Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 15, 2009

Anakku Razali..

Oleh : AdukaTaruna

Sindrom puja Razali.

Dulu masa beliau masih hidup, cam biasalah. Tipikal Melayu. Dengki-mendengki. Lepas dah mati, cam biasalah. Tipikal Melayu. Kasi Tan Sri la, kasi anugerah itu la, anugerah ini lah. Semuanya lepas dah mati.

Najib rayu sokongan penyokong Razali. Nama Razali diabadikan di sekolah. Razali ensem. Razali penyerang terhebat di abad ini. Razali nyaris dibeli Manchester City. Anak kedua KJ-Nori akan diberi nama Razal. Anak Paklah-Jane pula diberi nama Azali. Macam-macam lagi. Blah la lu…

Jangan macam tukar baju.

Najib ni bukan sahaja bodoh, tapi dayus plak tu. Takot bini. Cuma, Najib memiliki team pemikir n taktikal yang wa iktiraf bijak.

Najib tak sedar ke skang ni trend membaca secara terbalik terhadap berita media. Trend budak2 muda skang ni beb. PAS pun kena sedar nih.

Kalau media lapor : PM berkata tiada kes rasuah ditemui. Maka trend budak2 muda akan membaca secara terbalik.

Jadi, untuk elak dari perangkap trend ini, media kena laporkan : Siasatan lebih terperinci bermula. Selepas siasatan awal mendapati tiada sebarang unsur rasuah, BPR kini memulakan siasatan bla bla bla….

Kalau media lapor : BN tidak pernah memungkiri janji. Maka trend budak2 muda akan membaca secara terbalik.

Jadi, kalau nak elak termasuk perangkap dalam trend ni, media kena laporkan : Tunai janji : BN mulakan pembinaan jambatan. Letak gambar pecah tanah etc.

Dan, kalau Najib yang bengap ni cakap macamtu, maka, trend budak2 muda akan membaca seperti negara maju. Parti tukar selang-seli pun selamba badak jer.

No comments: