Skip to main content

Bukan Tulang Besi yang tuduh AdukaTaruna



1. Bukan Nik Aziz yang tulis blog Nik Aziz - Ulama UG

2. Bukan Tulang Besi yang tuduh AdukaTaruna - Ulama Husam

Fakap. Ni apa ke benda? Benda ni akan jadi sejarah nanti. Generasi akan datang akan menilai dengan bebas. Salah tetap salah. Benar tetap benar.

Skang ni, siapa nak sumpah ni? Gua ke lu Tulang Besi. Kalau lu nak belit2, tak per la. Gua cadangkan lu sumpah macam gua kekecik dulu. Sumpah tepuk bumi 3 kali jer. Ngeee....

Apa la bro... macam budak2... kalah hujah sikit, tuduh kena beli. Kalah hujah sikit tuduh kafir. Kalah hujah sikit paksa wala'.

Apa cerita dengan kickdefella lu tu skang? Sampai mengaku Kolonel Mat tu adalah bapak dia. Tak nak komen ke. Kan ke dia di pihak yang benar. Penentang korupsi yang agong dan tulen.

Comments

  1. Bro.

    Macamana dengan cabaran bersumpah si aduka taruna tak ori tu:

    Aduka Taruna says
    Sunday, November 29, 2009 6:59:00 PM MYT
    Ko jangan cuba nak belit Aduka Taruna. Ko kena akui pertemuan tersebut memang ada. Ko cuba nak main benda-benda teknikal kat sini untuk mengelirukan orang lain.
    Ko tak perlu buat teks sumpah, aku yang akan buat teks sumpah untuk ko. Sebab aku tahu, kalau ko buat teks sumpah, ko sumpah perkara yang umum dan tidak kena mengena dengan ko. Aku cabar ko bersumpah dengan teks di bawah ini.
    “Wallahi, wabillahi, watallahi, Bahawasanya saya, (Nama penuh dengan bin, nama samaran tak main), bersumpah bahawa tidak pernah sama sekali berada di dalam satu pertemuan di Kota Bharu bagi membincangkan perihal kepimpinan YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat”. Jika saya berbohong, maka TERCERAILAH ISTERI SAYA TALAK TIGA DENGAN SERTA MERTA, dan terlaknatlah saya dunia dan akhirat”.
    Macam tu bunyinya. Jangan nak cuba merewang ke benda lain.
    .

    ReplyDelete
  2. bro tb,

    artikel lu psl aduka n manjung mari tarikh nov 26.Mamat poyo tuh cabar Nov 29.Camna lu ckp bukan lu tuduh. Tayah la pusing2.Makin geli plak wa tgk lu ni.

    sumpah tu kelakar sgt.AT kawen pon belom nak cerai sapa la pulak.Lu ni hilang akal ke?

    Btw banner gua kat blog lu tuh gua haramkan pakai.Kalau lu tak malu terus la pakai.

    ReplyDelete
  3. Oit xenan. Mana bleh camtuh. Kita musuh atas tajuk jer..

    Atas tajuk Kickdefela sampai meleret tuduh dan sumpah, kita tentang TB.

    Atas tajuk selain dari tu, setakat ini, kita sokong TB. Malah dia mendahului.

    Pro maa... dun wori.. benda ni smol meter jer.. sajer jer gua layan...

    Lagi satu yang gua belajar dari MSK, gua nak ajar lu jugak. Blog Sabul. wakakakaka. Tionaseng orang tua tuh. Mati2 gua ingat blog politik.

    ReplyDelete
  4. wahaha..

    Blog sabul ini bahaya bro.Die cam awek gak..leh tgk sekali jek.Jgn tgk banyak kali.

    btw,
    Wa benci tarap hanjing kat mamat taksub cam ni.

