Skip to main content

Susah gila jadi Khalid Samad.

Oleh : AdukaTaruna

Banyak2 samseng, gua paling berbulu samseng muka nerd. Kalau muka hodoh, bongok jadi samseng biasa. Kalau muka macho, cool, genius jadi samseng, gua kagum. Ala2 Good bye Mr Cool. Tapi muka nerd nak jadi samseng memang gua panas hati.

Lu tgk bebetul gambar nih.






Gua takda bukti nak kemukakan. Tapi jenis muka macam ni adalah jenis muka bebudak kena buli masa sekolah dulu. Tapi bertukar paling samseng bila ada mak dia atau abah dia kat sebelah.

Gua dah cuba letakkan diri gua sebagai Khalid Samad yang duduk di hadapan budak bangsat nih. Dah sah2 gua gagal punya. Tak pasal2 PAS dapat malu besar bertumbuk dengan budak mentah cam nih.

Susah gile jadi Khalid Samad. Eloklah gua jadi blogger jer. Siap ancam nak bunuh Khalid tu bai. Pundek punya Melayu. Kuil zaman BN lu memekak. Kilang arak tu tak plak lu memekak.

p/s : Pak Bakaq panggil UMNO Parti Kepala Lembu. Eh.. bukan parti tu dah masuk PKR ke?



Comments

  1. nak lebih jelas gambar lu tew, gua paste youtube add bagi lu puas tatap..Har!! Har!!

    http://www.youtube.com/watch?v=bIEeZ7O7uik&feature=player_embedded

    ops lupa, mana PR taruk Unit Amal Malaysia? knp MBSA jadi barua PR? pelik...Apa yang penting? KERJASAMA!! HAR!! HAR!!

    ReplyDelete
  2. Nota Kaki
    Setiap penulisan AdukaTaruna tidak menunjukkan pendirian mana-mana pihak atau mana-mana jemaah.

    ermmm... macam sengaljer nota kaki ni... lu bukan jemaah PAS ker? ala.. Kira tali barut PRla.. orang baca blog lu pun org tau... Takyah letak topeng muka lembu kalu memang dah lembu...

    ReplyDelete
  3. muka nak makan tapak kaki tu bro. gua pun tak leh handle kalau ada kat situ. dengan bibir terjuih. spek uptown seksyen 24. babi panas btul gua dengan budak tuh!

    ReplyDelete
  4. kasi habes je bro....tjuk eksyen .la tu

    ReplyDelete
  5. salam..

    mamat yg baju putih pakai spek hitam tue..rasanya dlm keaadaan separuh sedar(lalok ketum rasanya..) tapi sebenarnya semua mereka yg marah2 2 semua dlm keadaan separuh agama ja...

    ReplyDelete
  6. salam..

    mamat yg baju putih pakai spek hitam tue..rasanya dlm keaadaan separuh sedar(lalok ketum rasanya..) tapi sebenarnya semua mereka yg marah2 2 semua dlm keadaan separuh agama ja...

    ReplyDelete
  7. Bhai....

    Depa tue belakun berani jer... masa tengah ramai... kalu one to one ... gua rasa diorang nie cabut lari...

    Betul la bhai... gua pon kalu ader kat situ masa tue.. sure gua sekeh kapla budak tue...

    Nasib baik la gua takder kat situe...

    nasihat gua pada geng-geng berlakun berani tue.... ader telur mari la jumpa gua... gua ader kat Kemaman nih..... senang jer nak jumpa... itupon kalu lu orang ader berani...

    ReplyDelete
  8. memang muka camni wa hantuk kat dinding jer..... bola bila selangor lawan Kelantan hah.... wa nak cari budak ni.... wa nak "bagi" skit kat mamat ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  9. Peh lawa logo Umno baru kat blog Aduka. Aduka, rehatlah kejap sebulan pasal politik ni.

    Lepas raya, bro sambung laa.

    ~pemudatua~

    ReplyDelete
  10. nak senang,xyah jadi wakil rakyatlah...bagi kat org lain plak.

    ReplyDelete
  11. kalo gua mb dah lama budak 2 xda kat s.23 duka..

    -toyong-

    ReplyDelete
  12. bukan main kutuk khalid samad 10 budak hitam...jelas dia yg cemerlang sebagai ikon Pas dan imej Islam di hadapan penduduk Shah Alam yg majmuk..memang profesional..

    bayangkan kalau puak ulamak kerajaan Perpaduan duduk tempat khalid tu...

