Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 20, 2009

Calon PKR..

bro.. kelam-kabut calon PKR. lu takda komen ke


Ada, tapi simpan dulu. Pasal Hadi ni pun wa kena sound. Hahaha. Suh simpan lepas PRK. Terbabas plak wa. So, wa komen PKR lepas PRK. Banyak point wa simpan nih. Kalau ikut kualiti, Hadi 10 kali ganda Anwar. Tapi ikut realiti, Hadi 10 kali ganda tenggelam.

7 comments:

uma said...

ntahlah

bg wa,
hadi ada status ulamak
dipale beliau.
kdg2 wa rasa
status mcm tu susah gak
utk bergerak dlm mcilok...

Anonymous said...

waa rasa hadi tak cadang pun kerajaan campuran, yang dia cadang kerajaan perpaduan..beza beb...ini takleh beza ke...dua perkara tu amaty berbeza, dan beza...umno tak masuk pas..pas tak masuk UMNO..cuba baca elok2 keyataan hadi tu.... waa tetap sokong hadi dalam bab ni, pada waaa media manipulasi stement hadi...hadi bukan nak gabung dengan UMNO pun...dan orang pkr yang memang tak sebulu dengan hadi telah tokok tambah...ini waa marah...

fanatik...

uma said...

ada gak,
yg kem hadi sama wa...haha.

Kapt_shiqaqi tu kem hadi gak ke
dlm issue kerajaan ppaduan ni?hehe

berg x leh harap,
x berani masuk kem...haha

lelaki_ini lak letak syarat,
sedap2 dia aje...haha


k.memot mana? kem mana?hehe

zamanic kem mana lak tu?

sila tunjukkan kad kem masing2 yea..haha

Anonymous said...

uma sama kem ngan waa ke, ahak,nasib baik ada kem ha ha ha...
kat memot duk bercuti lagi kaa...

fanatik

maymot said...

haha..korang ni ingat ni kem musim panas@summer camp ke?

ada berapa kem ni?kem hadi ngan kem sapa lagi?

wat masa ni,seriau lagi nak masuk kem hadi..haha

kdg2 tak paham laa...apsal ostad hadi ni cam out of focus??

pengikut pun apsal takleh nampak ostad hadi ni nyer kelembapan..?

kalau ada isu pape...org cari tg nik aziz dulu..,,
sebab apa..lu pk la sendiri..

Wallahu a'lam..

uma said...

sebab apa diaorg cari nik aziz?
bg wa,
media dah leh baca
tu sal diaorg cari nik aziz.
kasi panas..haha

wa rasa
pimpinan pale ijau x pernah
belajo dari pgalaman bertemu media.

kapt_shiqaqi said...

sekadar menyahut seruan Uma.

aku setuju pandangan begini:

