Skip to main content

Calon PKR..

bro.. kelam-kabut calon PKR. lu takda komen ke


Ada, tapi simpan dulu. Pasal Hadi ni pun wa kena sound. Hahaha. Suh simpan lepas PRK. Terbabas plak wa. So, wa komen PKR lepas PRK. Banyak point wa simpan nih. Kalau ikut kualiti, Hadi 10 kali ganda Anwar. Tapi ikut realiti, Hadi 10 kali ganda tenggelam.

Comments

  1. ntahlah

    bg wa,
    hadi ada status ulamak
    dipale beliau.
    kdg2 wa rasa
    status mcm tu susah gak
    utk bergerak dlm mcilok...

    ReplyDelete
  2. waa rasa hadi tak cadang pun kerajaan campuran, yang dia cadang kerajaan perpaduan..beza beb...ini takleh beza ke...dua perkara tu amaty berbeza, dan beza...umno tak masuk pas..pas tak masuk UMNO..cuba baca elok2 keyataan hadi tu.... waa tetap sokong hadi dalam bab ni, pada waaa media manipulasi stement hadi...hadi bukan nak gabung dengan UMNO pun...dan orang pkr yang memang tak sebulu dengan hadi telah tokok tambah...ini waa marah...

    fanatik...

    ReplyDelete
  3. ada gak,
    yg kem hadi sama wa...haha.

    Kapt_shiqaqi tu kem hadi gak ke
    dlm issue kerajaan ppaduan ni?hehe

    berg x leh harap,
    x berani masuk kem...haha

    lelaki_ini lak letak syarat,
    sedap2 dia aje...haha


    k.memot mana? kem mana?hehe

    zamanic kem mana lak tu?

    sila tunjukkan kad kem masing2 yea..haha

    ReplyDelete
  4. uma sama kem ngan waa ke, ahak,nasib baik ada kem ha ha ha...
    kat memot duk bercuti lagi kaa...

    fanatik

    ReplyDelete
  5. haha..korang ni ingat ni kem musim panas@summer camp ke?

    ada berapa kem ni?kem hadi ngan kem sapa lagi?

    wat masa ni,seriau lagi nak masuk kem hadi..haha

    kdg2 tak paham laa...apsal ostad hadi ni cam out of focus??

    pengikut pun apsal takleh nampak ostad hadi ni nyer kelembapan..?

    kalau ada isu pape...org cari tg nik aziz dulu..,,
    sebab apa..lu pk la sendiri..

    Wallahu a'lam..

    ReplyDelete
  6. sebab apa diaorg cari nik aziz?
    bg wa,
    media dah leh baca
    tu sal diaorg cari nik aziz.
    kasi panas..haha

    wa rasa
    pimpinan pale ijau x pernah
    belajo dari pgalaman bertemu media.

    ReplyDelete
  7. sekadar menyahut seruan Uma.

    aku setuju pandangan begini:

