Skip to main content

EGM : Pilih Tuan Ibrahim Tuan Man as Presiden PAS..


Oleh : AdukaTaruna

Bebudak EGM.. lu dengar ni bebaik cadangan gua. Ni kira jalan tengah la ni. Paling kurang kesan sampingan degil. EGM perlu gugurkan Hadi dan Nasha dari kerusi memasing, dan lantik Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai pemangku. Kalau ok, nanti terus serapkan hingga ke pemilihan depan.

1. Isu ulama - profesional settle kejap.
2. Isu anti Ganu reda sket.
3. Isu anti Erdogan selesai.
4. Isu pemimpin gagal kawal emo insyaallah tiada.
5. Isu pemimpin bangang nak mampus dapat dikurangkan.
6. Rombakan yang segar oleh Tuan Ibrahim Tuan Man diharapkan.

Gua akan metting dengan memember gua dalam masa terdekat. Jika majority setuju, gua akan kempen Tuan Ibrahim Tuan Man sedaya upaya. Dapat tak dapat belakang kira.

Comments

  1. egm dan pengguguran tuan presiden and geng saye stuju sangat..

    ReplyDelete
  2. setuju 100% dengan cadangan Tuan Guru... tapi saya minta kalau nak kira undi...

    ....BIAR DEPAN SEMUA ORANG....

    Jangan bagi peti undi hilang dari pandangan mata kita....

    Insya Allah penyokong UG akan disingkirkan dari tampuk pemerintahan PAS...

    ReplyDelete
  3. wa setuju!

    TUAN IBRAHIM

    MAT SABU

    HUSAM

    NIZAR

    KHALID SAMAD

    SALAHUDDIN AYOB


    mamat-mamat ni pastikan ada dalam list kasi naik. otak segar walau penakot. tak lembab, buat kerja tak buat rumah cam nasa.

    ReplyDelete
  4. Aduka Taruna,
    Gua setuju dengan cadangan lu.2 Naib Presiden yang tinggal tu,bolih pilih salah seorang jadi Tim.Presiden.

    Kalau ada pengundian,wajib pilih Pengerusinya dari orang yang jujur,ikhlas,tidak berpihak,telus dan ada kredibiliti.Apa yang berlaku diMuktamar Shah Alam jangan berulang lagi.Mesti benarkan calun atau wakil calun melihat pengiraan undi,Bukan buat dalam bilik gelap disaksikan olih hantu.

    ReplyDelete
  5. Aduka Taruna,
    Gua setuju dengan cadangan lu.2 Naib Presiden yang tinggal tu,bolih pilih salah seorang jadi Tim.Presiden.

    Kalau ada pengundian,wajib pilih Pengerusinya dari orang yang jujur,ikhlas,tidak berpihak,telus dan ada kredibiliti.Apa yang berlaku diMuktamar Shah Alam jangan berulang lagi.Mesti benarkan calun atau wakil calun melihat pengiraan undi,Bukan buat dalam bilik gelap disaksikan olih hantu.

    ReplyDelete
  6. maleh nak cakap bebanyak tapi teman setuju..

    ReplyDelete
  7. wa nak calon mat sabu.wakakaka.marheen bai.

    Tapi tuan ibrahim tuan man nampaknya pilihan terbaik.tapi wa harap dpt dikenal pasti fikrah die..sbb knape yek wa rase tak bape knal gak??

    ReplyDelete
  8. Setuju

    Presiden ustaz tuan ibrahim
    tim Pres ustaz azizan

    ReplyDelete
  9. bloggers kena unite kali ni. jangan sorang kempen mat sabu, sorang kempen husam pastu ade plak pro azizan nanti.

    so akan nampak tak tentu hala dan akhirnya hadi guna situasi tak menentu untuk stay pres atas alasan elakkan perpecahan lebih serius. last2 EGM buang air liur jek.

