Skip to main content

Tak tahu la kenapa bodoh sangat UMNO nih.

Oleh : AdukaTaruna

Pasukan 1Malaysia F1 Team sertai perlumbaan F1 tahun depan

PUTRAJAYA 15 Sept. — Pasukan 1Malaysia F1 Team, usaha sama kerajaan dan swasta negara ini, akan menyertai perlumbaan F1 mulai tahun depan, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini. Perdana Menteri berkata, projek itu melibatkan gabungan kepakaran Proton dan Lotus dengan disokong oleh Litar Antarabangsa Sepang (SIC), Persatuan Sukan Pemotoran Malaysia (MAM), Naza Motor dan Air Asia.

Melayu ni spesis bangang nak mampos. Biar papa asal bergaya punya spesis. Spesis lain dah tahap maju sampai tak tahu nak buat apa baru labur kepada kemegahan. Sampai duit kerajaan tu terlalu banyak, sehingga rakyat sendiri yang menganggur pun dapat elaun bulan2, baru dia automatik berbelanja ke arah kemegahan.

Ini penduduk dalam parlimen Pekan sendiri pun beli beras takda duit nak salurkan fokus belanjawan negara ke arah kemegahan. Piang wal bangsat sungguh UMNO nih. Ni yang Melayu bangga2kan tu. Padahal step masuk F1 ialah step last.

Sebab kepala otak Melayu UMNO ni sangat jijik gua nak berikan label, gua ambil satu contoh paling mudah. Proton. Proton terlibat dalam F1. Belanja pasti menggila besar. Beban kewangan yang besar siapa yang tanggung? Rakyat Malaysia jugak. Bagaimana caranya?

Cukai kereta import tinggi menggila bertujuan meninggikan kereta Proton. No choice. Rakyat beli kereta Proton semata2 dana projek bangang nak mampos nih. Bukan tak buleh masuk F1, tapi capailah status negara kaya dan maju dulu. Idiot macam ulama Melayu. Bikin hati gua panas. Kecik dan rendah jer gua pandang makcik2 Melayu kat area kampung dan felda. IQ baik sikit jer dari anjing.

Comments

  1. memang bongok.... dah la duit raya staff gomen dapay RM250 jer ( walaupun wa pun tak setuju bagi staff gomen ni lelebih... menyampah wa tengok staf gomen balik kampung ala² tokey balak jer lagaknya... yer la dapat bonus sbulan gaji katakan....).... tu pun dah bising satu dunia dah..... ni nak perabih buat projek ngarut ada duit plak.... makin melampau dah gilo glamour PM kita ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. hehe..sah tu 1 lagi projek Barisan Nasional..apa depa tak buh lambang BN aje? Perabih duit rakyat kononnya demi nama Malaysia...Membazir bukan 10 juta RM lagi dah nih tapi dah jangkau ratusan juta mahu billion RM..GILA. Memang sah DS Najib ni jenis GILA NAMA, GILA KUASA, GILA GLAMER ...wtf! Kan ker elok utamakan rakyat yg byk miskin lagi? Bagi duit raya ker, bekalan kemudahan asas ker ahhhh byk leh buat dgn ratus juta RM tu...Yang kaya terus kaya la dgn pojek camnih...semua kengkawan dia gak. Rosmah? Maleh wa nak mengata dia la ni...argghh.

    ReplyDelete
  3. dia nak bodek mahathir la

    itu pasal kasi teruskan f1

    kan mahathir suka sangat projek gila2 ni

    jibam

    ReplyDelete
  4. Ya Allah, Kau hancurkanlah Barisan Nasional secapat mungkin agar khazanah kekayaan Negara tidak berterus-terusan dirompak oleh golongan yang menganggap harta kekayaan Negara yang patut dinikmati bersama itu adalah hak mutlak mereka dan orang-orang yang rapat dengan mereka.... Amin amin Yaa Rabbal A'lamin....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.