    Pasal batang tubuh tertuduh yg mintak wa tarik..wa tarik la balik

    ReplyDelete
  5. Kau tak jawab kesemua persoalan aku. Sebaliknya ko cuba alih tajuk lain. Dan ko drag orang lain di dalam isu ini. Aku dah bagitahu, tulang besi tidak ada kena mengena, sebab aku yang tahu banyak tentang kegiatan ko dan geng UG yang ko berpakat di Kota Bharu.

    Aku suruh ko sumpah sebab aku tahu ko memang tak berani bersumpah. Sebab ko sekarang dah jadi pengikut UG-Nik Abduh. Dan bersama-sama dengan perancangan menggulingkan Nik Aziz. Aku nak ulang balik tulisan aku.

    Ko jangan cuba nak belit Aduka Taruna. Ko kena akui pertemuan tersebut memang ada. Ko cuba nak main benda-benda teknikal kat sini untuk mengelirukan orang lain.

    Ko tak perlu buat teks sumpah, aku yang akan buat teks sumpah untuk ko. Sebab aku tahu, kalau ko buat teks sumpah, ko sumpah perkara yang umum dan tidak kena mengena dengan ko. Aku cabar ko bersumpah dengan teks di bawah ini.

    “Wallahi, wabillahi, watallahi, Bahawasanya saya, (Nama penuh dengan bin, nama samaran tak main), bersumpah bahawa tidak pernah sama sekali berada di dalam satu pertemuan di Kota Bharu bagi membincangkan perihal kepimpinan YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat”. Jika saya berbohong, maka TERCERAILAH ISTERI SAYA TALAK TIGA DENGAN SERTA MERTA, dan terlaknatlah saya dunia dan akhirat”.

    Macam tu bunyinya. Jangan nak cuba merewang ke benda lain.
    Di dalam pertemuan itu, anak beranak Nik Aziz, berpakat untuk menjatuhkan ayahnya sendiri. Sebab mereka tahu, ketulusan Nik Aziz akan menyukarkan mereka untuk berkuasa di Kelantan. Dan mereka akan mula membuat pelbagai cerita yang pelik-pelik kepada TGNA agar TGNA akan menyingkirkan orang di sekelilingnya yang kuat menyokong kepimpinan TGNA. Aku malas nak berbelit la. Orang itu adalah Husam Musa and the geng.
    Sebab itu selepas pertemuan tersebut:-

    1. Pemecatan Kickdefella, adalah berkaitan dengan perancangan ini. Kerana mereka tahu, kickdefella ini orang Husam. Dan sebarang tohmahan pada kickdefella akan terkena kepada Husam. Dan Apabila Husam terkena, maka orang yang mempertahankan kepimpinan TGNA selama ini, banteng TGNA selama ini akan runtuh. Sebab itu dalam keadaan semua pihak meminta Nik Aziz meletakkan jawatan, Husam usa mempertahankan TGNA, bahkan meminta TGNA bertanding kerusi parlimen agar boleh pergi kepada PM Malaysia.

    2. Konspirator ini tahu bahawa Kickdefella seorang yang degil, tidak stabil dan berkepala angina. Dan kickdefella mengetahui banyak skandal dalam PMBK. Oleh itu, pemecatan kickdefella akan menyebabkan kickdeflla menjadi tidak waras kerana periuk nasinya tiada. Dan akhirnya akan mendedahkan salah laku PMBK. Apabila kickdefella mendedahkan salah laku PMBK, maka ia akan digunakan sebagai alasan kononnya TGNA tidak mampu memimpin. Ia juga sebagai alasan bagi menyatakan Husam Musalah yang merancang menjatuhkan TGNA.

    3. Dalam masa yang sama, serangan sebanr adalah daripada Nik Abduh. Nik Abduh menyerang dengan keras ayahnya sendiri di dalam blog beliau dan mempertahankan kepimpinan korup Ariffahmi. Imej Ariffahmi tidak boleh diselamatkan lagi. Apabila keluarga Nik Aziz mempertahankan Ariffahmi, maka persepsi Kronism Nik Aziz akan terdedah kepada masyrakat. Walaupun TGNA tidak tahu menahu perkara ini. Ini merupakan sabotaj kepada ayahnya sendiri.

    4. Nik Abduh meminta ayahnya meletakkan jawatan di dalam blognya sendiri. Nik Abduh memang terkenal di dalam mesyuarat Pemuda Pusat sebagai seorang anak yang suka mengutuk ayahnya sendiri dengan mengatakan ayahnya tidak tahu apa-apa. Tidak mustahil seorang anak, dendam kepada ayahnya sendiri. Sejarah membuktikan!

    5. Nik Amar meminta TGNA menyatakan pengganti beliau segera. Ini semua tekanan kepada TGNA agar meletakkan jawatan.

    6. Aduka Taruna menyerang bertubi-tubi Husam Musa di dalam blog beliau

    7. Pinkturtle yang selama ini pro Pakatan Rakyat, menyiarkan artikel Nik Abduh yang terkenal sebagai pro UG di dalam blog beliau. Sedangkan artikel Nik ABduh tersebut, dengan jelas MEMINTA TGNA MELETAKKAN JAWATAN.

    ReplyDelete
  6. Sambungan....

    8. Dan selepas ini, kita akan dapati, Aduka Taruna juga akan menyokong usul meminta TGNA meletakkan jawatan dengan pelbagai alasan yang pelik-pelik yang beliau akan buat. Cuba kita tengok.

    9. Dan pelbagai lagi, benda yang pelik-pelik berlaku di Kelantan/Malaysia selepas ini.

    Bagi membersihkan tangan mereka, satu nama “”Kolonel Mat” diwujudkan dan dibisikkan kepada TGNA agar tumpuan masyarakat kepada agenda menjatuhkan TGNA seolah-olah bermula daripada Kolonel Mat. Dengan kata lain, mereka cuba menggambarkan Husam Musa yang berusaha menjatuhkan Nik Aziz.

    Pembaca-pembaca sekalian, tidak nampak ke ini satu grand design. Kan tersusun sangat skripnya sebagaimana yang saya tulis tu.

    Pembaca-pembaca yang tidak cermat percaya kononnya agenda Husam Musa ini. Sedangkan, beliau hanya jadi kambing hitam sahaja. Yang pelik, kenapa Kickdefella yang dituduh hendak menjatuhkan TGNA, SEDANGKAN ORANG YANG TERBUKA YANG MENDESAK TGNA MELETAKKAN JAWATAN ADALAH NIK ABDUH DAN NIK AMAR. Itulah permainan licik mereka bagi mendesak TGNA meletakkan jawatan dan menjadikan orang lain sebagai kambing hitam.

    Yang menarik, Takiyudin Hasan, Nik Abduh dan Nik Amar memang perancang utama Pro-UG. Ini semua adalah perancangan sulit geng PAS Terengganu untuk membalas dendam terhadap TGNA kerana TGNA telah memalukan mereka dengan isu EGM tidak lama dahulu. Tetapi sangat cantik perancangan mereka bukan? Mereka menggunakan peluru musuh mereka untuk membunuh musuh mereka pula. Tidak mustahil, konspirator UMNO bersama mereka untuk menjalankan grand design yang sangat teliti ini. Target mereka, NIK AZIZ JATUH. Jalan mereka, HUSAM MESTI JATUH DAHULU JIKA MAHU NIK AZIZ JATUH.

    Kotor dan pelik kan? Yang lagi pelik adalah apabila Aduka Taruna terlibat di dalam konspirasi kotor ini.

    Lagi satu, aku nak bagitahu ko, Aduka Taruna, AKU BUKANNYA TULANG BESI DAN TULANG BESI BUKANNYA AKU. Jadi tak perlu minta Tulang Besi bersumpah, Dia tak tahu apa-apa. AKu yang tahu isi pertemuan kotor kamu di Kota Bharu. Tulang Besi Cuma mengikut aje.

