Skip to main content

Bacul Melayu PAS ni.

Mengenai hasrat PAS Bukit Bintang mencalonkan Nik Aziz bagi jawatan presiden, sseorang pemimpinnya berkata, pihak mahu menjadi "pencetus" kerana terdapat banyak lagi kawasan yang mempunyai hasrat yang sama, tetapi masih "berdiam diri".
Nak cari pencetus dalam PAS pun payah. Dalam konteks demokrasi yang dibenarkan oleh parti lu sendiri, pun lu penakut, macamana lu nak langgar si garuda BN?

Dey, Melayu. Kalau lu orang bacul takper. Kasi ajar sket anak2 lu orang seni untuk berkurang ajar. Dengar lagu M. Nasir anak2 kita sket. Seni berkurang ajar perlu ada kepada anak2 lu orang.

Supaya tidak la mewarisi kebaculan lu orang. Cakap kemain jobo. Sana kafir, sini kafir. Tolak Firaun tolak Namrud. Nak jadi pencetus dalam rangka sendiri pun penakut.

Buduh punya Melayu. Nama jer bersunat.

Comments

  1. Salam sejahtera.
    Hei....marah betul tuan Aduka, macam dah hilang taruna mengalahkan syaitan dan iblis perangainya.
    Janganlah dipijak-pijak sopan bahasa,sesungguhnya ana tahu tuan aduka sangat baik budi pekertinya.

    ReplyDelete
  2. Janganlah kerana marahkan seorang, semua hendak disapu.haha. Aduka, Apapun yg kau lakukan, tak kira ler g buat pembedahan plastik nak jadi bush ke, Tony blair ke, ko tetap Melayu.

    ReplyDelete
  3. awat hang dok melalut macam kera apat belacan tu AT.....
    ada tersalah makan ker...sampai kutuk diri sendir...tak tau ler kalau hang ni memeang bukan melayu....wkaka..

    ReplyDelete
  4. haha...
    lu org xtau ke, mmg la AT tu mcm ni. lepas 4 bulan kutuk ulamak, dia akan kene kifarah 3 minggu demam.

    lu kutuk lgi kaw, denggi la lu dapat...wakaka

    wa x setuju pmilihan pas jd mcm umno.

    wa ada dgr pahang nk calonkan ostad azizan mb kedah tanding timb. presiden.

    wakaka... wa dapat bau, ini agenda sulit nk jatuhkan tg hadi. w/pun lu kata tg hadi lembab, slow, bangsat, tu lu punya pasal. wa tetap stuju tg hadi terus jd presiden utk satu / dua pemilihan lg. nnt ada masa wa story la. hahaha

    wa nk tgk lu hentam sama wa dulu. Berg nk join hentam wa pon boleh je.

    ReplyDelete
  5. hehe... lu tengah bebulu ngan sapa nie bro??...

    lu kene bezakan pencetus dengan tercetus bro... bila lu dah dapat jawab yang nie.. lu msg wa.. tupun lepas wa abis sume paper la... wakaka

    p/s: uit2 budak shannora nie x peksa ke??... lu nie bukan student ke?... eeee... takottt...

    haha... nanti bila lu dah berani dan x pengecut mcm budak2 jemaah dalam kampus tu... lu ajak la wa trun minum sirap... wa tinggal 2 minggu lebih je kat kampus... sat g rindu kat wa lak.. wakaka

    ReplyDelete
  6. aku paling menyampah kat ko bagi idea bukan2 pastu suruh org komen..yg ko pakat tgk komen org..weeiii kalo berani org tanya ko jawab la..tu pun kalo ko anak jantan..jgn jadi bacul x jwb bila org tanya..hampeehhhhh

    ReplyDelete
  7. Haaa...cam ni la yg dikatakan pejuang.. Menyatakan yg hak walaupun pahit..

    Baguih..baguih..!! Tak ramai dlm PAS org mcm lu...Mostly, sembang saja deraih.., tapi in reality..bengong serupa budak darjah 1..

    Sempoi jgak blog hang..

    TingTong

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste