Skip to main content

Arak Ronnie Liu.

Oleh : AdukaTaruna

Gua memang berbulu habis dengan Ronnie Liu nih. Siyes punya cakap. Gua tahu sebab apa gua perlu berbulu dengan celaka nih. Tak boleh story jer. Sebab bukti takda. Besar lu punya kepala ah... Itu sekian tajuk.

Dalam isu arak bawah kawasan Khalid Samad plak, gua sokong Khalid Samad habis2an.

Kalau memana ulama cakap, inilah padah kerjasama dengan DAP, gua pijak2 kepala serban dia. Kerjasama dengan DAP lah, Khalid dapat fight dalam kerajaan. Dan kita patut duduk belakang dia.

Tanpa kerjasama dengan DAP, sepatah haram pun tak dapat fight. Sampai kiamat arak dijual UMNO-BN. Skang kita dah dapat medium dan sedikit power hasil UG dengan Barisan Rakyat. Agen kita ialah Khalid Samad.

So, fight Khalid, fight.

Fight Khalid, fight!

Fight Khalid, fight!

Gunakan setiap peluang demokrasi yang lu ada. Tu pasal penting letak orang cerdik dalam politik. Harap ulama? Memang kena sembelih jer la.

So, walau kecil, dalam isu ni, gua support lu. Hujah level awam gua boleh tulis nanti.

Comments

  1. bab ni wa sokong lu aduka... ngan bekerjasama ngan DAP la dapat kawal arak.... sebelum ni kita asyik melalak jer... ambik tindakan tak dapat..... nak harapkan UMNO..... dia orang pun jadi pelanggan beli air kencing setan tu.... camne nak kawal..... bantahan dari individu ni biasa la ...... kena plak non muslim.....

    =abanghensem

    ReplyDelete
  2. gua suka isu ni sebab khalid samad dengan hassan ali dapat disatukan bantai Ronnie..

    ReplyDelete
  3. Aku xsetuju AT kata dengan sebab DAPla pas dapat fight arak ngan umno.bila dap & pkr pula yg sokong maksiat,pas xleh tegur.

    kalo ko kata pas kerjasama ngan dap untuk dptkan kuasa hapuskan semua bentuk nahi mungkar xkira sape, aku setuju. xkira sape,hatta dap pun.Asasnya bila kita ada kuasa,kita akan hapuskn apa yg diharamkan oleh agama samaada secara berperingkat2 atau sekaligus (bergantung pd tektikal).sebabnya kes arak di selangor majoriti org islam yg minum.janji benda tu kene hapus.

    kalo ko kata dengan sebab DAPlah kita boleh fight arak ngan umno dan dlm masa yg sama bila dap sokong arak pula kita malu2 kucing untuk tegur,aku rasa baik ko terjun bangunanla.xyah jadi orang islamla ko.setakat sembhyang dan naik haji.pastu naik haji.pastu naik haji.pastu naik haji.pastu mampos.xkemananya ko..

    oo!org lain rogol cucu ko tak boleh.tapi member punya pasal rogol boleh pulak.sebabnya takut member x bagi undi esok2.mana prinsip n maruah ko hah?

    ReplyDelete
  4. zargosa, lu tak paham artikel ke?

    At lu kasi kuar la level awam lu.Tapi wa rase lu kene buat satu level lagi = level umno.

    ReplyDelete
  5. kesian pulak kat zaragosa ni...
    tulis panjang2 tapi masih level awam...lawak pun ada jugak.kahkahkah.selalu2 la lepak sini dan banyakkan membaca

    ReplyDelete
  6. boleh pakai jugak point aduka ni..nape le aku tuhan tak jadikan aku ni sebodoh aduka..
    Orang umno takyah lah komen sini,bodo bodo semua je nampak..korang baca cukup lah..aku tolong ko bagi woning kat diorang ye aduka.Aku tahu ko ni pemalu.

    ReplyDelete
  7. nape pulak boleh tertaip aku tuhan plak komen aku kat atas tu..camne nak padam ni..ko tolong betul ayat aku tu aduka.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.