetapi kurang 24 jam selepas pertemuan itu Umno bocorkan bahawa mereka berjumpa dengan pemimpin PAS. Jadi ini menyebabkan semua Cina merasakan PAS mengkianati mereka. Akhirnya mereka tidak memberi sokongan kepada PAS. Ini adalah politik Umnolah mengalihkan perhatian Cina daripada PAS.

C. Ronaldo masuk UMNO, bertanding Penanti.


Apa? Ronaldo? Kah kah kah. Bebudak pompan baru nak up minat la Man U ni.Siapa minat Man U?

  • FAM

  • Khairy

  • Puteri UMNO

  • Budak pompan baru nak up

  • Makcik2 kampung

  • Rosmah Nori


ROME 28 Mei - Barcelona menewaskan Manchester United 2-0 untuk menjulang trofi Liga Juara-Juara menerusi jaringan Samuel Eto’o dan Lionel Messi pada perlawanan akhir yang mendebarkan di Stadium Olimpik Rome awal pagi tadi.

Eto’o meletakan juara Sepanyol itu di depan pada minit ke-10 dan tandukan cantik Messi pada minit ke-70 mengesahkan Barcelona memenangi kejohanan peringkat kelab Eropah paling berprestij buat kali ketiga.

Kemenangan ke atas juara bertahan itu melengkapkan kejuaraan treble untuk jurulatih Barcelona, Pep Guardiola pada musim pertamanya selepas memenangi liga Sepanyol dan Piala Raja Sepanyol.


LIONEL Messi (kiri) menanduk untuk menjaringkan gol kemenangan Barcelona melepasi penjaga gawang Manchester United, Edwin van der Sar dan hanya dapat diperhatikan oleh Rio Ferdinand pada pertembungan akhir Liga Juara-Juara di Stadium Olimpik, Rome awal pagi tadi. BArcelona juara 2-0. - REUTERS


United pula gagal memburu kejuaraan keempat peringkat Eropah, yang juga trofi keempat United selepas memenangi Liga Perdana England, kejohanan Kelab Piala Dunia FIFA dan Piala Liga.

Jaringan pertama Eto’o diperoleh apabila dia berjaya memintas dari penjuru kanan dan melepasi halangan Nemanja Vidic dan melepaskan rembatan rendah yang menewaskan penjaga gol United Edwin van der Sar di penjuru gawang.


SAMUEL Samuel Eto'o (kanan) meraikan kejayaan menyumbat gol pembukaan Barcelona bersama-sama Andres Iniesta selepas 10 minit prlawanan menentang Manchester United bermula di Stadium Olimpiik, Rome, awal pagi tadi. - REUTERS


Xavi melakukan percubaan menerusi sepakan bebas namun terkena tiang gawang United sejurus babak kedua bermula sebelum Lionel Messi mengesahkan kemenangan apabila menanduk hantaran lintang Xavi.

Barcelona, yang merupakan juara Eropah 1992 dan 2006, mengambil giliran menguasai perlawanan selepas United menguasainya di sepanjang 10 minit pertama babak awal.

Pada awal perlawanan, United memperoleh peluang gol menerusi sepakan bebas Ronaldo yang gagal ditangkap kemas oleh penjaga gol Barcelona Victor Valdes namun Park Ji-sung gagal tiba tepat pada masanya untuk menyambar bola yang terlepas.

Ronaldo menghidupkan penjuru kanan United sehinggalah Barcelona menjaringkan gol pertama dengan Eto’o mempamer gerakan menarik, mengawal bola dengan kemahirannya menewaskan penjaga gol United.

Selepas mendapat gol pertama, Barcelona mengawal permainan dan setiap gerakan United kerap dapat dipatahkan oleh kelab Catalan itu.

Jaringan kedua menjelma 20 minit menuju masa penamat apabila Messi tiba tepat pada masanya untuk menyambar bola lintang Xavi. - AGENSI


LIONEL Messi meraikan kejayaan menyumbat gol menentang Manchester United awal pagi tadi. - REUTERS

Jiwa seorang lelaki.

Dalam ucapan penggulungan Pesuruhjaya di penghujung konvensyen, Tok Guru Hj. Ahmad Awang mengulangi pendiriannya untuk menarik diri daripada bertanding semua jawatan pada Muktamar PAS Pusat yang akan berlangsung awal Jun ini. Tok Guru dicalonkan untuk jawatan Naib Presiden, AJK Pusat dan AJK Dewan Ulama'.

Menurut Tok Guru Hj. Ahmad Awang, pada usia 74 tahun ketika ini beliau merasa patut berundur daripada memimpin organisasi PAS yang lebih memerlukan pemimpin pantas, dinamik dan progresif. Tok Guru adalah pemimpin paling senior (dari segi umur) yang mendapat pencalonan untuk bertanding pada muktamar Jun ini.

Bersama dengan keputusan menarik diri daripada pertandingan di peringkat PAS Pusat, Tok Guru Hj. Ahmad Awang juga memaklumkan keputusannya untuk melepaskan jawatan Pesuruhjaya PAS Perak yang telah diamanahkan kepadanya sejak 8 tahun lalu.

Kata Tok Guru dalam ucapannya, "Saya telah memaklumkan hal ini (melepaskan jawatan PJ) kepada Dato' Seri Presiden sebentar tadi".

"Keputusan ini bukan bermaksud saya akan meninggalkan perjuangan ini. Saya tidak akan meninggalkan kerja-kerja perjuangan PAS. Saya akan tetap bersama PAS tetapi bukan sebagai pemimpin organisasi di peringkat Pusat atau negeri. Saya akan memberikan tumpuan kepada tugasan yang telah lama saya lakukan iaitu meneruskan usaha dakwah selagi ada hayat". Demikian penjelasan Tok Guru Hj. Ahmad Awang.

Semua perwakilan yang diminta memberi komen tentang keputusan Pesuruhjaya PAS Perak itu amat mengalu-alukan keputusan yang disifatkan sebagai 'berjiwa besar' dan 'memandang jauh ke hadapan'.


Sehubungan dengan itu PAS Perak sessi 2009-2011 yang akan bermula selepas Muktamar PAS Pusat awal Jun ini akan mendapat Pesuruhjaya baru. Antara nama-nama yang memimpin PAS Perak ketika ini ialah Ustaz Hj. Abu Bakar Hussain (TPJ 1), DS Hj. Mohammed Nizar Jamaluddin (TPJ 2), Hj. Asmuni Awi (TPJ 3), Hj. Abd Rahim Md Ariff (SU), Dr. Hj. Khairudin Dato' Hj. Abdul Malek (Bendahari), Ustaz Mohd Misbahul Munir Hj. Masduki (Ketua Penerangan) dan Ustaz Suid Din (Ketua Dewan Ulama').

Selain itu antara nama-nama yang turut dikaitkan dengan PAS Perak ketika ini ialah Dr. Mujahid Yusof (Ahli Parlimen Parit Buntar) dan Ustaz Idris Ahmad (AJK PAS Pusat).

Nama-nama yang paling banyak disebut untuk mengisi amanah ini ialah DS Hj. Mohammed Nizar Jamaluddin dan Hj. Asmuni Awi.

Sekiranya jawatan itu akan diserahkan kepada pemimpin berlatarbelakang pendidikan agama, calon-calonnya ialah Ustaz Hj. Abu Bakar Hussain, Ustaz Suid Din dan Ustaz Mohd Misbahul Munir Masduki.

Namun begitu berdasarkan realiti terkini politik negeri Perak kebanyakan aktivis Pakatan Rakyat di pelbagai peringkat lebih melihat kewibawaan DS Mohammed Nizar Jamaluddin yang juga memiliki keperibadian dan keupayaan lepasan pendidikan agama.

