Skip to main content

Masa untuk Anugerah Babi-Babi Negara.

Oleh : AdukaTaruna

Wokeh geng. Gua imbas balik basic asas kita. Kita rakyat. Diorang pemimpin. Bermakna diorang balaci, dan kita bos. Bukan terbalik. Faham?

Dalam perjuangan kita menghapuskan ISA binatang ni, ini semua adalah kehendak dan perjuangan kita sebagai rakyat. Dan pemimpin2 yang hadir sebagai balaci kita, kita ucapkan terima kasih daun keladi. Semoga di hari depan, mereka terus istiqomah berkhidma untuk kita. Tamat satu tajuk.

Skang masuk tajuk lain. Masa untuk Anugerah Babi-Babi Negara. Anugerah ni khas untuk pemimpin yang masa ceramah, dalam blog, depan media kemain berjuang untuk kita, tapi, bila kita sensara 1 Ogos ar t, dioang tak datang.

Meh kita semak dan calonkan. Gua mula dulu.

Senarai pencalonan Anugerah Babi-Babi Negara.

1. Tuan Guru Nik Aziz - calonan ditolak sebab awal2 mengatakan uzur.
2. Nasharuddin Mat Isa -
3. Husam -
4. Mat Sabu -
5. Daud Iraqi -
6. Mamat poyo Salam Kamunting Nik Abduh-
7. Nik Adli yang 100 000 solat hajat nak lepaskan dia dari ISA ari tu -
8. SU PAS Mustapa Ali -
9. Harun Taib mana? -
10. Ustaz Azizan - calonan ditolak sebab dia bertugas sebagai MB
11. Karpal Sih - calonan ditolak sebab uzur
12. Lim Guan Eng - calonan ditolak sebab bertugas sebagai MB

Lu orang sambung dan semak. Nanti gua buat poll Anugerah Babi-Babi Negara.

Comments

  1. slow down la kawan..brek skit


    najib and the whole geng tengah bantai kita tuuuuu

    ReplyDelete
  2. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Bagi gua lu punya anugerah pingat tu bagi kat semua Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dan Ahli Undangan Negeri (ADUN ADUN Pakatan Rakyat)yang tidak hadir semasa perhimpunan Bantahan ISA pada 1 ogos 2009 . Mereka semua macam *&^%%$##@#@%$##% betul betul mangkok hanyut punya pemimpin baik PAS / PKR / DAP macam laknat . Gua ,isteri gua , anak 2 gua semua turun dan berpedih kena gas sial tapi kami tetap memperjuangkan sampai selesai demo . Lastly tolong bagi pingat H1N1 tu kat depa semua.

    ReplyDelete
  3. AT,
    Aku dpt hidu hang punya point..

    Tp cam kata bro perunding la.. slow down dan brek skt..

    ReplyDelete
  4. haha..
    ganas tul bunyi anugerah tu..haha

    ReplyDelete
  5. bro aduka,
    bg mat sabu turun...
    mustapa ali pn ada..
    gua jln skali depa...
    buang pencalonan...

    ReplyDelete
  6. bro aduka silap.Mustafa ali,aku nampak masa perarakan ke sogo dari pejabat agung pas.

    ReplyDelete
  7. aduka,
    banyak pemimpin pas yang ko posting tu silap.aku syorkan kamu tengok gambar link kat bawah.

    http://trgkini.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Apa la ko orang ni bangang, bahlol,tolol, binawe, choplot, hantu raya dan semua gelaran adalah layak bagi kau semua kerana kurang ajar.
    kalau kau nak gelaran TOKOH BABI NEGARA tu ambiklah jangan bagi kat orang lain rebut lah dikalangan kamu terutamanya haji jamaluddin perangai kurang ajar, kot-kot dapat gelaran haji dam kot.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.