Skip to main content

Kelusi timbalan plesiden...

Mat Sabu macam biasa. Memang 'keng'.

"Kerana orang yang hendak pimpin saya mestilah lebih berani dan lebih pandai daripada saya."
Tapi gua fikir, Mat Sabu kena lawan Presiden. Sebab tak berani berhadapan dengan dunia intelek terbuka tentang UG. Ghaib menikus. Gua ingat kalau Ilm Guan Eng cabar debat, mau malu PAS + Melayu + muslim beb.

Nasib baik dia tanya perincian jer. So di sini, Mat Sabu telah merelakan orang penakut pimpin dia. Haha. Dulu pun sama. Nak jadi Presiden, tapi penakut turun demo. Sama ada penakut atau jaga standard gua tak tau la.

2006 kalau tak silap gua. Wa maki habis2. Sohai punya Presiden. Dia apikan ahli PAS, tapi dia tak turun. Yang kena debik puak PAS yang bodoh2 ni.

Dah kena maki barulah ada turun demo. Korang nak kata gua perasan ke tak, wa tak kisah. Tapi sejak kena maki la wa baru tgk dia ada serius sket bab demo mendemo nih. Itu dalam tajuk penakut.

Tajuk cerdik plak. Haa........ malas la gua nak ulas bab cerdik Hadi ni. Tapi kesimpulannya, Mat Sabu telah merelakan orang yang penakut dan bodoh darinya memimpin dirinya. Hahaha.

Ada betul kata wa atau susah sket nak telan?

Kerusi Timbalan Presiden.

Skang ni pengundi perwakilan PAS, mengikut kepercayaan wa, terpecah 2. 40% pro mukobolah + pro kepimpinan ulama + pro konservatif. Manakala 60% lagi pro pembaharuan + pro anti mukobolah.

Kalau Mat Sabu dan Husam bertanding, maka, 60% akan terpecah 2. Kalau sama rata, jadi 30% sorang.

Kesimpulannya Ulama Nasha akan menang macam Khairy menang hari tu. Hahaha. Memang manjang kena sindir dengan gua jer la PAS lepas tu.

Comments

  1. salam

    sebab itu lah saya malas dah nak berdemo, dulu kite aje asyik berdemo Tuan Presiden batang idung pun tak nampak. Demo mempertahankan masjid arrahman kat UM tu, penat kite berdemo sudahnye masjid tu UBN yg amik, dulu mase samy vellu nak runtuh UBN leboh aje.

    ReplyDelete
  2. Bab kerusi timbalan pres ni mmg gua dah agak.Tapi tuh la..PAS dikatakan tokleh nampak sgt main strategi bertanding pemilihan.Kalu dak bleh setel..kasi ganti la.Kasi yg hensem2 sikit tuh.

    Tapi berkendak ngn umno dlm gelap boleh plak.heh.

    ReplyDelete
  3. TBO, skang Hadi dah ok dah. Selamba jer dia turun demo. Alhamd.

    xenan. lu mesti br pas baca blog pak bakaq kan. hahaha.

    ReplyDelete
  4. perasannya TGHH dengar kata lu..weh haprak!blog lu ni,bagi wa blog sampah.xde pemimpinnya nak masuk.perasan cerdik!cerdik skit dari kaldai adalah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.