Skip to main content

Amaran kepada Anwar!

Oleh : AdukaTaruna

Pertama, jangan lu rasa lu besar sangat sampai pandang rendah pada suara blogger nyamuk macam wa dan lain-lain. Kemerosotan UMNO bermula dari sinilah. Lu jangan main-main beb.

Adun Selambau letak jawatan secara atas airnya wa setuju. Wa setuju sekiranya itu adalah pilihan yang terbaik bagi menamatkan risiko buruk akibat tekanan team zalim Najib. It’s ok. Tamat.

Tapi wa jenis berfikir atas dan dalam air. Kat sini wa nak dakwa dahulu. Tiada bukti. So, wa nak bagi amaran kat lu berdasarkan dakwaan tak terbukti wa nih. Lu baca dengan perlahan. Betulkan spek mata lu dulu.

Amaran wa.

Lu jangan sesekali berpolitik terlalu taktikal demi cita-cita lu. Lu kena letak rakyat atas sekali beb. Rakyat dulu, target politik lu no 2. Kenapa wa cakap macam ni? Lu dengar sini.

Skang imej PKR dah merosot. Agak terjejas. Imej lu pun dah down sikit di kalangan penyokong BR yang tak fanatic kepada lu. Seandainya, perletakan jawatan oleh ADUN PKR di Selambau adalah taktikal lu kepada masalah ini, wa bantah dan maki lu.

Tak faham lagi? Dengar sini. Ini dakwaan wa. Dengan PRK Selambau Kedah yang 80% menang, pasti akan upkan balik imej PKR dan imej lu. Rakyat dilupakan dan dialihkan dari sejarah buruk lu di Perak. Ini basic.

Kalau inilah kerja2 lu, sedangkan ADUN PKR Selambau boleh bertahan dan tetap istiqomah, memang lu jenis biadap. Ini tuduhan wa. Lu memang jenis bangsat. Sebab kacau politik aman Kedah. Kacau nikmat rakyat Kedah menikmati hasil kerja-kerja pemerintahan Kedah yang baru.

Lu boleh kencing ramai orang, Anwar. Dan wa tahu IQ level awam bawah lu, tu sebab lu leh control sentiment dan focus diorang. Tapi zaman capaian pendapat yang luas dan mudah sekarang ni, lu akan semakin sukar nak kencing level awam lagi, beb.

So, wa ulang balik. Kalau ADUN Selambau letak jawatan kerana tidak tahan ugutan dan tekanan regim zalim Najib, wa ucapkan tahniah kepada PKR. Tahniah kepada lu kerana nasihat, perlindungan dan gerakan yang bagus.

Tapi kalau sebab dakwaan wa tadi, lu memang bangsat dan cilaka kerana asyik politicking memangsakan rakyat bawahan. Lu jangan kacau Kedah beb. Lu jangan kacau keharmonian politik Kedah atas taktikal bangsat lu.

Comments

  1. salam.
    Bro, jauh lu masuk ke dasar air tu... betui ka anwar ada pemikiran sampai ke situ? Too risky la.

    Aku masih rasa yang ADUN B.Selambau tu dah tak tahan tekanan.
    But, is he?

    ReplyDelete
  2. wa pun rasa camtu gak.... wak rasa takdak kaitan ngan DSAI la.... mungkin tekanan yang melampau² diterma oleh dia tu... nak plak dia tu bebas.... mesti rasa alone in the dark...

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. bodohnyer korang ni...bila lak dia bebas..dia kan PKR...ngok n dowh ler
    akai singkat ma...

    ReplyDelete
  4. nak warning orang konon...
    tunjuk muka pun tak berani...
    blah la anak anjing...
    memang patut pun DSAI tak payah layan blogger perasan macam anak anjing taruna sial ni..
    pesanan ikhlas aku, pi cermion diri tu dula la...
    kepala otak pun tak betul nak warning orang konoon..
    aku belasah ko nanti, baru ko sedar langit tinggi rendah!!!

    ReplyDelete
  5. Isu ADUN Bkt. Selambau ni dah ditimbulkan oleh TV3 sblm cite lompat Perak lg. TV3 dakwa mamat ni bwk awek p majlis Sultan.

    Wa yakin,
    Skandal Moral Dakwaan TV3 + Ugutan Pihak Najib + Tekanan Famili = Aru Letak Jawatan.

    Dan ketiga2 tekanan tu makin kuat lps cite Perak smpi Aru mengalah. So 90% wa yakin ni bkn pedajal DSAI. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.