    Jangan up mana mana nama dulu, nanti memasing sibuk nak promote diri. Tekankan masalah dan dasar dulu.

    bagi wa yg penting hadi dgn nasa wajib disingkir. Lepas tu presiden baru akan rombak eksekutif. Tukar stopa dan idris ahmad dgn orang yg lebih layak lagi.

    ni cadangan jahat gua la kan - kita biarkan hasan ali PJ selangor sorang sorang. kita seksa dia dulu sblom die lepaskan jawatan tu sukarela kerana tak tahan diasak. haha..best tak cadangan wa? ala ala KJ tersepit dalam umno sekarang. team ganu ni mesti x boleh re-group punye lepas kena singkir ramai ramai. yang penakut cam nasha pasti akan sembunyikan diri ala ala Pak Lah lepas xjadi PM. Hassan Ali aku ingat akan lompat ke UMNO. Time tu kita gelakkan roslan sms .

    ReplyDelete
  10. Perwakilan memilih mereka yang tawadhuk, atau dilihat tawadhuk. Seseorang yang layak tetapi tidak mahukan jawatan, maka orang itulah yang akan menjadi pilihan.

    Seseorang yang layak tetapi dilihat mahukan jawatan akan ditolak bulat2.

    Semakin anda berkempen, semakin tipis peluang untuk calon pilihan anda untuk menang.

    Pikir dgn cara perwakilan brfikir. Bkn dgn cara anda berfikir.

    Tuan Ibrahim Tuan Man adalah penyokong UG. Dan juga penyokong Dr Hasan Ali dalam isu2 di Selangor. Rujuk blognya.

    Ustaz Azizan adalah penyokong UG. Rujuk ucapannya di muktamar.

    Kedua2 adalah penyokong kepimpinan hari ini.

    Percaya atau tidak, sekiranya Us Azizan tidak menolak, jawatan Timb Presiden beliau sudah pegang di S. Alam.

    Allah knows best.

    ReplyDelete
  11. Astaghfirullah al azim..

    Jauhkanlah parti Islam dari syaitan2 yang bermuka2.

    Akhlak berjamaah hilang kerana nak rebut kuasa..

    Kekal Presiden ! Kekal Timb.!
    Kekal Jamaah Islam!

    ReplyDelete
  12. Yong pernah diberitahu oleh seorang pemimpin muslimat. Dia kena belasah teruk apabila mencalonkan Husam untuk timbalan menentang Nasha. Rata2 mentaliti muslimat masih duduk dalam tempurung. Muslimat jugak ikut arahan suami. Kot suami geng ganu walaupun tak pegang jawatan, muslimat ikut je. Jadi mereka yang ingin EGM perlu beri keyakinan pada pemimpin muslimat yang tidak sokong UG. Ini cadangan 1 sen Yong.

    ReplyDelete
  13. SEMUA!

    PERCAYALAH SEMUA KIMAK2 NI AKAN MASUK SINI KEMPEN BAB AGAMA PULAK, ADAB BERJAMAAH LA, WALA LA, TAMAK KUASA LA. INI SEMUA MANIFESTO UNTUK MENGELAK DARI MELEBONG TERBONGKAR.


    INI BUKAN LAGI JEMAAH PAS MALAH KITA MELIHAT KESELURUHAN, YANG BODOH BIARKAN MEREKA DENGAN KEBODOHAN DAN BANGAN MEREKA DENGAN ADAB BERJAMAAH DEPA DAN WALA DEPA, SEBAB BODOH INI TAK DAPAT DIBELI MAHUPUN DIJUAL, IA DIBINA DENGAN SENDIRI OLEH KEPIMPINAN ULAMA.


    YANG TERUS BINGAI KITA TINGGALKAN DULU, YANG PANDAI DAN CERDIK KITA TERUSKAN, BIARKAN PAK2 KOPIAH DUNGGU NI DENGAN AGENDA MEREKA YANG TAK JELAS DAN DI AWANG-AWANGAN HINGGA HASAN ALI DAN NASA MENGISI BORANG UMNO , MASA ITULAH KITA KETAWAKAN MEREKA HINGGA TERBERAK - BERAK.

