Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 1, 2009

Bersedia ke tak ambil Malaysia PRU13?

Oleh : AdukaTaruna

Lu bayangkan BN jatuh dalam keadaan agen UMNO berada dalam kepimpinan tertinggi PAS.

Then, lu fikir balik situasi BN jatuh dalam keadaan Presiden PAS adalah lurus macam tiang letrik. Sengal2 ubi gitu.

Seterusnya, lu timbang2 apa jadi pada peralihan kuasa BN ke BR dalam keadaan ISA belum lagi masuh.

Gua tambah lagi serabut kepala otak lu semua, apa jadi BN jatuh dalam keadaan PKR yang kononnya masih dalam proses pembersihan ni?

Last sekali, sebelum diri lu sendiri, agak2 lu, bersediakah pemimpin tertinggi BR hadapi suasana penting tersebut?

7 comments:

mosabit said...

lu pikirla..apakah pemimpin PR bersedia bila PERAK PENANG KEDAH dan SELANGOR terlepas dari BN?...
dah terlingkup semua ke negeri negeri tersebut???
apalah lu...itu pun tak boleg pikir ker?

Anonymous said...

SATU LAGI LU XTERPIKIR.. BILAMANA BR BERJAYA AMBILALIH MALAYSIA DARI BN TAPI DLM MASA YG SAMA TERLEPAS KELANTAN KAT BN DLM PRU13?HE2

Edyes said...

Kroni stesen minyak didahulukan...
rakyat diperbodohbangangkan....

korang setuju ke harga minyak serupa nie?

Anonymous said...

belom cukup sedia la wa rasa.tapi persediaan tu ada lah sikit nak banding masa PRU12 main tangkap muat je yg jadi wakil rakyat PR.sekarang ni wakil rakyat tu dah ada, tapi diorg ni slow.lambat nak amik peluang utk naikkan PR atau tak pro nak handle isu.tak semua lah, tapi majoriti.pemimpin2 ni kena basuh sikit tapi jgn setahun sekali je.tak lama dah PRU13 ni.

konon je pas nak dakwah yg cina india sebelum tggu pru13, tapi tgk ahli dan pemimpin tak aktif, tak kemana la dakwah tu.wa blom penah dgr lagi masuk islam sebab pas.ada la kot tapi tak ramai.jadi, melayu islam masih perlu bergantung pada non muslim utk jatuhkan BN nanti

Anonymous said...

Sudah cukup bersediakan kita menerima DAP sebagai pimpinan tertinggi? Sudah cukup bersediakah kita menerima konsep kesamarataan antara kaum?

~sarinilam

Anonymous said...

bagi wa tak timbul isu sedia ke tak.... kalau dah dapat tu ambik la.... takkan bila dah menang nak serah kat BN balik ngan alasan.... KAMI PIHAK PAKATAN MASIH BLOM SEDIA LAGI NAK PERINTAH NEGARA... JADI KAMI SERAH BALIK TAMPUK PEMERINTAHAN KAT BN... kan ke lawak tu....

-abanghensem

perunding said...

bezakan ahli politik,peminat politik,pengkritik politik,rakyat dan juga pengundi.

semuanya berfikir dalam kotak fikiran yang sangat berbeza.

mudah faham,
tengok pengundi..
mereka akan undi B apabila mereka benci A, tak kira apa risikonya.