Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 5, 2009

Kelusi timbalan plesiden...

Mat Sabu macam biasa. Memang 'keng'.

"Kerana orang yang hendak pimpin saya mestilah lebih berani dan lebih pandai daripada saya."
Tapi gua fikir, Mat Sabu kena lawan Presiden. Sebab tak berani berhadapan dengan dunia intelek terbuka tentang UG. Ghaib menikus. Gua ingat kalau Ilm Guan Eng cabar debat, mau malu PAS + Melayu + muslim beb.

Nasib baik dia tanya perincian jer. So di sini, Mat Sabu telah merelakan orang penakut pimpin dia. Haha. Dulu pun sama. Nak jadi Presiden, tapi penakut turun demo. Sama ada penakut atau jaga standard gua tak tau la.

2006 kalau tak silap gua. Wa maki habis2. Sohai punya Presiden. Dia apikan ahli PAS, tapi dia tak turun. Yang kena debik puak PAS yang bodoh2 ni.

Dah kena maki barulah ada turun demo. Korang nak kata gua perasan ke tak, wa tak kisah. Tapi sejak kena maki la wa baru tgk dia ada serius sket bab demo mendemo nih. Itu dalam tajuk penakut.

Tajuk cerdik plak. Haa........ malas la gua nak ulas bab cerdik Hadi ni. Tapi kesimpulannya, Mat Sabu telah merelakan orang yang penakut dan bodoh darinya memimpin dirinya. Hahaha.

Ada betul kata wa atau susah sket nak telan?

Kerusi Timbalan Presiden.

Skang ni pengundi perwakilan PAS, mengikut kepercayaan wa, terpecah 2. 40% pro mukobolah + pro kepimpinan ulama + pro konservatif. Manakala 60% lagi pro pembaharuan + pro anti mukobolah.

Kalau Mat Sabu dan Husam bertanding, maka, 60% akan terpecah 2. Kalau sama rata, jadi 30% sorang.

Kesimpulannya Ulama Nasha akan menang macam Khairy menang hari tu. Hahaha. Memang manjang kena sindir dengan gua jer la PAS lepas tu.

4 comments:

TBO said...

salam

sebab itu lah saya malas dah nak berdemo, dulu kite aje asyik berdemo Tuan Presiden batang idung pun tak nampak. Demo mempertahankan masjid arrahman kat UM tu, penat kite berdemo sudahnye masjid tu UBN yg amik, dulu mase samy vellu nak runtuh UBN leboh aje.

Xenan said...

Bab kerusi timbalan pres ni mmg gua dah agak.Tapi tuh la..PAS dikatakan tokleh nampak sgt main strategi bertanding pemilihan.Kalu dak bleh setel..kasi ganti la.Kasi yg hensem2 sikit tuh.

Tapi berkendak ngn umno dlm gelap boleh plak.heh.

AdukaTaruna said...

TBO, skang Hadi dah ok dah. Selamba jer dia turun demo. Alhamd.

xenan. lu mesti br pas baca blog pak bakaq kan. hahaha.

Anonymous said...

perasannya TGHH dengar kata lu..weh haprak!blog lu ni,bagi wa blog sampah.xde pemimpinnya nak masuk.perasan cerdik!cerdik skit dari kaldai adalah..