Skip to main content

Tok Bomoh bercakap pasal Sirul & Azilah

Oleh : AdukaTaruna

Ni gua nak memeingkan lagi kepala lu orang ni. Macam biasa, lu orang jangan percaya dulu, kasi fikir sendiri. Haha. Gua dah menurun dan tengok dalam mangkuk megi gua lama dah. Tapi, ari ni sebab takda isu nak ulas, wa ulas bab ni la.

Identiti.

Kecuali Melayu2 kampung, semua orang tahu dan perasan, mengapa Sirul Dan Azilah ditutup mukanya sepanjang masa dan media tidak dibenarkan memaparkan wajahnya?

Maka ada yang berpendapat, Sirul dan Azilah kemudiannya akan diberikan identiti baru, manakala identiti Sirul dan Azilah akan dihukum mati. Malaysia kan boleh.

Pelik sket.

Namun, pelik beb. Mengapa tiada sanak keluarga Sirul dan Azilah yang mengiringi mereka dan memberi sokongan kepada mereka sepanjang perbicaraan? Dan mengapa media pembakang atau media seberanii Suara Keadilan tidak membongkar identiti, sanak keluarga, si ibu, etc?

Takda ke paparazi kat internet yang membongkar semua ini, sedangkan Saiful Sumpah itu cepat sahaja tersebar siapa tunangnya, rumahnya, kerja, bekas pelajar mana, etc.

Peliknya di sini, mengapa latar belakang Sirul dan Azilah tidak terbingkar?

Teori Tok Bomoh.

Jadi, gua fikir, setelah menurun sambil membuto beberapa malam yang lalu, identiti Sirul dan Azilah adlah tidak wujud! Atau kata lainnya, identiti Sirul dan Azilah diwujudkan untuk kes Altantuya.

Kerana itulah mereka (Sirul dan Azilah) boleh bertahan mental mereka dalam menghadapi perbicaraan yang panjang dan lama ini, tanpa membocorkan apa cerita yang berlaku di mahkamah.

Dan tekanan meningkat apabila menghampiri hukuman, dengan kekeliruan dan ketidakyakinan terhadap identiti, di mana mereka mula bersuara soal kambing hitam di mahkamah.

Sekian, teori dari Tok Bomoh. Kalau tak betul, sekali lagi gua tipu lu orang. Hahaha.

Comments

  1. encik aduka,
    sila baca

    http://rockybru.com.my/2009/04/how-do-sirul-and-azilah-look-like.html

    kalau nak gambar, hadir je sessi mahkamah, pastu lukis gamba diorg... rasanya mmg dah ade org lukis, aku ade nampak kat blog mana tah

    lagi satu... kalau x silap aku, ahli keluarga pendakwaraya boleh hadir semasa upacara tali gantung

    ReplyDelete
  2. dalam kamar mahkamah mesti nampak muka kan??
    xkan karpal singh xnampak muka diorg..hehe..pandai2 je lu ni duka..
    tapi bab akan diberi identiti baru tuh cam logik gak ah..who knows..??
    wa pun da lama pelik kenapa diorg nye topeng macam mmg khas utk pakai time nak ke mahkamah..orang lain punya la seksa nak tutup muka sampai kena bertumbuk ngan cameraman..
    oh and one more thing, xsilap gua sirul kot org sarawak..kan semua dah tau siapa tunang dia..xsalah wa kat the star gua ade baca...
    after all, tu hukuman dunia utk diorg..kalau bukan diorg buat pun, ada la sebab kenapa allah nak uji diorg camtu..and kalau diorg betul2 salah, wa yakin dan percaya hukuman kat sana lagi berat menanti diorg..

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  3. Wa lagi la terbangang,

    Sampai semlm wa ingat azilah tu perempuan.sekali kene gelak ngn memeber2 wa.

    Wa tergolong dengan melayu2 di kampung??

    huhu.

    ReplyDelete
  4. Wa penah t'pikir teori lu ni dulu. Kalo kat Barat, diorang siap ble wat plastic surgery lg, tukau muka. Lu tgok je la filem Face Off, si Travolta ngan Nicolas Cage tuh.

    Tp based on cite member wa Timb. Komissioner PDRM Johor tu, si Azilah & Sirul mmg wujud, junior dia kat UTK dulu. X tau la kalo dia goreng wa, haha.

    ReplyDelete
  5. bala boleh hilang.
    nak kasi hilang sirul dgn azilah ni senang je.boleh belajar dgn pakar2 komando

    ReplyDelete
  6. betul lah aduka,
    forward thinking,
    dari awal lagi watak azilah dan sirul diwujudkan.
    mereka hanya sekadar watak.
    aduka memang hebat.

    ReplyDelete
  7. Baru kejap tadi kawan sy beri teori yang sama. Kut2 dia baca artikel awak lepas tu ciplak?

    ~Nyla

    ReplyDelete
  8. yup, ulasan dari lelaki_ini dan perunding mmg kena gn ape yg terdetik dlm palotak wa pas bace post ni.

    watak sirul dan azilah diwujudkan semenjak awal sebagai sebagai watak untuk dipersalahkan dalam kes pembunuhan kejam altantuya ni.

    segala bukti2 keujudan diorang berdua ni amatlah meragukan dan kalo ade pengesahan pun dtg dr org2 yg meragukan.

    kalau betul pun watak azilah dan sirul adlh watak sebenar, kemungkinan dorang tlh di'swap' dr awal lg dan di'susut' jauh2.

    org yg betul2 hidup xakan sanggup utk mati katak bagi pihak yg berkonspirasi.

    2 org yg terlatih dan seiras tlh digunakan sbgai pengganti utk soal jawab di mahkamah bg mengaburi mata semua pihak.

    yg akan digantung mandatori sekiranya rayuan ditolak nnti juga mgkn adlh sesiapa saja dgn rupa seiras kalo wajah tu ditunjukkan yg mana mereka sanggup ataupun dipaksa.

    ReplyDelete
  9. kawan-kawan,
    jangan peningkan kepala anda,
    itu semua wayang bodoh...
    nama N.... disebut-sebut,
    kenapa hakim tak panggil dia?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste