Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 23, 2009

Meluat gua dengan PKR.

Oleh : AdukaTaruna

Meluat punya pasal, wa tulis jer la. Maleh nak tunggu2. Lu orang fikir la sendiri. Tapi sebelum tu, wa nak ucapkan terima kasih kepada jentera dan petugas PKR yang tolong PAS di Bukit Gantang. Dan wa harapkan jentera dan petugas PAS balas di Bukit Selambau. 0-0 aaa.

Skang ni wa berbulu dan meluat dengan parti PKR. Petugas PKR bab lain. Lu orang ada tajuk, gua ada tajuk. Si bangsat PKR ni dah menyusahkan rakyat di semua negeri BR. Terkutuk macam UMNO. Pasal kualiti parti bangsat ni, fokus seluruh negara, dan fokus pentadbiran BR, beralih 100% kepada politiking bangang seperti ini.

Rakyat dulu beb. Rakyat dulu! Keadaan terkini negara sangat tenat. Ekonomi, kestabilan politik, dwi-undang2, etc. Mana hala rakyat mahu dikerahkan?

Anwar = UMNO = PKR = Bangsat.

1. Perak.

Kucar-kacirnya pentadbiran di Perak. Bermula dari parti bangsat PKR. Urusan, kemudahan, pembelaan rakyat kucar-kacir!

2. Selangor.

Kes muslim PKR berkesedudukan dengan exco PKR, gambar aniaya, MP Kapar ugut letak jawatan, Rahman Palil menang free, etc. Kehendak rakyat diketepikan. Fokus politiking terpaksa dihalakan, fokus rakyat automatik kurang.

3. Kedah.

Parti sebangsat UMNO, PKR kacau keamanan dan kelicinan pentadbiran PAS Kedah. Ini paling wa sakit hati. Setelah PKR letak calon bodoh di tempat Azalina dan Rahman Pahlil, calon stupid PKR buat hal dengan tidak hantar penyata. Ahkirnya calon bebas menang.

Kemudian, PKR sekalu parti tidak bermaruah menggunakan lompat parti. Calon bebas masuk PKR. Kemudian, ada skandal. Akhirnya tumpuan Kedah terpaksa diberatkan kepada pilihanraya dan politiking sepanjang masa.

Tidak tergambar betapa bangsatnya parti PKR.

4. Pulau Pinang.

Ini yang terbaru. Kalau bukan masalah liwat, mesti dalam tajuk seks juga. Super stupid punya parti. Pusing2 dikaitkan dengan pramugari MAS. Dengan rasuah. Calon PKR majority tahap bodoh. Intelek out, iman tak payah sembang la.

Sudahlah menyusahkan Perak, menyusahkan Selangor, menyusahkan Kedah, terkini menyusahkan Pulau Pinang. Ingat ini negara abah lu punya ke? Lu tunggu lepas PRK ni.

Anwar = UMNO = PKR = Bangsat.

14 comments:

lelaki_ini said...

Haha. Lanyak bro. Lanyak. Jgn x lanyak.

Aritu wa cite PKR wat dajal kat Parlimen Pengerang smpi Azalina menang free. Kali ni wa nak cite kebangsatan PKR ms PRU lps utk DUN Tanjung Puteri, dlm kaw. Parlimen JB.

PKR nak kerusi tu, letak calon India, akauntan. Yg best ape tau. Kwn ni x reti ckp Melayu. Lu bayang PKR letak calon x reti ckp Melayu kat DUN majoriti Melayu, lawak tahap nenek lampir bro.

Ms kempen, pemimpin PAS jd jurucakap dia kpd pengundi. Ms ceramah, petugas PAS b'diri sebelah jd p'betul ayat merangkap part-time speaker.

Lu bayang pengundi tgok calon camtu, tawar hati bro. Lu bayang kalo dia menang, cane nak b'ckp dlm DUN?

Masalah komunikasi tahap serius bro. X reti ckp Melayu. Pelat. Tp PKR tamak, letak calon camtu. Mangkok tandas!

AdukaTaruna said...

Kumpul bro, kumpul. Wa nak lanyak kaw2 lepas PRK ni.

Ingat Azmin n Anwar takda siapa berani nak lawan ko. Wa akan try masuk seberapa byk forum yg ada.

Anonymous said...

Wa pun dah lama nyampah dgn PKR ni...walaupun dulu kesian btl tgk nurul izzah time bpk dia kena pecat.. wa satu uni ngan izzah..

uma said...

wah!
sedap lu org hentam PKR yeaa..hahaha

cume dah sampai
mase nak terajang ke ni?
timing kene tul ,bro.haha
wa rasa masih x puas lg tunggang..haha

AdukaTaruna said...

Basic kefahaman stanby terajang kena build up dulu bro.