    ReplyDelete
  13. buat sakit mata jah kalau samseng tak hensem nih.. kalau ada kacak sket td takdok la den menyampah sgt.. ngeee..

    ReplyDelete
  14. Bro AT,

    Mohon izin nak copy logo parti kepala lembut "lembut" tu.

    Jahanam UMNO !!

    ReplyDelete
  15. Diorang mengamuk pun pasal apa? bukan ke pasal kuil hindu, apa yang ko nak panas bro! Biarle dia nak mengamuk untuk pertahankan orang melayu islam bodoh macam lu!
    Cakap orang tak hingat.. Yang lu pandai berdemo, tunjuk perasaan, mengamuk tak hingat pulak muka lu masa tu yang macam bangsat!!
    Terima kasih..

    ReplyDelete
  16. anon,

    Kalau camtuh kita patut mengamuk secara nasional sbb ade kuil,tokong n gereja di seluruh negara yg majoriti nyer melayu ni.

    Best giler kesimpulan lu.Mmg otak UMNO

    Btw,
    Thanks to UMNO sendiri, lu takan dpt achieve 2/3 majoriti dah pasnih.Really glad org UMNO wat perangai camnih.Bravo!!

    ReplyDelete
  17. Bismialh Hir Rahman Nir Rahim
    Cerita sensasi tahun 2009 yg paling unggul!
    Inikah pemimpin pemimpin yg akan memimpin Negeri Selangor yang akn datang.
    Nauzubillah , moga moga Allah SWT memberi nur hidayah kepada muka muka yg didamparkan kat klip video blog blog internet tersebut
    Komen saya,
    1)Macamanalah bangsa Melayu begini nak di ajak berbincang .MB Selangor dengan tulus nak berbincang dan menyelesaikan masaalah raykat tapi disebab kebodohan segelintir bangsa Melayu membuat unak habis susu sebelanga . Di mata bangsa asing akan cop orang Melayu tak leh diajak bincang .Serupa macam UMNO di mesyuarat agong bahagian paling tidak asik nak bergaduh.Melayu akan marah jika bangsa selain dari Melayu diangkat jadi ketua di syarikat swasta .Tapi tengok perangai segenlintir bangsa Melayu bila diajak bincang lain pulak yang terjadi. Bila MB Selangor tak ajak bincang bising macam angjing.Apa betul kah Orang Melayu tak leh diajak berbincang.
    2)Di mata islam pula perihal segelintir orang Melayu yang tak tahu adap adap mesyurat boleh di ibaratkan macam kera mendapat bunga tak pandai mengunakan mesyurat. Macam mana bangsa asing nak hormat islam kalau orang melayu berkelakuan macam beruk makyah.Di Bulan yang diberkatilah Allah SWT masih ada orang mengaku puasa tapi mengeluarkan kata kata yang kurang enak didengar.Sepatutnya bila seseorang e2 berpuasa hati menjadi lembut dan soupan . Tapi perangai segelintir orang Melayu yang buat perangai buruk semasa mesyuarat akan membuat bangsa asing akan mengetawakan ajaran Islam .Se olah olah ajaran islam tak sempurna .Nauzubilah
    3) Bab ini apakah kita nak salah ibu kita yang memberi susu badan sehingga perangai orang Melayu dididik menjadi begini rupa. Atau ayah memberi nafkah dzahir yang haram sehingga anak anak bangsa Melayu menjadi kurang ajar. Atau anak anak kita yg tenggok perangai buruk kita akan bangga mempunyai seorang bapa yang kurang ajar tak tahu adat resam orang Melayu

    ReplyDelete
  18. gua tengok youtube ..bahasa yg mamat2 tu gunakan sama dengan bahasa yg lu gunak dlm blog nie....lu dengan diorg sama je bai...

    ReplyDelete
  19. Utusan Malaysia

    Kuala Lumpur, 10 Sept. 2014.