    ReplyDelete
  14. kita semua kena start kempen mulai sekarang , jangan ada barang sedikit pun ruang untuk pihak UG ni hidup , kalau dah nazak pun kita tibai hingga tak bernyawa.


    kita tunjukkan pada UMNO yang mereka tidak diperlukan dalam PAS , kita komited dengan TUAN GURU NIK AZIZ, sebelum berliau pergi meninggalkan kita lebih baik kita salin semua yang ada dengan tikar baru , kita buang semua tikar lama.


    yang tiada misi dan visi biarkan mereka terkapai-kapai dengan angan-angan menjadi menteri bersar, atau menteri pusat, sebabb nanti umno boleh kasi, yang ada misi kita pacu terus kedepan.


    manifesto kita perlu awal kedepan , perlu tetapkan hala tujuyang jelas biar yang bongok2 , dungu2 dan macai2 kepala angguk2 geleng2 dalam pas ni sedar, ketuanan melayu sebenarnya bangsat dan telah menipu mereka.


    taik umno taik kepimpinan ulama mesti dihapuskan , anak muda kena berani bangkit jangan jadi pak turut.anda ada tenaga ada pemikiran ada wawasan, jangan jadikan anda babi sembelihan puak2 turut nafsu UG.

    ReplyDelete
  15. Presiden Mujahid Yusof Rawa..
    no one else..Full Stop

    ReplyDelete
  16. kalu ketua kira undi tu stopa ali,pastu kire undi senyap2 kt blakang dlm blik stor,tak yah la nk hrap ape2..aku syorkan sume bloger upkan isu kiraan terbuka..baru telus..ttg SPR pndai plak kite kondem x telus,kna btg tubuh sendri kira undi pun senyap2,x plak ahli pas bising?..

    owhh!! lupe plak..yg ketua kira undi tue kan kawan baik ulama..xkan nk menipu kot..hehehe..

    WALA!!

    -zargus-

    ReplyDelete
  17. ko dah bca komen Tuan Ibrahim Tuan Man bro psl ulasan Prof. Aziz??

    wa rsa..
    dia tlalu wala' arr..

    susah kalu dpt gen yg sma gak..

    har har..

    ReplyDelete
  18. kalu Mujahid wa sokong..
    x jd presiden pun kita kasi up jga..

    dia mmpu bwa gagasan PAS 4 ALL!!

    ReplyDelete
  19. i see the problem now...manipulation in casting poll...undian pun boleh deleweng ker? alamak...susah jugak nih..& soalnya sapa dia PERWAKILAN yg layak undi dlm EGM? orang yg sama masa muktamar ker? oh no..kalau dah mentaliti 'bacul' cam walaq tak bertempat semua pun betul TGHH betul,TGNA betul, Husam betul, Aziz Bari pun betul pasal depa tak buat maksiat...hehe...PAYAH lagu nih...Tuan Ibrahim Tuan Man Ker Us. Azizan sokong UG tu pada dasarnya untuk sokong Presiden, bukan semesti depa sokong 100%. Apa PAS dapat sekongkol dgn UMNO, ok dpt bbrpa kerusi/jawatan..pastu siap ler... rugi sepanjang zzzaman ada ler.
    nama pun kepimpinan brader, kita kena tengok who can walk the talk...yg lembab, kena turun pangkat ler...yg menyalak nak sokong peg Melayu buat salah etika kerja, tu elok ler sokong "ketuanan Melayu" isi borang UMNO...hehe

    ReplyDelete
  20. фото молоденькой девчонки http://free-3x.com/ порно подростков от 18 лет free-3x.com/ порно молодые онлайн [url=http://free-3x.com/]free-3x.com[/url]

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.