Skip to main content

Update Bukit Gantang. - Albanjari.

Bukit Gantang lencun petang tadi. Hujan dan petir berkawan sungguh. Mai pulak guntur, sekali 'menjerit' bergegar bumi, jangan buat main beb, memang lebat ! Bila time hujan macam2 ni tetiba ajer teringat bik.momma wak..hahahaha..! dan plan malam jumaat wak, kantoi lagi..dan wak selalu kantoi ! Nasib wak ler ! nak buat macamana !

Jam 4.55pm, YB Idham Lim call wak, tanya alamat dan nama si Perakbangkit. Mana la wak nak tahu, dia kata dia kat balai polis sedang buat report tentang blog yang menghasut tu. Wak cakap bagi masa 10 minit nanti call balik.

Tapi bagi wak, mudah saja..tulis aja dalam report tu alamat url blog tu, tak kan Polis tak leh kesan IP blog tu datang dari mana. Kalau IP komenter yang hantar komen dalam blog Sultan boleh depa hangkut ke Mahkamah itu hari, tak kan blog yang lebih lengkap macam si Perakbangkit, Polis tak boleh nak kesan..koman la kerja polis !

Lewat petang, ketika dalam perjalanan ke Kuala Trong, semua sumber yang diperlukan telah diperolehi oleh Perisik Rakyat dari informer bebas berkaitan Perakbangkit. Info yang dihantar dapat dilihat sepenuhnya di blog Perisik Rakyat. Dibawah sebahagian daripadanya yang dapat wak siarkan gambar-gambar yang dikirim dalam MMS tu.

Kereta kebanggaan Perak Bangkit, Toyota Ipsum BHA 4998


Office Perak Bangkit (AFFIN Investment Bank, Jalan Meru, Klang) tempat Perak Bangkit cari makan dan godek blog.

Mohd.Nazmi bin Rosli a.k.a Perak Bangkit.

Petang kelmarin juga, Nizar telah pertama kali melihat rupa sebenar Perakbangkit. Komen yang keluar dari mulut beliau, dah tua rupanya si perakbangkit ni...! Foto diatas, sedang menunjukkan Nizar sedang menyerahkan henpon yg mengandungi semua foto yg dikirimkan kepada kami melalui MMS, kepada Perisik Rakyat setelah melihat semua foto yg wak dah paparkan diatas.

Dalam perjalanan ke lokasi yang lain banyak shoot2 yang menarik dapat diambil oleh jurufoto rasmi BloggersNetwork, Perisik Rakyat. Wak tak leh nak buat byk shoot, pasal tangan wak yang pegang steering keter. Kalau wak pun ambik sama semua terjun bukit.

Wak nyatakan kepada Perisik Rakyat tentang tema gambar yang nak diambil petang semalam. Tema yang cukup mudah. Tolak BN ! itulah temanya...dan dibawah sebahagian yang menyatakan bahawa BN itu memang ditolak oleh rakyat Bukit Gantang.

LENGANG !!
Bilik Gerakan Daerah Mengundi Kampung Tebok Trong jam 6:40 petang.

SUNYI SEPI !!
Bilik Gerakan Kampung Temerloh Trong jam 6:43 petang.

RUMAH HANTU !!
Bilik Gerakan 2 Kampung Temerloh Trong jam 6:43 petang.

Bilik Gerakan UMNO Cawangan Kampung Nibong jam 6:47 petang.

Jam 6:51 petang (lokasi aku tak ingat...)

Jam 6:52 (yang ni pun aku tak ingat dekat mana)

Berbanding dengan suasana yang tedapat di pondok-pondok dan markaz operasi calon PAS. Meriah beb ! Semangat sungguh depa nih. Dah ler semangat dan meriah, mesra alam giler ! Kehadiran krew BlogNet dialukan oleh semua petugas.


Brader ni tengah sibuk persiapkan replika wau dari bendera PAS. cukup kreatif. elok kalau buat sekali pertandingan markaz/bilik gerakan paling kreatif, depa boleh menang beb!

Hadiah utama bagi la tambang balik Kelantan tak pun package percutian ke Perak sebagai saguhati atas keprihatinan dan semangat depa ni dalam kempen pilihanraya kecil macam ni.

Bukan senang nak tinggal anak bini dalam satu tempoh yang agak lama untuk kerja-kerja amal.

Dekat bawah ni kalau tak silap aku breader yang incharge dekat markaz/bilik gerakan ni.

Kira baguih jugaak la dia ni... markaz/bilik gerakan nampak tersusun walaupun kerja-kerja sedang dijalankan.

Kebersihan mesti diutamakan tak kira dekat mana. yang tu penting sangat.


Gerbang pembakar semangat sedang disiapkan dan tak sampai setengah jam dah terpacak hasil kerjasama semua petugas yang ada. semua rajin tolong menolong. tak dak nampak yang berat tulang. bagus. aku respek orang kampung aku dan aku bangga jadi anak Kelantan. biar orang UMNO/BN dok kutuk kononnya kampung kami mundur tapi kami lebih tahu perihal kampung kami. orang UMNO/BN tak payah nak sembang lebih-lebih.

Suasana bilik gerakan dan markas operasi PAS. Ramai petugas sukarela dapat dilihat.

Eksklusif untuk paparan blog. Cerita penuh hangpa klik kat sini !

Dan dibawah adalah himpunan foto yang terakhir diambil oleh kami petang semalam. Lawatan Tergejut Dato' Seri Ir Nizar ke tapak pasar malam Sungai Kerang pada petang 26hb. Mac, 2009.







Wak berterima kasih kepada Perisik Rakyat kerana mengikut perintah wak untuk dia tidak tidur semalaman dari kelmarin dan melupakan bantal seketika demi untuk semua pengunjung blog. Wak cakap lu mesti update semua gambar yg kita dah ambik...jumaat mesti keluar..kalau gambar tak keluar jumaat ni, aku baling dengan kasut. Hang nak rasa..hang lawan cakap aku ! Yes...betul semua foto yg wak, Perisik Rakyat dan ciberboron keluar dan ambil dalam 2 hari ni di lapangan telah keluar sebahagian. hanya majlis di Trong belum diposting lagi. Bravo!


Bendera PAS di perkampungan cina di Kuala Trong berlatar belakangkan kilang membuat arang, betul2 mengasyikkan mata yang memandang. Wak bagi 5 bintang kepada foto ni !

Foto ni wak suka, pasal di muka Osman Jailu digantungkan kasut. Kasut tu ori beb ! Wak tak bagi bintang kepada foto ni..tapi wak sama macam pengundi di situ..wak bagi tapak kasut !
rujuk foto diatas untuk paparan dari angle yang berbeza. 5 tapak kasut untuk foto ini !

Comments

  1. Patut boh kasut tumit tinggi kat gambo osman jailu tu,,baru power...



    -->> my bos my hero pak cd dok betugas kt bkt gantang skang..

    duka..,lu kolin2 wak banjari tu suh dia snap gambo my boss my hero banyak2 masuk dlm blog,,

    akak semenjak dua menjak ni gila glemer,,,muahaha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.