Skip to main content

Masalahnya Ronnie di bangsat, bukan jahil.

Oleh : AdukaTaruna

Kalau babi punya hal, gua takda masalah apa. Masalah paling jauh pun, masalah alam sekitar. Yang arak kat Selangor pun, gua takda masalah punya. Yang gua masalah ialah Ronnie bangsat nih.

Ronnie ni bukan jahil, tapi bangsat. Orang kalau jahil, dia buat masalah satu-satu tajuk jer. Selalunya just melibatkan kefahaman jer. Macam Jeff Oii. Kefahaman dia mengatakan syariah extreme. Itu jahil. Idealogi. Takda masalah. Just ajak dia dialog, debat, forum, dakwah jer.

Tapi bab Ronnie ni dah bukan masalah jahil. Tapi masalah bangsat. Arak satu hal dari hal2 dunia gelap. Bila terbabit dunia gelap, kemain banyak tajuk lu damage, lu masuk campur. Niamasohai.

Okeh kita masuk tajuk kecil. Arak. Apa mati ke non muslim kat kawasan majoriy muslim apabila tidak dijual arak? Kita nak jaga modal insan muslim. Aset muslim masa hadapan. Modal dan aset bukan muslim masa depan, lu jaga la. Gua tak masuk campur pun.

Undang2 dah ada. Tapi UMNO just bukukan jer. Tak berani nak tegakkan. Datang PAS, dia tegakkan. Itu sahaja. Bukan haramkan arak untuk kegunaan bukan muslim. Tegakkan untuk muslim. Yang bukan muslim tak kena apa. Kalau non muslim duduk kat area tu, nak minum arak, beli di kawasan lain. Apa ada masalah.

Pendidikan, beb. Pendidikan. Bukan suruh lu nyorok atau musnahkan arak macam nampak hantu. Bukan suruh lari menyorok atau bunuh babi kalau nampak babi. Malu la sket kat babi. Sampai babi pun kompius aku ke diorang yang babi?

Kita nak implankan dalam kepala otak muslim terutama Melayu bodoh tukil ni, bahawa yang itu haram digunakan, tidak haram dipandang, tidak haram dibahaskan. Dan oleh kerana terdapat peruntukan enekmen sekian2, demi pendidikan muslim, di kawasan majority muslim, maka, kita tegakkan enekmen itu. Ini semua sebahagian dari pendidikan.

Peniaga - Tidak boleh dijual kepada muslim. Kalau ingkar kena tindakan.

Pembeli - Yang muslim tidak boleh beli. Yang bukan muslim terpulanglah.

Dan PAS hanya mengantikan UMNO yang bacul untuk menegakkan hukum dan enekmen kepada ORANG ISLAM SAHAJA.

So, apa masalahnya? (Hujah gua tak boleh dijelaskan kepada awam oleh pemimpin stail macam ni la. Kena la ilmiah dan pro sket.)

Amaran kepada Hasan Ali.

Dalam kes ini, gua nak warning jugak kepada Hasan Ali. Dalam isu Ronnie bangsat ni, lu kena ikhlas. Kalau setakat lu warning MB pasal lu jaki dengan MB, tak dapat jadi MB, memang wa chopping kick lu.

Isu Ely lu ambil kesempatan belasah MB. Lu memang jiabauk.

Bab rasuah lembu, lu ambil kesempatan sound MB. Lu double jibauk.

Bab isu kereta, lu ambil kesempatan sekeh MB. Lu triple jibauk.

Bab Ronnie, kalau lu sound sebab lu dengki, tak ikhlas, lu memang celaka.

Comments

  1. HANCUR KUFFAR!!
    HANCUR AGENT ERDOGAN!!!
    HANCUR ISLAM LIBERAL!!

    HIDUP ULAMAK ISLAM!!
    HIDUP TUAN GURU PRESIDEN!!

    HIDUP KERAJAAN PERPADUAN MUSLIM!!
    HANCUR KERAJAAN PAKATAN MUSLIM-KUFFAR!!!

    ANA ISYTIHAR PERANG KE ATAS KUMPULAN HALUAN KIRI DALAM PAS YANG CONDONG PADA KERJASAMA DENGAN KUFFAR DAP TAPI MEMUSUHI MUSLIM UMNO.

    KITA RELA KALAH ASAL ISLAM TAK KALAH. APA GUNA PEMERINTAHAN TANPA REDHA ALLAH!!

    HIDUP HIDUP!
    HIDUP ISLAM!

    ReplyDelete
  2. JANGAN DIHINA DATUK DR. HJ. HASSAN ALI. DIA PEJUANG SEJATI. DIA TAK SANGGUP BERSEKONGKOL DENGAN KUFFAR DAP. SEBAB ITU DIA SANGGUP BERTEMU DENGAN UMNO SECARA SULIT SELEPAS BERJAYA MERAMPAS NEGERI SELANGOR.

    SUPAYA KERAJAAN MUSLIM-KUFFAR PAKATAN TIDAK TERBENTUK, TETAPI MEMBENTUK KERAJAAN MUSLIM PERPADUAN UMNO-PAS.

    LIHAT APA SUDAH JADI? RONNIE KUFFAR BERANI MENGHALANG PERLAKSANAAN ISLAM. JEFF OII BERANI MENGHINA SYARIAH ISLAM. KARPAL SUDAH LAMA MENGHINA HUKUM ISLAM.

    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP KEPIMPINAN ULAMAK!!!!
    HANCUR ERDOGAN AGENT ANWAR!!
    HANCUR TALIBARUT DAP!!

    ReplyDelete
  3. Apa macam dengan kes Jeff Ooi di P Pinang? Tara marah ka?

    ReplyDelete
  4. AT beragama islam ke? Tak ada apa, cuma saya nak buat pengistiharan beliau sebagai ketua kepada semua yang dia calunkan penerima anugerah Babi Negara.

    Kawan-kawan yang kenal AT kena pie nasihat beliau (itu pun kalau dia beragama islam) Ulasan beliau macam org tak beragama pun. Yang pastinya dia bukan ahli PAS. PKR mungkin

    ReplyDelete
  5. apa raa komen2 katak bawah tempurung semua kat atas ni..pemikiran tak terbukak langsung.kahkahkah!korang mesti tergelak jugak kan?

    ReplyDelete
  6. Patutlah kena sebagai penaja anugerah babi negara gambar kat profail lu pun gambar bogel

    ReplyDelete
  7. Aduka Taruna ketua Sami..
    Dia xminum arak, tp dia bencikan Ulama..

    perasan hero xabis2..agak2nya lu ni suke tgk cite kartun..

    ReplyDelete
  8. layari blog saya utk ulasan lanjut mengenai isu yang sama.

    http://tintahitammy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. pergi jahanam PR.
    pergi mampus DAP....

    ReplyDelete
  10. Masalah lu gila, bukan bangang..
    azienmat

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.