Skip to main content

Sah. Bola sepak tak maju di dalangi pembangkang.

Oleh : AdukaTaruna

Wa nak ulas komen Hisham beb. Dia kata GMP didalangi pembangkang. Reason mudah je. Sebab nampak muka pembangkang ada dalam tuh. Hahaha.

Wa rasa, masa Malaysia kena lupun dengan Thailand dulu pun didalangi pembangkang. Sebab lelaki_ini muka pembangkang. Wa nampak dia tgk TV malam tu. Hahahaha.

Soalnya di sini, sebenarnya, pembangkang (PAS) menyediakan perkhidmatan pembelaan. Tidak kira GMP atau budak tadika, jika kena pada benarnya, PAS perlu bantu. Sebab dia menjaga politik muslim.

Kalau Tadika Kemas mahu bantuan cara politik muslim, datanglah minta pada PAS. Kalau peniaga soya mahu bantuan politik, jumpalah PAS. Guna-diperguna bukan soalnya.

Comments

  1. Tu mmg style UMNO, bengap. Acuannya begitu. Kita jgn ikut sudah.

    Dulu Menteri bangang mana ntah kutuk MTUC sbb Pres. kuar statement yg b'canggah dgn kerajaan demi m'jaga hak pekerja swasta.

    Menteri tu kata MTUC jgn jadi alat p'bangkang. Syed Shahir tu PKR, asal MTUC ckp trus jd tunggangan p'bangkang. Bahalol!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n