Skip to main content

Roslan mms la plak.....

Oleh : AdukaTaruna

Dalam PAS, ada 2 ekor paling bengap yang gua sangat letih. Hadi dan Roslan mms. Hadi gua selalu gua kritik. Manakala Roslan selalu gua jadi bahan lawak jer.

Ari tu gua dah bagi warning sama Hadi supaya jangan keluar kenyataan. Sebab mangkuk tingkat ni jenis idiot. Atas kertas pekse cemerlang la. Tapi praktikal hancuss. Lubuk bagi media perdana. Hebat kat Rusila jer. Sebab komunikasi sehala. Bagi ceramah, yang lain angguk.

Dalam pada warning ulama idiot nih, gua terlupa plak sekor lagi idiot. Roslan mms. Adeh....


Dalam pada itu, Roslan ketika ditanya mengenai kesediaan pihak lain termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) untuk menyertai perhimpunan aman bagi mendesak pemecatan Ronnie Liu berkata, pihaknya tidak ada masalah mengenai perkara itu.

''Kita buat (perhimpunan), dan ada pihak lain nak sertai, kita tidak ada masalah. Malah, kita alu-alukan sebagai usaha kita untuk mempertahankan hak umat Islam," ujarnya.

Ni Otosan lapor. Bab ayat wartawan jangan pedulikan, cuma ambil qoute Roslan. Dia kata dia buat. Dan alu2kan pihak lain. Padahal Pemuda PAS dah defend dulu lebih awal.

Harakahdaily

Malaysiakini

Tak kisah la demo hari lain ke tak. Tapi patut cakap tiada demo yang dilakukan PAS setakat ini sehingga diputuskan kelak. Kami tidak terlibat dalam mana-mana demo untuk sementara ini.

Andaikan UMNO demo dengan provok yang tak terfikir dan tak pernah dilakukan PAS, dan menggunakan alu2an rasmi dari Penerangan PAS si Roslan, tak ke jahanam PAS?

So, siapa lagi nak sanggah gua yang pro ulama ni jenis stupid wal idiot di luar kertas peperiksaan, di dunia realitii dan di dalam kancah peperangan?

Bodoh2 belaka beb ahli PAS ni. Tengok Presiden pun tahu.

Comments

  1. betul jugak apa ko cakap nie...

    sekali UMNO buat lagi extreme mengalahkan PAS... naya woooo...

    ReplyDelete
  2. "Bodoh2 belaka beb ahli PAS ni. Tengok Presiden pun tahu."

    hohohohohooho.kaw2 lu bagi kat ahli PAS pagi2 jumaat ni.hahaha

    ReplyDelete
  3. Saya pun naik bingung membaca statements dari Pemimpin-Pemimpin PAS ni. Ke hulu ke hilir tidak menentu. Atau saja barikan peluang kepada media UMNO manipulatekan berita dan kenyataan.

    Di imbas balik, ada betulnya apa yang saudara katakan itu.

    ReplyDelete
  4. org mcm Roslan ni takde tempat di kalangan akar umbi..kalah pemilihan peringkat Kawasan...duduk area Lembah Klang pulak tu,tempat org cerdik pandai....

    dlm Umno,pemimpin yg ditolak akar umbi tetap dipilih jadi Menteri..itulah kuasa kronisme..moga ia tak berjangkit dlm Pas...

    ReplyDelete
  5. Kalau orang PAS bodoh belaka kenapa Polis BN dok kawal depa semasa demo hari itu.Dan jangan lupa Pas kuasai 2 negeri.Sepanjang pengetahuan aku dah 12 kali P.Raya Umum ahli PAS tak pernah bunuh orang macam ahli UMNO BN.Masih terbayang wajah ustaz osman talib diLubuk Merbau dan Ustaz Ibrahim Libya diMemali.

    ReplyDelete
  6. AT bangsat!

    Erdogan bangsat!

    Nik Aziz bangsat!

    Pakatan bangsat!

    Hidup Hadi!

    Hidup Ulamak!

    Hidup Kerajaan Perpaduan!

    ReplyDelete
  7. Salam 2 all.
    KENYATAAN AKHBAR
    ZULKIFLI BIN NOORDIN
    Khamis 15 Sya'ban 1430 / 06 Ogos 2009
    Saya merujuk kepada kenyataan Ketua Pemuda Kebangsaan Parti DAPSY YB Loke Siew Fook, merangkap Ahli Parlimen Rasah yang disiarkan dilaman blog http://sjsandteam.wordpress.com yang mengutuk keras Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah, Pengerusi Malaysian Chinese Muslim Associattion (MACMA) mengenai isu anak luar nikah mendiang Teoh Beng Hock.
    Disaat umat Islam menyambut hari mulia Nisfu Sya'ban, Ketua Pemuda DAP ini memilih untuk berkonfrontasi dan menyerang seorang tokoh pendakwah Islam. Dr. Mohd. Ridhuan Tee dalam tulisannya mempertikaikan langkah menghalalkan "anak luar nikah" yang didakwa kepunyaan mendiang Teoh Beng Hock dengan tunangnya.
    Saya tidak pasti apakah menjadi dasar DAP menghalalkan perhubungan luar nikah dan "menghalalkan" anak luar nikah. Kita memang bersimpati dengan nasib yang menimpa mendiang Teoh, malahan ahli PAS dan juga PKR yang beragama Islam antara kumpulan yang banyak terlibat dalam demo atau bantahan terhadap kematian mendiang Teoh. Saya sendiri antara Ahli Parlimen beragama Islam yang paling awal yang mendesak supaya siasatan segera dibuat atas kematian mendiang Teoh. Malahan Naib Presiden PAS YB Dato' Seri Nizar sehingga sanggup bersama menyalakan lilin dalam "candlelite vigil" memperingati mendiang Teoh.
    Tetapi isu menghalalkan anak luar nikah adalah satu isu lain. Ramai dikalangan masyarakat Cina yang ditemui menyatakan tidak bersetuju dengan cadangan itu, kerana seolah-olah memberi gambaran masyarakat Cina yang ramainya penganut agama Buddha dan Kristian meredhai perbuatan mengadakan seks dan mengandung sebelum berkahwin.......
    seterus nya baca di...melayujati

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.