    Secara peribadi aku menyokong penuh idea Kerajaan Perpaduan. Yang pastinya bersyarat, bukannya cadangan untuk jangkamasa pendek dan bukan juga tidak berdasarkan realiti semasa. Pertama sekali perlu dilihat seperti yang aku pernah nyatakan dulu, Presiden sentiasa berpandangan jauh dan berlatarbelakangkan pengalamannya dalam hubungannya dalam gerakan Islam sedunia. Tuan Presiden dilihat sebagai Ulama Haraki yang memimpin gerakan untuk perjuangan menyelesaikan masalah semasa dan jangkapanjang. Bila diimbas kembali cadangan beliau sebelum ini dalam isu muqabalah, angan-angan mat jenin juga wujud pro dan kontra, di mana pihak yang excited dengan cita-cita projek 16 september terus memberontak. Akhir sekali tumbang kerajaan Perak dikerjakan Najib dan jentera-jentera yang ada serta Pemikir Dibelakangnya. Cadangan ini bila diutarakan mendapat reaksi pelbagai pihak. Di mana DS Anwar sendiri dan Pemimpin2 Utama PR menyokong Tuan Presiden tetapi mengapa Mahathir menentang? Harus diingat hasil PRU12 di pihak pembangkang bukan disebabkan majoriti rakyat menyokong semata2 tetapi ianya juga disebabkan pergolakan dalam UMNO itu sendiri, di mana wujud satu pihak sabotaj satu pihak lagi. Apabila UMNO diteraju oleh pihak yang menguasai dilihat lebih agresif dalam melanggar undang2, maka zaman malap bagi pembangkang akan bermula mungkin dalam jangka masa yang panjang sepertimana yang dinyatakan oleh Mat Sabu. Anwar menyertai UMNO dulu atas idealisma menyelesaikan masalah dan realiti di depan mata dan semasa. Tidak mahu dilihat dan unggul seperti Anjing Menyalak Bukit, namun bukit tidak runtuh2. Jurang terus wujud, pantai makin terhakis. Para idealisma dan penyair terus syok sendiri, golongan elit yang memerintah terus ketawa. Namun bezanya Anwar sendirian masuk UMNO bukan secara berjemaah yang mudah dibaham harimau, tetapi cadangan Tuan Presiden bergabung secara berjemaah. Islam bukan jumud dengan satu tektikal tetapi kaya dengan tektikal dan berjiwa besar. Kerajaan Perpaduan adalah satu tektikal. Sebagaimana gabungan sebagai Pakatan/Kerajaan Pembangkang. Pengalaman bersama S46 dulu menguntungkan siapa? Lihat Gerakan2 Islam di luar seperti di Palestin, Turki, Sudan, Afghanistan, Filipina dsbnya ada masanya mereka bergabung. Ada yang berjaya dan kemenangan berpihak kepada gerakan Islam akhirnya. Hamas boleh bergabung dengan Fatah. PAS dan penyokongnya sentiasa beristiqomah dalam gerakan, tiada masalah untuk bergabung dengan sesiapapun dengan bersyarat. Komen 1 - "Sesiapa di kalangan pemimpin pas yg tak nak berlawan dgn najib nanti, elok lah letak jawatan bagi kat orang yg sanggup..jangan duk ajak ahli pas tubuh untiy gomen atas dasar menyelamatkan ekonomi negara...kalu setakat isu ekonomi, ulat dalam batu pun tahu cari makan". Ulasan 1 - Bukan tak nak lawan najib dan tak sanggup dan bukan sekadar ekonomi. Siapa kita dengan pemimpin PAS yang bangun malam dan mendapat tarbiah dan berhubung setiap masa dengan pemimpin Gerakan Islam Sedunia dari masa ke semasa kita nak kata mereka tak nak lawan dan tak sanggup? Masjid Rusila pernah keluar dalam TV Israel sebagai masjid pengganas kerana menolak undangan melawat Israel dan malah Pemimpin ini juga dilarang memasuki Mesir, jika masuk akan ditangkap. Siapa kita dan katakan kita sanggup lawan najib dan orang lain tak nak? Tak tahu sejarah perjuangan semasa diam lebih baik. Komen 2- "Kalau tak faham hasrat dan idea TGHH jangan buat komen. Komen 3- "objektif yang terselindung berhubung lontaran idea ini adalah menyekat kemaraan saudara Najib menjadi PM bukan kerja kita nak sekat najib jadi pm sepertimana bukan kerja Rasulullah apabila abu lahab naik menggantikan abu jahal yang penting ialah kita perkukuhkan jemaah kita tumbangkan kerjaaan BN yang ada" Ulasan 3- bukan sahaj enyekat kemaraan najib dan sekutu2nya dan pencatur di belakangnya tetapi menjadikan kita Ombak Yang Berjiwa Besar mempercepatkan menenggelamkan batu yang masih timbul. Rasulullah pernah menyokong Kerajaan Rom yang berperang dengan Kerajaan Parsi. Sebabnya

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n