    Salah seorang demonstran pada sesi dialog bersama penduduk yang diadakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk mendengar keluhan penduduk di Syeksyen 23 bertempat di Dewan MBSA yang bertukar menjadi medan mencarut dan makian pada Menteri Besar serta barisan Exconya pada bulan September tahun 2009 lalu yang memekik-mekik hendak merogol YB Roziah dan juga individu yang sama menarik kerusi yang diduduki oleh seorang peserta dialog berbangsa india secara senyap-senyap hingga mengakibatkan pemuda india itu tersungkur telah dijumpai mati dalam keadaan yang amat mengerikan tersangkut dijaring yang dipasang untuk mengumpulkan sampah diSungai Klang.

    Manyat mangsa yang telah mereput telah dijumpai oleh pekerja Indonesia yang hanya ingin dikenali sebagai Sukarji yang ingin memulakan tugas seperti biasa bersama rakan-rakan lain. Beliau telah menerangkan pada wartawan kami bahawa pada mulanya beliau menghidu bau busuk berdekatan tapak pengumpulan sampah lalu mereka mencari dengan penuh debaran walaupun yakin langsuir tidak aktif pada waktu siang.

    Beliau mengatakan berasa syak bau itu adalah bau Hantu Langsuir yang mana sifatnya Harum apabila jauh dan Busuk apabila dia sudah hampir dengan kita memandangkan dikampung asalnya dulu di Kediri, Jawa Timur Indonesia terdapat Hantu Langsuir yang menggangu anak dara yang pulang bersaorangan lewat malam dari Konsert Dangdut Goyang Gerudi Edisi Millenium Inul Daratista.

    Akhirnya pencarian mereka selama 12minit membuahkan hasil yang lumayan apabila berjaya menemui punca asal bau itu datang. Didapati Mayat Syamsul dengan keadaan tangan terikat dibelakang dan mulut disumbat dengan seluar dalamnya sendiri disamping isi perutnya didapati telah terburai keluar.

    Matanya didapati telah hilang berkemungkinan besar telah dicungkil dari kepala mangsa.Pakar Forensik dari HUKM Dr AKhir Toyol mengesahkan bahawa mata dan telinga serta lidah mangsa telah cungkil menggunakan satu objek tajam seperti pisau atau gunting dalam keadaan mangsa sedar memandangkan kandungan hormon adrenalin yang tinggi didalam sampel tisu yang diambil.

    Pakar mengesahkan telinganya dikerat dahulu kemudian apabila mangsa menangis kedua biji matanya telah dicungkil menggunakan objek tajam yang sama. Ini membuatkan mangsa menjerit-jerit kesakitan dan apabila mangsa terus menjerit para penyerangnya naik berang lalu mengerat pula lidah mangsa. Mereka kemudian menanggalkan seluar jeans serta seluar dalam mangsa yang masih berlumuran darah dan menyumbat mulut mangsa dengan seluar dalam yang dipakainya.

    Akhir sekali Mereka mengikat tangan dan kaki mangsa dan merodok perut mangsa hingga mengakibatkan tali perut mangsa berjujuran keluar. Dan akhir sekali mereka beramai-ramai mencampakkan mangsa yang masih bernyawa-nya ikan kedalam Sungai Klang.

    Manakala rakan-rakan umNO BN lain yang menyertai tunjuk perasaan mengusung kepala Lembu dan membuat kekecohan di MBSA yang lalu berasa nyawa mreka juga akan terancam sekiranya tinggal lebih lama di Syeksyen 23 lalu secara beramai-ramai pergi ke Imegresan untuk membuat Permohonan Memohon kewarganegaraan Zimbabwe dimana Presidennya yang menjadi sahabat baik Mahataik Firaun @ Dato' seri Dr Mahathir -Dr Robert Gabreil Mugabe- mengalu-alukan rakyat Malaysia berbangsa Yahudi umNO untuk memohon kewarganegaraan disana dengan syarat Harta Rompakkan yang dirompak di Malaysia dahulu semasa umNO BN masih berkuasa diMalaysia selama lebih kurang 54 tahun dibahagi dua.

    ReplyDelete
  20. Anonymous said...
    Suatu ketika nanti...15tahun akan dtg

    Cucu ; Atuk UMNO tu parti apa?? ada makan2 dan joget2 ke??

    Atuk ; Bukanlah cu..UMNO adalah parti politik tapi dah tutup sebab parti UMNO nie PERKAUMAN. Parti yang kuat rasuah..pemilihan pucuk pimpinan rasuah,dapat projek rasuah,mahkamah rasuah,perampas negeri,perosak bangsa parti nie,

    Cucu ; Tak ada jabatan pencegah rasuah ke atuk???

    Atuk ; Ada. Tapi dah tukar nama. Suruhanjaya Pembunuh Rakyat M'sia.

    Cucu ; Kalau bunuh polis tak tangkap ke tok??

    Atuk ; Polis pun dah jadi Musang caner nak tangkap...Musang kepala ayam. Perasuh jugak...bunuh orang guna bom lagi tapi dalangnya terlepas. Polis pun bodo gak.

    Cucu ; abis tok macam mana boleh ok je sekarang ni ???

    Atok ; Lepas Barisan Najis kalah, Pakatan Rakyat ambik alih. Negara yang kaya,hasilnya diagih untuk rakyat. Kebajikan rakyat dijaga,barangan dikawal,konsesi tol dihapuskan. Mahkamah di pulihkan. Menteri Barisan Najis(B'END)semua dalam penjara sebab banyak kes dan harta dirampas.

    Cucu ; Oooo, patut la gambar atuk nampak segak je gantung kat dinidng. Atuk pejuang melawan UMNO
    masa muda2 ek...

    Atuk ; itu cu tak tengok atuk dijalanan berdemo lagi.

    Cucu ; Demo tu caner tok??

    Atuk ; Demo menentang kezaliman.. menentang ISA, mertabatkan Bahasa Melayu.

    Cucu ; UMNO ni melayu ke tok???

    Atok ; Dengarnya MELAYU tapi Presidennya dulu mamak, mempersenda Nabi. Runtuh masjid dan surau di Selangor. Kata islam..tapi demo bantah kuil bawak kepala lembu sambil take beer. Judi berleluasa, arak tidak di bendung.Entah la UMNO nie parti apa..mcm yahudi je lebih kurang.

    Cucu : oklah tok..nak jumpa Amnor jap,ajak dia dtg umah.

    Atok ; ooiii..jangan nak memandai kamu ajak UMNO datang umah. Abis terbakar umah aku. UMNO dah mati dan pupus...langkah mayat aku dulu.

    Cucu ; Laaa...bukan UMNO parti la tok...A.M.N.O.R anak wak seman yang umur 10tahun tu..kawan saya la tok.Apa la tok nie...

    Atok ; eeee..cakap le,anak wak seman. Aku tak boleh dengar nama UMNO nak muntah dan geli geleman...puuiii!!!

    ReplyDelete
  21. Anonymous Monday, September 7, 2009 11:29:00 PM said...

    Suatu ketika nanti...15tahun akan dtg
    ----------------------------------------------------

    Kisah paling menarik dan seronok yang aku dengar dalam bulan ramadhan al-Mubarak ni. Tapi ada beberapa perkara penting yang si cucu terlupa tanya kat atuk. Jadi aku tolong sambung cerita ni.

    cucu : abis tu tok, apa yang terjadi pada PM Najis bila bee end hancur tok?

    atuk : Ooo, pas Anwar jadi PM, dia reformasikan semua jabatan kerajaan, PDRM, SPRM, SPR Ketua Hakim Negara, Peguam Negara dan sebagainya. Bekas Ketua Polis dihukum Penjara 60 tahun serta sebatan 50 kali kerana gagal menjaga keamanan negara sebaliknya lebih condong kearah menjadi barua BN. Bekas Pengerusi SPRM Ahmad Said dikenakan Denda 10 Juta ringgit, dihukum Penjara 55 tahun serta 85 sebatan kerana didapati bersalah membiarkan beratus2tuduhan terhadap laporan penyelewengan bekas pemimpin BN bernilai bilion ringgit wang rakyat yang mempunyai asas bukti kukuh tanpa tindakan dan mereka-reka tuduhan yang tidak ujud terhadap Pemimpin PR.Bekas pengerusi SPR Aziz Yusop pula dikenakan hukuman denda 5 juta ringgit, 85 tahun penjara serta sebatan 90 kali atas kesalahan memandai-mandai ambil kuasa Speker DUN yang sah menidakkan arahan Speker yang mengistiharkan kerusi Katak-katak di Perak kosong yang membawa kepada rampasan kuasa di Perak suatu masa dulu. Manakala Gani Petail, bakas Peguam Negara yang dihukum 90 sebatan, denda 90 Juta serta 90 tahun Penjara telah berjaya meloloskan diri ke Zimbabwe bersama-sama Mahataik Firaun yang diketahui umum bersahabat baik dengan pemimpin ditaktor Afrika itu.Jadi ketua Hakim Negara yang baru dilantik oleh Yang DiPertuan Agong atas nasihat Datuk Seri Anwar Ibrahim bukak balik kes Pembunuhan Altantuya Sharibuu dan akhirnya didapati Najis dan Bik Mama didapati mengarahkan Pembunuhan sorang model Monggolia yang menjadi orang tengah dalam urusniaga kapal selam dulu. Model tu di C4 apabila telah berjaya membantu PM Najis dalam urusan Komisyennya. Ni jenis laki tak betanggangung jawab la ni, 2x5 macam brahim bewak, Orang dah tolong bukan tau nak terima kasih, lagi dibunuh pulak. Jadi Hakim
    Mahkamah Rakyat menjatuhkan hukuman mandatori GANTUNG SAMPAI MATI keatas kedua-dua orang ni.

    Cucu : Brahim bewak tu sapa tok?

    Atok : Dia tu atok tak tau la nak panggil biawak pun boleh, nak panggil anjing pun boleh, bak peribahasa melayu 'Mendukung BIAWAK HIDUP' ataupun 'Melepaskan ANJING Tersepit'...... Si celaka ni ahli parlimen Pasir Mas yang menang atas simpati Tuan Guru Nik Aziz, MB Kelantan masatu, tapi bila dah menang dia gigit balik Tok Guru, pasal tu atok cakap rakyat Malaysia gelarkan dia dengan 3 jenis binatang, lagi 1 selain biawak dan anjing dia ni jugak orang panggil katak.....melompat dari satu parti ke satu parti tanpa satu matlamat yang jelas....

    cucu : lagi 1 saya pernah dengar nama Khir Toyol, atuk kenal dia?

    Atuk : Oh anak toyol, rakyat masatu panggil dia Mat Botox pasal guna duit pembayar cukai untuk menghensemkan wajahnya. Dia ada mahligai yang lebih besar dari Istana Yang DiPertuan Agong, ntah dari mana duit rakyat yang dia rompak sedangkan sebelum jadi MB Selangor dulu dia jadi Dr gigi je, klinik dia atuk slalu pegi tak brapa laku pasal perkhidmatan cabut dan tampal gigi dia tak brape memuaskan pelanggan, pas Bee End jatuh mahligai dia kena lelong, last-last kerajaan Pakatan Rakyat beli jadikan Rumah Anak-anak Yatim Terbesar diMalaysia. dalam pada tu si Khir anak Toyo ni jatuh muflis, last-last bini dia si Zaharah Kecik yang songlap duit Balqis dulu pun pun dia jual kat Lim Goh Tong Tokey judi Genting bila satu-satunya harta dia yang tinggal dia buat bejudi kat genting pastu kalah semua taruhan. Kalau cucu jumpe GRO paling tua kat Pusat Kasino Genting tu, haaa, tu la bini anak toyo. Tu lah dia bila rompak duit rakyat banyak sangat, kat dunia lagi ALLAH dah bayar CASH, tak main cek-cek lagi dah.... Supaya jadi pengajaran pada Pemimpin Pakatan Rakyat jangan menyeleweng bila rakyat dah amanahkan kamu pimpin Putrajaya....

    ReplyDelete
  22. hehe... sudah masa Tuhan nak tunjuk tembelang perangai pemikiran orang yg dasar perjuangannya cam sorang alim kata tu ler..Kalau dah asing Islam, iman mana nak perasan dia silap tang mana, mana batasan? mana akhir perjuangan nak tuju? Neraka? Tau tak apa la...moga ramai lagi orang/Melayu diberi hidayah petunjuk kebenaran perjuangan yg lebih baik...alas, NObody (umNO) is perfect jadi pilih ler yg lebih baik..yg terbukti PASsed track record dia..hehe

    samseng sengal nih mana ada berani bertindak sorang..mat pit lagi barani..otak samseng camtu tau nak marah-2 aje, tau mencarut aje tanpa tau bila nak mula bincang elok-2 dgn orang yg dah sudi nak diskas /bermesyuarat.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.