Apapun, segunung tahniah selaut penghargaan kepada Tok Guru Hj. Ahmad Awang atas segala khidmat dan bakti sepanjang 8 tahun memimpin PAS Perak.

Barua punya ulama.


PERSEMBAHAN daripada akhil dan Waheeda pada sambutan Maulidur rasul peringkat Kebangsaan 1430H/2009M di Dataran Merdeka.

Masa miskin jual ayat Al-Quran kat pentas PAS. Isteri lu la yang banyak kasi support. Moral, tenaga, motivasi, etc. Anak bini lu la yang susah senang sama dengan lu.

"Kat belakang sana, ada ana punya kaset la. Harap ibu kakak boleh singgah2 sama ana punya gerai la."

Lebih kurang camtu la setiap kali dia ceramah kat pentas PAS. Barua punya ulama. Bila senang, dah dapat bergandingan dengan betina Waheeda, eh... terus lupa anak bini. Jubah la, unta la, sunnah la. Hadis la.

Kalau kesenangan lu semata2 nak siksa isteri dan anak2, lebih baik lu susah la bangsat. At least anak2 lu tak terhina macam ni.

Goollllllll

Messi gol guna kepala beb. Wakakakaka. Heboh serang jer la Man U.

1st half : Permainan kelam-kabut.

Oleh : AdukaTaruna

Ini adalah pandangan gua semata. Lu orang dah pasti ada pandangan sendiri. Pada gua Barca mengalami krisis identiti apabila cuba bermain secara berkubu.

Barca cuba membenarkan Man U menguasai permainan dan melakukan serangan pada 5 minit pertama dalam keadaan pertahanan Barca yang 'tiruan'. Markues, Abidal takda. Rombak macam2. Nyaris2 Man U gol akibat bola aneh dari free kick Ronaldo.

So, memang kelam-kabut. Tapi berkat terujanya Man U dengan beberapa try2 bodoh Ronaldo, line defend tinggi. Sir Alex Ferguson dah kena kencing dengan Guardiola apabila Eto' menjadi Messi, Messi menjadi Eto. Hahaha.

So, sia-sia tugasan Ferguson kepada Evra supaya study cara Messi. Baut semak otak jer. Stting minda dah lari. Rupa2nya Eto main belah Evra. Kan dah gol. Kah kah kah.

3 trio Barca tukar2 ikut fasa pada gua. Messi diletakkan di tengah supaya fokus pertahanan tertumpu kepada tengah. Nak jaga Messi, sampai berlaga sesama sendiri 3 pemain Man U.

Bila pertahanan tumpu kat Messi, yang belah kanan kiri akan lemah. So, ramalan gua pada second half, Eto dan Hendry akan bertukar2 posisi, makala Messi kekal penyerang tengah.

Gua harap Man U kalah, walau tak sama dengan ramalan gua sebelum ni. Muahahaha.

Goooooooooollllllllll!!

Barca benarkan Man U pegang bola beb. Gua seronok sebab sama pendapat.

Line defend Man U tinggi, dan.... Barca GGGGGOOOLLLLLLLLL!!!!!!

PKR = UMNO = Tak bermoral.


Blogger Xenan said...

hehehe..

Seb baik wa bukan budak PKR.Kalu dak mau wa pon wat comment cam lu gak.wakaka.Tapi taper..kita check fact and date die.

Argument lu paling kuat kat atas hanya la kenapa jumpa.N lu tekan kan andaian jumpa atas arahan anwar sbb takut undi jatuh.


Menang dah pasti, tp undi jatuh akan dimanipulasi BN. PKR umum letak jawatan jer, gua dah memekak suh boikot.

Ngam pulak PAS Penang mengamuk. Itu kalau undi merosot. Kalau kalah dengan bebas? Ahli politik bukan Islamic macam Anwar ni, sentiasa hidup dalam ketakutan bayang2 ma.

1st.diorg jumpa pd 13 mei.UMNO confirm tak bertanding pd 18 Mei.So andaian lu anwar takut undi jatuh pd ketidakadaan UMNO terus tak valid.Melainkan lu bertegas anwar ade inside info..yg wa n lu sendiri tak boleh buktikan.Wa tak minat nk speculate.

Beb. Tak payah tunggu 18 Mei ma. Budak Tadika pun tahu Najib takut PRK. Memang kompon BN tak bertanding di PRK punya.

Kat Kelantan tu terpaksa jer tuh. Tu pun nasib baik kat Kelantan, kalau kat KL? Mahu dia dakwa kematian wakil rakyat adalah helah politik.



Jd point yg tinggal makan tghari tuk wat tawaran pd aminah.Mmg betul Aminah pancing ngn ckp nak masuk PKR balik..n ini dibuat selepas die ambik borang calon.So bila die ckp camtuh..confirm la org PKR berminat nak jumpa.Belom hari percalonan lagi nih.

Ni yang bangangnya hujah Saifudin. Anwar pulak letak Saifudin suruh jawab. Nak masuk PKR la, nak lompat la, nak itu la, cakap jer la.

Yang mengelepar g rumah makan tengah hari tu apa? Aminah yang nak masuk, suruh Aminah yang jumpa. Bukan lu yang jumpa.

Kalau lu jumpa, bermakna, lu yang takut Aminah dan ada logik motif tawaran. Kalau Aminah yang jumpa PKR, baru cerita lain.

Bangang wal stupid PKR ni beb. Anwar mana? Nyorok ke? Wa tunggu jer statement orang tua bangsat ni.




Isu rasuah PKR. Mana telur Anwar?

Isu rasuah ni, mana Anwar? Takan menyorok belakang Saifudin? Macam Hadi menyorok belakang Roslan sms ke?

Gua tuntut penjelasan lu! Gua akan rakam situasi ini dalam blog gua.

Mana telur Anwar?

Mana telur Anwar?

Mana telur Anwar?

Mana telur Anwar?

Mana telur Anwar?

Mana telur Anwar?

Jangan kongsi telur anda dengan telur Saifudin Nasition! Gua tuntut penjelasan lu!

Makin melampau bodoh Saifudin PKR nampaknya.

BUKIT MERTAJAM: Parti Keadilan Rakyat (PKR) semalam mengaku dua ahlinya menemui dan menawarkan ganjaran kepada calon Bebas, Aminah Abdullah, supaya menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti.

Pengarah Pilihan Raya PKR DUN Penanti, Saifuddin Nasution, bagaimanapun berkata tawaran itu dibuat berdasarkan hubungan rapat mereka dengan Aminah dan bukan mewakili parti.


Memang wujud tawaran, tapi atas tiket peribadi. Eh.... senang nyer nak kencing otak ahli PKR.

Macamana nak bagi tawaran kalau takda kuasa parti.

"Nama aku abanghensem. Aku datang bukan atas tiket PAS. Aku datang atas tiket peribadi. Aku nak tawar kat mu kerusi MB."

Eh... dasyatnya bodoh ahli2 PKR.... macam ni punya hujah lu bentang.. peribadi apa kejadah nak tawar-menawar.

Ini dia cara PKR control damage.

Pengakuan benar.

Seorang mengaku membantu Kak Min memasang perangkap untuk menjerat 2 ahli PKR yang dikatakan menyogok Kak Min dengan RM80 000.

Pemuda itu mengatakan bahawa dia di upah oleh Kak Min untuk menangkap gambar mereka yang berborak dengan Kak Min sewaktu di rumah Kak Min. Mengenai rakaman pita pula, kata pemuda itu ia di uruskan oleh Kak Min sendiri.

Hal ini di dedahkan oleh pemuda itu. Pemuda tersebut juga ada ikatan saudara dengan Kak Min. "ini stategi Kak Min untuk mempopularkan dirinya untuk meraih undi" kata pemuda tersebut kepada satu sumber. "Pasal sogok-menyogok tu saya tak tahu tapi tugas saya hanya menangkap gambar dengan tidak diketahui oleh ahli PKR itu. Kak Min juga menyediakan hidangan untuk mereka berdua".

