Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 29, 2009

Menaip dalam kedemaman.

Oleh : AdukaTaruna

Setelah makan sejenis dadah bernama Panadol, wa ada sikit ok. Kalau tak, memang tak larat bangun. Ni pon taip sambil terlentang ni. Hahaha.

Ramai yang mempersoalkan bomoh pun boleh demam. Wa bomoh politik ma. Itu pun main belasah jer. Hahaha. Yang tak patut demam ialah uma. Sebab bini dia bomoh demam.

Demam2 pun dapat gak tgk internet, ikuti perkembangan politik. Terima kasih kat semua blogger. Terutama Team Perak. Bila fikir2 balik, dengan macam bagusnya, wa rasakan, ada baiknya wa demam dari salah sekor team Perak tu demam. Haha. Kalau diorang yang demam, memang padan muka la korang semua.

Wa ada satu teori terbaru tentang Najib ni. Tapi tak larat nak taip la. Nanti2 la. Semalam wa terlentang. Habis semua sendi2 wa sakit. Ramai suh g klinik, tapi wa nak tgk dulu. Sebab wa memang camni. Setahun dua tak demam, sekali demam, memang teruk punya beb.

Tengah terlentang tak bermaya, member wa sms.

Bro.. tgk TV3 skang. Abu Jahal tengah menipu.

Siapa pulak Abu Jahal ni? Wa sms balas, wa demam la.. tak larat bangun. Lepas tu dis sms wa dengan sms yang menakutkan. Suruh g check darah la, demam2 tak bleh pandang ringan la. Yer la2 esok wa g check darah la ni.

Jangan jeles plak wa umumkan darah wa jenis orang hensem dan org baik. Jenis O punya darah. Muahahaha. Silap2 doktor tu terkejut tgk darah gua warna putih, sesuci Mahsuri. Kui kui kui.

Semalam gak nyle sms gua. Suruh tutup lampu. Wa membuto time tu. Yang wa terjaga sebab kawasan rumah gua meriah. Adik wa yang paling kecik tu buat acara membakar polong (buat dari surat khabar) dengan memember dia. Ceh.. serupa tak payah padam lampu. Karbon dioksida gak tu.

Semalam gak Berg sms gua. Dah jadi perisik tokey judi plak si Berg ni. Dia bagitau wa, maklumat perjudian Cina Nizar menang 4000 undi. Wa tak paham sangat judi2 ni. Kalau camtu, semua pilih Nizar, siapa yang nak pilih BN? Cane nak untung?

Datuk Halik.

Wa baca dalam blog Anwar Ibrahim, ada tulis pasal Datuk Halik. Wa ingat ini Datuk adalah forumer TKO yang kena belasah beramai2 ari tu la. Siapa orang lama TKO mesti kenal Datuk Halik.

Orang camni duduk dalam PKR sebagai peringkat atasan? Hahahaha.

Calon Bebas Melayu tarik diri.

Calon ni tarik diri lepas Anwar jumpa dia.

1. Lu tgk cara Anwar bekerja. Memang laju dan kuat beb. Pantas baca risiko, peluang, etc.
2. Wa ingat ini Haji mesti ada power dikalangan orang2 PAS. So, peluang PKR akan merosot.

Mar 28, 2009

Gua deman rupanya..

Pagi semalam tekak gua sakit beb. Macam ada pasir dalam. Tapi sebagai Hero Remaja, wa cool jer. Hahaha. Remaja gua lagi ni. Baru 17 tahun.

Tadi malam tetiba badan gua panas. Berpeluh2. Nak pasang kipas sejuk plak. Pelik ma. Panas, berpeluh2 tapi sejuk. Wa releks dan cuba tido.

Tapi pusing punya pusing tak dapat tido. Skang dah menggigil la plak. Ah.. sudah.. wa cakap. Nak telan panadol takder la plak. Kepala rasa berat, jantung ada degup laju.

Gua demam rupanya....

Albanjari makan free di Bukit Gantang



Jumaat di Bukit Gantang, khususnya di zon perang pilihanraya, cuaca pagi cukup berseri. Tiba-tiba petang jadi redup dan kemudian hujan. Lepas asar dah kembali okay semula, cerah dan panas. Bendera parti yang tadi basah, dan boleh lentuk-lentik berkibaran. Semua orang jadi gembira kerana keadaan di sini semakin meriah.