Kalau semua dah stanby, nak tak nak PKR perlu berubah. Kalau masih ego tahap Anwar, lu tiup semboyan, kita terajang sama-sama.

Hahahaha.

uma said...

haha,
bab terajang tu wa rasa memang
nak terajang...haha.

cume org awam x brapa
nampak puak ijau
punye pale yg leh lead lg.
bg wa hadi,
org awam x yakin sgt.

tp wa leh setuju puak2 mcm lu ni
yg hentam PKR.
puak2 pimpinan
pas jgn masuk campur.
biar blogger mcm lu
yg hentam diaorg..hahaha

petunjuk bijaksana said...

time camni leh hentam tapi kene pade2 beb, mcm uma ckp dia x puas lg tunggang, dan mmg leh tunggang lg tu pun. sambil tunggang tu la kene hentam kat tempat terpilih.

Berg said...

Bro.. wa cadang lu kene g kursus pengurusan timing la...

wa nampak lu mcm meroyan skit skang nie...

lu punya posting x de flow... sekejap lu punya atuk punya kapak la... sekejap lu cite bab hantu la...

apa nie bro??... kamon la... fokus beb fokus...

lu bila nak trun Perak or Kedah or Serawak??...

hehe... puas hati wa dapat marah lu.. walaupun x de point!!

:-P

Anonymous said...

PKR bukanlah UMNO sangat. Dipimpin oleh Anwar dan anak buah yang setia. Selebihnya rakyat biasa dan golongan muda yang patriotik mahu mengubah pentadbiran negara yang korup. Anak muda di dalam PKR beridea segar yang mampu memberi tentangan sengit kepada UMNO. PKR yang bersemangat dan kreatif sentiasa memberi sokongan kuat berkempen untuk PAS dalam setiap pilihanraya. AMK yang peka segera menegur pemimpin yang tidak berdisiplin malah memberi tekanan kuat kepada pemimpin tertinggi supaya mengambil tindakan. Sikap ini jarang ditemui dalam parti UMNO dan PAS. Mungkin PKR terlalu sibuk berpolitik sehingga melupakan aspek keagamaan yang perlu diterapkan kepada setiap ahli. Setiap ahli PKR perlu mengikuti kursus2 keagamaan untuk meningkatkan lagi kualiti mereka. Mesej ini perlu disampaikan kepada Anwar. Badrul Amin & rakan2 perlu berfungsi.

maymot said...

Quote anon: AMK yang peka segera menegur pemimpin yang tidak berdisiplin malah memberi tekanan kuat kepada pemimpin tertinggi supaya mengambil tindakan. Sikap ini jarang ditemui dalam parti (UMNO dan) PAS.

...Statement cam lawak jek nih...

-->> Ameno mmg takde (bukan jarang) sikap membetolkan pemimpin..,,

Tapi PAS...come on laa,,mr pesiden pun kena tegor beb!!

Lagi satu,jarang pemimpin PAS ni yg tak berdisiplin banding ngan PKR nyer pimpinan..!!

Tang bab pemimpin nak dengo ke tak tu len citer aa...

maymot said...

uma said...

haha,
bab terajang tu wa rasa memang
nak terajang...haha.

cume org awam x brapa
nampak puak ijau
punye pale yg leh lead lg.
bg wa hadi,
org awam x yakin sgt.

-->Uma has spoken,well-spoken..hehe

-->> Korang nak terajang..,jgn lupo ajak akak n de geng,,

Berg jgn ajak sbb dia kata tak kool men tag tag..muahaha

Anonymous said...

Kak Maymot, dalam PAS boleh kritik pemimpin ke? Bukankah ahli PAS kena wala kepada pemimpin. Bukankah ahli PAS kena menerima tindakan yang dilakukan oleh pemimpin kerana pemimpin lebih arif tentang strategi politik. Lagipun kalau ilmu pun tak setaraf dengan pemimpin jangan tunjuk pandai nak ajar pemimpin. Bukankah begitu Kak Maymot?

maymot said...

Anonymous said...

Kak Maymot,
dalam PAS boleh kritik pemimpin ke?

Bukankah ahli PAS kena wala kepada pemimpin.

Bukankah ahli PAS kena menerima tindakan yang dilakukan oleh pemimpin kerana pemimpin lebih arif tentang strategi politik.

Lagipun kalau ilmu pun tak setaraf dengan pemimpin jangan tunjuk pandai nak ajar pemimpin. Bukankah begitu Kak Maymot?

Itu kata pengikot...
Pengikot yg lebeyy kuah dari sudu..

:)

Anonymous said...

haha.. kesalahfahaman konsep wala'... kuikui...

adakah dngan kritik pimpinan maka wala' sudah hilang??

Saidina Umarpun pernah kene tegur direct!!... hehe