Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 21, 2009

Tapir punya budak Muhyidin..

Oleh : AdukaTaruna

Ekeleee... budak nih. Nak jer wa libas dengan getah paip kaler oren macam arwah abah wa selalu buat kat wa dulu. Sengal tapai punya budak. Ader ke dia cakap Perdana Menteri urusan parti. Abah lu!

"Itu hak UMNO, biar UMNO selesaikan. Kita tak pernah nak minta nasihat daripada Presiden Pas. Dia elok jaga parti dia cukuplah, dia pun banyak masalah.

Beliau mengulas cadangan Abdul Hadi pada persidangan Dewan Rakyat semalam supaya pelan peralihan kuasa daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak ditangguhkan kononnya untuk Abdullah melunaskan segala tugas dan agenda yang belum diselesaikan.
Oi bodoh. Perdana Menteri tu bukan hak UMNO la bangang. abanghensem, tolong ambilkan getah paip jap. Kaler oren punya. Wa nak libas kat belikat budak bengap ni jap.

Perdana Menteri bukan hak UMNO la bangang. Hak budak Tadika Kemas sekali. Kepala otak lu. UMNO = Malaysia, Malaysia = UMNO. Siapa mengajar lu ni?

Bukan sahaja TGHA, adik wa yang asyik main senapang peluru bearing kuning tu pun berhak cakap pasal PM la mangkuk. PM tu hak semua rakyat Malaysia. Kepentingan semua rakyat Malaysia. Niamakahai punya budak. Jangan sampai wa suruh adik wa yang paling kecik tembak lu dengan senapang dia. Sakit wo. Dah berapa ekor cicak syahid kat rumah wa nih dia kerjakan.

1 comment:

Amien Rais said...

Lu la bodoh. Memang PM milik semua. Tapi urusan dia nak turun naik Presiden UMNo tu, parti dia je la yang urus. Esok lusa mamat tu suruh Tuan Guru berenti sebab dah tua lu pon marah jugak..

Permainan politik itu dasyat. Saya 40 tahun belajar ilmu politik, tapi saya tidak berani terjun ke dunia politik. Padahal tawaran itu sangat banyak," kata Arbi Sanit pada detikcom kamis (5/2/2009).

Menurut dosen UI ini, politik itu busuk. Karena itu kalau seseorang ingin terjun di dunia politik, ia harus siap bergelut dengan dunia kebusukan. Kalau dia berhasil, dia akan menjadi politisi yang disegani kawan maupun lawan.

"Politik itu busuk. Karena itu sebaiknya dipisahkan aja antara agama dan politik seperti di barat. Untuk menjadi politisi itu harus muka tembok, jantungnya dobel, hatinya seperti batu, kalau tidak bisa jangan harap berhasil jadi politisi," terang Arbi.

Sebagai bukti dari dasyatnya politik, Arbi mencontohkan maraknya praktek politik uang. Menurutnya politik uang itu benar-benar mengancam transisi demokrasi yang sedang berlangsung di Indonesia.