Dalam perjalanan wak dan Perisik Rakyat memenuhi jemputan majlis anjuran DAP di tengah2 bandar Taiping malam tadi, wak terserempak dengan trak ni ditengah jalan, dan wak jamin trak ini kalis cuaca, no hal lah either hujan atau panas. Trak ikan yang diubahsuai menjadi trak perang..hahahaha..perang pilihanraya !

Wak tiba selepas maghrib, setelah selesai tanggungjawab dengan Tuhan wak terus ke tapak majlis. Kehadiran wak yang masih berkopiah putih bersama Perisik Rakyat disambut mesra oleh petugas pertama barisan hadapan ini seorang penyokong DAP lalu memberi salam kepada wak, wak jawablah...salam (w'alaikum sam..!) Makna hangpa cari laa..! Maaf wak jawab salam tu ganas sikit ! Jika ada yg lebih bagus, mohon ostad tolong bagi...cara jawab yg lebih baik !

Keadaan di dalam dewan makan utama yang menempatkan semua exco dan MB Perak yang kini dicalonkan sebagai calon lawan kepada Ismail Sapian.

Ketika menanti Nizar yang akan sampai selepas Isya' ke majlis ini wak sempat berbual dengan seorang ahli DAP yang hanya mahu dikenali sebagai Mr. Loh menyatakan bahawa peluang Nizar dalam pilihanraya ini cukup besar, ini kerana majoriti 95 peratus bangsa cina menyokong kepimpinan Nizar sebagai MB dan calon Parlimen.

Katanya penuh yakin bahawa calon BN akan kalah dengan majoriti besar. Dan dia akan pastikan setiap undi cina akan memenangkan calon PAS dengan majoriti 10 ribu undi. Gerakan boleh balik sekarang. MCA..dah jadi bahan gelak orang cina di kedai-kedai kopi, dan pasar ikan. MCA sudah jadi pertubuhan kain buruk.

Tengah tunggu makanan sampai. Wak tanya tema makan malam ini kepada salah seorang pelayan cun restoran ni..dia kata 'tak tau' selamba ajer. Hahahaa..maka wak tuliskan tema makan malam ini sebagai Majlis Makan Malam 'tak tau'. Hangpa jangan 'tak tau' BN nak bungkus sekali lagi. Hangpa jangan 'tak tau' yang datang ke majlis malam ni lebih dari 6 ribu orang. 'Tak tau' la..apa nak jadi dengan Umno-BN jika begini sokongan padu yang diberikan oleh mereka kepada calon PAS yang bertanding. Apa ?? BN 'tak tau' lagi kaa...MCA dan Gerakan dah jumpa singseh ?

Adik cumel ni tengah dok ushar ngorat wak. Tengah test market la tu sambil layan senyuman mengoda dia..hahaha..wak gurau ajer ! tengah boring tu..makanan tak sampai lagi !

Tengah layan 'starter' dari main menu yang sampai..amboi dik dok belasah 'yam chi' dengan penuh kesopanan dan kesusilaan. Macam sedap ajer...wak belum makan lagi ni !

Hidangan dah sampai. Main menu malam tadi yang rata-rata hanya tinggal talam saja, hahaha..10 orang dok hadap, talam standard kenduri kat surau mana nak cukup yer dak !

Malu la pulak bila berdepan dengan kamera cabuk wak...takpa..malu kat sini ok, tapi jangan pulak malu nak tolak calon Umno-BN, pangkah mesti calon PAS..ingat tu aaaa..Ah Kheik Peng !

Tengah layan perut ! belasah ajer ler..wak tengok saja..lagipun wak hadir atas kapasiti Media dari bloggersNetwork, bukan datang nak makan...majlis korang..korang layan..!

Keadaan luar restoran, di pintu utama, terdapat 6 skrin besar untuk kemudahan orang ramai yang tidak dapat bersama dalam majlis tersebut. Uncle Kim cakap dekat wak, banner PAS kat belakang tu Mr. Loh sponsor 10 keping hanya untuk majlis malam tu.

Majlis dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku, kemudian lagu negeri Perak, seterusnya lagu rasmi DAP versi bahasa melayu. Wak dengar lagu DAP lagi sedap dari lagu Umno...pasal apa yer ? Mungkin telinga wak yang gemar muzik cina itu pasal kot ? Tapi betul beb ! sedappp..! Wak nak dengar lagu DAP ni kalau dapat dinyanyikan oleh Jac Victor..mesti lagi terangkat !