    ReplyDelete
  7. Husam: Saya tak pernah ugut Nik Aziz mahu letak jawatan

    Diposting oleh BRIGED MP SEGAMBUT at 22:55 . 2009/11/29
    Labels: SATIRA POLITIK



    PETALING JAYA, Nov 29 — Timbalan Pesuruhjaya II PAS Kelantan, Datuk Husam Musa (gambar) menegaskan beliau tidak pernah sama sekali mengugut untuk meletakkan jawatan di sebalik isu kontroversi yang menyelubungi negeri itu dan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    Malah Exco Kerajaan Negeri itu menambah, beliau juga tidak pernah meminta Nik Aziz agar memecat seseorang termasuk menantunya Abdul Ariffahmi Abdul Rahman yang awal minggu ini telah diminta agar melepaskan jawatan Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

    Awal minggu ini beberapa akhbar arus perdana menyiarkan laporan Husam telah memberi kata dua kepada Nik Aziz sama ada memecat Ariffahmi atau beliau akan meletakkan semua jawatan dalam parti dan kerajaan negeri.

    Beliau didakwa memberikan surat letak jawatan kepada Nik Aziz pada satu pertemuan pada 19 November lalu.

    Husam telah pun menafikan berbuat demikian dalam blognya minggu lalu.

    Dalam ulasannya hari ini, tegas Husam beliau juga tidak pernah bersandiwara apabila mengadakan pertemuan dengan Nik Aziz minggu lalu.

    "Kalau boleh, Allah angkat saja kesakitan kita pada orang itu. Kalau sandiwara, masakan saya menghantar surat tuntutan saman kepada sebuah akhbar hanya berselang dua hari, terhadap sebuah akhbar mingguan masih dalam proses.

    "Ringkasnya, tidak wujud sama sekali saya mengugut untuk meletak jawatan atau Tok Guru memecat orang itu dan ini. Tungguhlah perbicaraan kes ini nanti kalau masih ada yang ragu-ragu," kata Husam dalam rencana tulisannya dikeluarkan oleh Berita Minggu hari ini.

    Kata Husam, selepas mengadakan pemeriksaan di Hospital Pakar Perdana pada 19 November lalu beliau telah mengadakan pertemuan dengan Nik Aziz untuk memaklumkan berhubung rawatan tersebut.

    "Entah bagaimana ia sudah ditukar sebagai usaha saya mengugut Tok Guru dan sakit saya itu hanya satu sandiwara semata-mata.

    "Yang lain pula membuat cerita cuti sakit adalah permulaan saya akan hilang jawatan," katanya lagi.

    Husam, bekas Setiausaha Akhbar Nik Aziz menambah, walau apa juga akan berlaku, "insya-Allah saya akan terus setia dengan Tok Guru."

    "Persetiaan kami dalam gerakan Islam adalah persetiaan dunia sampai akhirat.

    "Keselamatan di padang Mahsyar nanti adalah hitungannya. Oleh kerana itu, nasihat yang benar adalah ramuan hubungan kami," kata beliau sambil menambah, dengan nasihat-menasihati, percaya-mempercayai yang belum luntur "saya yakin Tok Guru dan saya tiada masalah untuk saya mengambil langkah memberikan kata dua seperti yang didakwa."

    Lagi pun, elokkah insan seusia saya memberi kata dua kepada pemimpin seusia Nik Aziz, soal Husam dalam rencana penuh itu.

    Ujarnya, Nik Aziz juga tidak akan mengorbankan rekod pencapaiannya yang sudah memuncak.

    "Apa lagi untuk mencemarkan reputasi tingginya sebagai orang yang tegas dan berprinsip," kata Husam yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Kelantan.

    Husam yang juga Pengerusi Jawatankuasa Petroleum Kelantan menulis bahawa fokus beliau sekarang ialah menyelesaikan soal wang royalti minyak yang menjadi pertikaian antara kerajaan negeri dan persekutuan.

