Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 11, 2009

Tok Bomoh bercakap pasal Sirul & Azilah

Oleh : AdukaTaruna

Ni gua nak memeingkan lagi kepala lu orang ni. Macam biasa, lu orang jangan percaya dulu, kasi fikir sendiri. Haha. Gua dah menurun dan tengok dalam mangkuk megi gua lama dah. Tapi, ari ni sebab takda isu nak ulas, wa ulas bab ni la.

Identiti.

Kecuali Melayu2 kampung, semua orang tahu dan perasan, mengapa Sirul Dan Azilah ditutup mukanya sepanjang masa dan media tidak dibenarkan memaparkan wajahnya?

Maka ada yang berpendapat, Sirul dan Azilah kemudiannya akan diberikan identiti baru, manakala identiti Sirul dan Azilah akan dihukum mati. Malaysia kan boleh.

Pelik sket.

Namun, pelik beb. Mengapa tiada sanak keluarga Sirul dan Azilah yang mengiringi mereka dan memberi sokongan kepada mereka sepanjang perbicaraan? Dan mengapa media pembakang atau media seberanii Suara Keadilan tidak membongkar identiti, sanak keluarga, si ibu, etc?

Takda ke paparazi kat internet yang membongkar semua ini, sedangkan Saiful Sumpah itu cepat sahaja tersebar siapa tunangnya, rumahnya, kerja, bekas pelajar mana, etc.

Peliknya di sini, mengapa latar belakang Sirul dan Azilah tidak terbingkar?

Teori Tok Bomoh.

Jadi, gua fikir, setelah menurun sambil membuto beberapa malam yang lalu, identiti Sirul dan Azilah adlah tidak wujud! Atau kata lainnya, identiti Sirul dan Azilah diwujudkan untuk kes Altantuya.

Kerana itulah mereka (Sirul dan Azilah) boleh bertahan mental mereka dalam menghadapi perbicaraan yang panjang dan lama ini, tanpa membocorkan apa cerita yang berlaku di mahkamah.

Dan tekanan meningkat apabila menghampiri hukuman, dengan kekeliruan dan ketidakyakinan terhadap identiti, di mana mereka mula bersuara soal kambing hitam di mahkamah.

Sekian, teori dari Tok Bomoh. Kalau tak betul, sekali lagi gua tipu lu orang. Hahaha.

9 comments:

Anonymous said...

encik aduka,
sila baca

http://rockybru.com.my/2009/04/how-do-sirul-and-azilah-look-like.html

kalau nak gambar, hadir je sessi mahkamah, pastu lukis gamba diorg... rasanya mmg dah ade org lukis, aku ade nampak kat blog mana tah

lagi satu... kalau x silap aku, ahli keluarga pendakwaraya boleh hadir semasa upacara tali gantung

Anonymous said...

dalam kamar mahkamah mesti nampak muka kan??
xkan karpal singh xnampak muka diorg..hehe..pandai2 je lu ni duka..
tapi bab akan diberi identiti baru tuh cam logik gak ah..who knows..??
wa pun da lama pelik kenapa diorg nye topeng macam mmg khas utk pakai time nak ke mahkamah..orang lain punya la seksa nak tutup muka sampai kena bertumbuk ngan cameraman..
oh and one more thing, xsilap gua sirul kot org sarawak..kan semua dah tau siapa tunang dia..xsalah wa kat the star gua ade baca...
after all, tu hukuman dunia utk diorg..kalau bukan diorg buat pun, ada la sebab kenapa allah nak uji diorg camtu..and kalau diorg betul2 salah, wa yakin dan percaya hukuman kat sana lagi berat menanti diorg..

-orang jauh-

Xenan said...

Wa lagi la terbangang,

Sampai semlm wa ingat azilah tu perempuan.sekali kene gelak ngn memeber2 wa.

Wa tergolong dengan melayu2 di kampung??

huhu.

lelaki_ini said...

Wa penah t'pikir teori lu ni dulu. Kalo kat Barat, diorang siap ble wat plastic surgery lg, tukau muka. Lu tgok je la filem Face Off, si Travolta ngan Nicolas Cage tuh.

Tp based on cite member wa Timb. Komissioner PDRM Johor tu, si Azilah & Sirul mmg wujud, junior dia kat UTK dulu. X tau la kalo dia goreng wa, haha.

malam said...

bala boleh hilang.
nak kasi hilang sirul dgn azilah ni senang je.boleh belajar dgn pakar2 komando

perunding said...

betul lah aduka,
forward thinking,
dari awal lagi watak azilah dan sirul diwujudkan.
mereka hanya sekadar watak.
aduka memang hebat.

Anonymous said...

Baru kejap tadi kawan sy beri teori yang sama. Kut2 dia baca artikel awak lepas tu ciplak?

~Nyla

petunjuk bijaksana said...

yup, ulasan dari lelaki_ini dan perunding mmg kena gn ape yg terdetik dlm palotak wa pas bace post ni.

watak sirul dan azilah diwujudkan semenjak awal sebagai sebagai watak untuk dipersalahkan dalam kes pembunuhan kejam altantuya ni.

segala bukti2 keujudan diorang berdua ni amatlah meragukan dan kalo ade pengesahan pun dtg dr org2 yg meragukan.

kalau betul pun watak azilah dan sirul adlh watak sebenar, kemungkinan dorang tlh di'swap' dr awal lg dan di'susut' jauh2.

org yg betul2 hidup xakan sanggup utk mati katak bagi pihak yg berkonspirasi.

2 org yg terlatih dan seiras tlh digunakan sbgai pengganti utk soal jawab di mahkamah bg mengaburi mata semua pihak.

yg akan digantung mandatori sekiranya rayuan ditolak nnti juga mgkn adlh sesiapa saja dgn rupa seiras kalo wajah tu ditunjukkan yg mana mereka sanggup ataupun dipaksa.

Anonymous said...

kawan-kawan,
jangan peningkan kepala anda,
itu semua wayang bodoh...
nama N.... disebut-sebut,
kenapa hakim tak panggil dia?