Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 14, 2009

Ostad Azizan angkuh yeeeee.....

Oleh : AdukaTaruna

Pantang gua kalau claim diri pewaris nabi tapi angkuh. Tak kira la siapa yang claim. Masyarakat ke diri sendiri ke. Yang ala2 maksum, ego nak mengaku salah, main rembat dalil dan hadis, angkuh memang sifat2 orang berilmu. Lagi tinggi ilmu, kuat syaitan nak suruh ego.

Kalau setakat profesyen bukan pewaris nabi, takda hal punya. Lawyer ke, tukang kebun ke, kalau dia nak angkuh, nak jumud tak membabitkan Islam. Tapi bab yang membabitkan Islam ni, memang bikin hati gua mengelegak.

Ada satu maklumat samar2, seseorang telah berkata begini :

"kalau setakat mamak tu (Mohamed Hanipa Maidin), dia tak layak tegoq aku"

Gua tak pasti sahih dan tak pasti siapa. Tapi kalau benar, maka gua ada sekoq lagi ulama sebagai bahan punching bag gua.

Gua kurang kisah kalau murid sekolah ponteng. Tapi berbulu kalau pengawas sekolah ponteng. Gua kurang kisah kalau penjual air tebu angkuh, tapi mendidih tengok ulama angkuh.

Ostad Azizan angkuh yeeeeeeeee...........

Azizan bagaimanapun melahirkan rasa terkejutnya mengenai cadangan supaya kerajaan negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat mengharamkan terus penjualan arak di negeri yang mempunyai majoriti umat Islam.

"Bila pula Dewan Pemuda Pas ada kuasa ke atas kerajaan negeri," kata Azizan.

Itu sumber Bernama. Takpa... releks dulu. Gua akan perati ulama sekoq ni dalam cadangan Pemuda PAS tu. Buat tak buat itu tajuk lain. Gua nak cari bab angkuh jer. Dengan ahli PAS boleh la beb. Lu tunjal2 depa tak melawan. Wala'.

Dengan gua sorry..... Ostad Azizan angkuh yeeeeeee......

13 comments:

Anonymous said...

bro..... wa bukan nak bersifat kenegerian.... tapi sejak awal Kedah PAS menang lagi wa rasakan semacam jer cara Ustad Azizan ni.... ari tu pasal dalam DUN yang dia cakap KEDAH TAK JADIKAN KELANTAN MODEL PEMERINTAHAN.... wa tak kisah pasal jadi model ke hape ke..... lantak la korang nak perintah ikut cara korang.... tapi cara jawab tu ada unsur² angkuh bagi wa..... pastu pasal undang² kuota jual rumah pun bagi wa ada unsur² tu gak.... seingat wa di kelantan walaupun bukan melayu ni hanya beberapa peratus tapi memula PAS perintah kelantan takde la kerajaan negeri "segelojoh" tu wartakan undang² yang boleh menimbulkan kontroversi ni..... bandingkan negeri lain bagi wa memang nampak sangat Ustat Azizan ni cam nak perintah ikut cara dia jer.... orang lain jangan kacau ( sama ngan negeri tganu dulu....).... wa malas nak komen lelebih.... yang wa nampak dalam PRU 13 nanti kalau ada negeri PR kembali ke tangan BN mungkin Kedah adalah salah satu....

-abanghensem

Kedah oh Kedah said...

Lu baru tahu yek..??
Member dah perasan top dah lama dah. Papan billboard selerak setiap simpang letak muka dia.., mau tak glamer..
Isu arak & judi ni.., siap keluar statement Kedah tak boleh disamakan dgn Kelantan..puullaakk...
Sapa yg pergi tegur, hmm..alamat cari nahas le..Dia mengamuk berleter serupa orang kampung ayam kena langgar kereta..
Kategori ketegaq bijik juga ni..

Shannaro said...

apa la lu org... pg la sembang dgn ostaq azizan tu. baru lu orang tau sape dia. duk bawak crita org, xde sudah nye. wa mmg setuju, kedah mmg x sama dgn kelantan. lu pun setuju. kat kelantan melayu banyak beb. 96-99% melayu. kedah 50-70% melayu saja. isu tmpat lapah babi pun dah kecoh satu m'sia. so ostaz azizan mmg kena wat cara lain la. kelantan sdiri pon 19 tahun br nampak mobilisasi sedikit dasarnya ke arah islamik. lu nak kedah yg baru stahun jagung tu tiru kelantan terus ke?

bab angkuh tak angkuh, lu x boleh nilai mcm tu. mungkin budaya lu org lain, anggap kata2 mcm tu angkuh. budaya setempat, x kisah sgt kata2 mcm tu. lu nak paham, lu kena kawin dgn org kedah, duduk situ 10-15 tahun baru lu paham. sbb lu orang bukan jenis cepat paham. wakakaka

cicitHJHASSANu said...

memang mereka tak ikut sapa2...
Rasulullah ikutan mereka!!!!
yang haq tetap haq,bukan angkuh tapi tegas....
saranan pemuda boleh diperhalusi disesuatu kawasan majoriti Muslim...
Insyallah ribut masih dalam cawan,jgn sampai lepas ke piring nanti langau akan mengambil kesempatan di kepala lembu...

Anonymous said...