Salah seorang petugas DAP yang sedang kontrol ayu, sasaran candid lensa TP, tulun...tulun..pencuri sedang curi gambar maa..klik ! hahahaa..!!

Nizar dan pimpinan Negeri yang disambut dengan cukup meriah. Keadaan jadi gegak gempita dengan jeritan semangat, dan tepukan gemuruh segemuruhnya dari yang hadir, wak dapat melihat keterujaan orang-orang cina ini kepada calon PAS Bukit Gantang. Standing ovation ! Inilah pemimpin rakyat yang terus tersemat dihati semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama.

Wajah lembut disebalik kejayaan Nizar di hati rakyat Perak, isteri tersayang !

Wak meninggalkan majlis tersebut pada jam 9.30 malam. Setelah hampir 100 minit berada bersama TP membuat liputan anjuran DAP Bukit Gantang sebagai meraikan calon PAS yang bertanding.

Rumusan ringkas majlis :
1. Undi kaum cina di Bukit Gantang 95% menyokong calon PAS. Gerakan dan MCA boleh tutup pondok panas mulai esok.

2. Undi kaum India yang berjumlah 5 ribu orang di sini, paling dahsyat pun MIC dengan panglimanya si Samy Vellu turut turun kempen, tidak akan melebihi 1,000 undi saja. Samy Vellu boleh balik sekarang.

3. Undi kaum cina , dan ikrar mereka untuk merealisasikan majoriti kemenangan Nizar sebagai calon PAS yang mewakili PR akan menjadi kenyataan, dengan berusaha untuk memberi majoriti lebih 10 ribu. Itu janji kaum cina malam tadi.

4. Sokongan padu orang-orang cina kepada calon PAS di Bukit Gantang dapat diterjemahkan, melalui seruan DAP mengajak yang hadir untuk turut turun esok di hari penamaan calon, dan esok media boleh lihat kehadiran sokongan orang-orang cina melebihi 10 ribu yang akan hadir !

5. Undi mesti bagi PAS.

Cukuplah wak bagi 5 rumusan ringkas, yang lain biar TP pulak tulis...nanti dia habis modal pulak, kawan2 kena ingat jugak. Majlis tersebut merupakan majlis penutup tugas wak malam ini, setelah 2 majlis dibatalkan di saat akhir, di Kuala Sepetang dan di Pekan Trong. Majlis yang dijadualkan dihadiri oleh DSAI, alih2 FRU dan trak Polis yang datang dulu. Siap bawak trak air lagi. Maklumat muktahir wak terima malam tadi ialah DSAI telah diHARAMkan berceramah di PRK Bukit Gantang mulai kelmarin sehingga 8hb. April depan. Sapa punya arahan tu ! Hamid Albar kena jawab betui kaa ?

Mar 27, 2009

Pemuda: Haramkan 'Pakatan Rakyat'


Jimadie Shah Othman | Mar 27, 09 4:28pm

kemaskini 7.18pm Seorang perwakilan di perhimpunan agung Umno menggesa kerajaan mengharamkan penggunaan nama "Pakatan Rakyat" kerana mendakwa ia satu pertubuhan haram.

"Bilakah Pakatan Rakyat diluluskan? Bilakah Pakatan Rakyat menjadi pakatan siasah yang sah dari segi undang-undang?" kata wakil Pemuda Umno, Nur Saidi Nayan.

Tambahnya, gabungan tiga pembangkang itu tidak pernah ditubuhkan secara rasmi.

"Kalau tidak ada (secara rasmi), kenapa semua pihak - parti parti politik, media massa, dan TV, sama ada milik kerajaan atau swasta - memberi promosi percuma kepada pertubuhan haram itu?

"Saya cadangkan, kita hari ini haramkan semua pihak menggunakan perkataan Pakatan Rakyat kerana ia sebuah pertubuhan haram.

"Ini tidak boleh dibenarkan sama sekali," tegas Nur Saidi.

Kecoh hal Harakah.

Mesyuarat pengedar Harakah panas

Apa yang susah2. Dah KDN langgar perlembagaan, lu langgar la KDN. Takut kena haramkan terus ke? Atau ada orang Harakah takut hubungan dengan Syed Hamid terjejas?

