Skip to main content

Peluang UMNO : Individu vs Jemaah

Oleh : AdukaTaruna

Keputusan jemaah lepas (muktamar): Tiada kerjasama denganUMNO / BN.

1. Hadi menyonsang keputusan. Semua boleh terbuka seandainya Hadi memperincikan ideanya dengan teliti, sabar dan matang. Tetapi Hadi menikus. Ini terletak di bawah satus INDIVIDU.

2. Apabila Hadi menikus, jemaah gelisah. Pegawai2 Hadi cuba memberikan perincian. Tetapi semakin kalut. Hadi seperti biasa, ghaib dalam isu. Ini terletak di bawah status INDIVIDU yang membela INDIVIDU.

3. Pegawai2 Hadi ditolak dalam pemilihan kecil. Ini terletak di bawah status JEMAAH.

4. Kedudukan Hadi goyah dengan penolakan jemaah terhadap pegawai2nya. Jika sebelum ini Hadi menikus akan perihal UG, kali ini Hadi muncul. Muncul atas prinsip kedudukan politik, buka atas prinsip perjuangan Islam.

Hadi idak menjelaskan UG secara ikhlas. Sebaliknya menuduh malas baca dan jahil. Ini terletak di bawah status INDIVIDU.

5. Anak Nik Aziz mencelah dengan petrol. Tanpa provok dari mana-mana pihak, ulama muda bakal menjad pewaris nabi ini, mencetus fitnah besar apabila memetik dari sumber yang dipercayai untuk membuat tuduhan secara umum.

Tindakan INDIVIDU ini melanyak kepentingan JEMAAH semata kerana INDIVIDU Hadi. Fitnah meletus. Dalam keadaan sokongan Melayu terhadap PAS menurun, Johan Jaafar mengarahkan kesemua cabang Media Prima memberi liputan. Utusan mengambilnya sebagai tajuk utama.

Semua ini berstatus INDIVIDU yang mempertahankan INDIVIDU.

5. INDIVIDU yang mempertaankan INDIVIDU ini, kali ini dipertahankan sekali lagi INDIVIDU. Jemah semakin berkecamuk. Tantawi muncul dengan memijak prinsip salah perlu dikatakan salah.

Siapa berpengaruh tetap betul dalam apa jua? Ulama genetik Melayu tenggelam antara sifat semulajadi dengan ilmu yang dipelajari.

Semua ini berstatus INDIVIDU yang mempertahankan INDIVIDU yang mempertahankan INDIVIDU.

6. Belum sempat bom Tantawi dgunakan Media Prima, Roslan sm muncul secara INDIVIDU. Membuat kenyataan di Malaysiakini mempertahankan INDIVIDU.

Kini, tanpa disedari, jemaah semakin diasingkan demi kedudukan sebuah INDIVIDU Hadi. Tidakkah anda berkemampuan melihatnya?

Comments

  1. Bro. Lu sapa nak cakap Anak Nik Aziz menyebarkan fitnah. Mana lu tau tu fitnah ke apa. Lu jgn taksub sgt ngn seseorng. Silap jalan lu yang merana beb.

    ReplyDelete
  2. pendedahan xclusif ust nik abduh merencatkan kempen puok2 yg merasa baguih sgt yg kepingin jawatan timb dan presiden.

    gudjob ust.

    lu meme BURI* la AT

    ReplyDelete
  3. Alang,
    lu tak faham ke ?....Dia bukan sebar fitnah tapi timbulkan fitnah..

    Lepas dia tulis dalam blognya lu tengok, sekarang apa dah jadi.

    Siapa yang parah, penasihat ayahnya ke atau PAS sendiri yang parah?

    Sebab tu aku ragu dengan kecerdikan ulamak macam ni.

    ReplyDelete
  4. Kawin le cepat2 sikit AT oi. Otak lu dah biul. Air bukan stkt dah bertakung, siap dah beku dlm kepala hotak lu...
    Ngee... ngeri aku tengok mamat ni...

    ReplyDelete
  5. hahaha...mamat ATni bodos nak mampuis, yg ko p pertahan husam tu mendenya? budusss

    yang aku tahu dulu husam lobi untuk ganti tokguru kunun nok jadi MB..hahahha pasei tu tak tanding parlimen atlast planning gagal, sekarang konar nak naik jadi timb plak dah, kunun nak amek tapak presiden la tu lepaih nih..hahahaha

    dan blogger mcm ko le dijadikan BARWA untuk menyalak...sian kat ko yerk jadi 'anjing' la plak...muehehehe

    ReplyDelete
  6. AT sejak bila Haji hadi nak gabung denagn umno?,kalau gabung dengan UMNO waa pun tak setuju,waa harap lu teliti betul2idea tu, jangan main ikut cakap otak lu je...lu kena paham konsep UG tu...marah nie mua ha ha..pada waa kalau lu paham UG itu sebagai gabung dengan UMno waa rasa intelek waa lagi tinggi dari lu ...mua ha ha

    fanatik`

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.