Skip to main content

Nik Aziz ada power 'cuci dosa'.

Oleh : AdukaTaruna

Adakala gua terfikir beb. Kalaulah suatu hari nanti, benda ni menjadi trend, payah gak. Jangan selepas gua cakap, orang yang bersetuju dengan pandangan gua ni, terus lakukan, dah. Memang jadi trend la. Haha.

Lu orang bayang, malangnya kita, kalau Tok Guru kita dijadikan tempat cuci dosa. Takpa, gua jelaskan lagi.

1. Rosnah Mat Aris. Katakan dia terlaser menghina isteri Nabi. Terus mendapat kecaman hebat. Baik media perdana, mahupun media alternatif. Periuk nasi mula terjejas.

Rosnah Mat Aris pun jumpa Nik Aziz. Pakai tudung, jumpa, minta nasihat. Kompom karisma, aura, pengaruh Nik Aziz akan memadamkan dosa2 tersebut.

2. Nabil plak. Katakan dia buat hal. Nabil ni kaki internet beb. Siyes. Idola dia Anwar. Stendet la kan. Haha. Mambau tu pinggir Seremban. So, dalam kawasan bandar la. Kompom pro BR punya.

Katakan dia buat hal. Dosa lah. Media kecam dia. Mohon maaf pun tak leh reda. Walau sekor ni beridolkan Anwar, kompom dalam bab ni dia tak jumpa Anwar punya. Naluri dia akan jumpa Nik Aziz.

Cuci satu dosa. Hahaha.

3. So, gua nasihatkan abanghensem. Lepas lu bakar trak FRU ari tu, baik lu jumpa Nik Aziz. Cuci dosa. Kalau jumpa Berg, tiada lah faedahnya. Haw3.

Comments

  1. ni aper cerita ni...mana ader manusia boleh suci dosa orang lain ni..bab agama ni kalau tak faham jangan nak memandai lak...tak pasal-pasal kena syirik..setahu saya tak pernah lak TG Nik Aziz mengaku boleh ampun kan orang..kalau dosa sesama manusia kita kena minta maaf pada orang yang kita buat salah tu contohnya kita fitnah dia yang bukan2 kena la minta maaf pada orang tersebut..lepas tu taubat dan minta ampun pada Allah S.W.T...Ingat la saudara dosa yang paling besar adalah syirik dan fitnah...kan fitnah tu lebih hina dari membunuh...

    ReplyDelete
  2. wakaka.. wa paham lu pnya ideologi bro..

    gen melayu yg kat atas ni xpaham lagi apa yg cuba lu sampaikan..

    dia silap blog ni bro... dia kena masuk blog gerombolan atau blog keumnoan pkr ja...

    apapun, lu kena kerja keras lagi ni bro.. ramai lagi wa rasa suka baca blog lu tapi tak paham dgn falsafah lu..

    diorang knform takkan selak lu pnya post lama2...


    jadi=so, lu kena ulang dan ulang dan ulang lu pnya falsafah sampai lu masuk kubur bro..

    gogogo! wakakaka

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  3. hape ni tetiba jer lu sound wa ni....
    --------------
    Anonymous said...
    wakaka.. wa paham lu pnya ideologi bro..

    gen melayu yg kat atas ni xpaham lagi apa yg cuba lu sampaikan..

    dia silap blog ni bro... dia kena masuk blog gerombolan atau blog keumnoan pkr ja...

    apapun, lu kena kerja keras lagi ni bro.. ramai lagi wa rasa suka baca blog lu tapi tak paham dgn falsafah lu..

    diorang knform takkan selak lu pnya post lama2...

    -------

    bro... anonymous.... kawan kita aduka tu bagi ayat kiasan la.... tu pun tak paham ke..... nantikan bila kata gen melayu tak cerdik melenting plak.... appara

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. alamak wa silap qoute plak..... sorry bro bukancalon... ni qoute sebenar

    ---------

    hanya ingatan sesama Muslim said...
    ni aper cerita ni...mana ader manusia boleh suci dosa orang lain ni..bab agama ni kalau tak faham jangan nak memandai lak...tak pasal-pasal kena syirik..setahu saya tak pernah lak TG Nik Aziz mengaku boleh ampun kan orang..kalau dosa sesama manusia kita kena minta maaf pada orang yang kita buat salah tu contohnya kita fitnah dia yang bukan2 kena la minta maaf pada orang tersebut..lepas tu taubat dan minta ampun pada Allah S.W.T...Ingat la saudara dosa yang paling besar adalah syirik dan fitnah...kan fitnah tu lebih hina dari membunuh...
    ------------------

    wa sound balik ni...

    bro... hanya ingatan sesama Muslim (nama panjang giler.... pergh!!!).... kawan kita aduka tu bagi ayat kiasan la.... tu pun tak paham ke..... nantikan bila kata gen melayu tak cerdik melenting plak.... appara

    ReplyDelete
  5. adoi.. olang ni mcm pun ada ka.. nih sehabis2 bendul dah ni.. aiya brader....

    -_-


    nyle

    ReplyDelete
  6. haha. Sebab sesetengah pengikut yang fanatik, akan menjadikan benda ni kenyataan.
    Wa tak brapa suka Nik Aziz. Wa pro Hadi awang.hehe

    ReplyDelete
  7. Saudara/saudari hanya ingatan sesama muslim..
    Saya xpasti samada anda seorg yg lurus bendul atau kurang cerdik.. kerana tidak memahami apa yg AT hendak sampai. Mungkin juga anda generasi lebih berumur dari AT yg tidak berapa faham cara tulisan & ayat2 AT.

    To AT,
    Aku rs ko kdg2 kena 'luruskan' sikit penulisan ko. Sbb xsemua org yg baca blog ko seusia/seangkatan dgn zaman ko. Kira ok le tu, geng2 mcm ni dah start nak baca blog ko.

    p/s aku rasa kalau bapak aku baca blog ko pun mesti dia ckp bahasa ko kurang ajar.. pendapat aku la..

    ReplyDelete
  8. Salam, hang nk laser pn kna agk2 jgk bro.. Huhuhuhu.. Anyway, hang kna igt pintu taubat masih terbuka utk sape2 pn selagi nyawa tk berada di halkum.. Allah S.W.T maha pengampun.. Mcm hang la, hang dok laser tiap2 hr, msk akuan tu bro.. Sekadar teguran,Wassalam..

    ReplyDelete
  9. dah nama gen melayu..nak buat ape..haha
    wa ingat lg tengok kat utube, masa perhimpunan anti israel orang palestin tuh marah org melayu sebab angkat gambar pemimpin palestin..dia kata kalau nak bwk gambar bawak gambar rakyat yg tertindas..
    nampak xbeza disitu..haha
    so entry lu ni mmg wa setuju..

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  10. agak agak kalu nak berkiaspun... kenapa tak kata madey k?

    ReplyDelete
  11. bro.AT
    lu jgn pakai kiasan tinggi sgt...
    ramai yg x paham nanti,
    kang dgn lu...lu jatuh hukum K****,haha
    lu guna pakai ayat stardard melayu je.haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.