Kalau takut kena haramkan nama Harakah tu, guna la :

Harakah 2

Harkah

Harakat

Font sebijik macam Harakah juga.

Boikot akhbar?

Boikot akhbar pro-Umno 3 bulan - Nik Aziz

Kalau pemimpin PAS kena sebut boikot akhbar la. Dia takleh sebut sesuatu yang menakutkan pelabur dan berbau anti ekonomi.

Tapi, sebenarnya, akhbar tidak untung melalui penjualan naskah. Sebaliknya iklan. Memang benar, jika jualan menurun, maka, pengiklanan turut menurun (hahaha. dah macam Hasbulahpit la plak gua).

Tapi, kalau pembangkang, blog2 berani dan war2kan dengan hebat, yakni boikot produk yang diiklankan oleh akhbar perdana, wa percaya, bukan sahaja akhbar yang lingkup, laman web utusan pun akan tutup. Sebab peniaga takut nak iklan, ma.

Kalau UMNO pun seru boikot produk yang iklan di media BR bagaimana?

Dah tentu peniaga akan pilih media BR juga. Sebab hanya penyokong BR sahaja yang serius dan istiqomah bab2 ni. UMNO dalam hal2 camni tak laku ma.

Shahril lebih bagus dalam PAS atau UMNO?

Oleh : AdukaTaruna

Secara taktikalnya wa lebih suka beberapa individu yang bakal disebut ini, kekal di dalam UMNO. Ini adalah kerana misi Islamic State. Kalau PRU13 BN jatuh, UMNO terlungkup, gua nak minta hak Kelantan kuatkuasakan hudud, 2-3 tahun selepas tertubuhnya kerajaan BR (tunggu keadaan reda dan stabil). Kelantan sahaja dulu. Wa nak tgk. Kalau banyak songeh.....?

Dalam tempoh itu, UMNO mesti berguling dan bergolak. Elite2 UMNO yang celaka kompom sudah mendpatkan suaka politik di luar negara atau dipenjarakan. Jadi, di sinilah individu2 ini penting bagi pembersihan UMNO.

1. Shahril Samad
2. Ku Li
3. Mustapha Mohammed
4. Zaid Ibrahim
5. Muhyiddin
6.
7.

UMNO tidak hilang kerusi sepenuhnya. So, tawar menawar PAS-BR, PAS-UMNO tinggi ma. Kalau BR kasi Kelantan kuatkuasa hudud, ok, kita stay. Then masa akan datang, PRU akan datang, minta kat Terengganu pulak. Terengganu dulu. (kalau PAS tawan Ganu la)

Perlis.
Kedah.
Johor.
etc

Ulasan ringan.

Muhyiddin ketuai kempen pilihan raya kecil BN

Hahaha. Apsal plak ni? Najib tak mahu rekod tercalar secara double hattrick ko? Cerdik si Najib ni yer.


Keputusan saya letak jawatan Kabinet muktamad - Shahrir

Mentaliti first class.


Perokok lebih hina daripada lembu - Nik Aziz

Panas beb, panas. Muahahaha. Orang biasa hisap wa boleh terima. Ni yang cakap agama berapi2 ni mmg wa meluat. Cakap berapi2, walau hisap rokok, tetapi intelek caya, wa respek jugak la sket2. Tapi jenis ostad2 yang low standard ni, isap plak rokok, mmg wa pandang rendah la. Muahahaha.


Tentang siapa sahaja kata UMNO gila, Pemuda celaka

UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila. Lalalala. Hahaha. Terasa wa kembali zaman budak2 dulu. Seronot beb.

UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.


Beri peluang Khairy bukti kebolehan

Lu tgk abanghensem. Betapa powernya gen N9. Muahahaha. Semua gen Kelantan tunduk kat gen N9 beb. Wakakakaka. Idop kulit itam!!


Putrajaya bergelap sejam malam esok

Gua rasa pun dah macam gelap masa depan dah ni. Hahaha.


Gempa bumi 3.0 skala Richter di Jerantut

Makin sahih plak gempa bumi kat Malaysia ni (Pahang). Bukit Tinggi la, Genting la. Ke Malaysia dah tergelincir masuk dalam lingkaran gempa bumi?

Dulu mak gua cakap, gua kalau tido, gempa bumi pun tak bangun. Hahaha.

Bayangkan Hero Remaja PAS di Bukit Gantang.