Menurut pemuda itu lagi kemungkinan Kak Min ingin membalas dendam kepada keadilan kerana "tidak Memandangnya" sewaktu Kak Min dalam parti keadilan.

Tambahnya, 2 hari sebelum itu ada 3 orang mengunjungi Kak Min dan berbincang hampir 2 jam namun beliau tidak tahu siapakah mereka itu dan dari mana serta apa tujuannya.


Lu tgk beb. Cerita takda fakta. Takda perawi. Sumber la, individu tertentu la. Tu pasal Cucu Mat Kilau kena saman. Dengar khabar Saiful sakit kelamin. Ekelee... takda integriti. Meluat habes gua dengan PKR.

Bila Anwar buat silap, maka akan muncul artikel yang mengarut habis menghalalkan dia sebagai pakar strategi. Kononnya Anwar sengaja buat hal kat Perak la, nak kasi menang lagi besar la. Wak lu!

Skang zaman fakta beb. Setakat zaman makan cili, lu dengan Tantawi, dengan Nik Abduh, boleh berambus.

Isu 16 Sept. Tak jadi. Maka keluarlah artikel merapu. Siap hantar para lembu follow di Taiwan ni beb. Punyalah bangang. Segan gile anak gua belajar sejarah tu nanti. Lepas tu wayang. Mohon undi tak percaya kat parlimen. Gilo.

Isu lompat kat Perak. Cara dia control damage ialah buat akuan bersumpah disogok puluh juta. Niama punya PKR. Budak2 PKR dia boleh kencing la. Harga maruah PKR tak setinggi tu la. Cukup umpan seks dan perangkap jer. Tak payah bazir duit.

Dia buat salah, dia akan alihkan / palingkan isu. Sebijik macam UMNO. Anwar ni masuk penjara lagi baik la. Gua lagi respek PKR masa Anwar dalam penjara. Semua keputusan diorang buat secara jemaah PKR.

Muncul Anwar, dia buat parti macam parti wak dia. Bodoh gile level ahli PKR.


Otak Saifudin Nasition perlu dipijak2.



Oleh :
AdukaTaruna

Mamat ni tak pernah gua respek kecuali kemahiran dia membentangkan fakta. Setakat kemahiran itu, belum tentu boleh membuatkan gua respek.

Dulu, masa dia kurang kasih sayang dalam PKR, dia merengek macam budak terencat akal kat PAS. Guna platform PAS. PAS bagi dia jawatan Yayasan Tok Kenali ke apa ntah.

Lepas dia merengek2, PKR ambil dia. Buat satu jawatan baru. Sebijik macam UMNO. Jawatan baru ditubuhkan untuk kaki rengek lapar jawatan. Bangsat punya budak. Pengarah Strategi PKR tetiba muncul. Ntah letak kat mana dalam carta organisasi pun gua tak tahu. Hanya budak2 standard PKR jer boleh dikencing beb.

Gua perhati dan perakam bebas beb. Sekali ni lu buat hal dengan memperbodohkan intelek rakyat, memang kena la dengan gua. Walau medium gua kecik, tapi maruah gua bebas.

Isu sogok Aminah.

Apa ke bangang nak mampos dalam situasi macam tu dia g makan tengah hari kat rumah? Kepala otak lu. Lu ingat gua budak2 level PKR ke apa?
  • Lu mengaku wakil PKR hadir.
  • Tapi alasan lu makan tengah hari. Lutut lu!
Yang hadir tu kenapa? Makan tengah hari?

Dey mamat bangsat. Lu dengar sini.

Kalau takda hal, dan takda restu dari Anwar, lu takan datang beb. Tak munasabah lu datang sekadar makan tengah hari.

"Woi... nak ke mana tu Cik Kisah?"

"Nak g rumah calon bebas. Si Aminah tu."

"Hai, musim2 perang ni, buang tebiat ke apa g rumah seteru?"

"Ala... saja makan tengah hari. Kawan lama."

Bangang nak mampos punya alasan. Sama bangang macam ahli PKR.

Dey budak2 bodoh PKR. Lu dengar sini.

Standard Anwar terlalu hebat pada lu, tapi tidak pada gua. Meh sini gua bagi tahu. Anwar tidak takut kalah (dalam tajuk Penanti), tapi takut majoriti kurang. Apatah lagi dalam ketidak adaan BN.
  • Suku undi dari PAS dah tentu hilang.
  • Suku undi dari PKR pun hilang melalui Aminah bekas PKR.
Majority kurang dalam BN tidak bertanding. Lu dapat bayangkan ketakutan Anwar?

Tawaran.

Dey budak2 bodoh PKR, lu dengar sini.

Apa kandungan tawaran bukan isu. Isunya ialah hadir untuk perbincangan. Apa isi tawaran sudah tentu dipancing oleh Aminah. Benda kecik macam ni level lu takan faham punya. Gua kasi terang sket.

  1. Wakil PKR hubungi Aminah. Kerat jari kalau bukan dari restu si bangsat Anwar.
  2. Aminah macam ngantuk diberi bantal. Susun perangkap.
  3. Aminah sendiri pancing tawaran. Dia sendiri buat tawar-menawar. Nak 80k la, nak TKM1 la, nak itu la. Dah tentu tawar menawar berlaku. Semuanya dirakam.
So, apa masalah isi tawaran? Logik tak logik itu hanyalah dalam fasa tawar-menawar. Tawar motorsikal Berg harga RM2 memang tak logik. Tapi itu permulaan bidaan. Sebut mulut dulu. Semuanya dirakam.

Dey mamat bangsat Saifudin Nasition.

Gua bukan level ahli PKR yang jenis bebal dan IQ lemah. Lu sendiri sahkan perjumpaan itu. Tapi, cari la lasan lain bai. Makan tengah hari kepala otak lu. Otak lu patut dipijak2!

Dey budak2 bodoh PKR. Lu dengar sini.


Seni berpolitik ma. Lu tahu kenapa Mat Said MB Terengganu beli kambing kat Haron Taib? Tanya semua budak PKR yang lu kenal. Lu tanya semua pemimpin PKR yang lu kenal. Semua takan tahu. Sebab apa? Sebab lu semua jenis bodoh.

Beli kambing kat Haron Taib bermotif untuk pertemuan. Kenapa motif pertemuan? Kerana mesej amaran kepada UMNO pusat. Perjumpaan Mat Said dengan Haron Taib mencemaskan BN pusat. Beli kambing tu wayang jer.

Jadi, apa sebab wakil PKR jumpa Aminah?

Makan tengah hari?

Otak lu semua, dengan otak Saifuddin Nasition patut dipijak2!

May 27, 2009

Kepala otak kau Saifudin.


BUKIT MERTAJAM 26 Mei - Pengarah pilihan raya Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution mengesahkan dua pegawai khas kepada exco negeri dan pemimpin Majlis Tertinggi (MT) parti itu pernah berjumpa dengan calon Bebas, Aminah Abdullah seperti mana yang didakwanya.

Beliau berkata, pertemuan di rumah Aminah pada 13 Mei lalu adalah atas undangan untuk makan tengah hari di rumahnya di Jelutong.

''Ya, memang benar saya telah bercakap dengan kedua-dua individu yang dimaksudkan oleh Aminah tetapi mereka sebenarnya dijemput oleh Aminah untuk makan tengah hari di rumahnya,'' katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Gua memang percaya dakwaan Aminah. Sebab gua tahu sejauh mana moral parti PKR ni. Tu pasal wa post dakwaan Aminah dari Malaysiakini kat blog gua.

