Skip to main content

Karpal Dan UMNO : 2 Golongan Yang Bangang.

Oleh : AdukaTaruna.

Satu bertaraf individu. Manakala satu lagi bertaraf organisasi di mana kebanyakan invidividunya, terutama pemerintah tertinggi mereka adalah golongan yang bangang. Walaupun kebangangan mereka ini ditajuk yang berlainan, tetapi di medan yang sama. Medan ini boleh menyebabkan percikan yang membunuh keamanan majoriti pihak lain.

Kebangangan Karpal.

Kebangangan Karpal adalah di bawah tajuk ego. Keegoannya melebihi rasa tanggungjawab terhadap keamanan dan keharmonian. Bongkak! Mungkin kerana tiada manusia yang mampu menewaskannya dalam bidangnya, yakni undang-undang. Itu pun kerana anda berada dalam dunia Melayu. Genetik yang kekal standard walau memperoleh kelulusan undang-undang.

Jadi, dengan menyedari ini, terutama manusia bangang Melayu yang terlalu jauh untuk menewaskannya, dalam dunia undang-undang, Karpal menjadi bongkak. Tenggelam dalam keegoaannya, melebihi rasa tanggungjawab memelihara perkara yang paling penting. Yakni keharmonian kaum.

Kebangangan UMNO.

Parti assobiyyah, parti kebangsaan, parti yang dilahirkan oleh sekumpulan pakar strategi British, diberi nama Inggeris. UMNO. Seperti mana boneka yang diberikan kemerdekaan di negara muslim lain. Afghanistan, Pakistan, Iraq, Kuwait dan sebagainya. Sentiasa hidup atas kebangangan manusia Melayu. Sentimen yang sentiasa melebihi akal jenis manusia ini. Istilah amuk adalah bukti jenis kebangangan satu spesis manusia ini. Istilah yang hanya ditemui dalam dunia spesis manusia Melayu. Sentimen sentiasa melebihi akal mereka.

Kebangangan UMNO lah yang mengajar Karpal cara-cara menderhaka kepada Sultan. Yang memberikan keberanian kepada Karpal menderhaka kepada Sultan. Bodoh! Apabila diajar, dan diikuti, tiba-tiba pula UMNO menjadi pembela Sultan. Memercikkan api kebencian / perkauman di seluruh negara. Berjuta spesis manusia Melayu sekali lagi menjadikan sentiment sebagai factor membuat keputusan.

Siapa yang mengebom pejabat DAP?

Lihatlah bahana pertembungan 2 jenis manusia bangang ini. UMNO dan Karpal. Keamanan yang diasak ditepi jurang. Yang menjadi mangsa ialah pihak-pihak yang lain. Siapa yang mengebom pejabat DAP?

Manusia manakah yang terbukti ganas? Siapakah yang membunuh belasan muslim di Memali? Siapakah yang membunuh pemimpin MCA di lampu isyarat? Pemimpin MIC di dalam lif? Siapa yang menetak pemuda MIC di Kelang? Siapa yang memenjarakan ulama-ulama? Siapakah yang memainkan sentiment perkauman? Siapa yang mewujudkan operasi lalang?

Siapa yang mengebom Altantuya? Di dalam pemerintahan siapa 13 Mei terjadi, Kampung Medan, Pasir Gudang / Masai berlaku? Siapa yang membelasah rakyat ketika menyatakan protes? Siapakah yang double standard? Siapa yang mengeluarkan kenyataan bawalah pisau supaya mudah mengupas limau? Siapa yang menyeru membasahkan senjata dengan darah Cina, tetapi rupanya membasahkan senjata dengan darah muslim? Menghilangkan tanah-tanah rizab Melayu? Menghalau Melayu bandar secara terancang? Siapa?

Sekiranya berlaku rusuhan kaum.

Sekiranya berlaku rusuhan kaum di zaman hamba ini, hamba akan menulis 2 pihak manusia bangang inilah puncanya. Satu ialah Karpal. Satu lagi ialah UMNO. Dan semestinya, tanpa Karpal atau dengan sesiapa juga, UMNO berupaya menjadi platform puak-puak pelampau. Ianya telah terbukti sekian lama.

Satu parti yang kononnya memperjuangkan kemerdekaan, tetapi seorang pemimpin mereka pun tiada ditangkap penjajah. Boneka. Ciptaan penjajah. Nama sahaja sudah Inggeris. Satu sandiwara yang menipu Melayu yang bangang ini hidup-hidup. Sehingga mati. Hanya mengetahui di akhirat sahaja, dalam keadaan terpinga-pinga. Terlalu bangang untuk menyedari Malayan Union adalah satu ciptaan yang menyeru Melayu menerima UMNO.

Pegang sentiment Melayu, bermakna anda boleh menghelanya ke mana sahaja. Terlalu bangang genetic ini.

Wallahualam.

Comments

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.