Skip to main content

Nak kena makan kasut saiz 8 Roslan bapok ni….

Oleh : AdukaTaruna

Wa masih tak puas hati dengan Ketua Penerangan PAS Selangor dan SU Akhbar Presiden PAS (kena sebut pangkat dia supaya dia sedar sikit beban yang di bawa tu). Bodoh macam budak kecik. Melatah macam pompuan.

Sorang perempuan, sekapal dengan lu, sms lu. Yang lu macam budak kecik g publish kat public buat apa? Perghhh.. tak terbayang bodoh mamat nih. Ok, kita guna kaedah pengantian.

Lu dah berbaiah. So, bersumpah lebih dari adik-beradik. Adik perempuan lu sms. Marah kat lu. Yang lu pulak boleh bagitahu jiran2. Bukan jiran2, siap dengan musuh2 lagi. Hal adik perempuan pun nak mengadu kat public ke?

Ekeleeee.. mana perginya penebat stress lu? Lu berjawatan ma. Siapa yang betina dalam hal ini? Siapa yang emosi? Lelaki kena control perempuan ke, lelaki ikut sama macam perempuan?

Kalau tak memandangkan PRK KT, memang wa belasah lu secara public pulak (di TKO). Bodoh giler beb. Perempuan, memanglah ada masa emosi, ada masa stabil. Yang kita ni, sebagai abang yang berbaiah, kenala control. Ke lu dah cukur bulu kaki lu bro?

Katakan dia tidak tahu no siapa.

Dah 2 kali bodoh. Hal sms, hal personal la. Kalau hal email atau hal blog (internet) barulah hal media. Meh sini wa ajar orang lama bebal ni kejap.

Dr perempuan tu sms dengan no tulen dia tau tak? Tak menyamar. Tak buat surat layang. Bermakna, ini hal antara adik perempuan dengan abang dia. Ada integrity di situ. Setiap sim card didaftarkan.

Yang lu pun sepatutnya layan secara beridentiti juga. Kalau malas nak layan dok dediam. Yang lu pergi jadi bangang siarkan no tepon buat apa? Kerja sebagai Ketua Penerangan ke? Nak terang hal semua dalam kain? Bodoh!

Bukan wa nak backing sangat Dr perempuan tu. Tapi kamon la bro. Lu lelaki ma. Emosi pompuan pun lu nak ngadu kat public, lu join Hishamuddin la, jadi aww…

Sikit2 mengadu.
Sikit2 mengadu.

Berenti jadi ahli politik. G main kawen2 la bai.

Comments

  1. realiti attitude gen Melayu
    baik PAS atau UMNO
    asal gen Melayu
    mesti bengap
    x pro langsung
    hujjah lwn hujjah
    blog lwn blog
    SMS lwn SMS
    SMS is privacy
    suddenly bwk isu privacy ke public
    really stupid
    tanda2 org lembik
    ngadu domba
    tagih simpati
    x jantan
    penakut
    kalo sumbat ISA x tau la aku cane

    12 thn aku dlm jamaah
    dr kampus smpi ke Negeri
    aku cukup anti attitude cani
    sbb ia merosakkan united jamaah
    malangnya ialah
    figure2 yg ada attitude cani la
    yg majoriti dinaikkan jd pimpinan
    sbb yg menaikkan pun gen yg sama
    sama acuan
    sama x pro
    sama bengap

    Oh Melayu
    Arab Ikhwan tgok pun geleng kepala

    -lelaki ini-

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.