Datang makan tengah hari kepala otak kau Saifudin woi. Gua bukan bodoh level penyokong Anwar. Dalam situasi macam tu, boleh pulak datang rumah makan tengah hari. Ingat gua budak2 PKR ke apa?

Datang rumah beli kambing pun kecoh, ini pulak makan tengah hari atas suka-suki pertemuan kawan lama? Ekeleeee.... nak jer gua lempang budak Saifudin nih laju2.

Gua memang pantang habis politikus yang memperbodohkan intelek pengundi ni. Bangsat punya kaki. Apa dia fikir kita takda kepala otak ke?

Lu bayangkan, PRK kat Kelantan, kantoi plak wakil PAS bincang dengan calon UMNO. Pastu TGNA bagi alasan diorang makan tengah hari.

Kepala otak kau Saifudin.


Weeekkk... gua nak muntah.

Corak menyerang yang diamalkan United menjanjikan perlawanan yang mengujakan dan menghiburkan.
Yek... gua loya beb. Haha. Man U guna corak menyerang lawan Barca? Hahahaha. Akal orang tua Alex Ferguson tu dalam poket gua la. Satu kelas dengan gua dulu masa tingkatan 4. Cuma dia ambil Ekonomi Rumah Tangga, wa tak.


Namun bagi pakar, United adalah calon pilihan untuk mempertahankan gelaran kerana pengalaman yang dimiliki, selain muslihat yang terselindung di sebalik percaturan jurulatihnya, Sir Alex Ferguson.
Nampaknya gua ni pakar la. Sebab calon pilihan menang gua ialah Man U. Dan iktiraf org tua Alex ni power. Muahahaha.

Dengar tu Berg. Selaku pakar, gua nasihat, lu insafla sokong Man U ni. Wakaka. Bawak2 la berubah. Tak ulama betul la.


Melihat statistik Barcelona, kelab Catalan itu dijangka mendominasi tengah padang dan mengawal bola lebih lama, sama seperti yang dilakukan ketika menentang Chelsea di Nou Camp.
Lu tgk, Otosan pun sama pendapat dgn wa. Mesti dia baca blog gua nih. Kuang3

Nak harap stendet lu, level Malaysia n Man U jer la. Muahahaha. Panas beb panas. Bakar beb. jgn tak terbakar.


Malah, fakta bahawa Messi lebih menyerlah berbanding Ronaldo sepanjang musim ini turut memberi keyakinan buat Barca, serangan mereka mampu lebih menyengat daripada kelab Inggeris itu.
Ofkos la. Budak2 pompuan baru nak up jer yang sokong Ronaldo ma. So, kalau abangbotaklicin n dugong darat sokong Man U, level budak2 pompuan baru nak up la.

Wakakaka. Apa? Ronaldo? Tampal gambar kat bilik? Siap buat buku skrap? Warrgghhh hahahahaha.


Dengan Ronaldo sering keberatan untuk membantu benteng dan mudah kehilangan bola,
Ronaldo poyo pemalas tu? Baru tahu ke mudah hilang bola? Wahahaha. Dia akan hilang bola dan diikuti dengan tertiarap atas padang, dan dikuti dengan suara spontan Berg :

"Waghh... machonyeee abang Ronaldo."

Wakakaka.

Korea Utara lancar peluru berpandu pula



GAMBAR tidak bertarikh yang dikeluarkan oleh Korean Central News Agency pada 5 Januari lalu, menunjukkan ujian peluru berpandu oleh 'Unit 1489' di sebuah lokasi rahsia di Korea Utara. Semalam, rejim komunis negara itu melakukan satu lagi ujian peluru berpandu sehari selepas melakukan ujian nuklear bawah tanah yang mencetuskan kemarahan antarabangsa. - AFP


SEOUL 26 Mei - Korea Utara terus membangkitkan kemarahan dunia, apabila negara komunis itu hari ini bertindak melancarkan dua peluru berpandu jarak dekat pula, sehari selepas menjalankan satu ujian nuklear bawah tanah.

Negara komunis itu melancarkan sebuah peluru berpandu darat ke udara dan sebuah peluru berpandu darat ke kapal dekat pantai timurnya berhampiran bandar Hamhung, lapor agensi berita Korea Selatan, Yonhap dengan memetik sumber kerajaan di Seoul.

"Pihak berkuasa perisikan sedang menganalisis motif pelancaran peluru berpandu itu," kata sumber yang menerangkan setiap peluru berpandu berkenaan boleh mengenai sasaran sejauh 130 kilometer.

Yonhap sebelum itu melaporkan Korea Utara telah mengisytiharkan zon larangan kepada semua kapal di perairan dekat pantai baratnya.

Pyongyang semalam menjalankan ujian nuklear bawah tanah yang kedua, dengan kekuatan ledakan jauh lebih besar daripada ujian pertama pada Oktober 2006.

Malah beberapa pakar menganggarkan kekuatan ledakan itu hampir menyamai letupan-letupan bom atom yang meranapkan Hiroshima dan Nagasaki semasa Perang Dunia Kedua.

Ia juga melancarkan tiga peluru berpandu jarak dekat darat ke udara dari lokasi dekat pantai timurnya semalam, lapor tentera Korea Selatan.

Di New York, Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sebulat suara mengutuk tindakan Pyongyang semalam.

Kuasa-kuasa utama dalam Majlis Keselamatan menimbangkan langkah sekatan baru ke atas rejim komunis itu, manakala Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama menjanjikan sokongan kepada jiran-jiran Korea Utara.

Selepas mesyuarat tergempar di ibu pejabat PBB di New York, negara-negara anggota memutuskan untuk 'segera' merangka resolusi baru Majlis Keselamatan bagi menangani ujian nuklear terbaru itu, kata Presiden Majlis, Vitaly Churkin dari Rusia.

"Anggota-anggota Majlis Keselamatan menyuarakan bantahan dan kutukan keras terhadap ujian nuklear yang dijalankan oleh Korea Utara itu," kata Churkin.

Ujian itu jelas melanggar Resolusi 1718 PBB, iaitu resolusi yang diluluskan pada Oktober 2006 selepas ujian nuklear pertama Pyongyang, untuk mengharamkan Korea Utara daripada menjalankan sebarang ujian nuklear atau melancarkan peluru berpandu pada masa depan.

Pemuda, ulama tiada pertandingan


KUALA LUMPUR 26 Mei - Peralihan kuasa dalam Dewan Pemuda Pas Pusat berjalan lancar apabila kesemua tiga jawatan tertinggi iaitu ketua, timbalan ketua dan naib ketua dimenangi tanpa pertandingan.

Ia diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pas, Datuk Mustafa Ali pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Pas di sini hari ini.

Ulama muda, Nasrudin Hassan Tantawi yang juga bekas Timbalan Ketua Dewan Pemuda kini secara sah menerajui sayap itu setelah tiga pesaingnya berkompromi dan menarik diri.

Sebelum ini, antara nama yang disebut akan mencabar Nasrudin ialah bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Kelantan, Mohamad Zaki Ibrahim; Naib Ketua Dewan Pemuda Pas, Azman Shapawi Abdul Rani dan Exco Pemuda Pas, Mohd. Firdaus Jaafar yang juga Ahli Parlimen Jerai.

Bagi jawatan Timbalan Ketua, Azman Shapawi dipilih memegang jawatan itu dan Ahmad Sabki Yusof sebagai Naib Ketua.

Sementara itu, Dewan Ulama juga menyaksikan tiada pertandingan bagi kesemua jawatan tertinggi bermula daripada pengerusi dan timbalan pengerusi tetap, ketua, timbalan ketua dan naib ketua.

Datuk Harun Taib dipilih menerajui dewan itu dengan dibantu oleh Timbalan Ketua, Datuk Ahmad Yaakob yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan dan Naib Ketua, Datuk Dr. Mahfodz Mohamed.

Bagaimanapun, berbeza pula dengan Dewan Muslimat yang bakal menyaksikan persaingan sengit bagi semua jawatan tertinggi iaitu pengerusi dan timbalan pengerusi tetap, ketua dan timbalan ketua.

Hanya jawatan naib ketua Dewan Muslimat tidak dipertandingkan apabila muka baru Senator Mumtaz Md. Nawi menang tanpa bertanding.

May 26, 2009

Mari bergebang tentang pemilihan PAS (2)

Husam & Md Sabu x defend Naib. So risiko utk mrka t'keluar dr Pusat adalah tinggi.

Kalo salah seorg menang, di mana kedudukan seorg lg?

Kalo dua2 kalah, di mana kedudukan mrka kelak?

Dua2 aset mahal PAS. X de post dlm Pusat adalah kerugian besar.

Ape pandangan lu bro?
Untuk masalah ini, secara jangka panjang, Hasbulahpit ada ulas dan bagi cadangan. Maleh gua nak cari link dia. Haha. Melayu ma. Gua pun ada bagi cadangan gak. Yakni, satu2 individu boleh bertanding banyak kerusi. Kalau menang lebih, kena pilih satu jer. So, perwakilan ada keupayaan menyusun organisasi. Dia nak letak siapa kat mana.

Itu semua jangka masa hadapan la. Tapi, untuk situasi semasa, walau calon kalah akan kalah semua (takda jawatan), tapi dia masih ada pengaruh. Cakap2 dia akan mempengaruhi parti sedikit sebanyak.


mlm ni husam lwn zahid hamidi samseng kt tv9 hujah pukul 9.30mlm.lu org rakam nanti upload kt u tube haaaa.
Takda pun? Gua siap pesan kat adik gua suruh rakam tu. Tp adik gua cakap takda.

"Ngah, Husam ke Ezam?"

"Husam la. Member bagitau dalam blog Angah tadi."

"Mana ada. Ezam adala.."

"Yeke?"

Mana Husam? Takot ke? Haa.. jawab2.. sebelum gua sekeh. Bangsat punya professional. Hahaha.


Salahudin - sapa tatau prestasi beliau semasa ketua pemuda. Wa pikir memang seswai
Wa paling setuju. Prestasi Salahudin memang A++++ la. Sampai boleh masuk dalam AJK SPRM. Walau pada gua, level cerdik dia sederhana, tapi bab kerja, bab prihatin, bab laju, bab berani, bab konsisten, memang gua rakam dalam sejarah sebagai A++++ beb.

Tu pasal gua riso dengan penganti pemuda. Tantawi ke? Huhu...............


utusan balun husam gila2 dgn konsisten myatakan dia ni pro-anwar & erdogan. mat sabu kurang kena balun sbb utusan nampak husam je yg mampu kalahkan nasa, bukan mat sabu. utusan anggap kalo mat sabu menang pun, kurang bahaya bbdg husam menang.
Erdogan ni pro Anwar ke? Gua percaya Erdogan ni penunggang Anwar sebenarnya. Masa kes Nik Abduh, wa dapat banyak email cerita tentang individu PAS. Tapi gua tak siar. Gua siar yang gua fikir dan nampak jer.

Tapi bila baca satu N3 Pak Bakaq, Pak Bakaq ada cerita satu individu yang dituduh pro Anwar ni banyak kali bertegang urat leher dengan Anwar. Email yang gua dapat ada menyatakan satu individu pro Erdogan selalu belasah Anwar dalam metting.

Entah la.. fakta gua tak tahu. Tapi gua percaya, tiada sekor pon Erdogan pro Anwar. Baik bagi nama Anwar, kenapa bagi nama Erdogan. Erdogan merujuk kepada sekumpulan yang keluar dari parti induk Islam Turki untuk menyelinap secara taktikal lain bagi membela Islam dalam suasana politik Turki.


tuan ibrahim : ulama tulen, tak emosi mcm tantawi
Wa tak setuju Tantawi emosi. Tantawi pasif. Kawalan emosi dia tinggi, tapi dia bodoh dan pasif. Tgk la muka dia. Tenang jer. Cool dan jernih.

Dia tak sesuai pimpin pemuda la pada gua. Jgn kata pemuda, jadi ahli politik era peperangan (bukan pemerintahan) pun tak layak. Dia layak jadi penjaga dasar jer. Sebab dia tenang, pasif.

Gua dah kol Alex Ferguson dah. Dia setuju, Kalau mamat macam Tantawi ni jgn letak dalam peperangan. Memang hancur. Dia suruh letak as penjaga dasar dan matlamat jer.


nape nizar x masuk?
dia x bertanding ke?
Wa tunggu jer sebenarnya Nizar tuh. Haha. Nampaknya Nizar kategori boleh pakai la pada gua. Bijak dan tepat dia tak bertanding tu. Sebab :
  • Dia perlu tumpu krisis.
  • Dia tidak boleh dilihat menggunakan publisiti krisis (sensara rakyat) sebagai pemangkin bertanding. Jgn jadi macam Anwar.
So, wa angkat helmet gua kat Nizar. Dia memang boleh pakai. Tahu ketetapan falsafah. Bior dia lepak dulu la. Umur dia baru 28. Gua yang 50 lebih ni releks lagi. Hahaha.



tapi kalau husam,korang jangan haraplah dia akan menang.dia akan mengubah halatuju pas diluar dari matlamat pas selama ni.
Mak aih. Senang camtu jer ke golongan pro ni nak ubah hala tuju PAS? Pro kalau nak ubah kena langgar Majlis Syura beb. Ulama kalau nak ubah hala tuju PAS, Majlis Syura pun segan nak tegur.

Cuba Husam Presiden. Dia cakap dia nak bubar PAS, buar PKR, buat parti baru dan lanti Anwar jadi kepala. Senang ke tak? Memang kena maki punya.

Tapi kalau Haron Din cakap? Takda siapa nak maki beb. Sebab title ulama. Tu pasal gua desak PAS jadi cerdik macam jemaah Islam bukan genetik Melayu.

Presiden atau sayap politik ni bagi kat professional. Ni tak abes2 dengan falsafah bangang Kepimpinan Ulama. Naik menyampah gua tgk bodoh lu orang nih. Ntah bila nak hapuskan benda sesat ni ntah.


So jln tengah terbaik ialah memilih mat sabu sbg tim pres sbg "buffer" semacam mana Anwar jd "buffer" pd geng Pas n geng Dap.

Kalau dak..terpaksa pilih antara usaha pru08 hancur(klu pilih nasha) ataupon Pas boleh pecah Pro vs Ulamak(pilih husam).

Husam wajib ada utk saingi Anwar..tapi bukan sekarang.
Menarik dan berasas gak. Tapi risiko la Mat Sabu pegang Timbalan. Sebab Mat Sabu takda pengalaman memerintah waktu sukar. Mat Sabu hanya banyak pengalaman jadi seorang pembangkang yang paling power.

Situasi menjelang PRU13 rumit beb. Husam ada pengalaman. Kelantan menang 1 kerusi dulu, kerja jahat UMNO nak robohkan kerajaan PAS Kelantan, etc.

So, Husam ada pengalaman sebagai kerajaan dan sebagai pembangkang. Situasi menjelang PRU13 bahaya ma. Satu sudut Mat Sabu jalan tengah. Satu sudut, Mat Sabu belum terbukti keupayaan mengawal sebagai kerajaan.

Senang2 pilih Roslan sms jer la. Wakakaka. Kompom gua takkan memekak lagi. Dijamin licin dan selamat PAS. Siapa setuju angkat kaki. Lambung!

Mari bergebang tentang pemilihan PAS.

