Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 30, 2009

Peluang UMNO : Individu vs Jemaah

Oleh : AdukaTaruna

Keputusan jemaah lepas (muktamar): Tiada kerjasama denganUMNO / BN.

1. Hadi menyonsang keputusan. Semua boleh terbuka seandainya Hadi memperincikan ideanya dengan teliti, sabar dan matang. Tetapi Hadi menikus. Ini terletak di bawah satus INDIVIDU.

2. Apabila Hadi menikus, jemaah gelisah. Pegawai2 Hadi cuba memberikan perincian. Tetapi semakin kalut. Hadi seperti biasa, ghaib dalam isu. Ini terletak di bawah status INDIVIDU yang membela INDIVIDU.

3. Pegawai2 Hadi ditolak dalam pemilihan kecil. Ini terletak di bawah status JEMAAH.

4. Kedudukan Hadi goyah dengan penolakan jemaah terhadap pegawai2nya. Jika sebelum ini Hadi menikus akan perihal UG, kali ini Hadi muncul. Muncul atas prinsip kedudukan politik, buka atas prinsip perjuangan Islam.

Hadi idak menjelaskan UG secara ikhlas. Sebaliknya menuduh malas baca dan jahil. Ini terletak di bawah status INDIVIDU.

5. Anak Nik Aziz mencelah dengan petrol. Tanpa provok dari mana-mana pihak, ulama muda bakal menjad pewaris nabi ini, mencetus fitnah besar apabila memetik dari sumber yang dipercayai untuk membuat tuduhan secara umum.

Tindakan INDIVIDU ini melanyak kepentingan JEMAAH semata kerana INDIVIDU Hadi. Fitnah meletus. Dalam keadaan sokongan Melayu terhadap PAS menurun, Johan Jaafar mengarahkan kesemua cabang Media Prima memberi liputan. Utusan mengambilnya sebagai tajuk utama.

Semua ini berstatus INDIVIDU yang mempertahankan INDIVIDU.

5. INDIVIDU yang mempertaankan INDIVIDU ini, kali ini dipertahankan sekali lagi INDIVIDU. Jemah semakin berkecamuk. Tantawi muncul dengan memijak prinsip salah perlu dikatakan salah.

Siapa berpengaruh tetap betul dalam apa jua? Ulama genetik Melayu tenggelam antara sifat semulajadi dengan ilmu yang dipelajari.

Semua ini berstatus INDIVIDU yang mempertahankan INDIVIDU yang mempertahankan INDIVIDU.

6. Belum sempat bom Tantawi dgunakan Media Prima, Roslan sm muncul secara INDIVIDU. Membuat kenyataan di Malaysiakini mempertahankan INDIVIDU.

Kini, tanpa disedari, jemaah semakin diasingkan demi kedudukan sebuah INDIVIDU Hadi. Tidakkah anda berkemampuan melihatnya?

6 comments:

alang said...

Bro. Lu sapa nak cakap Anak Nik Aziz menyebarkan fitnah. Mana lu tau tu fitnah ke apa. Lu jgn taksub sgt ngn seseorng. Silap jalan lu yang merana beb.

AToloL said...

pendedahan xclusif ust nik abduh merencatkan kempen puok2 yg merasa baguih sgt yg kepingin jawatan timb dan presiden.

gudjob ust.

lu meme BURI* la AT

Anonymous said...

Alang,
lu tak faham ke ?....Dia bukan sebar fitnah tapi timbulkan fitnah..

Lepas dia tulis dalam blognya lu tengok, sekarang apa dah jadi.

Siapa yang parah, penasihat ayahnya ke atau PAS sendiri yang parah?

Sebab tu aku ragu dengan kecerdikan ulamak macam ni.

Anonymous said...

Kawin le cepat2 sikit AT oi. Otak lu dah biul. Air bukan stkt dah bertakung, siap dah beku dlm kepala hotak lu...
Ngee... ngeri aku tengok mamat ni...

kapt_shiqaqi said...

hahaha...mamat ATni bodos nak mampuis, yg ko p pertahan husam tu mendenya? budusss

yang aku tahu dulu husam lobi untuk ganti tokguru kunun nok jadi MB..hahahha pasei tu tak tanding parlimen atlast planning gagal, sekarang konar nak naik jadi timb plak dah, kunun nak amek tapak presiden la tu lepaih nih..hahahaha

dan blogger mcm ko le dijadikan BARWA untuk menyalak...sian kat ko yerk jadi 'anjing' la plak...muehehehe

Anonymous said...

AT sejak bila Haji hadi nak gabung denagn umno?,kalau gabung dengan UMNO waa pun tak setuju,waa harap lu teliti betul2idea tu, jangan main ikut cakap otak lu je...lu kena paham konsep UG tu...marah nie mua ha ha..pada waa kalau lu paham UG itu sebagai gabung dengan UMno waa rasa intelek waa lagi tinggi dari lu ...mua ha ha

fanatik`