Secara peribadi aku menyokong penuh idea Kerajaan Perpaduan. Yang pastinya bersyarat, bukannya cadangan untuk jangkamasa pendek dan bukan juga tidak berdasarkan realiti semasa. Pertama sekali perlu dilihat seperti yang aku pernah nyatakan dulu, Presiden sentiasa berpandangan jauh dan berlatarbelakangkan pengalamannya dalam hubungannya dalam gerakan Islam sedunia. Tuan Presiden dilihat sebagai Ulama Haraki yang memimpin gerakan untuk perjuangan menyelesaikan masalah semasa dan jangkapanjang. Bila diimbas kembali cadangan beliau sebelum ini dalam isu muqabalah, angan-angan mat jenin juga wujud pro dan kontra, di mana pihak yang excited dengan cita-cita projek 16 september terus memberontak. Akhir sekali tumbang kerajaan Perak dikerjakan Najib dan jentera-jentera yang ada serta Pemikir Dibelakangnya. Cadangan ini bila diutarakan mendapat reaksi pelbagai pihak. Di mana DS Anwar sendiri dan Pemimpin2 Utama PR menyokong Tuan Presiden tetapi mengapa Mahathir menentang? Harus diingat hasil PRU12 di pihak pembangkang bukan disebabkan majoriti rakyat menyokong semata2 tetapi ianya juga disebabkan pergolakan dalam UMNO itu sendiri, di mana wujud satu pihak sabotaj satu pihak lagi. Apabila UMNO diteraju oleh pihak yang menguasai dilihat lebih agresif dalam melanggar undang2, maka zaman malap bagi pembangkang akan bermula mungkin dalam jangka masa yang panjang sepertimana yang dinyatakan oleh Mat Sabu. Anwar menyertai UMNO dulu atas idealisma menyelesaikan masalah dan realiti di depan mata dan semasa. Tidak mahu dilihat dan unggul seperti Anjing Menyalak Bukit, namun bukit tidak runtuh2. Jurang terus wujud, pantai makin terhakis. Para idealisma dan penyair terus syok sendiri, golongan elit yang memerintah terus ketawa. Namun bezanya Anwar sendirian masuk UMNO bukan secara berjemaah yang mudah dibaham harimau, tetapi cadangan Tuan Presiden bergabung secara berjemaah. Islam bukan jumud dengan satu tektikal tetapi kaya dengan tektikal dan berjiwa besar. Kerajaan Perpaduan adalah satu tektikal. Sebagaimana gabungan sebagai Pakatan/Kerajaan Pembangkang. Pengalaman bersama S46 dulu menguntungkan siapa? Lihat Gerakan2 Islam di luar seperti di Palestin, Turki, Sudan, Afghanistan, Filipina dsbnya ada masanya mereka bergabung. Ada yang berjaya dan kemenangan berpihak kepada gerakan Islam akhirnya. Hamas boleh bergabung dengan Fatah. PAS dan penyokongnya sentiasa beristiqomah dalam gerakan, tiada masalah untuk bergabung dengan sesiapapun dengan bersyarat. Komen 1 - "Sesiapa di kalangan pemimpin pas yg tak nak berlawan dgn najib nanti, elok lah letak jawatan bagi kat orang yg sanggup..jangan duk ajak ahli pas tubuh untiy gomen atas dasar menyelamatkan ekonomi negara...kalu setakat isu ekonomi, ulat dalam batu pun tahu cari makan". Ulasan 1 - Bukan tak nak lawan najib dan tak sanggup dan bukan sekadar ekonomi. Siapa kita dengan pemimpin PAS yang bangun malam dan mendapat tarbiah dan berhubung setiap masa dengan pemimpin Gerakan Islam Sedunia dari masa ke semasa kita nak kata mereka tak nak lawan dan tak sanggup? Masjid Rusila pernah keluar dalam TV Israel sebagai masjid pengganas kerana menolak undangan melawat Israel dan malah Pemimpin ini juga dilarang memasuki Mesir, jika masuk akan ditangkap. Siapa kita dan katakan kita sanggup lawan najib dan orang lain tak nak? Tak tahu sejarah perjuangan semasa diam lebih baik. Komen 2- "Kalau tak faham hasrat dan idea TGHH jangan buat komen. Komen 3- "objektif yang terselindung berhubung lontaran idea ini adalah menyekat kemaraan saudara Najib menjadi PM bukan kerja kita nak sekat najib jadi pm sepertimana bukan kerja Rasulullah apabila abu lahab naik menggantikan abu jahal yang penting ialah kita perkukuhkan jemaah kita tumbangkan kerjaaan BN yang ada" Ulasan 3- bukan sahaj enyekat kemaraan najib dan sekutu2nya dan pencatur di belakangnya tetapi menjadikan kita Ombak Yang Berjiwa Besar mempercepatkan menenggelamkan batu yang masih timbul. Rasulullah pernah menyokong Kerajaan Rom yang berperang dengan Kerajaan Parsi. Sebabnya