Oleh : AdukaTaruna

Beb. Sesiapa nak join sembang-gebang ni bahaya beb. Tak pasal2 nama lu orang kena lebel bangsat plak kang. xenan kena bawah nama gua jer. Hahaha. Padan muka dia. uma, lelaki_ini semua kena. Cuma Berg jer yang selamat. Ngeee...

Ok. Tanpa membuang masa, kita pergi kat Naib Presiden dulu.

Naib Presiden PAS.

Calon-calonnya ialah :
  • Mahfuz
  • Mujahid
  • Salahudin
  • Tuan Ibrahim
  • Nik Amar
Tapi kerusi ada 3 jer. Dulu masa gua tadika Kemas, ada sukan tahunan. Main rebut kerusi. Final gua lawan budak gemuk. Dari Tadika Kemas tempat lain (lupa). Kemenangan gua dibatalkan sebab gua alihkan kerusi bila muzik habis. Terduduk budak tu gua cakap lu. Hahaha. Tak sengaja ma. Takda plan, tapi refleks terdesak kot.

Apa taknya, time dia lalu kat depan kerusi, dia lambat2 jer. Time dia lalu kat belakang kerusi, dia tolak2 gua nak lalu kat depan kerusi.

Gua ingat kalau Naib Presiden dipilih ikut cara Tadika Kemas, yang menang Mujahid kot. Badan sasa jer tuh. Senang2 jer body contact Tuan Ibrahim. Tapi sebab undi, saiz badan bukan penentu la. Haha.

Gua bukan ahli PAS. Gua mana kenal semua calon2 nih. Kenal melalui media lah. Kalau sebut melalui media, maka, kita masuk tajuk glamer.

Dalam tajuk glamer, hanya 2 nama jer pada gua yang tak glamer. Nik Amar dan Tuan Ibrahim. Nik Amar paling tak glamer pada gua. Jadi, gua pilih atas apa yang gua nampak la. Kebolehan mereka untuk 'hadir sebagai perdana' dalam arus politik negara. Penting nih. Kalau tenggelam, baik gua pilih Hadi.

Pilihan gua :
  • Mahfuz (undi kedua tertinggi)
  • Mujahid (undi ketiga tertinggi)
  • Salahudin (undi tertinggi)
Timbalan Presiden PAS.

Skang Timbalan plak. Calon2nya :
  • Nasha
  • Mat Sabu
  • Husam
Payah ni beb. Kerusi nak satu jer. Kalau ikut Tadika Kemas, kompom wal sahih Mat Sabu menang. Mat Sabu jeling jer, Nasha dah mesti nak nangis dah. Tinggal final Mat Sabu lawan Husam. Kalau tolak2 fizikal kompom Husam kalah.

Tapi, tak guna cara Tadika Kemas. Kalau guna cara UMNO, up siket dari Tadika Kemas, gua pasti Nasha menang. Sebab Nasha paling kaya. Paling disokong UMNO. Jangankan tangkap, jentik pun FRU tak mahu.

Malangnya kita guna cara PAS. Tu yang payah sket tu.
  • Kalau majority perwakilan PAS jenis bodoh = Nasha
  • Kalau majority perwakilan PAS jenis aktivis, ahli Unit Amal ke = Mat Sabu
  • Kalau majority perwakilan PAS jenis intelek, pemikir, strategis = Husam
Kalau berdasarkan kebodohan PAS mengekalkan Hadi, gua ingat majority perwakilan adalah jenis bodoh2 belaka. Kumpulan konservatif-naif. So, Nasha menang. Nak-nak pulak undi pembaharuan PAS terpecah dua oleh Husam dan Mat Sabu.

Kalau dalam keadaan ini, Husam atau Mat Sabu menang, wa tak terkata la. Kalau Nasha menang, memang gua gelakkan jer.

Kalau gua jadi Husam.

Kalau gua jadi Husam, gua pertahankan Naib sahaja dulu. Beri laluan kat Mat Sabu. Tapi kalau risikan gua peluang gua menang tinggi, gua bertandinglah. Mat Sabu diharapkan boleh 'mengawal' kebodohan Hadi.

Tapi terlanjur Husam dah bertanding, gua ingat gua pilih Husam la. Sebab tajuk Husam hampir semua.
  • Husam aktivis juga walau rendah dari Mat Sabu. Kijang Care, selamatkan gadis, etc.
  • Husam dilatih TGNA dalam pemerintahan puluh tahun. Mat Sabu belum ada pengalaman memerintah kerajaan.
  • Husam ada pengalaman kawal DUN dan kawal Parlimen.
  • Husam lebih dekat dengan semua level berbanding Mat Sabu. Mat Sabu tidak dekat dengan level ahli bawahan UMNO.
  • Husam boleh masuk tajuk ekonomi, Mat Sabu tidak boleh.
  • Husam boleh berbahasa Inggeris, Mat Sabu tidak boleh.
Okeh. Skang turn lu orang pulak.

Bangsat punya ulama.

Oleh : AdukaTaruna

Atas dalil siapa makan cili yang diajar ulama Nik Abduh dan ulama Tantawi, gua nak tibai sekor lagi ulama ni. So, siapa makan cili dia rasa cili la. Siapa makan eskem, dia rasa eskem. Kamhai punya ulama.

Gua nak tibai ulama ni dalam masa yang sama gua nak tumpang jubah pewaris nabi dia. Sebab hanya jubah dia yang boleh bagi syafaat kat padang masyar sekaligus tiket masuk syurga. So, dalam gua tibai ni, harap ulama makan cili pro la. Gua nak mintak secebis kain jubah tu. Kang tak lepas plak gua kat pemeriksa tiket pintu masuk syurga.

Poligami ulama bangsat.

Dey... bangsat.

Lu bukan Presiden PAS ma. Lu bukan ahli politik yang menawarkan kehidupan diri dan jumlah masa kepada umat ma. Jadi, lu sesuai amalkan poligami.

Kalau lu Presiden PAS memang gua ludah jer. Dah la tamak jawatan, tambah lagi jawatan yakni poligami. Ostad Azizan pon gua dengar poligami gak. Tapi jawatan dia tak banyak. So, jumlah beban, jumlah fokus dia sesuai dengan 24 jam yang Allah berikan.

Dey ulama bangsat.

Isteri lu pun dah setuju dah dimadukan. Bangang punya lelaki. Kalau si betina tu tak nak dimadukan, tolak dalam lombong jer la. Betina tu pendatang, buat cara pendatang. Kenapa pula yang berkorban susah senang dengan lu selama ni perlu dicampak.

Panas gua beb. Panas gua dengan lelaki yang celaka macam ni. Serupa Siti Nurhalija. Pendatang yang menerajang pemilik asal.

Dey ulama.

Gua sokong lu bertanding Presiden dan Timbalan Presiden. Kapt_Shiqaqi dan semua level IQ penyokong Hadi, pasti akan sokong. Lu oranglah pemegang tiket syurga kami.

Haron Din bantah PAS.

JIKA Datuk Dr. Haron Din setuju dasar perjuangan parti Pas sekarang takkan dia menarik diri bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden Pas.
- PEMERHATI
Wa tertarik dgn level ni. Tak terfikir pulak gua akan ada orang yang berfikir macam ni. Hahaha. Pada gua, mamat ni seumpama hidup dalam tamadun yang tanam anak perempuan.

Tiba-tiba dalam sepanjang hidupnya, dia berjumpa dengan Haron Din yang tidak tanam anak perempuan.

Haron Din, Hashim Jasin, Ahmad Awang yang tolak jawatan berikan laluan pada mereka yang dirasakan lebih baik adalah lumrah ma. Mana lu nak jumpa benda ni dalam parti Bristish lu tu?

PAS memang buruk, tapi UMNO lagi buruk - Tun Dr Mahathir.