Rujukan : Hero Remaja PAS.

salam...AT...buat apa pening2 kepala cari seorang hero remaja...kita banyak hero2 yang sentiasa bertungkus lumus demi perjuangan Islam...sebagai seorang ibu, saya selalu tersentuh melihat pengorbanan anak muda keseluruhannya...dan satu lagi
Proses pencarian Hero Remaja PAS boleh mencetuskan fenomena atau melonjakkan perhatian remaja wanita kepada PAS.

Hero memang la ramai, tetapi perlu dibina seseorang sebagai ikon / selebriti. Remaja-remaja wanita akan mengikurti pencarian itu, menilai kebijaksanaan, mendapat pendedahan terhadap apa yang PAS cari, apa perbezaan dengan pencarian realiti yang lain, etc.

Hero sahaja, manakala heroin tidak perlu. Kerana kita tidak mahu wanita dikatakan sebagai alat, dan remaja lelaki tidak bermasalah dengan ini. Walau jahat mereka lebih cenderung kepada anti-kerajaan.

kau nak akhil hai ke kau nak mawi
hancus2
cuba nak mengislamikkan AF?
tak rasional la bro
Apsal la lu hanya nampak AF...

: )

Untuk menarik remaja kepada PAS bukan melalui mencari ikon remaja, itu idea mengikut nafsu.

Remaja hendaklah ditarbiyyah, di didik mengikut landasan Islam barulah remaja2 ini faham matlamat kehidupan sekali gus akan menyokong PAS.


Jadi ini hujah kedua selepas hujah pertama mengenai kader tadi dibatalkan.

Pencarian ikon indah dikatakan nafsu?

1. Hensem
2. Cerdik
3. Berakhlak
4. Tahfiz
5. Berbakat
6.
7.

Nafsu di mana? Kita hanya ulang-guna peristiwa nabi. Sehensem Yusof, sebijak Khidir, setabah Ayyub, semula Muhammad bagi asbab dakwah.

Di mana datangnya persepsi nafsu dalam hujah kedua ini? Kotak AF?

: )

Updated Bukit Gantang. - UmmiAnni.

hari ini dah 27 Mac 2009..banyak cerita yang tak tulis lagi...sepanjang 4 hari di Bukit Gantang hari tu..tak banyak yang dapat nak tulis...start Rabu lepas ummi sampai ke Trong..terus lapor diri untuk bertugas...tapi tygas ummi ada 2..satu sebagai petugas parti dan satu lagi sebagai bloggers..sebagai petugas parti ummi bertugas di Trong..kalau blogger merata tempat ikut arahan..

Khamis ummi bergerak ke Pengkalan Hulu bersama BlogNet untuk mewawancara Pak Teh...misi adalah untuk mengetahui perkembangan permohonan tanah yang Pak Teh buat untuk sekolah pondoknya...kisah Pak Teh ni DS Nizar selalu sebut bila dia berceramah..maka hari khamis lepas ummi dan team BlogNet dapat berdepan sendiri dengan tuan punya cerita dan lihat sendiri persekitaran pondok Pak Teh...video rakamannya akan diterbitkan tak lama lagi...nak cerita apa yang Pak Teh cakap dana pesanan2 dia terhadap pemimpin dan rakyat..banyak sangat lebih baik tunggu video dia boleh dengar sendiri apa luahan hati dia...



Tanah luas terbentang dekat belakang sekolah tu lah yang sekarang dah jadi hak milik Pak Teh sampai bila-bila dengan bantuan Kerajaan Pakatan Rakyat... nak harap KERAjaan HadHari? sampai bila tak tau la dapat...


kebun yang diusahakan oleh pelajar pondok Pak Teh dan Pak Teh sendiri

dari Pengkalan Hulu kami bergerak ke Grik..kampung Rui untuk berjumpa dengan penduduk kampung baru yang telah menerima geran tanah hak milik kekal...bila lihat wajah2 mereka nampak kegembiraan mereka kerana selam ini kata mereka hidup sentiasa dalam kebimbangan..apa tak nya kata salah seorang penerima geran kekal tu..dulu sebelum dapat geran ni bila2 masa saja mereka boleh dihalau..itupun dah terdapat 3 perkampungan yang telah diambil dari penduduk alasan untuk pembangunan...

