Skip to main content

Teka apa tajuk utama Utusan esok?

Hadi Presiden dan Nasha menang.

Meh kita teka. Hahaha. Mana kapt shiqaqi? Meh ubat hati gua yang lara ni sket. hahaha.

Lepas ni kalah ke menang ke, fokus ke Manik Urai haa... jgn ada sabotaj2. Mana tau nak kasi pukul rebah kat Husam and team Kelantan.

Comments

  1. wat lah ptemuaan
    agar umno xpayah bertanding..
    dah nak jadi geng kan..hihi

    ReplyDelete
  2. BISMILAH HIR RAHMAN NIR RAHIM
    Walaupun geng2 TG Nik Aziz kalah pada permilihan perwakilan , namun semangat mempertahan negeri kelatan terutama sekarang ini Manik Urai tetap geng2 TG Nik Aziz kami mempertahan kan tapi kami yang fanatik dengan TG Nik Aziz telah berikrar mengharamkan undian kami semasa pilihan raya ke 13 nanti kepada juak juak (kumpulan) TG Haji Hadi Awang yang ingin bergabung dengan UMNO BN .

    ReplyDelete
  3. "Nasharudin Kekal Timbalan Presiden Pas"

    ReplyDelete
  4. xyah wat ramalanla dgn tajuk berita UM/BH ke takde maknanya, kerja depa tuh hanya nak rosakkan minda rakyat aje, hari ni media gomen tulis sokong ulama', esok tulis sokong geng pro, lusa sokong blogger AT ke...semua tuh kepalsuan belaka, cara n dakyah dorang nak pecah-belahkan ahli parti dan timbulkan keraguan masyarakat terhadap PAS. nasihat aku kpd blogger2 spt kamu jgn termakan sgt dgn permainan media gomen nih byk reverse saiko dan counter spin nya. apa yg penting jagala akhlak dlm menulis dan berbaik2la dgn org2 yg memahami n mendalami ilmu2 alquran utk kebaikan dunia lg2 akhirat.
    dan satu lg nak ingatkan jgnla kebencian kamu kpd puok yg kamu tidak menyukainya jgn terlampau batasan kerana suatu hari mungkin kamu akan bersama mereka dlm penipuan atau mereka akan bersama kamu dlm kebenaran hendaklah kebencian kamu kerana Allah dan kesukaan kamu juga kerana Allah.

    - no bodi is perfek, im no bodi

    ReplyDelete
  5. kapt_shiqaqi said,

    "dan satu lg nak ingatkan jgnla kebencian kamu kpd puok yg kamu tidak menyukainya jgn terlampau batasan kerana suatu hari mungkin kamu akan bersama mereka dlm penipuan atau mereka akan bersama kamu dlm kebenaran hendaklah kebencian kamu kerana Allah dan kesukaan kamu juga kerana Allah."

    hayati apa yang kamu tulis, amalkan. jangan ada rasa benci sesama Muslim. hentikan amalan mengkafirkan. Umno pun Muslim juga, dekati dan dakwah mereka. bukan mengkafirkan sepertimana amalan Pas Terengganu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.