Skip to main content

Produk untuk Albanjari

Oleh : AdukaTaruna

Wa reskpek sama team blogger Perak. Salah sorangnya Albanjari. Walau difahamkan beliau akan ponteng daripada membuat liputan pada malam Jumaat ini, wa tetap memahami beliau.

Atas tajuk kesibukan beliau, dan kegagalan beliau menepati rutin harian seorang manusia biasa, wa memperkenalkan satu berita baik untuk beliau.

Klik di sini.

Comments

  1. wa rasa sesuai utk
    puak2 yg malas basuh
    contoh yg bermain
    dlm pale wa adalah berg...hahaha
    berg leh jadi model kot..haha


    bro.Albanjari
    x sesuai sgt kot,
    coz bukan dia yg basuh..
    dia main campak aje...hahaha

    ReplyDelete
  2. kesibukan dunia ...
    memang sesuai untuk orang kafir dan orang yang musyrik....

    ReplyDelete
  3. andewe tu seswai utk geng antu pokok pisang yg terkencing2 dlm suar...haha

    ReplyDelete
  4. tahniah kpd para pemblog kerana minat anda dlm bidang sastera telah menyebarkan ilmu kpd masyarakat. tahniah krn menulis dlm bahasa rakyat yg mudah difahami. 'hidup bahasa ibunda'.

    ReplyDelete
  5. oh, baru perasan apa yang anda semua lucahkan...

    kepada uma... tolong jaga kelakuan anda semasa ketiadaan isteri.. anda digalakkan untuk mencuba produk tersebut... untuk pengetahuan kamu, saya bukan seperti yang anda sangkakan... wakaka...

    Gile mesti mahal punya benda tu!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n