Wa respek Ustad Azizan, walaupun orang kata dia ego/keras kepala, lantaklah, bukan semua khalifah berempat sama corak pemerintahannya...mana bleh samakan beliau ngan TG Nik Aziz...walaupun gaya kehidupan mereka agak sama ... sejak PAS perintah Kedah, beliau dah sound awal2, kita tak mungkin dpt tiru Kelantan sebijik2, sebab tu wa tak heran masa awal dulu konsert kat Kedah selamba jer leh main...

Isu haram arak nie, macam biasa, keadaan tersepit, kalau ban, ditekan oleh komponen parti PR, kalau tak ban, ditekan oleh Pemuda PAS dan Ulama2 dlm PAS. Aku sendiri tak bersetuju ban teruih arak, komposisi penduduk antara Islam dengan bukan Islam lebih tinggi Kelate, so kalau Kelate yang 90% lebih muslim pun amik masa belasan tahun nak jadi elok mcm tuh, bayangkan la Kedah, satu hari nanti mungkin cadangan akan menjadi realiti bila keadaan dah condusive. Bila non muslim dah difahamkan secukupnya keburukan arak tuh. Skrg ni? Persetankan aja cadangan tuh MB!! U rock....

Chaireddynn said...

kelantan sampai sekarang pun belum islamic lagi dasar orangnya yang pengotor membuang sampah di merata rata, busuk tak buleh buang mudah mudah ...kemudian pula kelantan adalah serambi dadah....banyak sangat org mudanya makan dadah, yang laki laki pemalas pagi pagi melepak di kedai kopi mengutuk org maka yang permpuannyalah meniaga....so xguna la aduka nak mengata ostaz azizah ka rakyat kedah, mmg allah cipta xsama...smua ada baik dan buruknya...kalu nak mencari buruk aiborg mmg mudahla...bercakap mudahla...nak jaga berjuta orang rakyat bukan macam jaga sekandang kambing..

BDK BAGAN said...

AD KAMU TRUN BAGAN PINANG X NANTI? JGAN LUPA JUMPA GUA OK NIE NO GUA 0133883194 ADA HAL PENTING NIE GUA NAK STORY SAL BDAK2 PAS KWASAN TELUK KEMANG KIRA SAMA JE SOHAI MCM SEREMBAN!!!!!!TOLONG YE PAS2 LEH AJAR GUA BT BLOG MCM LU JG WKAKAKAKAKA TAKBIR!

Anonymous said...

betul la cakap azizan tu

takkan lu pun sama nak jadi poyo macam timbalan ketua pemuda pas

takde kuasa tapi nak lebih lebih

sampai kat perak pun nak ban beer, apa kebodohnya pemuda PAS ni, tak sedar ke Perak tu dah kena rampas

mangkok hayon punya pemuda PAS, lu jangan nak pecah belahkan lagi PR, bongok nak mampus pemuda pas ni, nak kena luku kepala je gua rasa

gua bagi flying kick 7 petala langit baru terburai kebangangan pemuda pas ni.. wakaka


http://mt.m2day.org/2008/content/view/26849/84/

kobe said...

WOIIT Chaireddynn LU APASAL tulis camtu....semua tempat kotorlaa kalau kat msia nih....otak stended melayu ma lu Chaireddynn...

Anonymous said...

kan dah kena... ni ustat azizan tak baca lagi blog lu ni aduka..... jangan ditegur.... orang tengah selesa memerintah tu... biar dia orang buat cara dia orang la...... semua negeri berbeza..... % penduduk non muslim tak sama.... nak ikut cara Rasulullah pun susah gak sebab komposisi penduduk pun tak sama dulu.... nanti kita tunggu PRU13.... bila dah terkena cam negeri tganu boley la kita "kasi" cukup².....

-abanghensem

uma said...

bg wa lak
wa suka pemuda PAS sound kerajaan negeri
dan wa suka
azizan bgaya as MB Beso
bukan MB bg pemuda PAS tp MB bg rakyat kedah.
mentri Beso kedah
dan mentri beso pemuda PAS lain.

pemuda jlnkan kerja pemuda.
MB kedah kene tonjolkan
pemerintahan mantap
yg leh menarik sokongan semua pihak.

uma said...

lu org kene pikir strategi utk
limitkan arak dimsia.
apa kaedah yg sesuai
yg leh diguna pakai samada
diperintah oleh UMNO or parti2 lain.
buat pbincangan dgn negeri2 lain.
pikir kaedah yg terbaik.
brapa ramai MB islam kat msia ni?
try ajak turun bincang.
tgk apa respond diaorg.
PAstu wat citer2 dlm blog MB mana yg x mau bincang...
kasi kecoh dlm dunia blog...haha
pastu kasi kecoh dlm masyarakat,haha
mcm biasa suruh puak lain bukak citer,
jgn lak suruh tantawi...

statement"
haramkan arak dimajoriti umat islam dibwh pakatan? "
bg wa senang2 je
leh dimanipulate oleh pihak lain.
bg wa
statement yg kureng bijak.
media sentiasa menanti statement2 yg bengap dari PAS bagi memberi
pandangan negatif non muslim pd PAS.
harap statement2 yg kluar dari mulut pimpinan PAS jgn lah bengap sgt.

Anonymous said...

Depa kata dia ni kaki tabuh bini..ada anak pompuan pun perangai tak elok, pasai tu anak dia bercerai dgn yusrain, ex-menantu Mb tu.. Kalau duk lepak depan rumah Mb, boleh tengok anak pompuan dia keluar rumah tak bertudung ke pekan...