Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 20, 2009

Bacul Melayu PAS ni.

Mengenai hasrat PAS Bukit Bintang mencalonkan Nik Aziz bagi jawatan presiden, sseorang pemimpinnya berkata, pihak mahu menjadi "pencetus" kerana terdapat banyak lagi kawasan yang mempunyai hasrat yang sama, tetapi masih "berdiam diri".
Nak cari pencetus dalam PAS pun payah. Dalam konteks demokrasi yang dibenarkan oleh parti lu sendiri, pun lu penakut, macamana lu nak langgar si garuda BN?

Dey, Melayu. Kalau lu orang bacul takper. Kasi ajar sket anak2 lu orang seni untuk berkurang ajar. Dengar lagu M. Nasir anak2 kita sket. Seni berkurang ajar perlu ada kepada anak2 lu orang.

Supaya tidak la mewarisi kebaculan lu orang. Cakap kemain jobo. Sana kafir, sini kafir. Tolak Firaun tolak Namrud. Nak jadi pencetus dalam rangka sendiri pun penakut.

Buduh punya Melayu. Nama jer bersunat.

7 comments:

Anonymous said...

Salam sejahtera.
Hei....marah betul tuan Aduka, macam dah hilang taruna mengalahkan syaitan dan iblis perangainya.
Janganlah dipijak-pijak sopan bahasa,sesungguhnya ana tahu tuan aduka sangat baik budi pekertinya.

alang said...

Janganlah kerana marahkan seorang, semua hendak disapu.haha. Aduka, Apapun yg kau lakukan, tak kira ler g buat pembedahan plastik nak jadi bush ke, Tony blair ke, ko tetap Melayu.

Anonymous said...

awat hang dok melalut macam kera apat belacan tu AT.....
ada tersalah makan ker...sampai kutuk diri sendir...tak tau ler kalau hang ni memeang bukan melayu....wkaka..

Shannaro said...

haha...
lu org xtau ke, mmg la AT tu mcm ni. lepas 4 bulan kutuk ulamak, dia akan kene kifarah 3 minggu demam.

lu kutuk lgi kaw, denggi la lu dapat...wakaka

wa x setuju pmilihan pas jd mcm umno.

wa ada dgr pahang nk calonkan ostad azizan mb kedah tanding timb. presiden.

wakaka... wa dapat bau, ini agenda sulit nk jatuhkan tg hadi. w/pun lu kata tg hadi lembab, slow, bangsat, tu lu punya pasal. wa tetap stuju tg hadi terus jd presiden utk satu / dua pemilihan lg. nnt ada masa wa story la. hahaha

wa nk tgk lu hentam sama wa dulu. Berg nk join hentam wa pon boleh je.

Berg said...

hehe... lu tengah bebulu ngan sapa nie bro??...

lu kene bezakan pencetus dengan tercetus bro... bila lu dah dapat jawab yang nie.. lu msg wa.. tupun lepas wa abis sume paper la... wakaka

p/s: uit2 budak shannora nie x peksa ke??... lu nie bukan student ke?... eeee... takottt...

haha... nanti bila lu dah berani dan x pengecut mcm budak2 jemaah dalam kampus tu... lu ajak la wa trun minum sirap... wa tinggal 2 minggu lebih je kat kampus... sat g rindu kat wa lak.. wakaka

Anonymous said...

aku paling menyampah kat ko bagi idea bukan2 pastu suruh org komen..yg ko pakat tgk komen org..weeiii kalo berani org tanya ko jawab la..tu pun kalo ko anak jantan..jgn jadi bacul x jwb bila org tanya..hampeehhhhh

Anonymous said...

Haaa...cam ni la yg dikatakan pejuang.. Menyatakan yg hak walaupun pahit..

Baguih..baguih..!! Tak ramai dlm PAS org mcm lu...Mostly, sembang saja deraih.., tapi in reality..bengong serupa budak darjah 1..

Sempoi jgak blog hang..

TingTong