Skip to main content

Kaizen demo besar. (2)

Oleh : AdukaTaruna

Kaizen 3.

Masalah : Sekatan polis / FRU ketika berarak.

Diorang dengan helikopter, dengan teknologi komunikasi, dengan peta, dengan latihan, dengan taklimat dengan study tindakan lu yang sudah2, memang kompom lu kantoi punya. Gila ganas beb. Nasib baik Nik Aziz tak datang. Kalau tak... huih.... jahanam benda besar sebab nak dapat benda kurang besar. Patot la abanghensem hantar toyol jiran dia jer time demo.

Eh... xenan. Salam Kamunting tu datang tak?

Penyelesaian :

1. Datangkan khas pemuda Batu 6 Terengganu dan Kemuming Kelantan. Dalam 40 orang untuk setiap tapak mula.

Tugas dia duduk barisan depan, belakang Unit Amal. Kalau leader suruh rempuh, diorang akan pencetus semangat rempuh. Kalau leader suruh releks, dia harus releks. Kenapa Batu 6 dan Kemuming Kelantan? Tanya orang Terangganu dan Kelantan sendiri.

Senarionya, kalau tersepit dan terkepung macam team Masjid Negara, kalau gua as leader team tu, memang gua suruh rempuh punya. Berhenti dalam jarak 20-30 meter, taklimat dan bakar semangat, then terus lari secara ramai dan padu menuju barisan FRU. Kompom diorang lari punya. FRU 99% genetik Melayu ma.

Sebabnya (team Masjid Negara)
  • Tersepit. Ada wanita dan kanak2 yang tidak boleh terjun gaung.
  • Hanya 500 meter sahaja lagi untuk bergabung dengan puluh ribu team lain di depan.

Ni, sekor suruh rempuh, sekor suruh sabar, sekor suruh patah balik. Kalau gua nekad rempuh, buat muka garang lagi nekad, sekali tengok gua sensorang jer rempuh, memang sebijik stupid ala ulama. Patutla FRU sengeh jer time gua lari untuk rempuh.

Kalau team Masjid Negara berjaya rempuh FRU yang puluh ekor jer tuh, dah bergabung dengan puluh ribu kat depan dah tu. Silap2 boleh naik atas kete meriam air, tangkap gambar. Sebab kompom diorang lari punya. Kita puluh ribu, tapi hati kecik.

Bukan nak suruh pukul FRU, tapi nak bergabung, pecahkan halangan, dan batalkan serangan ganas FRU lebih awal jer.

2. Letak 2-3 ekor Unit Amal yang mahir jalan KL.

Yang ni penting. Pernah gak gua cakap dulu. Tapi takda peduli la. Kalau tersekat, ak boleh rempuh, kena pegang motif laluan. Motifnya ialah ke Istana.

So, kalau lu tersekat, Unit Amal kena bawak la celah bangunan, masuk semak, panjat pagar, asalkan ke Istana. Semua team pun camtu. Tak payah tercangak-cangak mengadap sekatan FRU. Kepala otak, jangan fikir ikut jalanraya. Siap patuh lampu isyarat plak. Kelapa otak harus bermatlamat Istana Negara. Jadi macam air. Tutup paip, kita keluar ikut bocor. Tutup bocor, kita keluar ikut pecah. Janji ke Istana Negara.

Sekat jalan Kinabalu, kita turun semak, masuk Royal Selangor, keluar dayabumi, tembus Pasir Mas. Polis n FRU terpaksa pusing satu KL nak sekat jalan lain plak. Yer la... meriam air tu mana boleh lalu ikut short cut. Yang jalan kaki kita, bukan FRU.

"Ana tak boleh panjat tembok tu."

"Kenapa plak?"

"Anak pakai jubah pewaris nabi."

Lu peduli jer ulama camtu. Lurus bendul, bodoh piang punya tu. Bila dia tgk semua panjat, tinggal dia jer, tetiba :

"Haram panjat tembok. Nabi tak pernah buat."

Lu turun kejap, lu tempeleng jer ulama tu. Then lu panjat balik.

Sambung N3 lain.

Comments

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.