Ulama Akhil Hayy layak jawatan Presiden atau Timbalan.

Ulama Daud Iraqi menggariskan satu fatwa bahawa hanya ulama layak menjawat 2 jawatan itu kerana hanya ulama yang tidak akan melencong dalam perjuangan Islam.

Katanya, ulama adalah mereka yang mempunyai pendidikan formal dalam agama Islam. Dalam garisan itu, Akhil Hayy mempunyai pendidikan formal Islam di Indonesia.

Gua selaku genetik Melayu paling pure, dengan ini, memegang kata-kata ulama untuk panduan hidup gua. Maka selamatlah gua dari padang masyar. Dengan jubah pewaris nabinya, kompom gua akan masuk syurga. Alhamdulillah.

HIDUP ULAMA!



HIDUP ULAMA!


HIDUP ULAMA!


Betapa bodohnya falsafah Kepimpinan Ulama ciptaan beberapa otak genetik Melayu.

Gua insaf. Kini berada di belakang Kepimpinan Ulama.



KUALA LUMPUR: “Ustaz (Akhil Hayy) pernah buat pengakuan mengenai hubungannya dengan penyanyi wanita itu dan meminta izin untuk berkahwin dengannya.

“Saya izinkan mereka berkahwin dan sedia menerimanya sebagai madu, namun kini saya tak tahu sama ada mereka sudah berkahwin atau belum,” kata isteri Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, mengulas isu hubungan suaminya dengan penyanyi Norwahidah Abdul Wahab, 31, atau Waheeda yang sedang hangat diperkatakan.

Menurut Maizawati, secara peribadi dia tidak mengenali Waheeda, tetapi mengetahui gosip hubungan suaminya dengan penyanyi itu melalui media.

Menurutnya, dia tekadkan hati untuk tidak mempercayai apa yang dipaparkan di media kerana diajar untuk tidak mengambil tahu perkara seumpama itu serta meletakkan sepenuh kepercayaan kepada suami.

“Kesabaran saya sudah sampai ke penghujung apabila ustaz tidak pulang ke rumah dan anak pula terpaksa bertukar sekolah kerana menjadi mangsa perli rakan mengatakan mereka mempunyai ibu tiri,” katanya yang mempunyai enam anak hasil perkahwinan dengan Akhil Hayy.

Hati Maizawati terguris apabila Akhil tidak memaklumkan di mana dia tinggal, malah tidak memberitahu apa yang dilakukan menyebabkannya tertanya-tanyakan haknya sebagai isteri.

Menurutnya, kali terakhir suaminya pulang ke rumah Februari lalu dan selepas itu, dia hanya mengetahui perkembangannya melalui media.

“Saya tetapkan dalam hati bahawa ustaz keluar bekerja mencari rezeki untuk kami sekeluarga dan tidak pernah menyimpan prasangka buruk terhadapnya,” katanya ketika ditemui selepas menjadi tetamu dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O di TV9, semalam.

Dia berkata, walaupun ada pihak terkejut dengan keputusannya mengizinkan Akhil berkahwin lagi, namun dia menganggap itu cara terbaik untuk menjaga nama baik suaminya.

Sebagai isteri, dia tidak mahu nama suami tercemar disebabkan cerita kurang enak yang menjadi buah mulut orang.

“Kerana itu saya mengizinkannya berkahwin dengan penyanyi wanita berkenaan. Saya rasa tidak salah membenarkan suami saya berkahwin lagi kerana dia mampu serta boleh berlaku adil.

“Tambahan pula, ia langkah terbaik untuk menyelamatkan mereka daripada melakukan perkara tidak elok.

“Bagaimanapun, sehingga kini, saya tak tahu apa yang terjadi kerana tidak dimaklumkan apa-apa. Mungkin pihak di sana (Waheeda) tidak sudi menerima saya sebagai madu, jadi biarlah saya mengundur diri dan mendoakan yang terbaik untuk mereka,” katanya.

Yang membuatkannya hairan adalah sikap Waheeda bermati-matian menafikan hubungannya dengan Akhil hingga pernah membuat kenyataan media untuk menepis gosip itu.

Apapun Maizawati mengetahui apa yang berlaku dan dengan hati terbuka membenarkan suaminya mengambil Waheeda sebagai isteri.

“Tapi, saya hairan kenapa dia (Waheeda) seolah-olah enggan menerima saya sedangkan saya sudah mengizinkan dia hadir dalam keluarga kami, malah tampil membuat kenyataan dia dan suami saya tidak mempunyai hubungan,” katanya.

Menurut Maizawati, dia mengambil keputusan memohon perceraian untuk membina kehidupan baru.

“Saya sering mengingatkan anak supaya jangan ambil peduli apa orang kata. Yang penting, saya terima hakikat bahawa jodoh kami sampai sini saja dan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk ustaz dan wanita itu,” katanya.

May 25, 2009

Aminah dedah bukti PKR sogok


Wong Teck Chi | May 25, 09 11:01am
Calon bebas Aminah Abdullah mendakwa mempunyai bukti PKR cuba menyogoknya dengan jawatan penting jika beliau tidak bertanding dalam pilihanraya kecil Penanti, 31 Mei ini.

aminah abdullah penanti by election cd dvd vcd proof pc 250509 01Dalam sidang medianya pagi ini, bekas ketua Wanita PKR Pulau Pinang mendakwa, dua wakil parti itu menemuinya pada 13 Mei lalu untuk menawarkan jawatan yang dipertua Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Tambahnya, seorang ahli badan perhubungan PKR negeri dan pembantu seorang exco kerajaan negeri, daripada parti itu, menemuinya dengan mendapat restu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Aminah juga mendakwa, jika berjaya menewaskan calon PKR Mansor Othman dalam pilihanraya DUN itu, beliau akan dibenarkan menyertai parti itu dan diberikan jawatan timbalan satu ketua menteri.

Calon berlambangkan kunci itu mendedahkan buktinya - dalam bentuk rakaman audio - kepada wartawan dalam sidang media di Penanti.

aminah abdullah penanti by election cd dvd vcd proof pc 250509 02Rakaman tiga jam itu kini sedang disalin oleh kumpulan wartawan yang membuat liputan tersebut.

Aminah juga berkata beliau akan membuat aduan polis hari ini berhubung perkara tersebut dan untuk mendapatkan perlindungan pihak berkuasa tersebut susulan pendedahannya itu.

Beliau akan membuat aduan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) esok mengenai isu tersebut, dengan mendedahkan nama dua wakil PKR dan foto rakaman pertemuan tersebut.

PPP guna teknik BN rampas Perak

Murugiah juga turut kelihatan tidak senang apabila diajukan soalan tentang keadaan yang mana PPP sekarang mempunyai 'dua orang Presiden' berikutan keputusan EGM berkenaan.

Bila nak debat ni Rais woi...

Menteri Penerangan, Telekomunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, sungguhpun kerajaan dilihat seakan-akan menjawab segala dakwaan secara bertahan namun strategi menangkisnya dibuat secara jujur demi keharmonian negara.

Dayus gila org tua nih. Pemimpin siapa la ni. Negeri mana la ni? Dia yg cabar debat, dia yang takut. Kamhai punya anak Yatim.

Demo LTTE

Tidak hirau amaran polis


KUALA LUMPUR 24 Mei - Tanpa menghiraukan amaran pihak berkuasa, kira-kira 1,000 penyokong kumpulan pemberontak Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) tetap meneruskan perhimpunan di Kuil Sri Subramaniar, di Jalan Besar Batu Caves, Gombak, dekat sini hari ini.

Perhimpunan itu sekali gus melanggar amaran polis yang dikeluarkan hari ini supaya semua pihak tidak menyertai perhimpunan berkenaan kerana tidak mendapat permit.