dulu tempoh pajakan tanah adalah 30thn..maka setiap 30thn mereka kena membuat permohonan baru....ada yang dah tinggal disana sejak mereka lahir sehinggalah dah beranak bercucu..tapi masih lagi hidup menumpang bak kata mereka.."mau mohon tanah sama kerajaan(BN) macam tunggu loteri...kalau ada nasib dapat..kalau takda kena mohon lagi...itu pun kita punya borang depa simpan dalam peti ais..takmau kasi rosak..lambat mau bikin..ini Nijar dia kasi hak kekal..hati pun banyak senang..tapi sekarang itu BN sudah kacau ..tak tau apa macam lagi banyak orang belum dapat.." masa tu sudah 11 orang yang dapat geran hak kekal..tapi masih ramai lagi permohonan mereka yang dalam proses..

Balik dari Grik ummi terus balik ke Trong...petugas muslimat masih lagi bertugas..mereka menghadiri majlis bacaan Yassin dan menziarah penduduk setempat...besan tuan rumah yang menjadi tempat penginapan ummi ada buat kenduri kesyukuran..maka sampai ke petang baru kawan2 ummi balik dari bertugas...malam pulak ada ceramah di Sg.Tinggi..penceramah Mat Sabu..dan dia satu tempat lagi di Bukit Chempedak...yang asalnya patut dibuat di Simpang tapi disebabkan gangguan polis maka terpaksa pindah ke Bukit Chempedak..penceramahnya DS Nizar dan DS Anwar Ibrahim...

Hari Jumaat..inilah hari yang kami terjumpa dengan risalah biadap menghina sultan dan mufti..korang boleh baca disini

Sabtu 21hb Mac 200muslimat mengadakan majlis sambutan hari wanita...sukaneka PASTI di 3 lokasi yang berasingan...Trong..Kuala Sepetang dan Changkat Jering...ummi sempat ke 2 lokasi saje..Kuala Sepetang ummi hantar Sya dan Zura sebagai wakil Sri Kandi PKR..ummi duk dalam kereta aje masa tu ..perut meragam sikit...kemudian kami bergerak ke Trong untuk meraikan program tersebut...







acara yang diadakan seperti pameran..membuat kek dan melelong kek...cabutan nombor bertuah..sukaneka anak2 PASTI..


kami dijemput juga untuk memenuhi undangan walimatul urus seorang penduduk tempatan...selamat pengantin baru buat kedua mempelai...



sebelah petang ada majlis Hi-tea di Simpang...kami gerak dari Trong menuju ke Changkat Jering..turun aje dari flyover dari jauh nampak satu kumpulan manusia yg berbaju kuning...kami kata takkan ada perhimpunan BERSIH pulak kat sini..barisan moto2 dah siap sedia diletakkan di jalan..mungkin ada perarakkan bermotor kot...anjuran BN...





[DSC05330.JPG]

majlis Hi-tea dan pelancaran jentera wanita PR dengan slogan 'Kita Bersaudara' 'We Are Brothers'...dikesempatan itu juga sambutan Hari Wanita dibuat dimana semua tetamu diberikan setangkai bunga setiap seorang..tetamu yg hadir dari berbilang kaum...diserikan pula dengan persembhan budaya 3 kaum..melayu ..india dan cina....

[DSC05426.JPG][singa.jpg]

selepas selesai majlis tu ummi terus ke rumah blogger yg baru..pasai ummi tak berapa boleh nak lepak kat tempat lama tu...sesuatu yang tak menyenagkan kat rumah blogger yg di Taiping tu...kemudian ummi balik ke Trong untuk siap2 balik ke Bagan Datoh...

InsyaAllah..ummi akan turun lagi Sabtu ni untuk penamaan calon pada hari Ahad nanti....

sekarang team ke-2 dari muslimat Bagan Datoh sedang bertugas di Trong...semalam laporan yang ummi terima mereka masuk ke Kg Baru..dari 9.00 hingga 11.30 pagi..rumusan yg dapat dibuat..rata2 pengundi yang berumur 40 thn ke bawah terang2 menyokong kita..40 thn keatas..masih dalam samar2..insyaAllah tak lama lagi terang la tu..pasal bulan akan bagi nampakkan cahayanya...

petang semalam mereka di program ke majlis minum petang bersama masyarakat cina bersama DS Nizar di Trong...

hari ini...petugas akan bergerak ke Kg Salak Baru..apa cerita tunggu depa balik...

wallahualam..