    "Inilah yang saya fikirkan hampir saban hari. Bolehkah misi ini saya jayakan dengan meletak jawatan?

    "Apa sebab saya nak letak? Kalau orang mereka cerita dan ia cuba dihumbankan pada saya, adakah saya perlu hilang fokus kalau memang saya tak terbabit?

    "Saya dikatakan menemui Tok Guru pada Selasa sedangkan hari itu saya berada di Parlimen mengikuti perbahasan mengenai royalti oleh Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dan dijawab oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz," katanya

    ReplyDelete
  8. yg lu semangat sgt cerita pasal husam tak bersalah ni ape hal?Panjang beno comment lu

    tdr kaitan sgt pon ngn at gi klntn ke idak.maner artikel yg attack husam sgt tuh?Artikel kutuk hadi tayah la mintak bukti.wahahah

    Lu saje nak up artikel lu kat sini ek?Lu email la AT kate nak 1 posting.Ape susah sgt bro..lagi mau blckmail ka?

    ReplyDelete
  9. AT bodoh, TB bodoh, xenan bodoh

    semua bodoh

    sibuk2 sangat ngan jawatan nik aziz. dia sendiri pon bukannya gila jawatan sgt nak pegang sampai ke mati

    korang ni tak membantu nik aziz langusng nak dapatkan balik royalti yang lanun najib amik tu

    gaduh lagi, gaduh!

    ReplyDelete
  10. AT bodoh, TB bodoh, xenan bodoh

    semua bodoh

    sibuk2 sangat ngan jawatan nik aziz. dia sendiri pon bukannya gila jawatan sgt nak pegang sampai ke mati

    korang ni tak membantu nik aziz langusng nak dapatkan balik royalti yang lanun najib amik tu

    gaduh lagi, gaduh!

    ReplyDelete
  11. wei jgn sebut blog S***L, nanti ada lak yang g google. jgn jadi ejen penerus kejahatan. pakai sendiri takpe he he.

    wei Siti Aduka Taruna, apa barang suruh AT sumpah, sumpah sama la.

    kalau gua cakap lu ni pondan pasal ada misai tapi takda organ produktiviti lelaki, lelaki takkan lu nak sumpah nafikan, gua la yang kena sumpah he he

    ReplyDelete
  12. apsal isi tajuk ko ni makin sangap ar?
    tak abis2 TB TB TB..
    Husam Husam Husam..
    TGNA TGNA TGNA..

    tak berkembang langsut.. makin mengemut isinya...

    serupa personal blog war daaa...

    gaduh gaduh gaduh...

    lu salah wa btol lu tipu wa benar... sengal...

    ReplyDelete
  13. dah semakin jelas sekarang keCELAKAAN para blogger cibai. kan aku dah kata hahaha. gaduh gaduh gaduh kah kah.

    ReplyDelete
  14. Piiirah...........cakap nak langgar hadi tapi main sumpah....sumpah hatok hang.....sikit punya gaduh satu dunia tahu.......piirah haprak punya blogger-blogger

    ReplyDelete
  15. biaqpi depa gaduh, kerja depa selama ni pun memang begitu. elokler kahak dan nanah memancut dari kedua blogger yang sangat tinggi akhlaknya.... huhuhu

    ReplyDelete
  16. Ni adalah bahana pemaki2 org yg dikasihi Allah.xkira aduka,TB,husam dan TGNA sendiri pun.sape2 yg terlajak menjatuhkan maruah TGHH,memang akan menuju kehancuran.TERMASUK KO ADUKA!

    ReplyDelete
  17. Menyumpah tu x pe, jike benor.
    Tapi gua sokong Nik Abduh, TGNA perlu letak jawatan demi maruah.
    Bagi ler kat orang yang masih waras, bukan nyanyuk cm TGNA.
    adios....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.