Skip to main content

Lu agak2, boleh ke Hadi dan ulama lain seteguh Ahmad Awang?

Ni adik gua yang bagi persoalan kat gua.

"Ngah, satu soklan. Hadi PJ Perak, tapi Nizar yang jadi MB. Agak2 Hadi cool macam Ahmad Awang atau Hadi mukobolah dengan UMNO?"


Soklan adik wa tu. Wa jelaskan sket. Kang ada plak yang tak dapat tangkap.

Senario sebijik macam Perak. PAS menang ciput, PKR punya calon MB pulak malaun ntah kutip dari mana. DAP takleh sebab bukan Mleayu Islam. Nak tak nak, Nizar yang level bawah hiraki PAS dicalonkan MB. Hadi plak tak bleh. Sama ada kalah atau sultan tak kompiden atau apa sahaja sebab.

So, lu agak2, Hadi cool macam Ahmad Awang, atau berlaku mukobolah secara gelap dengan UMNO?

Lu orang jawab la dulu..

Comments

  1. Keraja Bodoh Nik Abduh Dan Kerja Jahat Pembantu Presiden

    Siapa dak baca tulisan sensasi anak Nik Aziz, tapi sayang tak lebih dari menepuk air di dulang, muka sendiri jugak yang kuyup.

    Dulu orang dak bercakap pasal kereta CRVnya, pasal dia makan gaji buta dok jadi ahli majlis MPKB dan komisyen balak, hari ini semua dah habis dicerita orang.

    Nik Abduh dah pusing lalat. Bukan kerana banyak bersembunyi kat Kedai Lalat (Tak jauh dah dengan rumahnya), tetapi pening lalat pasal bau busuk jadi banyak lalat dok mari.

    Nik Abduh buat pendedahan waktu Tuan Guru Nik Aziz mengerjakan umrah menunjukkan dia ada agenda busuk.

    Terus terang, orang dah tahu Nik Abduh nak tunjuk hero belasah Husam. Dulu Nik Abduh halau Husam dari Kijang dalam Pengkalan Chepa. Hari ini Nik Abduh dengan sokongan moral pembantu Presiden di Selangor dan Terengganu nak bunuh karier politik Husam lak.

    Kenapa ya?

    (Baca seterusnya di http://kisahbenar.wordpress.com)

    ReplyDelete
  2. Nik Abduh nak takhta diwariskan kpdnya kot....

    Nik Abduh beraso dia bukan ulama mee celuk.... dia mungkin ingat dia ulama mee goreng kot.... mee goreng ingat dia lebih kaw dari mee celuk....

    ReplyDelete
  3. wa pikir soklan lu tu lebih kepada provokasi, tidak untuk penambahbaikan.

    ReplyDelete
  4. soalan tak relevan.
    hiriaki organisasi tak sama hiriaki pimpinan kerajaan.

    pas ramai hero,
    cuma superhero tak muncul lagi.

    ramai superhero pun boleh menyusahkan..

    pkr ada satu superhero,takde ramai pulak hero..

    apa yg pr perlu buat ialah pergi buat marketing!!!!marketing!!!markerting!!!
    macam tabligh tak give up buat marketing.

    ReplyDelete
  5. apa2pon... pimpinan PAS
    kene tarbiyah lebih mantap lagi..haha
    akhlak kene mantap lg...haha

    tu baru skit citer pasai bab
    pimpinan ni...haha

    sapa2 yg dah join & aktif..
    klu x kuat, leh masuk UMNO jadi nya...hahaha.

    apa2pon,
    kepimpinan bengong dlm PAS
    masih idup lagi...haha

    klu kepimpinan PAS pon BENGONG
    macai2 bawahan lg lah BENGONG..haha

    tu kesimpulan ringkas...haha

    sabooo je laaa..
    tu lah adat pjuangan..hehe

    ReplyDelete
  6. Jangan jadi tukang laga. PAS takkan dapat perintah Malaysia kalau tak bersama DAP dan PKR, begitu juga DAP dan PKR.

    Takut2 ada orang syok sendiri.

    Dan kita jangan jadi tukang laga, sesetengah tempat kerjasama antara PKR, DAP dan PAS cukup baik, jadi jangan ada kawasan-kawasan yang syok sendiri, takut nanti perpaduan ini pecah, yg untung UMNO.

    ReplyDelete
  7. hehehe..

    Bro..baik lu tanyer.Kalaulah dikatakan PRU08 pas menang banyak kerusi tapi tak cukup kerusi nak wat gomen.Sama banyak ngan UMNO.Apakah yg akan terjadi pada PR?

    Kene2 terengganu plak tuh 50-50.hehehe..

    ReplyDelete
  8. Uma, lu kalo ckp mesti ada 'haha' hujung. Apo kono?

    ReplyDelete
  9. tu tanda gelak
    ckp tarak seruis sgt...hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.