Turut hadir memberi ceramah ialah Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk M. Saravanan, Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam dan Ahli Parlimen Teluk Intan, M. Manogaran.

Sebab ada pemimpim BN dalam tu, maka, standard polis pun berbeza. Sama macam PAS juga. Kalau status ulama lakukan dosa atau kesalahan parti, maka standard berbeza.

Sebenarnya, dalam perlembagaan dan ketinggian tamadun yang harus dicapai Malaysia, perhimpunan mereka harus diberikan kerjasama oleh pihak berkuasa.

Namun, sebagai kefahaman atau fikrah, perlu ada seorang icon pemimpin muslim yang mengeluarkan kenyataan guide line mengenai ini untuk kegunaan muslim dan pihak yang setuju dengan muslim.

Contohnya, Islam mengiktiraf hak2 untuk meluahkan fahaman, meluahkan pendapat oleh sesiapa juga. Namun, Islam juga perlu menjawab dan menjaga kefahaman penganutnya dalam suasana kebebasan semua pihak meluahkan fikrah masing-masing.

Untuk itu, dalam isu LTTE, apa yang dilakukan oleh simpati LTTE adalah betul dan dibenarkan. Untuk tajuk hak meluahkan pendapat. Dalam tajuk keselamatan dan kedaulatan negera yang perlu dijaga bersama, sebarang unsur peperangan luar negara tidak boleh dibenarkan masuk ke dalam negara ini.

Kita hanya boleh melahirkan simpati, mengutarakan pendapat dan berdikusi cara penyelesaian, tetapi, tidak boleh terlalu jauh mengundang penyeludupan kegiatan mereka ke dalam negara kita. Negara kita dalah tanggungjawab kita. Kedaulatan, keselamatan adalah tanggungjawab kita.

Biar apa pun masalah, biarlah kita tentukan sendiri. Contoh kenyataan guide line la. Tapi skang bukan zaman Ostad Fadhil ma.



Keputusan Mahkamah Rayuan tepat : UMNO & British.

KUALA LUMPUR 24 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan Mahkamah Rayuan yang menetapkan Datuk Dr. Zamry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak diterima sebagai berada di landasan yang betul oleh pihak Queen's Counsel dari United Kingdom.

Kata Perdana Menteri, salah seorang ahli Queen's Counsel, Lord Lester yang diminta pandangan perundangan berhubung krisis di negeri itu berpendapat bahawa sistem kehakiman Malaysia berada di landasan yang betul.

"Pendapat oleh Mahkamah Rayuan itu dikongsi oleh pakar undang-undang peringkat antarabangsa seperti seorang Queen's Counsel bernama Lord Lester yang kita telah terima pendapat perundangannya.

"Kalau Queen's Counsel seperti Lord Lester boleh keluarkan pendapat kita berada di atas landasan yang betul seperti mana keputusan Mahkamah Rayuan, janganlah disalah-ertikan atau diberi pandangan negatif terhadap badan kehakiman negara," katanya.

Berita ni gua pasti membuatkan Hasbullapit panas. Malaysia tak merdeka lagi dari British rupanya. Hahaha.

Kepada geng UMNO gua, gentle wa story kat lu ni, betapa bodohnya lu dan mak ayah lu selama ni kena kencing dengan penjajah.

UMNO merdeka melalui pelan British. UMNO adalah boneka British. Merdeka melalui cara British. Iktiraf pekerja asing ketika itu menjadi warganegara. Moyang2 lu adlah genetik bangsat dan harus dikencing kuburnya.

Malayan Union adalah sandiwara bagi menyebabkan genetik tolol ini memeluk UMNO. Parti Islam lain diharamkan. Tiada seekor pun pemimpin UMNO ditangkap memperjuangkan kemerdekaan. Betapa tololnya IQ lu orang sehingga hari ini.

Siyes gua cakap. Walau jodoh itu di tangan Allah, gua akan usaha untuk tidak berkahwin dengan genetik penyokong UMNO. Kerana faham dan sokongnya mereka terhadap UMNO membuktikan level genetik yang akan diwarisi keturunan gua sendiri. Terlalu bodoh untuk ditipu dari lahir hingga ke liang lahat.

Gua nak ubah gen gua sedaya upaya, walau kuasa penentu itu ada pada Allah.


Nizar pulangkan Camry


IPOH 24 Mei - Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin akhirnya akur bahawa beliau bukan Menteri Besar Perak apabila mengembalikan kereta rasmi kerajaan negeri yang digunakannya di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) pukul 8.10 pagi ini.

Pemulangan kereta berwarna hitam itu bagaimanapun dibuat secara 'senyap-senyap' dan hanya diketahui pihak media pada tengah hari ini.

Perkara berkenaan disahkan oleh Pegawai Khas beliau, Amran Harun yang turut menemani bekas Menteri Besar Perak itu memulangkan kereta dengan nombor pendaftaran AGS10 tersebut.

Amran ketika dihubungi berkata, Mohammad Nizar mengambil keputusan untuk menyerahkan kereta itu sebagai menghormati keputusan Mahkamah Rayuan kelmarin yang mengisytiharkan Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Katanya, tindakan itu selaras dengan pendirian Mohammad Nizar sebelum ini yang bersedia mengembalikan kenderaan itu jika mahkamah memutuskan Zambry sebagai Menteri Besar Perak.

''Mohammad Nizar telah memulangkan kereta rasmi kerajaan negeri di Bangunan SUK pagi ini. Beliau dan pemandunya kemudian menaiki kereta peribadinya bersama saya," katanya.

Mohammad Nizar sebelum ini sentiasa menggunakan kereta tersebut ke mana saja kerana menganggap beliau merupakan Menteri Besar Perak yang sah walaupun selepas Barisan Nasional (BN) mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri.

Beliau juga sentiasa bertegas untuk tidak memulangkan kereta rasmi kerajaan negeri itu selagi mahkamah tidak membuat keputusan siapakah Menteri Besar Perak yang sah.

Menurut Amran, pihaknya menyerahkan kunci kenderaan itu kepada pengawal di pondok keselamatan kerana pejabat kerajaan ditutup hari ini.

Ditanya kenapa memulangkan kenderaan tersebut pada hari tidak bekerja, dia berkata, ia dibuat kerana kebetulan mereka dalam perjalanan untuk menghadiri Konvensyen Pas di Teluk Intan.

''Lagipun, kita menerima arahan untuk memulangkan kenderaan itu pada hari Jumaat selepas Mahkamah Rayuan mengeluarkan keputusannya," katanya.

Sementara itu, Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Datuk Dr. Abd. Rahman Hashim ketika dihubungi turut mengesahkan Mohammad Nizar telah memulangkan kenderaan rasmi itu.

''Saya dimaklumkan oleh pegawai saya bahawa pembantu Mohammad Nizar telah menghantar kenderaan itu pagi ini.

''Saya juga telah minta pegawai saya hantar kenderaan itu ke bengkel untuk diselenggara dan pemeriksaan kerosakan," katanya

Muktamar : Siapa pilihan Nik Aziz?



http://tempurunglutut.blogspot.com

Siapa maksud Nik Aziz?

[minit 00:40 hingga 01:40]

1. Setelah kelantan sendiri lebih kurang 20 tahun pimpin negeri

2. Hok yg duduk bersama saya ni.

3. Dewan harian PAS.

4. EXCO PAS.

5. Telah mereka itu mempraktikkan..kalau pelajar universiti ada praktikal.

6. Telah praktik Islam

7. Dari segi akidahnya

8. Dari segi ibadatnya

9. Dari segi ekonomi islamnya.

10. Dari segi bacaan politiknya.

"saya berasa gembira kerana orang ini telah mempraktikkan islam di kelantan.. dan mereka mempunyai bacaan-bacaan politik yg betul.."