Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 15, 2009

Tak tahu la kenapa bodoh sangat UMNO nih.

Oleh : AdukaTaruna

Pasukan 1Malaysia F1 Team sertai perlumbaan F1 tahun depan

PUTRAJAYA 15 Sept. — Pasukan 1Malaysia F1 Team, usaha sama kerajaan dan swasta negara ini, akan menyertai perlumbaan F1 mulai tahun depan, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini. Perdana Menteri berkata, projek itu melibatkan gabungan kepakaran Proton dan Lotus dengan disokong oleh Litar Antarabangsa Sepang (SIC), Persatuan Sukan Pemotoran Malaysia (MAM), Naza Motor dan Air Asia.

Melayu ni spesis bangang nak mampos. Biar papa asal bergaya punya spesis. Spesis lain dah tahap maju sampai tak tahu nak buat apa baru labur kepada kemegahan. Sampai duit kerajaan tu terlalu banyak, sehingga rakyat sendiri yang menganggur pun dapat elaun bulan2, baru dia automatik berbelanja ke arah kemegahan.

Ini penduduk dalam parlimen Pekan sendiri pun beli beras takda duit nak salurkan fokus belanjawan negara ke arah kemegahan. Piang wal bangsat sungguh UMNO nih. Ni yang Melayu bangga2kan tu. Padahal step masuk F1 ialah step last.

Sebab kepala otak Melayu UMNO ni sangat jijik gua nak berikan label, gua ambil satu contoh paling mudah. Proton. Proton terlibat dalam F1. Belanja pasti menggila besar. Beban kewangan yang besar siapa yang tanggung? Rakyat Malaysia jugak. Bagaimana caranya?

Cukai kereta import tinggi menggila bertujuan meninggikan kereta Proton. No choice. Rakyat beli kereta Proton semata2 dana projek bangang nak mampos nih. Bukan tak buleh masuk F1, tapi capailah status negara kaya dan maju dulu. Idiot macam ulama Melayu. Bikin hati gua panas. Kecik dan rendah jer gua pandang makcik2 Melayu kat area kampung dan felda. IQ baik sikit jer dari anjing.

5 comments:

kobe said...

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

memang bongok.... dah la duit raya staff gomen dapay RM250 jer ( walaupun wa pun tak setuju bagi staff gomen ni lelebih... menyampah wa tengok staf gomen balik kampung ala² tokey balak jer lagaknya... yer la dapat bonus sbulan gaji katakan....).... tu pun dah bising satu dunia dah..... ni nak perabih buat projek ngarut ada duit plak.... makin melampau dah gilo glamour PM kita ni....

-abanghensem

Hanz_Azdi said...

hehe..sah tu 1 lagi projek Barisan Nasional..apa depa tak buh lambang BN aje? Perabih duit rakyat kononnya demi nama Malaysia...Membazir bukan 10 juta RM lagi dah nih tapi dah jangkau ratusan juta mahu billion RM..GILA. Memang sah DS Najib ni jenis GILA NAMA, GILA KUASA, GILA GLAMER ...wtf! Kan ker elok utamakan rakyat yg byk miskin lagi? Bagi duit raya ker, bekalan kemudahan asas ker ahhhh byk leh buat dgn ratus juta RM tu...Yang kaya terus kaya la dgn pojek camnih...semua kengkawan dia gak. Rosmah? Maleh wa nak mengata dia la ni...argghh.

Anonymous said...

dia nak bodek mahathir la

itu pasal kasi teruskan f1

kan mahathir suka sangat projek gila2 ni

jibam

perompak harta rakyat said...

Ya Allah, Kau hancurkanlah Barisan Nasional secapat mungkin agar khazanah kekayaan Negara tidak berterus-terusan dirompak oleh golongan yang menganggap harta kekayaan Negara yang patut dinikmati bersama itu adalah hak mutlak mereka dan orang-orang yang rapat dengan mereka.... Amin amin Yaa Rabbal A'lamin....